Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Emilia ska komma i form :)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 april, 2006 at 18:44 #1020155Anonym anvandareMember
Hej!
Här startas ännu en dagbok. Tjej på 32 år. Trött på att alla bara tycker jag är duktig, vill ju bli peppad att ta i mer eller äta nyttigare osv…Men andra ord blir jag tacksammast för kritik;)
Mål: Kunna tvätta bilen i bikini och ändå känna mig bekväm;) Nädå, jag är lite velig vad det gäller mitt främsta mål. Har några kilon som jag tänkt gå ner, men motivationen tryter och jag blir lite segtänkt när det gäller mitt pluggande, när jag ligger för lågt i kaloriintaget. Har varit inne på att hålla min vikt ett tag och sen ta nya tag, för att prioritera att fixa anatomi och fysiologikursen. Men nä, nu ska det sista bort!!! Ska väl för sjutton fixa att både plugga och dieta samtidigt, om jag inte ligger för lågt. Skäll på mig om jag börjar vela igen! Ska försöka lägga mig på en lagom nivå.
Har just avslutat en oplanerad ”bulk-helg” Väldans dumt, trillade dit är ett bättre sätt att uttrycka vad jag gjort…Men kört två hårda styrkepass så jag utnyttjat allt jag ätit på något bra sätt iallafall.Jag kommer skriva upp vad jag äter och hur jag tränar och jag hoppas verkligen någon har lust att kanske slänga in lite kritik eller förslag på förbättringar någon gång.
Menade absolut inte det att folk tycker att jag är duktig som skryt föresten. Bara det att ingen jag umgås med tränar själv och de tycker att jag överdriver min träning och kost och borde bli mer ”normal” istället. Med andra ord träna mindre och äta mer onyttigt.
Det här var presentationen det…återkommer med träning och kost!23 april, 2006 at 18:44 #93147Anonym anvandareMember23 april, 2006 at 19:29 #1020156Anonym anvandareMemberTackar så mycket för lycka tillet! Skulle onekligen var praktiskt att tvätta den i bikini, eftersom man kan lyckas blöta ner kläderna en del….
Klantigt av mig att skriva en presentation utan vare sig längd vikt eller träningsbakgrund..
Längd 158
Vikt 54 (fast just efter den här helgen får jag nog lägga till några kilo vatten:( )
Har styrketränat seriöst i ca 2 år, ägnat mig åt lite löpning och annan konditionsträning i ca 7 år. Började med morgonpromenader i ett försök till deff för ett år sedan, men eftersom det är ens sån underbar start på dagen har jag bara fortsatt med det och har på sista tiden börjat öka intensiteten och varvar dem med intervaller på crosstrainer och löpning. Tar det på morgonen mest pga av att det är svårt att få tiden att räcka till annars. Morgoncardion blir ca 6 dagar i veckan och styrkan 4 dagar.23 april, 2006 at 20:28 #1020157Anonym anvandareMemberTja Emilia!
Kul att du hittat hit! Med tanke på din längd, vikt och träningsbakgrund så verkar det som om du är i riktigt bra form! Lägg upp lite bilder oxå så man har något att gå efter… annars är det svårt att se vad som ”släpar efter”.
Lycka till!
23 april, 2006 at 20:51 #1020158Anonym anvandareMemberjo då, vet att den kan vara både positiv och negativ. Uttryckte mig lite fel. Det jag vill ha är så klart inte allmäna klagomål. Jag vill ju utvecklas i det jag gör och få största möjliga resultat. Och då får jag inte direkt någon hjälp av att folk säger att jag är så duktig och nog borde unna mig lite onyttigt osv…
Viktmål….lite svårt eftersom vågen inte säger så mkt, men tror jag nöjer mig med 51-52 kg
Styrkemål…även det är svårt tycker jag. Förut hade jag som mål att klara 5 chins och nu klarar jag 6. Tror inte jag kommer öka i styrka direkt samtidigt som jag ska bränna bort fettet.
Konditionsmål…jag har lite dumma knan, så jag tar det lite lugnt med löpningen. Försöker iallafall, har svårt att hålla igen när jag väl är ut. Så kul ju!! Skulle gärna ha ett mål att klara milen på en viss tid, men eftersom jag inte kan träna löpningen seriöst just nu, så får jag skjuta lite på det
Jag är verkligen velig med mina mål, lite vagt att känna sig bekväm i bikini antar jag …Ska återkomma med lite nya mål, för det finns inget mer tillfredställande än att jobba mot mål och uppnå dem.
