Davids träningsjournal offentliggörs…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Davids träningsjournal offentliggörs…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 131 total)
  • Author

Köpte kessela med kvarg:| idag på Vi, 250g för 13kr och känner mig lurad efter att ha läst den här tråden:( så imorgon blir det Lidl här också i Skärholmen.

Trevlig helg alla//Stolleman

Här kommer ett recept på mums du kan göra på kvarg, har inte testat det själv men ska göra det imorgon.

Fantastiskt gott när chokladsuget tar över…
    Smakar nästan som chokladpudding…
    Blanda ihop:
    1dl choklad proteinpulver
    1msk sötningspulver
    1msk kakao

Blanda ihop:
    300g kvarg mager
    1/2 dl vatten

30g Valnötter

Blanda ihop de två blandningarna och strö över valnötsbitar och servera

…och helgen har väl varit ganska ok för min del. Har inte druckit några större mängder alkohol utan satsat på att ta det chill istället. Var på lidls och handlade rejält med kvarg! Köpte hela 6 kilo utan att ha en aning om att det smakade så fruktansvärt groteskt illa! Ingen gastronomisk upplevelse där inte, har tagit tippset att blanda ut skiten med proteinpulver och lättmjölk för att överhuvudtaget göra det ätbart… Nåja det har grymma näringsvärden iallafall!

Har försökt att lägga in en bild tagen med min mobiltelefon också får se hur det blir. Måste erkänna att jag inte fattar hur man lägger in bilder på det här forumet. Trycker man på infoga bild får man bara frågan om en url…
    Hursomhelst så har jag gjort ett försök.

att det är nyttigt får ju gå före smaken, ska köpa mig ett lager imotgon och hoppas jag tycker det smakar bättre än vad du tycker:

Jag tycker du borde försöka stretcha och töja mycket så att du kan tillslut kan köra benböj. Alltså det är svårt att bygga bra ben om man är väldigt ovig. Benpress och benböj bygger ju på att man är nog vig i vader och röv bland annat.

Så sant som det är sagt Jacksatan! Försöker stretcha ut baksidorna på låren efter varje benpass men måste nog lägga ner mer energi på det… Hur mycket tid brukar du lägga ner på stretching efter varje pass?? 5-10 min ??

Själv kör jag bara ca 3 min och det är klart att det är väl lite…

deekayman wrote:
    Så sant som det är sagt Jacksatan! Försöker stretcha ut baksidorna på låren efter varje benpass men måste nog lägga ner mer energi på det… Hur mycket tid brukar du lägga ner på stretching efter varje pass?? 5-10 min ??

Själv kör jag bara ca 3 min och det är klart att det är väl lite…

Alltså jag var rätt ovig också så jag gav mig fan på att sitta och töja efter varje pass. Lade kanske ner 15min efter varje benpass på att sitta och töja ut. Sedan hjälper ju benböjen till att göra en vigare när man väl kan köra den, den sträcker ut musklerna så att säga.
    Nu stretchar jag väl 7-8min efter varje pass eller nånting. Det är tråkigt och jobbigt, men vad annat kan mangöra? =/

Måndag igen, den här gången helt utan träning då jag försov mig kraftigt! Vaknade kl 12:40 och då hinnar man inte ens tänka tanken träna innan man skall till jobbet…

Usch och fy men imorgon blir det andra bullar det kan jag lova! Först och främst skall jag till MMSports och anmäla mig till Beachvolleyboll tuneringen och sen blir det ett riktigt tungt bröst/triceps pass!

Lägger dock upp kosten eftersom det är det ända jag skött bra idag. Kör sten hårt på min kvarg-proteinpulver mix, tror det skall hjälpa mig bygga lite extra.

kost:

fr: klockan ett ?? Glömm det!
    ch: Potatismosgratäng med skinka
    md: piroger, sås
    m1: 2 ägg, 1 morot
    m2: kvargmix
    kv: 1 apelsin + kvargmix

Tisdag, och på ett förbannat dåligt humör!
    Dagen började bra med solsken och motivation till tusen, gick upp ur sängen kvart över nio, igod tid utan att behöva stressa…

