Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Davids träningsjournal offentliggörs…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 maj, 2006 at 08:04 #1007697Anonym anvandareMember
Onsdag morgon, och jag känner mig alldeles för pigg och träningssugen för att gå och lägga mig och sova bort denna dagen, fastän det regnar ute…
Körde ben igår, och det gick verkligen bra. Satte nytt PB i frontsquaten vilken nu har blivit min klara favorit övning! (Tack Warrior för introduktionen). Dock får jag blåmärken på axlarna trots att jag har en frote´handduk som skydd. Det känns som det är en sån där nyckelövning för att bli större och starkare i hela kroppen, precis som bänkpressen och bicepscurlsen. Bara att hoppas att blåmärkena hinner försvinna till nästa tisdag för då matar jag på 10kg till! Idag hade jag lite märken på axlarna men det är bara att kötta järnet, lipa är för mesar…
Dagens träning: Ben, mage
Frontsquat: 3*10*80kg PB
Knäböjj smith: 3*10*120kg (känndes riktigt lätt och bra idag, gick extra djupt)
Benpress maskin: 3*10*200kg (Börjar tröttna på den här syntetiska övningen. Det känns tungt och onaturligt att köra maskinpress efter knäböjj)
Vadpress sittande: 3*15*40kg
Hamstringscurls liggande: 3*10*50kg (Piss lätt)
Sittupps: 2*massor med 5kg
Benkasst: 2*20 SSSSMMMÄÄÄRRRTTTAAA!Tid ca 55min.
Magen fick iallafall lite pisk vilket den sannerligen förtjänade! Kom väl billigt undan förra veckan. Skall försöka att trycka in lite mer magträning på torsdag eller/och fredag.
See ya
18 maj, 2006 at 07:44 #1007698Anonym anvandareMemberDå var det dags igen. Körde axlar och triceps igår. Passet gick väl ganska hyffsat, dock totalt befriat från allt vad PB heter… Trodde nog att jag skulle kunna smälla in ett nytt PB i chinsen men jag kände mig väldigt sliten främst i triceps när det väl var dags för den övningen. Får la skylla det på att jag introducerat en ny övning: Triceps extension tror jag den heter, den där övningen när man ligger ner och kör en ”inkast” rörelse med en skivstång. Känndes ovant men givande. Tror att jag behöver ändra runt lite bland vissa övningar så att kroppen inte vänjer sig helt.
Onsdagens träning: Axlar/triceps
Hantelpress sittande: 3*12*24kg (Ökat 2 kg)
Millitärpress: 3*12*60kg
Hantel sideflyes: 3*10*10kg
Reversed dumbellfly CC: 3*10*20kg
Triceps extension: 3*10*40kg (lätt eller tungt för övningen?? Ingen aning, men det skulle nog gå att kasta på ca 10 kg till)
Tricepscurls, Cable med rep: 3*10*30kg
Dipps, +30kg: 1*8 + 1*7 + 15 st utan vikt RIKTIGT USELT!!!Nåja, axlarna växer och kroppen blir hårdare så varför lipa?? I kväll blir det tung rygg och bicepsträning, skall bli kul.
Synes
19 maj, 2006 at 08:05 #1007699Anonym anvandareMemberTorsdagens träning: Rygg och Biceps
Bicepscurls, preacher: 2*5*50kg + 4*5*45kg (Bra tryck i gaddarna nu)
Bicepscurls Cable: 4*6*65-80kg (Kommer att ta bort denna övningen då jag inte tycker att det känns som den tar rätt. Kommer förmodligen byta ut den mot sittande bicepcurls med hantlar. Några andra förslag någon ???)
Bicepscurls Cable rep: 3*8*40kg
Chins +10kg: 3*8st (Jobbigt men OK)
Rodd: 3*6*100kg
Pulldowns: 3*8*75kgHann inte köra min ryggmaskin för jag fick tidsbrist pga jobbet.