Angående mina kompisar har jag gett upp sen länge att få igång dem att röra på sig. Och sällskap på gymet har jag kommit fram till att jag inte vill ha. Iallafall inte av någon som man ska visa hela tiden eller som vill småprata under tiden….
Tack för kritiken!!23 april, 2006 at 20:53 #1020159Anonym anvandareMemberdeekayman wrote:Tja Emilia!Kul att du hittat hit! Med tanke på din längd, vikt och träningsbakgrund så verkar det som om du är i riktigt bra form! Lägg upp lite bilder oxå så man har något att gå efter… annars är det svårt att se vad som ”släpar efter”.
Lycka till!
Tack så jättemycket. Ska fixa lite bilder. Det som släpar efter mest enligt mig själv är nog fettförbrännandet. Är urdålig på att behålla deffmotivationen
23 april, 2006 at 21:34 #1020160Anonym anvandareMemberDagens träning:axlar, biceps, mage, vader
Hantelpress 11/8, 11/7, 11/7
Hantelcurl 11/6, 11/5
Stångcurl 20/12, 25/4
Sittande vadpress 20/10 X 3 supersetade med
Liggande benlyft 2/? X 3
Bakåtlutad hammercurl 8/8, 8/8, 8/5
Militärpress 20/12, 25/10
Vadpress i smith 3 set supersetade med
Crunches på snedbänk 3 set dålig på att skriva upp vikter och reps när jag supersetar
Hantellyft 6/6, 5/8
Framåtlutad hantellyft 4/8, 4/7
Ett lite rörigt pass kanske utan så mkt tankar bakom om antal reps och sånt. Har kommit in i en period då det känns roligast att köra som jag känner för just då.24 april, 2006 at 18:01 #1020161Anonym anvandareMemberIdag har jag varken mycket träning eller mat att rapportera. Började dagen med en timmes morgonpromenad. Fortfarande jordens träningsvärk i benpasset i lördags. Blir ingen styrka idag, kom hem för sent och har två små barn att utfodra och lägga. Men imorgon blir det både intensivare morgoncardio och styrka på eftermiddagen:)
Kosten blivit väldigt tunn idag, fast ärligt talat efter denna frossarhelg och med tanke på hur lite jag motionerat idag så gör det mig nog inte minsta skada. Jag brukar inte äta så här lite annars.Frukost: kvarg och fiberhavregryn
mm1: kvarg, hallon
Lunch: tonfisksallad
mm2: paprika, morot, rostade solrosfrön
middag: proteinpannkaka med hallon, keso mini, morot
Kcal:1318 P:43% F:29% K:28%25 april, 2006 at 06:10 #1020162Anonym anvandareMemberGodmorgon!
Dagens morgoncardio avklarad. Mina ben vill inte riktigt som jag vill. känns lite konstigt i knävecket, slemsäcken är lite svälld och en av mina hamstringsmuskler känns förkortad. Fast idag kändes det även som det var något fel i senfästet till någon vadmuskel. På detta har jag haft problem med löparknä, som gärna vill komma tillbaka efter för hårda eller för långa pass. Tog därför ett lite kortare lugnare pass. Var iallafall hur härligt som helst. Såg massor med rådjur. Glad att jag slapp se grävlingen från förra veckan iallafall. Blev 35 minuter med en medelpuls på 139.25 april, 2006 at 18:38 #1020163Anonym anvandareMemberInte heller detta blev någon höjdardag med kosten. Skulle kunna skylla på att det blev tokigt med tiderna i skolan, men det hade gått att lösa med lite planering. Blivit flera små mellanmål och ingen lunch och för lite kalorier. Känns totalt fel att trycka i sig massor på kvällen för att komma upp i rätt mängd. Ska skärpa mig i morgon. Märks direkt på styrkan när jag ligger för lågt. Dagens pass blev med andra ord så där…Är väldigt klen i bröst och triceps men det var sämre än vanligt idag.
Frukost efter löpningen:Gröt på 1 dl fiberhavregryn, lite hela linfrön och psylliumfrön, 1 dl minimjölk, 50 g banan, 34 g lågkalorisylt, 160 g kvarg
mm1:109 g kvarg, 20 g solrosfrön (vet inte om jag ska räkna med solrosfröna, men jag gjorde det idag iallafall), 131 g morot
mm2:20 g hasselnötter
mm3: 100 g kesomini, 35 g hallon
mm4: 150 g kvarg, 100 g paprika
efter träning: 30 g whey-80, 40 g puffat ris
middag: tonfiskbiffar, ugnsrostade grönsaker, isbergsallad, gurka
kvällsmål: 175 g kvarg
totalt: 1548 kcal, K 37%, P:42%, F:21%
Säkert perfekt kaloriintag om mitt mål bara var att gå ner i vikt, men jag tappar för mycket i styrka, tappar motivationen och får frosseriattacker om jag ligger så lågt.
