Den långa hårda vägen dit…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Den långa hårda vägen dit…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 57 total)
  • Author

Får väl börja med like background info.
    27år, 182cm lång
    Började träna i slutet av 1992. Då var det mest på skoj. Man körde ibland några set BP, Biceps Curl, Armhävningar. Efter några månader tröttnade jag på styrketräningen och koncetrerade mig istället på armhävningar. Brukade köra armhävningar 3-4 ggr i veckan fram till 1994. Ökade i princip inget i vikt men styrkan blev mycket bättre. La styrketräningen på hyllan sommaren 1994 och började styrketräna igen 1995 med en polare som kunde nåt om träning. Gav upp igen efter 4 månader och satsade på Tennis. Efter en benhinne skada så slutade jag helt och hållet med tennis i slutet av 1997.
    Började med styrketränngen igen och det höll i 2 månader:D. Då körde jag med kreatin och det gav resultat. För första gången ökade jag i massa och det glädjade mig. Men snart sket jag i styrketräningen för gott. Från 1998-2005 så tränade jag i princip ingenting. Kanske 20 pass sammanlagt. Förra året försökte jag på nytt men det sket sig efter 1 månad.

Lusten och viljan fanns inte, jag var en lat liten fucker så jag gav upp igen. Men i maj 2005 så hände det nåt. Jag vet inte hur men jag fick en hemsk rygg skada, hela ryggen värkte som fan. När det var som värst så kunde jag inte gå upp ur sängen. Jag inbillade mig själv att jag fick rygg skadan pga min lathet i 7 år. I juni började jag styrketräna lugnt, kombinerade styrkan med löpning. Det gjorde ont efter varje träningspass men mest ont gjorde det på morgonen då jag vaknade. Det var ett rent helvete men smärtan började försvinna och snart köpte jag en Tempur säng. Efter cirka 5 månader så var jag helt återställd. Nu har det gått 6 månader sen jag började träna och jag vet inte varför och hur, men jag är helt galen i Styrketräningen nu. Lusten bara växer för varje dag. Har väntat på det här länge och jag hoppas att det håller sig för alltid.

Och vad har då hänt på 6 månader och vilka planer har jag nu?
    Utgångsläget var förjävligt. Det är efter 5 månader jag kände att jag kunde ta i. Har gått ner från 106,5kg till 96,8kg och konditionen har förbättrats avsevärt.
    Egentligen så tänkte jag fortsätta skala av fett fram till sommaren 2006 men jag kan inte låta bli och kasta in en liten bulk nu på 5-7veckor. Jag har så mycket fett på kroppen så en bulk är inte det smartaste just nu men suget efter en bulk är för stort:bb:

Hur tränar jag då?
    Jag kör igenom kroppen 1 gång i veckan. Dag 1=Måndag. Dag 2=Tisdag..osv.
    Dag 1=Bröst och Axlar, dock ej baksida axlar.
    Dag 2=Ben och Vader
    Dag 3=Rygg, Underarmar och Baksida axlar
    Dag 4=Vila
    Dag 5=Biceps och Triceps
    Dag 6=Vila + Ätardag
    Dag 7=Vila plus halvätar dag

Kosten har jag lagt upp så här:
    Eftersom jag bulkar nu så äter jag mycket mer än då jag deffade. Då jag deffade låg jag på cirka 2200kal/dag. Nu, efter att ha läst en massa trådar om bulk på Kolozzeum så har jag bestämmt mig att ligga på 3400-3600kal/dag, 250-300gr protein/dag. Kolhydrater landar på cirka 280-330gr och fett äter jag nog för mycket av. Låg de här 2 dagarna på 140 resp. 130gr fett/dag. Fett intaget är väl lite högt, eller vad säger ni som kan det här:O

Jag intar också Kosttillskott. Protein pulver, Kreatin Citrat och KCG.