Sen gick allt åt funders. Stack till MMSport och anmälde mig och en polare till beachvolleybollen innan jag gymmade men det tog betydligt längre tid än jag räknat med. Fick därför stressa till gymmet likt förbannat och kom dit med andan i halsen, väl medveten om att jag hade max 45min på mig att genomföra ett triceps/bröst pass! Inte bra alls. Väl där hade jag inte ens en tillstymmelse till energi, skulle lika gärna kunna väckt mig mitt i natten och krävt att jag omedelbart skall lyfta bänkpress…skit tråkigt! Alla övningar gick långt under förväntan och det kändes som om kroppen var helt urlakad och nära att gå sönder. Skyller detta på det där jävla antikolhydrat tänkandet som lyckats lura även mig! Ni som läser detta får väldigt gärna kommentera dagens kost för det måste helt enkelt vara där problemet ligger!

Dagens träning:

Bröst:
    Bänkpress: 4*8*100kg + 3*110kg
    (Inte ens i närheten av strikt, fuska som fan för att ens kunna rubba skiten! Brukar gå helt smärtfritt på 100kg, riktade in mig totalt på att köra en 4*6*110kg idag men de planerna fick av förklarliga själ läggas på is)
    Hantelpress snedbänk: 3*10*32kg, trodde jag skulle skita på mig…..
    Pecs-maskinen: 3*10*60kg (Inte hela vägen på de sista repsen)

Triceps:

Tricepscurl i maskin stång: 3*10*36kg (gick ganska bra)
    Tricepscurl i maskin rep: 3*10*26?kg (tungt men ganska strikt)

Avslutningsvis 20 dipps, sedan var det bara att rusa till duschen…jobbet väntar.

kost:

fr: Fiberberikade havregryn, ett glas juice + 2 kaps Kre-alkalyn
    ch: köttfärs med kvarg och tomatpure, fullkornspasta (smaka fan!!! Har tyvärr 2 port över i frysen…vad gör jag med dem?)
    eg: Gainer spetsad med glutamin
    md: piroger, sås
    kv: 1 apelsin + kvargmix

Suck, imorgon får det bli kolhydrater utav bara f*n! Har varit piss trött hela dagen, dessutom pajjade nog magen av den där äckliga köttfärsrätten. Fick receptet på en bodybuilding sida….

See ya tomorrow!

Jag vet int ehur många kcal jag får i mig men det sjuka är att jag kallar det för bulk…. tanken är att deffa efter påsk, fast det kommer inte att behövas då jag konstant tappar lite fett och kroppsvikt…

Lade om kosten något idag och har kännt mig lite piggare faktiskt. Kör nu på med
    mer kolhydrater än innan. Lägger det sig på fel ställen får det väl korrigeras efter
    påsk…

träning:

Ben:

Benspark: 3*10*50kg
    Knäböjj smith: 3*10*100kg (hyffsat djupa)
    Benpress maskin: 3*10*200kg (fruktansvärd pump !!!)
    Bencurl baksida: 3*10*40kg
    Vadpress sittande: 3*10*40kg

Inget jätte pass, men bra pump iallafall.

Kost:

fr: ett glas juice + 2 kaps Kre-alkalyn
    ch: pannkakor
    md: pannkakor
    kv: kvargmix (kvarg+lättmjölk+proteinpulver)

Idag kände jag att vändpunkten komm tillslut! Har varit relativt pigg hela dagen! Träningen gick också galant, om än inte imponerande på något sätt… Brukar alltid väga mig innan jag börjar gympasset mest för att se vätskebalansen i kroppen, och har noterat en konstant stadig nergång…det är tyvärr inte särskilt posetivt med tanke på att jag går på bulk nu. Mätte midje måttet på fetaste stället avslappnad, krympt med 1 cm till 82cm.. hmmm håller det här i sig så vet jag en som inte behöver deffa efter påsk. Jag
    skall mäta allt till imorgon så får jag en liten vink om hur det går, är nämligen lite närvös för att det känns som jag krymper något…

träning: rygg/biceps

Uppvärmning: 3*10 chins

bicepcurls preacherbench: 1*8*45kg, 3*8-10*40kg
    (bra pump vill jag lova)
    Stående bicepscurls dragmaskin: 3*10*55?kg
    Sittande bicepcurl i maskin: 3*8*35kg
    rodd: 3*10*80kg
    drag bakom nacken maskin: 3*8*65kg
    (tar riktigt bra på yttre ryggen, vingarna)

Tog kanske 45 min totalt, sen tillkommer stretching på 5 min

kost:

md: Kvargköttfärsrätten, fullkornspasta
    m1: 2 ägg
    kv: kvargmix+apelsin+eldorado mariekex (vadå då?, jag går ju ner i vikt säger jag ju….)

