Den långa hårda vägen dit…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Den långa hårda vägen dit…

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 46 through 57 (of 57 total)
  • Author

Nackspärr[/b]
    Förra veckan råkade jag ut för nackspärr. Gör ont och känns för jävligt och jag har inte kunnat träna i snart 1 vecka. Vila är alltid bra så jag ska inte klaga för mycket.
    Det här är 6:e deff veckan och vikten ligger på 95.9kg.

Så här ser viktnedgången ut hittills:
    Vecka 1: -1.0kg
    Vecka 2: -2.2kg
    Vecka 3: -0.6kg
    Vecka 4: -0.7kg
    Vecka 5: -0.6kg
    Vecka 6: Invägning på lördag men jag tror inte att jag har tappat nåt denna vecka eftersom jag har haft tränings uppehåll i snart 1 vecka.

I spegeln ser det väl okay ut. Men det är lätt att inbilla sig också.
    Är lite förvånad att jag har så mycket fett på kroppen. Det är inte mycket muskler här inte.
    Tyvärr så kan man inte bygga muskler på en sån här fet och otränad kropp. Först måste jag gå ner några kilo, bränna bort lite hull och sen börja bygga lite muskler.

Träningen tänker jag ta upp på söndag eftersom nackspärren börjar avta rätt snabbt nu.

2 Månader Senare…[/b]

2 månader in i deffen. Känns mycket kul. Dagens vikt: 93.3kg (-7.7kg på 8 veckor)
    Sista 2 veckorna har jag gått ner lite extra och i spegeln ser det positivt ut.
    Jag förstår inte riktigt varför jag plötsligt bränner mer eller tappar mer vikt nu.
    Har ju inte ändrat på kosten eller träningen, äter däremot mycket mindre skräp mat på lördagar så det måste ju vara ätardagen.

Uppdaterar viktnedgången:
    Vecka 1: -1.0kg
    Vecka 2: -2.2kg
    Vecka 3: -0.6kg
    Vecka 4: -0.7kg
    Vecka 5: -0.6kg
    Vecka 6: -0.6kg
    Vecka 7: -0.8kg
    Vecka 8: -0.9kg

93kg har jag inte vägt sen 1997, tror jag. Känslan är obeskrivlig:)

PS.
    Är så jävla sugen på att bygga lite massa trots att jag deffar.
    Så snart deffen är över så kommer jag bygga massa och styrka ett bra tag.

-7,7kg….mycket bra jobbat aXon :emo-thumb

Motiverande att se dina resultat. Det känns som en sporre att ta tag i sitt eget lata arsle o deffa ännu hårdare än jag gör nu. Lycka till med massa byggandet efter deffen:up:

3 månader har gått…[/b]

Jag kan inte påstå att den tredje månaden har varit lyckad.
    Var sjuk de första 2 veckorna. Har dock tappat 2.3kg

Har inga tränings skador och inga problem med kosten. So far so good.
    Tycker det är roligt att deffa men fy fan vad jag är sugen på att bulka och lägga på mig massa.
    Det är cirka 6 veckor kvar av deffen. Jag satsar inte (inte denna gång) på magrutor eller nån speciell vikt som jag måste gå ner till.

Just nu väger jag 91.0kg.
    Vecka 9: -0.4kg
    Vecka 10: -0.2kg
    Vecka 11: -0.8kg
    Vecka 12: -0.9kg

Armarna mäter 39.5cm nu. Då jag vägde 106kg så mätte de 41.3cm.
    Hitills har jag droppat 15kg och tappat 1.8cm i armmått. Känns som om jag tappat lite för mycket i armmått.

Just nu tänker jag inte ändra vare sig kosten eller träningen eftersom det fungerar okay. Jag kanske blir snart tvungen att
    träna lite hårdare/längre och sänka mat intaget en aning men det återstår att se. Tar inga fettförbränings kostillskott eller koffein. Tänker inte använda de heller.

edit: Kör jag fast och om ingenting händer (även då jag sänker matintaget och tränar hårdare/längre) så avslutar jag deffen och börjar bygga massa och styrka istället.

laham wrote:
    -7,7kg….mycket bra jobbat aXon :emo-thumb

Tack Laham=)
    Fast nu är det -10.0kg:nod

chrillurt wrote:
    Motiverande att se dina resultat. Det känns som en sporre att ta tag i sitt eget lata arsle o deffa ännu hårdare än jag gör nu. Lycka till med massa byggandet efter deffen:up:

Tack.
    Glad att ”jag” motiverar någon. Känns bra=)

Warrior wrote:
    :) Massivt med support från Warrior här!

Tycker om att du lägger ned tid på strukturen i journalen, blir så mycket enklare att läsa! tack för det!

Otroligt bra vikt-nedgång förresten!!

Tuta på nu grabben så skall du se vad som händer! En dag i taget bara…

Mvh

Tack, själv så tycker jag att det ser rörigt ut.
    Lite mer bilder skulle inte skada men det är inte mycket att visa upp så jag låter bli :D

Viktnedgången är jag faktiskt nöjd med och det ser okay ut i spegeln men jag börjar bli riktigt tanig. Är inte van vid att vara så här tanig :D
    Just därför ser jag fram emot bulken som påbörjas om 6 veckor. Hoppas verkligen att jag lyckas bygga kvalitativ massa.

