Cyrlys träningsdagbok

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Cyrlys träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 391 total)
  • Author
    MarQues wrote:
    Kom igen Denicé, kämpa! :emo-thumb

Allt ordnar sig till slut! :)

Tack så mycket MarQues! Uppskattar dina vänliga ord:)
    Jag kämpar på, allt löser sig på ett eller annat sätt.

Nu har jag haft ett långt uppehåll från detta forum och min gymträning, känns inge vidare:( Känner mig lat, svullen och ugly!

Nu har jag tagit tag i mina hinder som står i vägen för mig. Tut,tut här kommer jag igen!!

Har vilat från gymet, bara kört på med morrisar. Nästa vecka börjar jag med en PT, han har suttit ihop ett nytt program till mig med fokus på förbränning. NU SKA JAG HA BORT DOM SISTA KILONA!!!!!!:frust:

Fettmätning ska göras!!!

En stor j-vla kram på er !!!

Denicé wrote:
    Nu har jag haft ett långt uppehåll från detta forum och min gymträning, känns inge vidare:( Känner mig lat, svullen och ugly!

Nu har jag tagit tag i mina hinder som står i vägen för mig. Tut,tut här kommer jag igen!!

Har vilat från gymet, bara kört på med morrisar. Nästa vecka börjar jag med en PT, han har suttit ihop ett nytt program till mig med fokus på förbränning. NU SKA JAG HA BORT DOM SISTA KILONA!!!!!!:frust:

Fettmätning ska göras!!!

Låter skitbra tjejen !! Bara o kämpa på !! man behöver någon som drar lite i en ibland när allt känns tungt o förjävligt..

Let´s go girl !! *kramar*

VISA VEM SOM BESTÄMMER!![/b] :nod

Denicé wrote:

Fettmätning ska göras!!!

LadyS wrote:
    Låter skitbra tjejen !! Bara o kämpa på !! man behöver någon som drar lite i en ibland när allt känns tungt o förjävligt..

Let´s go girl !! *kramar*

Tack snälla!!;)
    Nu jävlar anamma!!

lovelysmile wrote:
    VISA VEM SOM BESTÄMMER!![/b] :nod

Det har jag gjort och det känns SÅÅÅå skönt!!
    Tack för supportet tjejen!!
    Kram!:friends:

Hej allihopa!

Nu var det väldigt länge sedan jag var här, mkt har hänt på forumet ser jag! Det har det även gjort i mitt liv=) hade en svacka pga jobbet jag nu har sagt upp mig ifrån!!! Allt känns mycket bättre! Nya tag och nya mål!

Under den här perioden har jag haft mkt tid för eftertanke. Vad vill jag med min träning? Komma ner i vikt, lite synliga muskler? Hmm, lite för ”trista” mål för mig, jag behöver någor MER!! Det är ju något jag tränat för lääääääänge och många med mig.

Jag har nu anmält mig till ”lilla” Lidingöloppet :kicking: som går av stapeln 30 Sept. En mil ska jag springa(det är visserligen inte så långt,men det är en morot) Jag har velat sätta igång seriöst med löpningen igen och detta känns som ett bra mål att börja med.

Kommer inom kort lägga upp min träningsplanering. Den kommer att bla bestå av löpning i backe, kuperad teräng, fartlek, intervall, styrketräning+bålstabillitet samt powerwalks(dom kan jag inte släppa:D )

Detta blir spännande och fantastiskt roligt!!!!Jag startar mjukt och försiktigt, har inte löptränat sedan i vintras:|

Såhär såg gårdagens träning ut:
    Powerwalk 11-12.00 60 min
    Löpning 50 min asfalt, relativt plant underlag med några få backar, 50 min.

Hur kändes det:
    Löpningen gick bra, jag orkade mer än jag trodde;) men jag kände mig TUNG i kroppen.

The bad news is… att ibland känns det segt att springa, speciellt nu när jag väger lite mer än vad jag är van vi men man får anpassa löpningen efter vikten.
    The good news is… att när man väl kommer in i det känner man sig oftast som en liten fjäril. Ja, du vet som Ali säger ”Float like a butterfly, sting like a bee”. Bara att köra på!

Kul att du är tillbaka! :up: Ska titta in här ofta! :nod

lovelysmile wrote:
    The bad news is… att ibland känns det segt att springa, speciellt nu när jag väger lite mer än vad jag är van vi men man får anpassa löpningen efter vikten.
    The good news is… att när man väl kommer in i det känner man sig oftast som en liten fjäril. Ja, du vet som Ali säger ”Float like a butterfly, sting like a bee”. Bara att köra på!

Kul att du är tillbaka! :up: Ska titta in här ofta! :nod

Ha,ha ja du har helt rätt, float like a butterfly, sting like a bi!
    Va kul så du löptränar också!

