Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Body Loggen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2006 at 18:46 #1009917Anonym anvandareMember
Kul att se att jag inte är den enda som kör knäböj i smithen och får skit ont av frontböjjen… Jag löste problemet så här: Ta med dig en frote´handduk och vira den runt stången. På så sätt så minskar du den stenhårda ytan mot bröstbenet, plus att du inte tappar greppet vilket man gör om man använder gymmets egna skivstångsskydd! Kör du 90 kg i frontböjjen så kör du 10kg tyngre än mig…. Helt säker på det?? Kör man frontböj så får man sänka vikten rejält jämfört med vanliga knäböj vet du…
5 maj, 2006 at 19:37 #1009918Anonym anvandareMemberhehe du e cute du lisa visst har du en personligassistent här det vet du haha men jag vill ha ryggmassage regelbundet som lön :emo-thumb
oj,oj vilka frågor du ställer flickan, hmm assistenten tänker lite.
okidoki, well alltså enligt mig så kopplar du in den delen av benen än vad du gör för tunga pressövingar, alltså oavsett benböj,benpress,hacklift, med stång, front eller i smith, det tror jag är väldigt svårt att undvika i någon tung pressövning, men alltså breda benpressar där du går djupt med knäna utanför axlarna/axelbredd beroende på hur vig du är kommer att ta mer på insidan/rumpan/baksidan iaf, även om så klart utsidan/fram blir inkopplad med i stor grad.
Samt böj i smith med fötterna långt fram, rak i ryggen som jag tycker är en kanon övning, du har helt klart en riktigt bra utvecklad vastus lateralis muskel vad man kunnat se men att helt sluta med tunga press övningar tycker jag inte du ska då dom tar bra på hela benmuskelaturen.
Skär ner på det till kanske ett eller två sett under en period + dom små justeringarna vi nämnt här och fokusera på baksida ben så kommer du ganska snabbt att få en balans mellan fram/baksida och då kommer du att vara glad att du inte la ner framsida ben träningen.bra övningar för baksida/rumpa: förutom tunga pressövningar som benböj och benpress…
stiff deadlift med stång/hantlar är kanon för baksidan.
sittande bencurl
liggande bencurl
stående bencurl i dragmaskin, fäst en benmaschet i nedre dragtrissan, stå på en bänk.
utfall med stång/hantlarbörja med att prova på några av dom så ser vi vad vi hittar på lisa och du tjejen, ha det gött i oslo nu under helgen du med
5 maj, 2006 at 20:00 #1009919Anonym anvandareMemberskickar en helgkram till min arbetsgivare :emo-thumb låter kanon med en massagekurs *s*
*kram* och hej och jobba på med nya upplägget så hörs vi
5 maj, 2006 at 20:02 #1009920Anonym anvandareMemberMicke Lisa.
7 maj, 2006 at 14:20 #1009921Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Lördag 6 maj 2006 [/b]Vikt i morse: 67,6kg (-0,2kg)
Träning:
Promenad: 30min
Cykel: 45min
Core: 30minI dag skulle jag igentligen gått på Oslo Grand Prix, men det är bara helt tokigt fint väder i dag så nu blir det ut på balkongen och lapa sol i stället [img=http://www.cheesebuerger.de/images/midi/verschiedene/d010.gif]
förstår att du inte ville gå in en sån dag!!! man kan ju se bilder efteråt
7 maj, 2006 at 14:32 #1009922Anonym anvandareMemberHej Lisa
Shit va du går ner i vikt
7 maj, 2006 at 15:53 #1009923Anonym anvandareMemberlisa: mm fyfan vad fint väder det har varit i helgen, lapat sol i 2 dar nu och haft en mini semester från gymmet, kände att det var dags att gå in och svalka sig lite nu, håller med mia, oslo grand prix hinner du kika på bilder på sen, möe trevligare att njuta av solen
fint benpressat :emo-thumb
jack.s, tummen upp kompis *s*
7 maj, 2006 at 18:44 #1009924Anonym anvandareMemberVad är Nugatti?
7 maj, 2006 at 19:02 #1009925Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Vanessa Frykman:Nugatti Max[/b]
[img=http://www.orkla.no/eway/imgstore/c6a1804a02.jpg]Nugatti er et sjokoladepålegg laget av nøtter og nougat. Norges mest populære søtpålegg, Nugatti, kommer nå i en ny variant med mindre sukker. Nugatti Max har den samme gode smaken som originalen, men inneholder 50 % mindre tilsatt sukker og 33 % mindre sukker totalt.
[img=http://i28.photobucket.com/albums/c240/Lisus/nuggatti.jpg]Herre jävlar Nutella med andra ord keep some 4 me girl
7 maj, 2006 at 19:03 #1009926Anonym anvandareMemberförbjudet att lägga ut såna bilder i journaler
7 maj, 2006 at 21:30 #1009927Anonym anvandareMemberlol håller med girlsen, farlig bild det där, tur att jag redan haft min mini semester från gymmet och kosten så man inte gick in i någon form av matfrossa vid åsynen av nugatti
mm nu e det tbax till jobbet lisa, men efter en skön helg å fint väder så är det inte lika farligt, ne nu är det filmdags för assistenten å tidig kväll blir det med och på tisdag börjar jag träna med en ny träningskompis så nu får det bli en växel till på gymmet.
ha det gött till veckan nu å lite benmuskler på baksidan blir det säkert för dig :p
8 maj, 2006 at 16:18 #1009928Anonym anvandareMemberLisa, varför väger du dig varje dag?
8 maj, 2006 at 16:38 #1009929Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Vanessa Frykman: För att jag har lust. Gillar att ha koll och vill inte att det ska gå för mycket uppåt:emo-thumb . Och för att jag skall vara i riktigt god form den dagen det bär av till Cypern. Detta går pricis som det ska :emo-thumb. Cypern here I comeSka tillägga att jag inte brukar göra det, gör det bara för att det snart är sommar och bikinisesong [/b]
Ja du får väga dig precis när du vill Lisa. Tycker bara tt du ska inte stirra dig blind på vågen. Kolla i spegeln känn efter i kläderna vad spelar det för roll om du väger 0,4 kg mer en eller 4 dagar? Betyder detta att du inte kan ha tex slt 34 längre? (nej)
8 maj, 2006 at 23:39 #1009930Anonym anvandareMemberarg, vännen min nu har du gjort så att mickes mage goes hungry när han såg den posten!! :emo-thumb
thumbs up för ett kanon pass flickan! men nu måste jag ta mig ett kvälls protte mål….
9 maj, 2006 at 20:31 #1009931Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Forts. Tisdag 9 maj 2006 [/b]Mer träning::nod
Promenad: 30min
Yoga: 40min
Cykel: 60minJag hänger inte riktigt med… hur många pass om dagen kör du egentligen?? När det står fortsättning är det de tre passen plus de tre som står i ovanstående inlägg??
Kämpa på :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.