4 månader senare…[/b]

En liten uppdatering då.
    4 månaden var upp och ner. Har slarvat lite både med träningen och kosten men viktnedgången har gått rätt bra ändå. -2.0kg.

Dagens Vikt ligger på: 89.0kg.
    Vecka 13: -0.2kg
    Vecka 14: -0.5kg
    Vecka 15: -0.4kg
    Vecka 16: -0.9kg

I spegeln ser det bättre och bättre ut för varje kilo och jag är egentligen inte nöjd men
    jag försöker nöja mig med resultaten ändå. Nu tänkte jag variera min träning lite. Behöver lite avstånd från gymmet i några veckor.
    Träningen kommer att bestå av löpning + armhävningar. Armhävningar är extremt kul och en gång i tiden kunde jag göra 126 stycken.
    På köpet så kommer kroppen att vila ut sig ordentligt och jag kommer att vara ordentligt laddad och sugen på att ta i med deffen ordentligt.

Så som det känns nu så kommer jag deffa fram tills augusti men jag ändrar mig ofta så det kan bli ändringar.

Deffen Avbruten[/b]

Deffen avbryts nu pga skäl som jag inte vill nämna.
    Hursomhelst så har det gått 1 år nu sen jag började träna.

Jag vet att utgångsläget var för jävligt men jag är inte
    nöjd med resultaten. Har lyckats gå ner från 106kg till 90kg på 1 år.

Styrkan har ökat men inte så speciellt mycket. Konditionen har däremot blivit mycket bättre.
    Det enda som jag är mycket nöjd med är att jag har mycket mer ”deff” erfarenhet nu än för 1 år sen.
    Nästa deff kommer gå mycket bättre med snabbare resultat eftersom jag slipper testa mig fram hela tiden.

Det är mycket fett kvar på mig och inte har jag lyckats bygga
    muskler under deffen. Och inte är det mycket muskler jag har på min kropp heller.

Lite Info om året som gått:
    Juni 2005:106kg
    Juli 2005: 104kg
    Aug 2005:103kg
    Sep 2005:101.5kg
    Okt 2005:100kg
    Nov 2005: 99kg
    Dec 2005: 97kg (skulle testa med en liten bulk men det sket sig)
    22 Jan 2006:101kg (deffen börjas, denna gång med mer kunskap)
    30 Maj 2006: 90kg (deffen avbryts tyvärr, pga oväntade problem som har med träningen att göra)

Mellan Juni 2005 och December 2005 gick jag ner 9kg. Hade svåra ryggsmärtor som hindrade mig att ta i hårt och inte mycket kunskap hade jag om hur man deffar.
    December 2005, var mycket sugen på en bulk. Höll i 3 veckor. Tag i hårt, trodde jag var beredd men icke. Var tvungen att avbryta pga 3 små skador.
    Mellan January 2006 och Maj 2006 så gick jag ner 11kg. Denna gång gick deffen betydligt snabbare och bättre. Lärde mig mycket under denna period.

Tyvärr så tog jag inte mer än 2 bilder på mig förra året då jag började träna så jag har bara 2 st att jämföra med. Mobil bilder därav den kassa q.

Helt klart jävligt bra förändring.

Second attempt, dags att bygga några månader[/b]

Då var det dags att bygga lite muskler.
    Denna gång tar jag det lite lugnare och bulkar med måtta.
    Ökar belastningen för varje vecka, får inte gå ut så hårt som möjligt redan första veckan.
    Börjar lite lugnt med maten och höjer intaget om ingenting händer.

Vet ej hur länge jag ska bygga eftersom jag ändrar mig så ofta.
    Men några månader lär det bli. Känns jävligt spännande och jag hoppas bara kroppen håller.

Upplägget ser ut så här:
    Måndag: Bröst +axlar
    Tisdag: Ben + vader
    Onsdag: aktiv vila
    Torsdag: Rygg, Baksida Axlar + Underarmar
    Fredag: Biceps + Triceps

Kommer uppdatera då och då, fast inga dags pass.

edit: Tack Danne89, själv så är jag missnöjd men det brukar väl bli så när man har satt upp för höga mål.

EDIT:[/b] 2006 11 01[/b]

Dags för en liten uppdatering.
    I juni 2006 började jag bulka men skadade mig snabbt.
    Fattade inte varför skadorna kom, jag tog ju det lugnt och trappade upp vikten långsamt.
    Det var ryggen som gav vika och jag var tvungen att avbryta bulken efter bara 3-4 veckor.

Jag misstänkte att nåt var fel med kroppen så jag besökte (finally) en riktigt duktig naprapat.
    Har gått hos naprapaten i 4 månader nu och det känns mycket bättre i ryggen. Jag hade en massa
    låsningar och muskelspänningar men detta har naprapaten tagit hand om nu. Känns mycket bra i kroppen.

Var borta från träningen juli-augusti.
    Började träna igen i mitten av september.
    Håller på och deffar nu igen för att senare bulka och bygga lite massa.
    Vägde 89kg då jag började deffa i mitten av september, nu 6 veckor senare väger jag 86kg.

Ser fram emot nästa bulk, nästa gång måste den lyckas. :nod

Viewing 12 posts - 46 through 57 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.