Vad som gäller generna så har jag nog inga bra gener. Syrran har fått farsans starka gener and i didnt get shit;). Men jag tänker göra mitt bästa ändå. Mitt mål är att bli vältränad och sen får jag se vad som händer efter att jag har uppnått detta mål. Den dagen jag känner mig vältränad och är rätt nöjd med min kropp så kommer jag att sätta upp nästa mål men innan dess skall jag inte drömma för mycket. Just nu är jag en otränad liten piggy men inte länge till hoppas jag=) Kritik är välkommen och alla kommentarer likaså. Imorgon uppdaterar jag med Måndag, Tisdag och Onsdag passen.

ps.
    Hoppas alla fattar vad jag skrivit, svenska är inte mitt modersmål:ike:

va ska man säga…. du har ju en stark vilja verkar det som så det e väl bara att ösa på så in i h..vete!

du kan ju ifs dra ner på fettet lite..

keep up the good work :up: :up:

och se nu till att inte ge upp igen

håller tummarna för dig

lycka till

Basic: Ja viljan finns där, med lite kunskap. Denna gång får jag fan inte ge upp, allting känns skit bra, känns till och med bättre än för 6 månader sen då jag började träna=)
    Laham: Tackar=)

Glömde skriva mått & vikt: Väger 97.0kg, Bic=40.6cm, Underarmar (helt sträckt arm)=32.7cm, Lår=60.0cm, Vader=42.2cm, Handled=19.0cm
    Så då tar vi Måndag, Tisdag och Onsdags passen. Hoppas ingen läser det här för att det är för jävla pinsamma vikter jag kör på. Men jag kör mycket strikt och fuskar aldrig upp vikten. Kontration gör jag på vissa övningar där axeln inte gör ont. Anyway börjar med Måndagens pass.

MÅNDAG 16set Bröst och 9set Axlar. Passet tog 60min (första bulk dagen)

Började bröst passet med att värma upp i Smithen på 20kg och 30reps. Tänjde lite, viftade runt med armarna och började köra hårt (haha sure).
    Hantelpress på 45* snebänk
    8x15kg
    8x20kg
    7×22,5 kg
    6×22,5kg

Peck Deck /kontration
    8x30kg
    8x40kg
    7x45kg
    5x45kg

Dips / Klarar inte av dips utan maskinens hjälp. Kan trösta mig med att jag går djupt ner:D /kontration
    8x40kg
    6x30kg

Sned Bänk Press / Har en B.P axel skada sen 90 talet och denna gång kändes 2 set tillräckligt.
    7x70kg
    5x80kg

Cable Liggande på 60* bänk /Cable avslutar jag mina bröst pass med. Får enormt mycket pump av just cable drag. /kontration
    8x25kg
    5x35kg
    7x30kg
    1 drop set på 35,30,25kg

Axlarnas tur
    Axelpress bakom nacken i SMITHEN
    8x30kg
    8x45kg
    6x50kg

Axeldrag till hakan med v-bar /kontration
    8x25kg
    8x30kg
    7x35kg

Axellyft åt sidan /mycket strikt och med kontration
    7x8kg
    5x8kg
    5x8kg

Wow, första bulk passet med få reps och mycket tyngre vikter än när man deffar. Kändes obeskrivligt underbart. Hade massa kraft och ork. Körde strikt på alla övningar men Peck Decken måste jag öva in. Tar i lite för mycket med axlarna där tror jag.
    Lite pinsammt känns det för att jag är så svag, speciellt i HANTEL PRESSEN Lite synd att jag inte kan kontrahera muskeln i alla övningar pga axelskadan:(

Allt som allt, ett lyckat pass:bb3:

TISDAG 14set Ben och 6set Vader. Passet tog 50min (

Började Ben & Vad passet med att värma upp i Smithen (knäböj)=20reps på 20kg
    Benspark / Ej Kontration, det bränner för jävla mycket i låren då jag kontraherar.
    12x40kg
    10x50kg
    8x60kg
    7x70kg
    7x70kg

Baksida Lår Sittande i Maskin / Kontration
    10x30kg
    8x40kg
    7x45kg
    7x45kg
    7x45kg

Knäböj i Smith Går ner till maxdjup men fy fan vilka pinsamma vikter. Så jävla svag i Knäböjen!!! Ahhhh!
    8x40kg
    7x50kg
    5x55kg
    4x55kg

Sittande Vadpress/ Kontration / Nästa gång skall jag lassa på mer vikt i vadpressen.
    20x10kg
    12x20kg
    10x30kg
    10x35kg
    10x40kg
    10x40kg

Gymmet som jag tränar på har inte Vad maskiner. Jag körde vadpress i smithen (dont ask how lol). Det är inte så mycket ben övningar de har heller. Men jag klarar väl mig rätt bra med Knäböj i Smith, Benspark och Baksidalår i maskin?? Gymmet är rätt ny öppnat och de funderar på att bygga ut det lite och köpa in fler ben maskiner (yay).