styrka: Bröst/triceps
Bänkpress: 37,5/6 37,5/5 35/6 35/5
Sned hantelpress:13,5/6 16/4 13,5/7 13,5/6
Dips: 5,3Gick ruskigt dåligt idag så jag gav upp det och körde bänkdips med vikt istället
Bänkdips: 0/12, 10/9, 10/8, 10/9
Rak hantelpress:13,5/6 13,5/6 13,5/6 13,5/5
Tric. pushdown 5 plattor/10 5/9 5/7Hoppas alla får en härlig kväll!!
26 april, 2006 at 05:18 #1020164Anonym anvandareMemberGodmorgon!
Dagens morgoncardio: 50 min crosstrainer medelpuls:146 max:16626 april, 2006 at 06:13 #1020165Anonym anvandareMemberShit, 3 timmars promenad?! *imponerad* Jag skulle dö av leda.
Ah, lite press med målsättning Tack!! Precis sånt jag vill ha.
Konditionen: ska kolla vart jag står i dagsläget först, får ge mig ut på cykeln och mäta upp en sträcka. Vikt: ska väga och mäta mig i helgen, kan hända att vikten vandrat upp lite sen sist jag vägde mig. Men ingen idé att göra det förrän jag blivit av med vattnet sen helgen. Brukar ta ett bra tag för mig att bli av med den. Mitt första mål får alltså bli att ta reda på vart jag står, både konditionsmässigt och vikt/måttmässigt. Ska fixa båda i helgen.26 april, 2006 at 06:19 #1020166Anonym anvandareMemberkikar in och säger hej o välkommen!
26 april, 2006 at 17:44 #1020167Anonym anvandareMemberSitter och väntar på att middagen i ugnen ska bli klar, så jag passar på att föra in dagens träning och kost.
Rygg
uppvärmning:Latsdrag 25/20, 35/8
Chins: 5,4,3👿 en för lite
neg. chins +10 kg: 10
neg chins utan extra vikt:10st
Marklyftuppvärmning:30/10, 50/1070/8, 70/8, 60/10, 60/7
stångrodd:40/8, 45/6, 40/8
sittande rodd: 75/8, 80/8, 75/8Kost idag:Hinner inte skriva upp allt, måste plugga tenta…
1917 kcal: K 35%, P 41%, F 24%om jag räknar med de oprocessade solrosfröna vilket jag är osäker på om jag ska göra eller inte. Litar inte riktigt på svaret att vi inte kan tillgodogöra oss pga det tjocka cellskalet, de är slut nu, ska låta bli att köpa nya så slipper jag bekymra mig…
1675 kcal: K 39%, P 45%, F 16% om jag inte räknar med frönaBlir lite mer kolhydrater än jag vill när jag kör träningspass både på morgonen och kvällen. Men det är nog bara att sätta krokben för sig själv, att inte fylla på direkt efter. Vill egentligen har en fördelning på 35, 35, 30 (K,P,F) Lyckas nästan alltid komma upp i betydligt högre proteinintag, vet inte om det har någon betydelse….?
27 april, 2006 at 18:16 #1020168Anonym anvandareMemberEn tråkig vilodag…Endast en morgonpromenad på en timme som träning. Dessutom går jag inte i något rasande tempo eftersom jag genast får ondare i knävecket då.
Kosten idag har varit usel på så vis att jag ätit en massa små konstiga mål istället för riktig mat. Men inga onyttigheter. Kvarg, blåbärsfluff, rostade sojabönor och sånt. Landat på 1582 kcal varav: K 35%, P 38%, F 27%. Kalorimängden känns helt ok, med tanke på att det bara blivit en timmes promenad idag och fördelningen känns inte heller helt fel:)
Mina två största svagheter när det gäller kost och träning är:
-Älskar små kladdiga mål, som inte ger samma mättnad och näring som tillagad mat
-Alldeles för dålig på att stretcha,trots att det är superviktigt med mitt löparknä, knävecket vet jag faktiskt inte om det är bra eller dåligt att stretcha, har inte märkt någon förbättring när jag gjort det, känns inte som det är hamstrings som är förkortade, utan att det sitter i senfästet eller slemsäcken eller något sånt…
Angående riktig mat, skurit och klippt i ett hjärta idag för att lära mig anatomin. Trodde det skulle få mig att få avsmak för att hålla på med rått kött, men det känns nog helt ok. Blir förmodligen värre efter obduktionen jag ska på nästa vecka….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.