Ni får gärna skriva ner er bästa bicepsövning, för min kreativitet där känns begränsad…See ya
19 maj, 2006 at 21:58 #1007700Anonym anvandareMemberFredag och veckans träning är därmed avklarad. Jag ser att det bara dräller in förslag på bicepsövningar så det är bara till att välja och vraka bland dem….(viss ironi kan förekomma, man måste inte vara BB-proffs för att få yttra sig i min journal…)
Har noterat den sista tiden att jag faktiskt lyckas göra det omöjliga: Öka i styrka och muskler samtidigt som jag minskat i underhudsfett. Måste ha med kosten att göra… Räknade efter och kom fram till att det nu är 9 mån sedan jag började köra 5 ggr veckan ungefär efter det upplägget jag kör idag. Det lustigaste av allt är att jag inte ökat mer än ett kg i vikt sedan dess… däremot ökat 4cm på armarna samt miskat 5 cm runt midjan. Skryt,skryt,skryt…
Dagens träning: Bröst, axlar, mage
Bänkpress: 3*12*80kg (tog det lugnt, kännde mig sliten)
Hantelpress lutande: 3*12*32kg
Dumbellflyes: 3*12*20kg
Sittande hantelpress: 3*8*28kg
Millitärpress smith: 2*8*70kg + 1*10*60kg
Viktplattelyft: 3*10*15kg
Reversed butterfly CC: 3*10*20kg
Situpps: 3*ett gängThats it! Inget märkvärdigt passs på något sätt men det fick avsluta min träningsvecka. See ya on monday
22 maj, 2006 at 22:00 #1007701Anonym anvandareMemberIdag har jag varit tok-lat! Har sovit bort precis hela dagen och försöker motivera det med att jag behöver en vilodag till, att mina triceps inte har återhämtat sig riktigt helt än, att det spöregnar och åskar ute, att jag bara skulle få stressa igenom passet om jag gick och tränade så här sent…så det är vettigare att förskjuta träningscykeln en dag med tanke på att jag är ledig tors-fre vilket ger mycket tid att träna på.
Ibland kan det vara bra att vila men jag är verkligen expert på att hitta på fåniga ursäkter för att lata mig så mycket som möjligt.
Kör bröst biceps rygg imorgon. synes
23 maj, 2006 at 07:33 #1007702Anonym anvandareMemberWarrior: Jo, man får hoppas att kroppen vänjer sig. Kommer streffa mig själv ordentligt under kvällens pass så det är inget att vara orolig över, känns tvärt om ganska bra att kunna ladda om rejält innan veckans träning. Siktar på minst 3 PB…
24 maj, 2006 at 07:27 #1007703Anonym anvandareMemberGoddagens!
Körde verkligen skiten ur kroppen igår! Det dök upp en träningskamrat medans jag körde bänkpress vilket fick mig att ge det där extra. Tänkte ”bara” köra 5 set men det blev banne mig sju… Riktigt gött att blåsa ur nu efter tre dagars vila! Det enda negativa var att bröstträningen tog så mycket kraft ur mig så att jag orkade knappt köra biceps och rygg efteråt.
Tisdagens träning: Bröst,biceps,rygg
Bänkpress: 3*115kg, 4*5*110kg, (2*7*110kg + 1*6*110kg (med hjälp))
Hantelpress, lutande: 4*6-8*36kg
Pecsdecken: 3*6*80kg
Bicepscurls stående: 3*12*35kg
Bicepscurls hantlar: 3*12*17kg
Rodd: 3*12*75kgTid ca 55min. Helt död mot slutet…
Nu skall det sovas och laddas om till benträningen ikväll. Har gett mig fan på att fixa 90 i frontsquaten idag…
På åter seende
24 maj, 2006 at 23:12 #1007704Anonym anvandareMemberFör en gångs skull kommer den massiva träningsvärken från bänkpressen redan dagen efter monster passet. Kul, för det måste betyda att återhämtningen går snabbare och att jag just nu ligger rätt i både kost och träning.
Körde ett ganska mediokert ben pass idag på SATS. Körde på 90 kg som jag lovade i frontsquaten men det var ingen riktig glöd plus att det var ganska så ”tekniskt ifrågasättbart”… Sov i ca 10 timmar idag på dagen och jag misstänker att det bidrog till en sån där allmän slapp känsla i kroppen som höll i sig hela passet. Vågen visar på ca 80kg, kommer nog att sluta väga mig varje pass eftersom jag änså inte har några vettiga viktambitioner.
Dagens träning: Ben men inte mage (pallade inte)
Frontsquat: 1*7*90kg + 2*8*90kg PB
Knäböjj smith: 3*10*120kg (Den enda övningen som känndes bra)
Benpress: 3*10*200kg
Vadpress: 3*15*45kg
Bakside curls liggande: 3*10*50kgTid ca 55min
Säger bara en sak: TRÖTT
25 maj, 2006 at 07:49 #1007705Anonym anvandareMemberSäger bara usch. Det finns klara nackdelar med att jobba natt kan jag berätta och en av dem är att man inte kan sova natten man går av… Har fan inte sovit en sekund inatt. Funderar på ett vettigt upplägg av dagen men det får väl bli att sova efter att jag sett sverige piska skiten ur finland och hunnit med ytterligare ett träningspass…suck
(Tänker för övrigt frossa rejält i onyttigheter idag. Fuck the deff!)
