Bara 35kg kvar till Lucia-06

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Bara 35kg kvar till Lucia-06

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author

Push downsen utförs i Nordicgyms cabelcross och latsdrag i nordics latsdrag maskin, vet inte om apparaterna skiljer sig så att man har mer vikt i den ena än den ändra???

Ha det nu så gööt alla:emo-thumb

Har nu körs axlar glömde tyvärr att köra triceps:o får köra dem imorrn……

Axel press i maskin:
    8reps på 95kg
    8reps på 95kg
    6reps på 95kg

Hantel lyft framåt:
    8reps*3set på 14kg´hantlar

Hantel lyft åt sidan:
    25reps på 5kg hantlar

Enarms lyft åt sidan i cablecross:
    8reps*3set på 17,5kg

Drag till hackan uppifrån i cablecross:
    12reps*4set på 60kg

Framåt lutande hantel lyft:
    7reps*3set på 12kg hantlar

Axel passet gick bra, men det saknas nåt ännu…..:

farrysson wrote:
    Push downsen utförs i Nordicgyms cabelcross och latsdrag i nordics latsdrag maskin, vet inte om apparaterna skiljer sig så att man har mer vikt i den ena än den ändra???

Ha det nu så gööt alla:emo-thumb

Hmm… Borde bli halva vikten ”i handtaget” så att säga i cabelcross. Vikterna är ju upphängda i en trissa…
    Puh! Skönt! Var rädd att du var starkare än mig.. 8) :emo-thumb
    Käm:bb3: pa på nu!

Jo 35kg på 11månader är ju endel…….men men ska jag upp så ska det bli av:)

Körde första ben passet idag sedan min skada,(ca15mån), å fy fan va jobbit:p

Benspark:
    2set uppvärmning
    8reps på 70kg
    6reps på 80kg
    6reps på 85kg

Sittande lårcurl:
    2set uppvärmning
    12reps på 50kg
    8reps på 60kg
    8reps på 65kg
    6reps på 70kg

Benpress maskin a’la sats:
    20reps på 80kg
    6reps på 170kg
    6reps på 200kg

Raka marklyft:
    8reps på 110kg
    6reps på 120kg
    6reps på 120kg

Stånde vadlyft på ett trappsteg:
    3set till failiur

Körde lite pushdowns också på en äldre nautilus cablecross:
    12reps på 81kg
    6reps på 91kg
    6reps på 91kg

ska nån dag framöver köra pushdownsen i latsdrag ”maskinen” för att se om det är nån skillnad mellan den och cablecrossen.

Det va ett bra pass idag, lite segt för benen….men men, jag hoppas att de kommer igång kanska snart:emo-thumb

Har du tröttnat på att skriva träningsjournal nu Gabbe, senaste inlägget den 19!

Pushdownsen och latsdragen… körde du inte dem i Sats gamla Nautilusmaskiner?
    :)

Ser fram emot bröst i morgon..

/hpe

Jo nu e jag tillbaka, och nej de k

Hej alla glada, now im back. Har varit lite frånvarade från min journal utan en enda bra ursäkt……sorry.

Dieten har gått bra, idag (17mars) har jag hållt på i exakt 8veckor och jag har dropppat 10-11kg, lite vätska men mest fett (hoppas jag) men dem runt om mig säger att det blivit stor skillnad på mig att jag ser mycket smalare och främst hårdare ut.

Under de första 4veckorna hade jag en styrke ökning till min förvåning med tanke på den låga nivån av carbs jag ligger på, men det kanske är den höga nivån av protein som är spöket i det hela……men nu efter 8 veckor så börjar även styrkan och uthålligheten att ta lite stryk.

I övrigt så har jag mått bra både fysiskt och psykiskt, haft lite svårt att sova, så jag vaknar lite sent. Ligger just nu på ca 250-300gram protein
    och 80-120gram carbs, i bland så blir det lite mer….im only human
    Själva dieten har tagit sig en jävla ”crazy turn” har haft svårt att äta fast föda så ibland lever jag flera dagar bara på havret på morronen och sen protte shakes och vitamin tillskott, så jag är i ständig konflikt med min mage
    och min plånbok, det är lite dyrt att leva på pulver och färdiga shakes.
    Men som tur är så har jag fått lite special pris på färdiga shakes på gymmet, för att jag handlar där så j–la mycket.

Hitils har jag bara hunnit med att köta 1timme cardio efter träningen, ska nu satsa på att somna i tid så jag även hinner med 1timme på morronen, har som mål att hamna på 80-83kg tills den 10 juni så jag hinner njuta lite av beachen, ska försöka ta mig över atlanten till USA och hällsa på lite släkt och vänner och då vill man ju f–n va i hyfsad form.

Själva träningen går bra, jag har nu hittat det där extra suget och orken och spegeln och vågen har blivit en extra motivations höjare, när jag står i handuk kan man se konturer på de övre ruterna, en skön känsla.

Ska snart försöka få upp lite bilder, om jag vågar, alla verkar ju va grymma här på forumet och själv ser man ut som en mini säl……:o

Ha det nu bra alla, keep on fighting, your only enemy is the face you see in the mirror

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.