Höres imorgon, då är det axlar som gäller!

Goddagens alla upplysta träningssjälar!

Fredagen avklarad utan större besvär. Har gjort lite mätningar på mig själv idag och kommit fram till följande resultat:

Vikt: 80,5 kg (-1,5kg)
    Biceps 39cm (0 cm)
    Midja: 82cm (-1 cm) tjockaste stället
    Bröst: 114cm (0 cm)
    (Inom parentes är mätningen för 2 veckor sedan)

Vad kan sägas om detta då? Bra att man går ner något i midjemått men ingen vidare bulk direkt… Har kännt på gymmet att jag inte gör några framsteg på ett tag, och jag är tämligen övertygad om att jag bör få i mig mer kcal.

Dagens träning bestod av ett saftigt axelpass:

Hantel press: 3*10*26kg (vissa framsteg ändå)
    Millitärpress smith: 3*10*50kg
    Hantellyft sidan: 3*10*9kg
    Vikt lyft raka armar 15kg kaka, 3*10rep. (Alltså den övningen där man håller viktplattan som en ratt med raka armar och lyfter den upp och ner framför sig)
    Inverterad butterfly: 3*10*21kg
    Tid: ca 45min

Kost:
    md: Kvargköttfärsrätten, fullkornspasta
    m1: 2 ägg + 2 morötter
    kv: kvargmix+apelsin+eldorado mariekex

Herre gud, jag har ju ätit nästan identiskt 2 dagar i rad… skrämmande dålig fantasi…tänker inte på sånt förrän det börjar redovisas. Ha en riktigt trevlig helg nu för det tänker jag ha. Hoppas någon av er kommer på beachvolleybollen!

Tja

Hittills har det varit en mycket trevlig helg men min kost denna helgen har varit under all kritik…(som vanligt). Började lördagen utan frukost, hjälpte en kompis flytta, åt sedan friterade kycklingbitar och currysås till middag, avslutade med friterad banan och glass… Sen blev det proteinbars och dricka på volleybollen som gick sådär… jag var en av de som fick det omöjliga uppdraget att träffa en liten fyrkantig bollkorg på andra sidan nätet. Kvällen avslutades givetvis med öl sprit och en rejäl omgång på McDonalds. USCH !!

Skall precis gå och handla mat, så nu sitter jag bara och funderar på kostupplägget för veckan som kommer. Blir defenitivt mer kcal iallafall, eftersom min bulk hittills haft motsatt effekt. Några matförslag någon ?

See ya tomorrow

Då var det måndag, och ytterligare ett bröst/triceps pass är avklarat.
    Tror mig nu ha hittat felet i min kost/träning. Jag kommer att smälla in någon form av måltid mellan kl 14 och kl 18:45 alltså efter träningen vilket jag inte gjort tidigare. Kommer även lägga in lite mer övningar hoppas jag på träningspassen för att få dem lite mer intensiva och längre. På torsdag kommer jag köra mage i första hand men även lägga in lite bröst övningar och på fredag blir det axlar + biceps. Får ta och vakna lite tidigare bara på morgonarna så jag jag slipper stressa till och från gymmet.

Har nu tagit några riktigt usla bilder med min urusla mobilkamera…tycker verkligen inte de gör mig rättvis men ok, jag har varit i bättre form, så var snälla va?? (Bilden med bicep front.. ser för fan inte ut som jag har några armar ens ju…)

Först dagens träning… bröst/triceps

Bänkpress: 3*8*100kg (höll på att avlida igen)
    Hantelpress snedbänk: 3*8*34kg (sista repsen gick inte alls)
    Pecs maskinen: 3*10*60kg
    Cablecrossen: 2*10*17,5kg

Tricepcurl maskin: 3*10*37kg
    – || – rep: 3*10*25kg

Mer stretching än vanligt, får väl se om det hjälper… Här kommer bilderna, see ya

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.