25 maj, 2006 at 19:27 #1007706Anonym anvandareMemberHar inte sovit på mer än 24 timmar nu och inget alls alltså mellan mitt benpass och mitt axelpass…. börjar bli förbannat trött nu. Skall hålla mig vaken till ca 21, det ända sättet att återställa sig till normal dygnsrytm igen. Dagens pass kommenterar nog sig självt. Energi och glöd kan man ju leta efter på månen….
Dagens träning: axlar triceps
Hantelpress sittande: 3*8*30kg PB
Tricepcurls Cable: 3*12*35kg Strikt, tog som bare den
Tricepscurls rep: 3*10*20kg Samma härDet blev 12 set på ca 30 min. Får vara nöjd med det efter omständigheterna. Helt otroligt att jag ens lyckades rubba 30kg hantlarna idag…trodde jag aldrig.
See ya tomorrow
26 maj, 2006 at 23:43 #1007707Anonym anvandareMemberFredag och idag gästtränade jag med den store Mr.Warrior. Vi hann allt få till ett riktigt bra pass med 4 ryggövningar och två renodlade bicepsövningar. Lyckades sätta ett nytt PB i rodden tack vare att warrior piskade mig ordentligt. Om någon undrar så går han inte omkring och slökör på gymmet, nej det är mata järnet vare övning varje set som gäller. Vi fick dessutom bollat en hel del tränings och kost snack sinsemellan vilket alltid är givande.
Dagens träning: Rygg, biceps
Marklyft: 1*8*50kg? + 2*20*75kg? (Kommer nog inte se mig köra marklyft igen…)
Stående rodd: 3*10*70kg?
Sittande rodd: 3*8*105kg PB
Chins: 2*12
Bicepscurls stående: 2*10*40kg?
Bicepscurls hantel i preacher: 3*12*15kg
Bicepcurl stående: 1*xx*50kg (Körde till tok-failure och warrior fick stå och hjälpa på de flesta repsen…)Allt som allt blev det ett riktigt bra pass idag, all heder åt Mr.Warrior för inspiration och gediget kunnande och kämpande!
See ýall
27 maj, 2006 at 18:09 #1007708Anonym anvandareMemberLördag och bröst samt axelträning. Gick dessutom en promenad på en dryg timme med Mr.Warrior idag, första ”cardion” på typ 3 månader…
Tränigspasset:
Bänkpress: 3*12*80kg
Lutande bröstpress maskin: 3*12*100kg
Hantelflyes: 3*12*20kg
Sittande hantelpress: 3*15*20kg
Millitärpress: 3*12*50kg
Hantelsideflyes: 3*10*10kg
Viktplatte lyft: 3*10*15kg
Reversed butterfly i CC: 3*10*20kgSyns på tisdag morgon. Trevlig helg!
27 maj, 2006 at 18:28 #1007709Anonym anvandareMemberHe he he…. trodde vi var väldigt överrens om att vi inte skulle nämna den på forumet… tycker annars att den är helt banebrytande med ett helt nytt perspektiv på, ja låt oss säga presentation….
30 maj, 2006 at 07:50 #1007710Anonym anvandareMemberTisdag morgon igen och återigen dags att redovisa måndagens pass. Började med uppvärmning och maxade sedan i bänken vilket jag inte gjort på 4 månader.
Det kändes att jag börjar bli starkare nu, lite synd att man kommer pajja en hel del när man är nere i tyskland i tre veckor… finns ju alltid risk att en och annan bärs råkar hamna i min väg…Måndagens träning: bröst, biceps, rygg
Bänkpress: 3*5*110kg + 1*8*110kg (med hjälp) + 1*130kg PB !!!
Hantelpress lutande: 3*6*38kg PB
Pecsdecken: 3*6*80kg Ökar nästa
Bicepscurls hantlar: 2*8*17kg (Tog det försiktigt här)
Bicepscurls dropset: 2*(8*40kg + 6*30kg + 6*25kg) PAAAIIIIINN !!!!!!
Rodd: 3*12*75kg
Chins: 1*12Nytt bänkpress rekord plus PB i hantelpressen, fel att klaga…
See ya
30 maj, 2006 at 12:32 #1007711Anonym anvandareMemberbra kämpat pojkar och nya fina pb:n deekayman, kul när det går stadigt framåt, kämpa på båda två nu
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.