Davids träningsjournal offentliggörs…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Davids träningsjournal offentliggörs…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 131 total)
  • Author

Goddagens alla träningsintresserade !

Efter att ha läst och inspirerats av ett flertal av era träningsjournaler känner jag nu att det är dags för mig att kliva ut i offentligeten, och förhoppningsvis utveckla både min träning och kosthållning.

Bas fakta:[/b]

Statestik[/b]

Fullständigt namn: David Klingberg
    Ålder: 24 år (nyss fyllda)
    Längd: 1.83 m
    Vikt: 82 kg
    Midjemått: 83 cm (tjockaste stället)
    Biceps: 39 cm (spänd arm)
    Lår: 56 cm (ca 1 dm över knäet,flexad, vart mäter man??)
    Runt bröstet: ca 114cm (avslappnad, mycket svårt att mäta själv!)
    Mage: Ganska platt mage men magrutor lyser med sin frånvaro!
    Underhudsfett: 9% (mätt på SATS efter konstens alla regler. Svar ja, deras elektriska mätare kan och bör ifrågasättas…)

Målsättning kort sikt/ lång sikt:

Kort sikt för mig är fram till påsk. Ett krav snarare än målsättning är att öka 1 cm på biceps och bröstomfånget skall upp 2cm. En kvalitativ viktökning på 1 kg är också högst önskvärd.

Lång sikt: (till sommaren, senast 10 juni )

Nu kommer målsättningen ni rutinerade gapskrattar åt….
    Magrutor hyffsat defenierade, biceps: 42 cm, lår: 58 cm, bröst mått: 120 cm, midjemått: max 80 cm tjockaste stället, matchvikt: 81-84 kg (ej prioriterat)
    Underhudsfetthalt: ca 6%

Träningsbakgrund:

Spelat fotboll tills jag blev 16 år då jag var spinkigare än ni kan föreställa er!! Då hade jag ca mått 1.75 m längd, vikt 55 kg ! :(

Sedan dess har styrketräningen varit central i mitt liv, åtminstone periodvis. Har i skrivande stund tränat styrka/ body building i 8 år, till och från vill säga.
    Sedan augusti har jag lagt om min kost drastiskt, ökat träningen till 3-5 pass i veckan, och följer till stor del, (hör och häpna), Arnold Schwartzeneggers ”Encyclopedia of modern body building”…dock kraftigt modifierad…

Som bäst var jag i december förra året då jag uppnått min påsk-målsättning. Har tyvärr tappat en del sedan dess av olika anledningar, men nu är det banne mig bättring på gång !!!!

Tränings- /livsfilosofi:

Min grunduppfattning är att spegeln aldrig ljuger! Vågen kan visa vad den vill
    men måtten är irriterande ärliga. Jag har även erfarit precis vad jag antar att
    alla som tränat hårt och länge erfarit: den största fienden för min fysiska utveckling stavas alkohol! En liten fylla och minst en vecka av blod, svett och
    tårar (??) är totalt bortkastad! Tragiskt. Att singellivet sätter sina spår i träningen och målsättningen måste ses som oacceptabelt. Måste hitta någon
    helg-kompromiss.

Eftersom jag jobbar ständiga kvällsskift kommer jag att uppdatera träningsjournalen alla vardagsnätter eller så ofta jag hinner! Var inte rädda att kommentera eller ifrågasätta allt jag skriver, jag har inga som helst problem att ta kritik, så länge den har ett gott syfte och är konstruktiv! Jag har kunskap men ni har minst tio gånger mer! Använd den! Det är ju därför jag skriver här i första hand. Om jag dessutom kan inspirera någon med mina resultat och slutsatser så är denna journal minst sagt mödan värd!

Bilder kommer att läggas ut så snart det finns möjlighet, (äger ingen digitalkamera.

Slutligen vill jag bara önska alla läsare en riktigt givande och härlig träningsvecka!

Ska bli kul att följa. Behövs fler killar som drar upp journaler här.
    Lägg upp nåra bilder om du har lust, sånt är alltid lättare att bedöma än mått. =)
    Spriten är lömsk… svårt att hålla sig ifrån faktiskt. Jag ska försöka tvinga mig i vår att inte supa så ofta heller.

Då var alltså första träningsdagen i mitt nya liv avklarad. Tränade trots att den förkylning jag haft de senaste dagarna inte till fullo släppt greppet om mig. Hur brukar ni träna när ni känner er lite små krassliga men ändå kan ge minst 80% ??

Dagens träning:

Bröst/triceps

Bänkpress 8*100kg,8*110kg,6*110kg,6*105kg,7*100kg
    (med mycket lite hjälp de sista repsen)

Hantelpress lutande: 3*10*32kg
    (helt slut i bröstet efter bänken)

Cable cross: 3*10*30?kg

Pecs maskinen 3*10*55 kg
    (kändes mycket tung idag, skyller allt på 5 set bänkpress tidigare….)

