Bartoll + norsk = muskler

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Bartoll + norsk = muskler

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 88 total)
  • Author

T

Kul att det finns flera norska på forumet:) Lycka till!

Övningsvalet ser bra ut, förutom en liten detalj – benspark. Det är en ”enledsövning” och har ingen plats i ett sådant här program. Testa med Hack-Lift, Front Böj, Utfall med bakre benet på en bänk, osv.

Om du absolut inte kan köra någon annan övning bör du köra benspark i ett superset med lårcurl för att öka blodgenomströmningen och ge mer stabilitet till knäleden.

Lycka till med träningen!

Vecka 1, dag.1

Skriver bara upp arbets-set:

Bänkpress
    8 set
    100×5
    Kändes riktigt bra, kändes löjligt lätt i början, men de sista seten blev riktigt bra. Tack vare den låga vikten kunde jag också köra med bättre teknik. :up:

Marklyft
    4 set
    150 x 5
    För lätt och jag tänkte inte på att jag ”skulle” kört 5 set.

Chins
    5 set
    kv(kroppsvikt) x 5
    Här skulle jag också köra 8 set men hade lite bråttom så för att hinna med nästa övning blev det bara 5 set.

Sittande militärpress bakom nacken, i smith.
    4 set
    stång + 30kg x 5
    Tar det alltid försiktigt med axel-pressar så det blir inga höga vikter eller speciellt många set på dessa.

Kommentar:
    Fegade lite idag men det gav riktigt bra utdelning ändå. Gillar upplägget skarpt. Det blir ju ingen sjuk pump i en specifik muskel utan snarare en stor pump över hela överkroppen.

Planen framöver är att börja en lång deff om 2-3 veckor, målet är att komma ner till 85-90 kg. Kommer att börja skriva ner vad jag äter ner denna drar igång.

Hanne wrote:
    Kul att det finns flera norska på forumet:) Lycka till!

Ja, det behövs ju lite mång-kultur här i världen och jag kan inte föreställa mig en finare kultur än det stolta norska. 8)

Vecka 1, dag 2.

Knäböj
    4 set
    130×10
    1:a setet kändes lätt, ingen fara tänkte jag. 2:a setet, fortfarande acceptabelt börjar få pump i korsrygg och lår. 3:e setet, aj aj aj. Korsryggen började säga ifrån, likaså låren, fast på ett bra sätt. :up:
    4:e setet var knappast lätt och explosivt, det var riktigt kämpigt men jag kanske hade något rep kvar i kroppen.

Sittande lårcurl
    4 set
    50×10

Crunches med vikt på bröstet
    4 set
    10×10

Stående vadpress (vet inte vikten på maskinen så jag skriver steg i magasinet)
    4 set
    Steg 10×10

Riktigt kul pass än en gång. Känns som om hela processen kommer att upprepas många gånger, första setet känns löjligt och sen blir det bara värre. Men samtidigt känns det som ett smart upplägg med lite lättare vikter och man sparar mer på leder och kroppen allmänt. ”Det är kul att träna smart!” :bb2:

Haha…. mitt nya motto.

Ser bra ut. :up:
    Har också blivit inspirerad av Bartolls träningsupplägg! Har dock kört med ”samma” övningar några veckor nu och det känns RIKTIGT bra! :) Ska ändra om lite nästa vecka för jag ska tävla i bänkpress om ca tre veckor, så får jag lite variation också då..
    Är rätt lika vi annars… Väger 100kg och är 185-186cm. Du är dock ”något” yngre och ser ut att ha betydligt bredare rygg.
    Kämpa på nu! :emo-thumb :bb2:

Bamse wrote:
    Ser bra ut. :up:
    Har också blivit inspirerad av Bartolls träningsupplägg! Har dock kört med ”samma” övningar några veckor nu och det känns RIKTIGT bra! :) Ska ändra om lite nästa vecka för jag ska tävla i bänkpress om ca tre veckor, så får jag lite variation också då..
    Är rätt lika vi annars… Väger 100kg och är 185-186cm. Du är dock ”något” yngre och ser ut att ha betydligt bredare rygg.
    Kämpa på nu! :emo-thumb :bb2:

Tack för inspirationen, kul att någon skriver. Ännu bättre att höra goda saker om mitt nya schema, en perfekt start på dagen! :up:

”Betydligt”…. haha nej, det måste va bilden som får det att se ut som det. Har bred midja och taskiga pecs samt dåliga ben så jag är inte nöjd på något sätt. Men det är väl det som driver oss framåt eller hur?

Lycka till på tävlingen! :bb3:

norsk_gadd wrote:
    Tack f

Vecka 1, dag 4

Lutande bänk
    4 set
    80×10

Stående rodd
    4set
    90×10

Ez-curl
    4 set
    20 kg på stången x 10

Push downs
    3 set
    60×10

Genomgående för hela passet var att jag hade träningsvärk i samtliga muskler så det gjorde lite ont även om vikterna höll sig på ganska låg nivå. Fortfarande inget negativt att säga om upplägget förutom att jag hoppas att jag får mindre träningsvärk i fortsättningen. Dieten börjar 1 FEB!

Vecka1, dag 5

Sittande vadpress
    8 set
    60×5
    Dessa k

Vecka 2, dag 1

Hantelpress
    8 set
    40×5

Sittande rodd
    8 set
    80×5

Latsdrag
    4 set
    70×5
    K

Vecka 2, dag 2

Benspark
    4 set
    50×10

super-set med

Liggande l

Jag vill ocks

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 88 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.