Maten: exakt lika mycket som igår.
    Passet: var helt svag i benen efteråt, annars mycket bra pass.

ONSDAG 15set Rygg och 6set Baksida Axlar. Passet tog 50min
    Värmde upp med Latsdrag. 25reps och 30kg. Tänjde lite, viftade med armarna och körde igång.

Latsdrag /strikt
    12x40kg
    10x50kg
    7x60kg
    6x60kg

Sittande Kabelrodd (en hands drag) /kontration/ försöker verkligen använda ryggen här istället för axlarna
    8x25kg
    6x30kg

Chins /klarar inte av att göra chins utan maskinens hjälp, den hjälper mig lassa upp 40kg. Man kan ställa in vikten, allt från 0 till 100kg.
    6x40kg
    5x40kg

Rodd i Maskin /försöker använda ryggen och så lite som möjligt axlarna.
    8×40
    7×50

Hantel Rodd (en hands) /första gången jag tränar denna övning, en PT visade mig hur man ska göra för ett tag sen. Känns bra. Kände kontakt. Men nästa gång kör jag nog lite tyngre.
    8x15kg
    8x20kg

Latsdrag med V-BAR
    8x50kg
    6x55kg
    Passet avslutades med 12x60kg i Chins maskinen.

Skulle ha kört 8 set underarmar men jag hann inte. Var försenad idag. Underarmarna tar jag då på fredag tillsammans med Bic+Tric.

Maten: 3500kal, 270gr protte och 95gr fett. Betydligt mindre fett idag jmf med mån & tis. Vad ska man ligga på fett intag egentligen då man bulkar? Jag är 182cm och 97kg. Bulkar för fullt. Är 100gr fett per dag lagom?
    Passet: Jag tog ut mig totalt. Kände mig för utmattad efter passet. Vet inte om jag borde ta i så här mycket. Skulle kännas för jävligt om jag får en lätt skada och måste avbryta bulken….

FREDAG 14set Biceps, 9set Triceps och 4set Underarmar. Passet tog 64min. Värmde upp 2min i Rodden och 25 reps med Biceps Drag i Cable.

Biceps drag i maskin(rak stång)
    12x20kg
    10x30kg
    6x40kg

Hantelcurl
    6×17.5kg
    5×17.5kg
    5×17.5kg

Curl med EZ stång
    6x30kg
    6x35kg
    5x35kg

Sittande hantel curl (peak)
    8x15kg
    6×17.5kg
    5×17.5kg

Extrem Pump=2 Set
    3x20kg, 2×17.5kg, 3x15kg
    18x10kg

Triceps
    Enhands Pushdown
    8x20kg
    6x30kg
    5x30kg

Enhands hantelpress bakom nacken
    6x10kg
    5x10kg

Sittande Triceps press i maskin / liknar dips därav den höga vikten
    8x60kg
    6x70kg

Enhands pushdown OMVÄND grepp
    8x20kg
    6x25kg

Underarmar
    Underarmarnas undersida /Stång
    8x20kg
    6x25kg
    5x30kg
    5x30kg

Hann inte köra 4 set till.

Då var första bulk veckan klar. Kan knappt vänta att köra hårt på Måndag! Muaha!

Sjuksyrrekillen wrote:
    Vi är fler som går samma långa väg. Det mest nerslående är när man gjort en massa framsteg är om det kommer någon som inte sett ens tidiga strävan och som säger; ”Du kanske skulle börja träna”. Hände mig i veckan…

Kämpa på mannen!

Kjell

Har redan fått liknande kommentarer av morsan. Typ att magen har blivit större och att jag har blivit plufsigare i ansiktet. Wtf det vill man ju inte höra :)
    Däremot så posade jag för tjejen ikväll och hon tyckte att brösten, axlarna och armarna har blivit större. Now, thats what i wanna hear:D

Anyway, planer till Bulk Week 2:
    Märker att jag har lagt på mig cirka 2-3kg (väger mig inte föränn bulken är slut så jag gissar bara) och det är rätt mycket fett. Främst märks det på magen. PGA det sänker jag fettintaget omedelbat med 40-50gr. Asså jag skall hålla mig under 100gr/dag. Kalorierna låter jag vara.
    Angående träningen så är det inte mycket och ändra nu. Tänker höja vikterna på de övningar där jag ligger på över 6 reps and thats all.