Jag känner mig jättemotiverad, känns superkul att ha detta som mål:D
    Idag har jag ett lätt 30-min jogg pass framför mig, där jag ska riktigt känna in tekninken. Det är ju inte bara att snöra på sig skorna, gäller ju att ha rätt teknik också så man inte slösar extra energi :ike:

Gårdagens träning blev endast en powerwalk 60 min innan frukost, 10-11.00. Tog en annan rutt så jag fick kämpa på lite extra=) svetten rann när jag kom fram. Så en skön strech efteråt=) Superfint väder var det också! Mer än vad man kan säga om dagens väder, grått och mulet. Det är dock skönare att springa nu än när solen står högt och gassar ner på en:|

Skriver mer efter passet=)

Kom nyss in från dagens joggingpass! Kändes bra, fokuserade på löptekniken. Kände efter i varje löpsteg jag tog, hälen först, rulla sedan fram på foten till tårna, där skjuter jag ifrån.

Passet:
    37 min på asfalt med seg upplutning, ingen brant sak, men lååång=)
    5 min nedjogg+ skön stretch hemma

Hur kändes det:
    Kändes bra, som sagt väldigt mkt fokus på teknik.
    Känner mig fortfarande tung i kroppen;)
    *Puls: mellan 172-176 (låg mest på 175)

Slukade en smarrig banan-prottedrink med minimjölk på en gång jag kom hem! Nu ska jag käka lite köttfärssås med dinkel pasta+ sallad!!!Mums!!

Mer träning väntas ikväll, lätt styrka på Powerplate(vibrationsmaskin)

Ciao!

Hemma igen!

Körde lite lätt styrka på Powerplate!

Passet:
    Körde armhävningar 2x30sek + statiskt 1×30
    Tricepsarmhäv 2×30 sek + statiskt 1×30
    Statisk situp 2×30 sek
    Höftrotation 1×30 sek
    Plankan,”sidstående” 1×3 på vardera sida

Avslutade med massage.

Hur kändes det:
    Helt ok, men tro mig ”vanliga” armhävning på golvet går inte ens att jämföras med att göra dom på Powerplate!Det blit MKT jobbigare!

Nu när jag kommit hem, känner jag mig HELT SLUT I KROPPEN!! Det är nog för att jag ätit och sovit lite dåligt i dag. pHU! Jag har mkt träningsverk i benen så det skönt var det med massage:)

Imorrn vilar jag från löpningen, men morgonprommis blir det allt=) Funderar på om jag ska ta och cykla till skogsspåret och gå min runda där….skulle ju va skönt.
    Kommer slänga in lite core-träning också när jag kommit hem.

Nästa vecka börjar jag med styrka på gymet, funderar på om jag ska köra 2-3 helkroppspass i veckan. Köra mer uthållighetsträning det är ju det jag behöver i löpningen. Då får ju alla muskler sig 2-3 ordentliga genomgångar i v, många reps, relativt lätta vikter. Måste lägga krutet på löpningen!:p

Nu ska jag slappa lite på soffan zzzzzzzz….

Hej svejs!

Ahhh, ser att du kommit igång igen, bra där !!!

Gutt med löpning, då kommer du loosa dina sista kilon som du önskar :emo-thumb

o du lyxat till det med massage…. *avis*

Heeeeej:) Kul att du kikade in!!!
    Ja, det känns så bra med detta mål! Det känn så skönt at inte hela tiden sträva efter att gå ner i vikt(det gör man ju nästan alltid) utan att sträva efter att komma runt milen på relativt bra tid! Viktnedgång får jag ju som sagt (förhoppningsvis ) på köpet:emo-thumb det är så skönt att inte bara fokusera på vågen hela tiden, utan att istället tänka på löpningen!!

Massage ja:D finnemang att unna sig!!!Lyxigt värre;)

Blev ingen morgon prommis, har vart på möte nu på morgonen, ska dit nu igen,morr……Kanske blir någon prommis ikväll iaf, eller så låter jag benen vila HELT!

Ha en bra dag!
    Kram!

Ingen träning alls igår, vila:
    Hade morgonen fullspäckad, satt i möte, ärenden på stan och när jag skulle cykla hem ÖSTE regnet ner:( Måste införskaffa mig ordentliga regnkläder som jag kan ha både till löpningen och till morgonprommisarna! Sådana regnställ har ju för vana att vara väldigt dyra….

Sovmorgon idag,mmm,härligt skönt att få ligga och dra sig länge! Löpning idag, OAVSETT vädret! 30-40 minuter, medel-lätt tempo. Ska bli skönt att komma in i nästa vecka ,då börjar gymträningen också=) längtar tillbaka till gymet!!

Ha en bra helg allesammans8)
    Kram!

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 391 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.