Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Body Loggen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 maj, 2006 at 18:31 #1009962Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Måndag 15 maj 2006[/b]
Vikt i morse: 66,6kg (+1,2kg)👿
Ja Lisa bara att sitta på Toan och se till att du blir l1,2 kg lättare
15 maj, 2006 at 19:39 #1009963Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Vanessa Frykman: Äsch, vilken dålig humor du har … Är det så du gör det hemma i sverige din kyckling:p . Här i Norge tränar vi hårt och äter inte som flodhästar:emo-thumbJAJAMEN Lisa A här äter vi inte heller som flodhästar vettu :nono:
15 maj, 2006 at 20:06 #1009964Anonym anvandareMemberjag är mycket nöjd med ditt inlägg
men åt du bara två ???? hur kunde du hålla dig, jag bakar inte så ofta, det går bara inte15 maj, 2006 at 20:41 #1009965Anonym anvandareMemberLisaA wrote:…jag drömde om att jag satt och åt paulina73s kanelbullar på spinningcykel och kunderna var rasande:D ..ha halol :emo-thumb
angående din vikt så går man ju lätt upp 1-2kg beroende på matintag och vätska så fort man ökar på maten lite, beror inte på något annat, så inget att hänga läpp på, as you know såklart.fint tränat och käkat i övrigt, inklusive dom 2 kanelbullarna
16 maj, 2006 at 12:55 #1009966Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Tisdag 16 maj 2006 [/b]Vikt i morse: 65,8kg (-0,8kg):up:
Träning:
Promenad: 30min
Core: 30min
Cykel: 30min
Styrke i sal: 60min:up:
:kicking: yes ett minus idag nu är dagen räddad
Du har energi !!!!!
17 maj, 2006 at 10:23 #1009967Anonym anvandareMemberHa En Bra Norsk Nationaldag!!!![/b]
:drinks: :fun: :friends: :kicking:
17 maj, 2006 at 19:39 #1009968Anonym anvandareMemberHej! Så trevligt med fler Oslo-folk här inne… Lycka till med träningen
17 maj, 2006 at 19:40 #1009969Anonym anvandareMemberlåter som en god dag då du samlat energi o inspiration till att träna vidare!!
vad är brunost??
17 maj, 2006 at 20:49 #1009970Anonym anvandareMemberja där fick jag ett uförligt svar
18 maj, 2006 at 14:22 #1009971Anonym anvandareMemberfin fin 17:e maj låter det som å grymt go mat, ett kg är en bra dag värt haha
själv spenderade man nästan hela onsdagen utomhus i solen helt super väder var det :emo-thumb han blandat annat med 3 mil på cykel.
dags för ett pb nu för dig lisa, kanonbra pass men smaska till med ett pb i nån övning nu det är du värd
18 maj, 2006 at 20:54 #1009972Anonym anvandareMemberhejsan! Jag har inte skrivit nått i ditt krypin än.. men jag brukar surfa på. För det första ha en fantastiskt skön och varm semester! …jag är såååå avis!
Sen tog jag mig friheten att räkna lite på ditt energibehov.. en ”en medel svensson” med din vikt som rör på sig sådär lagom har ett ungerfärligt energibehov på 2400 kcal…
Och jag vet inte hur många ”svensson” aktiva vi har här inne på body.. men jag tror inte du eller jag är en sån (jag instruerar och försöker växa jag med:emo-thumb ) Jag tror lätt att du skulle kunna öka ditt energiintag ännu mera, du kan nog närma dig 2900, men samtidgt man får prova sig fram tills man känner att det inte är muskler som växer:D
Jag tycker maten ser bra ut! kanske bara lite mer
lycka till nu! Jag kommer följa din utveckling
19 maj, 2006 at 07:44 #1009973Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Uff å uff, jag börjar bli dritt lei:evil: , fasiken att det ska vara hela två måndader kvar till jag ska till cypern, fy å fy, va jobbigt:
Jag ska om några dagar hem till mor, tänkte jag skulle köpa med mig glutamine, det är inte lov att sälja i norge, bara att få på recept hos läkaren… så min fråga är, vilket märke ska man välja och vad ska man annars tänka på när man köper det…??? Super tacksam för svar!Så rart, det visste jeg ikke! Når legen skriver ut resept hva er det man får glutamin for da? Har jo lest en hel del innlegg der det snakkes om at Glutamin er virkningslöst. Selv spiser jeg det og har ikke värt syk en eneste gang siden jeg begynte med det – placebo eller ikke, iaf en bra placeboeffekt:)
19 maj, 2006 at 08:07 #1009974Anonym anvandareMemberDet är inte för mycket fett, det vet du. För uppbyggnad rekommenderar jag som tidigare ca 25F/25P/50K eller kanske 20F/30P/50K. Över 30E% protein med energiöverskott blir på tok för mycket, det har du ingen nytta av, hellre mer kolhydrater då.
Vad gäller kosten så ser det ju bra ut, men jag antar att du räknar med lite mer variation än det ser ut, du kan ju till exempler variera med en hel del oilka frukter (eller bär). Udos behövs nog i den i övrigt magra kosten men en blandning av solros/linfrö/fisk, (1:1:1) blir nog både billigare och eventuellt bättre, eller varför inte äta nötter/linfrö/fisk?
Glutaminet gör nog varken till eller från men om du skall ta det, så ta det efter träningen tillsammans med kreatinet, det kan förbättra glykogeninlagringen. Leta efter billigaste glutaminet, rent, inte peptider.
Du kan ju också exprimentera med att börja sippa lite på din efterträningen drink under passet, men späd den lite extra då, för att se om det känns bättre.
Som du vet är jag ju för hel- och halvkroppspass, men en variant är ju att bara ibland lägga in ett halkropps pass eller att varva 3-splitt-pass med halvkroppspass, var annan gång. Det funkar nog bra etersom du alltid har en vilodag mellan.
Till sist, ta det lungt med viktökningen, den kommer nog så sakta ändå. Det verkade ju som din aptit räckte till för viktuppgång ändå.
19 maj, 2006 at 12:16 #1009975Anonym anvandareMemberbra jobbat med 20 kg viktnedgång på så kort tid!!! jag får nog anlita dig som pt inför nästa diet….
förstår att du är trött på det nu, för det är jag du kan ju ta en kortare ”paus” några veckor nu där du ökar intaget något. sen dra på veckorna innan semestern igen!
även om vikten går upp lite vet du ju att det mest är glykogen o vatten som väger när man börjar äta…håller med ola om maten. du kan ju börja öka maten försiktigt. ofta har man ju lite nedsatt förbränning efter diet så man behöver inte schockhöja direkt. viktuppgången kommer ju lixom ändå
tycker du ska testa dig fram med träningen! så olika vad som funkar o sen är det ju kul med variation oxå! jag kommer själv testa lite olika koncept när diet en är över…LÄGG UT LITE FÖRE O EFTER BILDER NU LISA! vill se hur det ser ut när man tappat 20 kg. impad!!!
19 maj, 2006 at 12:29 #1009976Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Åh så pen bunad! Vilken bunad er det du har och var kommer du fra?Takk:)! Tromsbunad är det. Den er ganske enkel… ikke så mye broderier og sånt men jeg liker det! Valget sto mellom den og Tromsö festdrakt når jeg skulle konfirmeres og jeg angrer ikke.
Kommer fra Tromsö men flyttet til Stockholm sommeren 2001.
Selv da, hvor kommer du fra? Det kanskje står i din journal iofs, har ikke lest hele. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.