Triceps drag i maskin:
    Stång: 3*12*35kg
    Rep: 3*12*22kg

Avslutade med 2*15 dipps för att köra slut på triceps och den lilla gnutta energi som fanns kvar i bröstmusklerna.

Kost:

Frukost: 1 glas juice, 1 glas proteindrink variant trögflytande…
    Lunch: Kyckling rätt med lätt creme fraiche, ris
    Efter träning: Gainer + banan + protein bar 1 timme senare
    Middag: kyckling,ris
    Mellanmål1: 2 ägg + 1 morot
    Mellanmål2: Makrillburk med 2 skivor pågen bröd
    Kvällsmat: Kyckling, ris

Man kan tycka att jag äter lite för mycket men notera att jag fortfarande går på bulk, lägger om kosten efter påsk då det är dags för den fasansfulla deffen…

Åsikter eller frågor om träning/kost mottages gärna. På återseende!

Usch, idag blev det en sån där typisk stress dag! Slängde i mig lunchen precis innan jag stack och tränade, vilket givetvis resulterade i att man genom hela träningspasset bara kände för att spy!

Skulle normalt sett kört ben-mage men det fanns bara tid för att köra framsida lår + 3 set sittupps. Kommer koplettera på torsdag. Det ända positiva med dagen var att gym spegeln påstod att jag tappat lite lite underhudsfett senaste 2 veckorna vilket är ytterst välkommet! Kommer lägga ut lite bilder så fort jag får möjlighet som jag tidigare skrivit.

Träning idag: Sittande bencurl 3*10*50kg
    Knäböjj smith-maskinen 3*10*100kg
    (körde mest med fötterna vinklade utåt för att komma åt insidan på låret)
    Knäböjj frivikt 3*10*110kg
    (kommer sluta med den här övningen då jag går alldeles på tok för grunt pga min extrema ovighet och stelhet i hamstrings)
    Benpress maskin (sittande, horisontell) 3*10*200kg
    (kändes väldigt bra, brännde något fruktansvärt)
    Situpps i maskin och fritt

Kost:

fr: juice,frukt + 2 tab kre-alkalyn
    ch: Kasslergratäng, potatis
    eg: gainer spetsad med glutamin
    md: kasslergrstäng, potatis
    m1: 2 ägg, 1 morot
    m2: 1 burk makrill, 2 brödskivor
    kv: 1 glas protein drink + apelsin

tecken förklaring: fr=frukost
    ch=lunch
    eg=efter gymmet
    md=middag
    m1=mellanmål 1
    m2=mellanmål 2
    kv=kvällsmat

Så, nu spar jag lite tid när jag redovisar vad jag käkar varje dag…ifall det nu är någon som bryr sig…höres imorgon för då är det rygg biceps som gäller! Ser redan fram emot det!

deekayman wrote:
    Midjemått: 83 cm (tjockaste stället)

Mage: Ganska platt mage men magrutor lyser med sin frånvaro!

Du måste ha riktigt smal midja, vilket är jävligt bra! Good Luck!

mvh Boven

Godkväll eller morgon som det förmodligen är för er!

Tack ”boven”, jag skall lägga upp bilder så fort jag fått tag på en jä*¤a kamera…

Dagen började tyvärr piss, försov mig 3 timmar, vaknade 12 med mycket ångest!
    Han dock både fixa lunch till jobbet och träna! Bara viljan finns så….
    Läste lite på lite olika forum om kost och det pratas om ”kvarg”?? Vad är det för något? Vart köper man det, hur smakar det, vad kostar det ?? Finns det på hemköp månne ?? Pratade med alla på jobbet men ingen hade ens en susning, den bästa beskrivningen jag fick var att det lät ”ryskt och osmakligt”……

Dagens träning:

Rygg/Biceps

Bicepcurls i preachers bench: 3*8-10*45kg
    (min absoluta favorit när det gäller biceps)
    Chins 2*10
    Bicepcurls maskin-cable 3*10*50kg
    Bicep ”drag mot huvudet?” i cable-crossen 3*10*25kg
    Rodd 2*10*85kg + 1*10*80kg (fruktansvärt jobbig i dag av någon anledning)
    ”drag bakon nacken i maskin” 3*10*65kg

Lite tanigt pass med 3 ryggövningar och 3 bicepsövningar men jag hade bara 45min på mig idag…

Kost:

fr: juice,frukt + 2 tab kre-alkalyn
    ch: Pannkakor
    md: Pannkakor
    m2: 1 burk makrill, 1 brödskiva
    kv: 1 glas protein drink + apelsin

(känner att jag är lite orkeslös samt att jag inte bygger fullt ut! Behöver komplettera kosten på något sätt, utan att för den delen lägga på mig mer äckligt späck…måste fundera ut något)

En fråga: är det normalt att ha träningsvärk 5 dagar efter att man kört bröst ??

