Beach ’06 Here I Come! :)

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Beach ’06 Here I Come! :)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 164 total)
  • Author

Hej!

Nu blir det en ny journal igen. Den gamla blev lite för kladdig, eftersom jag har bytt träningsupplägg och har lagt till och tagit bort grejer i kosten.

Kommer börja deffa nu på måndag, och kör stenhårt tills det att skolan slutar. Sen kommer jag fortsätta försöka hålla formen nåtsånär under sommaren.

Så här kommer styrketräningen se ut för varje vecka, det blir också minst prommenader 5ggr i veckan, kanske 7. Sen också 10-15min cardio efter styrkepassen.

Dag 1 = Måndag > Underkropp (Tungt = 8set 5reps)
    Övningar:

Knäböj
    Raka marklyft
    Sittande Vadpress

Dag 2 = Tisdag > Aktiv vila (Kondition = 30-60min)

Dag 3 = Onsdag > Överkropp (Uthållning = 4set 10reps)
    Övningar:

Bänkpress & Latsdrag
    Pushdown & Skivstångscurl

Dag 4 = Torsdag > Underkropp (Uthållning = 4set 10reps)
    Övningar:

Marklyft & Stående vadpress
    Crunches & Lårcur

Dag 5 = Fredag > Aktiv vila (Kondition = 30-60min)

Dag 6 = Lördag > Överkropp (Tungt = 8set 5reps)
    Övningar:

Lutande bänkpress
    Hantelrodd
    Smalbänk
    Hantellyft åt sidan (Endast några få set)

Dag 7 = Söndag > Aktiv vila (Kondition = 30-60min)

Maten kommer se ut så här:

Jättebra upplagt, det här blir nog inga problem för dig:up:.

//Stolleman

Stolleman wrote:
    Jättebra upplagt, det här blir nog inga problem för dig:up:.

//Stolleman

Jo jag vet, nu har jag verkligen tänkt till på kosten osv. Träningsschemat tycker jag är sådär faktiskt, men det har ju funkat skitbra för många andra, så det är väl iaf värt att testa.

Träningsschemat tycker jag ser bra ut, förutom på dag 3. Borde du inte ha en axelövning där också?

Xavier wrote:
    Träningsschemat tycker jag ser bra ut, förutom på dag 3. Borde du inte ha en axelövning där också?

Kör hantellyft i sidled på andra överkroppsdagen. Kör inga pressövningar för axlarna, och bakre axlarna får ju ganska mkt stryk av ryggövningarna.

Håller nog med Xavier, varför inga axlar på dag 3? Och varför inga pressövningar för axlarna?

NetCurse wrote:
    Kör hantellyft i sidled på andra överkroppsdagen. Kör inga pressövningar för axlarna, och bakre axlarna får ju ganska mkt stryk av ryggövningarna.

Bakre axlarna håller jag med dig om, men jag hade definitivt lagt in en pressövning för axlarna, typ militärpress eller så. Bänken tycker jag inte räcker…

Xavier: Jag har ganska bra med massa på främre axlarna. Men, jag kan kanske lägga till nån pressövning för dem :)

Pectoralis: Okej, jo jag hade tänkt gå på kvällarna också. Men vet inte om det behövs riktigt, beror på hur mkt dagens matschema innehåller. Har bara grovräknat lite, tror det hamnade på runt 2700 kcal. Fåse om jag lägger till prommenader vissa kvällar.

Pectoralis wrote:
    mera promenixer tycker jag ;) jag går mellan 12-14 promenader i veckan.. försöker hålla 1 timme före frukost och en vid 6-8 tiden på kvällen nångång ..

12-14 tycker jag låter helt jävla sinnessjukt …gick inte ens så mycket sista veckorna innan tävling.

Sam jr wrote:
    12-14 tycker jag låter helt jävla sinnessjukt …gick inte ens så mycket sista veckorna innan tävling.

Nae jag tyckte också att det såg lite mkt ut. :) Men kanske blir någa extra ändå.

:) Jocke, tummen upp för dig och slit hårt! Lycka till nu!

paulina73 wrote:
    :) Jocke, tummen upp för dig och slit hårt! Lycka till nu!

Tack så mycket! Ska tänka på era motivationer imån när jag ska gå upp och gå min första prommenad på ca 3 veckor :)

Nu har jag varit ute och gått i ca 40min. Tog en lite mindre runda idag, pga foten. Men det gick bra, känns ingenting i den nu iaf. Fåse sen resten av dan.

Ikväll blir det Knäböj, raka marklyft och lite lätta vadpressar (pga foten)

Nu ska jag äta frukost, sen kila ner till skolan! Cya :wazzup:

Vikten låg på 98,4Kg idag. Så då blir det att landa på runt 88,5 i sommar :)

Pectoralis wrote:
    De är väl inte så mycke, spec inte om man bara sitter still om dagarna, många som går morgonpromenad sen gympass och efter kör dom cardio en timme,,, :)

tycker att det är mycket hur mycket man än sitter still
    tror inte att det är så många som går morgonpromenad sen gym och sen cardio efteråt om det inte närmar sig tävling…

kroppen får juh aldrig nån chans att återhämta sig …då e det nog bättre att käka lite mindre istället

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 164 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.