varför bulkar du?
    bara onödigt

Alm wrote:
    varför bulkar du?
    bara onödigt

Svaret står redan skrivet på första sidan ”Post 2”:up:
    Du hittar det säkert bara du läser lite flitigt:)

edit: eller så kan jag vara snäll och klistra in det åt dig

”Egentligen så tänkte jag fortsätta skala av fett fram till sommaren 2006 men jag kan inte låta bli och kasta in en liten bulk nu på 5-7veckor. Jag har så mycket fett på kroppen så en bulk är inte det smartaste just nu men suget efter en bulk är för stort.”

PS.
    Låt mig bulka ifred nu thanx, börjar bli trött på tjatigt folk. (no offence bro) / peace

aXon wrote:
    Svaret står redan skrivet på första sidan ”Post 2”:up:
    Du hittar det säkert bara du läser lite flitigt:)

edit: eller så kan jag vara snäll och klistra in det åt dig

”Egentligen så tänkte jag fortsätta skala av fett fram till sommaren 2006 men jag kan inte låta bli och kasta in en liten bulk nu på 5-7veckor. Jag har så mycket fett på kroppen så en bulk är inte det smartaste just nu men suget efter en bulk är för stort.”

PS.
    Låt mig bulka ifred nu thanx, börjar bli trött på tjatigt folk. (no offence bro) / peace

LÄgger du ut en träningsdagbok här får du nog finna dig i att folk frågar och ifrågasätter saker, det är lite av meningen med det här.
    För mig får du bulka bäst du vill, det är din kropp. Isåfall ska du nog hålla fettet över 100g och ösa på med kolhydrater tills du spyr. Gör du inte det, skulle jag inte kalla det bulk.

Ja okay jag håller med dig Jack. Men sättet som han frågade på var lite otrevligt. Just orden ”bara onödigt” uppfattade jag som en liten peak. Det var ingen konstruktiv eller negativ kritik från hans sida, det var mer som en peak.
    ”Varför bulkar du? Bara Onödigt”

Skitsamma det sista jag vill är att min träningsjornal blir en FLAME thread eller liknande. Jag tar mer än gärna kritik, negativ som positiv, cause im here to learn:emo-thumb

Nä dags att dra till träningen.

MÅNDAG 16set Bröst och 8set Axlar. Passet tog 62min
    Uppvärmningen var de 2 första setten i Hantelpressen. Borde nog ha värmt upp i Smithen med 20-30 reps men det gick bra ändå.

Hantelpress på 45* snebänk
    /vikten höjs till 25kg nästa gång.
    12x15kg
    8x20kg
    8×22,5 kg
    8×22,5kg

Peck Deck /kontration / vikten höjs till 50kg nästa gång
    12x30kg
    8x40kg
    8x45kg
    7x45kg

Sned Bänk Press / testade på 60* sned bänk och det kändes inget vidare. Fick lite ont i vänstra axeln också. Tror att 30* alternativt 45* passar axeln bäst. Från och med nu ska jag nog köra på 30*/45* och variera mellan dessa vinklar.
    8x60kg
    8x70kg
    5x80kg

Cable Liggande på 45* bänk /kontration
    8x20kg
    6x25kg
    6x25kg

Dips / Klarar inte av dips utan maskinens hjälp. Kan trösta mig med att jag går djupt ner /kontration
    8x40kg
    6x30kg

Axlar då:
    Axelpress bakom nacken i SMITHEN /känner att jag använder tricepsen här lite för mycket. Men det kanske ska vara så?
    8x40kg
    7x50kg
    6x50kg

Axeldrag till hakan i Smithen /kontration
    8x25kg
    8x30kg
    7x35kg

Axellyft åt sidan i maskin
    8x30kg
    6x35kg

Maten: 3500kal, 110gr fett, 285gr protte och 350gr carbs. Fuck it, svårt att hålla sig under 100gr fett per dag men det är inte ett måste direkt. Imorgon skall jag dock äta lite bättre.

Passet: Gick skit bra. Sån pump har jag aldrig haft i bröst musklerna. Axlarna körde jag tufft också men kände ingen pump. Märker redan att jag ökat i styrka jmf med förra veckan. Ska nog passa mig för att höja vikterna för hastigt.

Great Pass!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.