Kvarg heter på ICA Kesella! Det smakar lite ”grynigt” kan jag tycka, men ett enkelt sätt e att röra ut eländet med lite mieral vatten (med bubblor) och sen göra vad man vill med det, som smaksätta eller annat! Då får du bort ”gryn-känslan” ur det!

kvarg och kessella är två olika saker

Då var torsdagen äntligen avklarad!

Blev helt enkelt tvungen att slå upp ordet kvarg i ett online-uppslagsverk. Där stod det bl.a att ”arla” säljer kvarg under varumärket ”kesella”. Dock skulle det finnas lite olika varianter av kvarg… Självklart har jag ätit kesella innan men jag visste inte att det var kvarg, nu återstår bara att hitta det absolut billigaste inköpsstället så jag kan bunkra upp rejält!

Idag tränade jag annars mage och baksidaa lår, samt vader vilket jag inte hann i tisdags.

Orkar inte redogöra exakt för träningen idag eftersom jag ändå inte kan namnen på alla övningar och maskiner… har ärligt talat aldrig låtit mage ta upp ett helt dagspass på gymmet, vilket också återspeglas i min fysik.

Imorgon är det axlar och lite biceps som gäller. Känner som vanligt att biceps redan är helt återhämtade till skillnad från bröstmusklerna som fortfarande ömmar järnet.

Dagens kost:

fr: juice + 2 tab kre-alkalyn
    ch: Pannkakor
    md: Pannkakor
    kv: pannkaka + apelsin

Hyffsat stereotyp kost eller?? Men jag är en rutin människa, bryter man rutinen går det bara käpp rätt åt funders… see ya tomorrow

lidl ett halv kilo KVARG! för 8 kr. kessella finns också på lidl men kostar mer än kvarg…

Gött mos! Tackar för den infon Johannez! Då blir det lidl imorgon!

Johannez – Vad är det för skillnad på kvarg och kesella?
    Här har du en länk till kolozzeums Kvarg FAQ

[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58325&page=1&pp=15 Kvarg FAQ]

/Jonas

Kesella är färskost av typ Keso med finare korn och tillsatt sur smak, alltså inte kvarg av surmjölk.

kesella är matlagningskvarg…

kesella är inte det svenska namnet på kvarg som vissa tror utan kvarg är en sorts färskost och kesella är en liknande men som det står ovan i mitt inlägg med tillsatt sur smak. men jag kan juh ha fel oxå och lagat mat till mina restauranggäster i 3 år på helt fel grunder och principer…

jaja anyway så ska den här tråden handla om en viss persons träning

Just precis! Där har du alldeles rätt Johannez…

Fredagen är äntligen abvklarad och jag känner också att jag äntligen har blivit 100% frisk från min seglivade förkylning. Har lovat mig själv att inte dricka alkohol denna helgen utan fokusera min energi på kvarg och ta det chill. Kvarg blir för övrigt temat på hela helgen, det är det senaste inne ordet för mig…

Dagens träning bestod främst av axelövningar men avslutades med en bicepsövning då jag kände mig helt återhämtad sedan onsdagens pass.

Axlar:

Hantelpress: 1*10*26kg, 1*9*26kg, 1*8*26kg
    Millitärpress: 2*8*70Kg, 2*10*60kg
    (Riktigt duktigt trött iaxlarna efter detta!!)
    Hantel lyft åt sidan: 3*10*9kg
    (Den där övningen där man flaxar som en fågel med hantlarna med raka armar)
    Inverterad butterfly i cable-crossen: 3*10*22,5kg
    Efter detta var jag helt totalt färdig i axlarna och beslöt att det fick räcka för detta passet.

Biceps:
    Bicepscurls stående strippade: 3*(1*10*40kg, 1*8*25kg, 1*6*17kg)
    Det går inte att klä pinan man upplever med ord!!! Jag kör alltså först 10 rep med 40kg sedan 8 med 25kg och sist 6 rep med 17 kg utan att vila något emellan… detta upprepas i 3 omgångar. Om man skulle gå in för att tortera någon risktigt saftigt på ett gym så skulle det vara omöjligt att hitta på ett bättre sätt än att köra denna övningen med offret! Sjukt ont sjukt jobbigt men sjuk pump!!! Min favorit då jag känner att den bygger bäst!

kost:

fr: juice + 2 tab kre-alkalyn
    ch: pannkakor (nu har jag hunnit tröttna)
    md: kycklingrätt med lätt cremefraiche och grönpeppar, ris
    kv: apelsin

Imorgon skall det handlas kvarg utav bare f**n men fram till dess önskar jag alla läsare en riktigt trvlig helg!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.