Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Försöker hitta formen, var kan jag ha lagt den?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 april, 2006 at 08:19 #1021318Anonym anvandareMember
Hej!
Efter ett tags smygande i kulisserna här på forumet har jag fått tummen ur och startar en egen liten träningsjournal. Hoppas att med den få upp motivationen samt få många tips och idéer.
Har efter endast 2 månader med styrketräning insett att det är ett evigt gnetande och stretande med träning och kost om man vill lida pin och i någon gång i framtiden bli riktigt fin.
Träninshistorik
Min träningshistorik består av några års träning Aerobics och spinning. Men har nu märkt att jag inte får de resultat jag är ute efter så för ca 2 månader sedan letade jag mig in på gymmet och började rycka lite i vikterna.Mål
Mitt mål med träningen just nu är att bränna fett…massa fett, samt att bygga muskler. Sen är det ju en annan sak hur den balansgången går ihop men men….vi får se. Sen hur många kilo lättare man blir det får tiden utvisa, bara jag trivs och är nöjd med min kropp. Om man nu någonsin blir det förstås.
Lite om mig
Längd: 174 cm
Vikt: 68 kg
Fett i %: 25 % (den siffran ska definitivt bli lägre!)Mått:
Bröst: 100 cm
Midja: 72 cm
Stuss: 102 cmOk, let´s begin……..
6 april, 2006 at 08:19 #93265Anonym anvandareMember6 april, 2006 at 08:30 #1021319Anonym anvandareMemberVälkommen *Linda-Maria*! Hur ser ditt träningschema ut?
Lycka till och kör hårt//Stolleman
6 april, 2006 at 08:32 #1021320Anonym anvandareMemberTräningen igår gick riktigt bra, blev nog lite starkare än vanligt när jag tänkte på att jag skulle redovisa mina reps osv. i min träningsdagbok. Äter för tillfället kreatin också och det gör ju sitt förstås. :emo-thumb
Onsdagens träning:
Uppvärmning: Roddmaskin 10 min
Rygg
Latsdrag bakom nacke
35kgx12, 40kgx10, 40kgx10, 35kgx12Sittande rodd
35kgx12, 40kgx12, 40kgx12, 35kgx12Latsdrag mot bröst
25kgx12, 30kgx12, 35kgx12, 30kgx12Korsrygg i maskin
30kgx12, 35kgx12, 35kgx12Skivstångsrodd
30kgx12, 30kgx12, 30kgx12, 30kgx12Mage
Sittande mage i maskin
30kgx12, 40kgx12, 35kgx12Cardio
Gång på löpband 60 min.Onsdagens mat:
Mål 1: Havregrynsgröt med lättmjölk
Mål 2: Grov tekaka med leverpastej och gurka, proteindrink.
Mål 3: Hawaiikyckling med ris
Mål 4: Proteindrink, kreatin och 1 banan.
Mål 5: Kvarg med Fun Light. 1 knäckebröd.
6 april, 2006 at 08:41 #1021321Anonym anvandareMemberTackar Stolleman!
Jag känner mig riktigt välkommen!
Jag tränar styrketräning 4-5 gånger i veckan, försöker dela upp det så att jag tränar tex. armar+axlar en dag, rygg+bröst en dag osv. Sen så kan den kombinationen växla, men kör igenom varje muskelgrupp minst en gång på en veckan iallafall. Och så kör jag minst 40 minuters cardio efter varje styrkepass. Å så två dagars behövlig vila….
6 april, 2006 at 08:56 #1021322Anonym anvandareMember*Linda-Maria* wrote:Tackar Stolleman!Jag känner mig riktigt välkommen!
Jag tränar styrketräning 4-5 gånger i veckan, försöker dela upp det så att jag tränar tex. armar+axlar en dag, rygg+bröst en dag osv. Sen så kan den kombinationen växla, men kör igenom varje muskelgrupp minst en gång på en veckan iallafall. Och så kör jag minst 40 minuters cardio efter varje styrkepass. Å så två dagars behövlig vila….
Har’u nån bild på dig?
6 april, 2006 at 09:33 #1021323Anonym anvandareMemberVid en första anblick tycker jag det verkar vara lite mat, men du har kanske räknat på det ?
Ser inget fett direkt ?vad gör du på dagarna Pluggar / jobbar ?
6 april, 2006 at 09:36 #1021324Anonym anvandareMemberSer bra ut det där.
Snart kommer du bli en stoooor stark biff:bb2:6 april, 2006 at 09:47 #1021325Anonym anvandareMemberJeppe wrote:Vid en första anblick tycker jag det verkar vara lite mat, men du har kanske räknat på det ?
Ser inget fett direkt ?HÅLLER MED!
6 april, 2006 at 10:25 #1021326Anonym anvandareMemberFrida G: Hm misstänkte nästan att den frågan skulle dyka upp men just nu har jag ju inget att visa upp, inte en muskel i sikte! ska iofs ta lite förebilder som jag kan ha o jämföra med sen…..men vi får se om jag vågar lägga ut dem här!
Marals: Hihihi…jag vill ju bli lika stor o stark biff som duuuuuu!:p
Jeppe o Athleticmia: Jo kan nog hålla med om att jag snålar på fettet, men det är ju bara för att jag vill gå ner i vikt. Men jag ska försöka att lägga in mer fett i kosten i fortsättningen. Jättebra med tips o råd till en nybörjare som jag.
Jeppe: Jo du, jobbar med ekonomi…vänder papper hela dagarna…hm det lät ju inte alls deprimerande. ..så det är tur att man får röra på sig på eftermiddagarna för på jobbet blir det inte mycket!
6 april, 2006 at 11:03 #1021327Anonym anvandareMemberkroppen behöver fett för att bränna fett!!! då är det bättre att äta lite mindre kolhydrater!
men du verka inte äta så mycket energi överhuvudtaget så du kan läggatill lite mer fett tycker jag.
får du i dig 1g fett/kg kroppsvikt är det bra! då är det ett minimum..6 april, 2006 at 11:40 #1021328Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:kroppen behöver fett för att bränna fett!!! då är det bättre att äta lite mindre kolhydrater!
men du verka inte äta så mycket energi överhuvudtaget så du kan läggatill lite mer fett tycker jag.
får du i dig 1g fett/kg kroppsvikt är det bra! då är det ett minimum..Exakt.
Ville även veta om du var typ brevbärare eller hade ett stillasittande jobb, med tanke på matmängden.
Lägg gärna in lite protein till frukost också.6 april, 2006 at 15:41 #1021329Anonym anvandareMemberAthleticmia: tack för rådet, får nog börja väga maten tror jag, så man får lite mer ordning på vad man stoppar i sig!
Jeppe: Åh nej….mycket stillasittande på jobbet……ibland önskar man att man fick röra sig lite på arbetstid men icke..får väl smyga in lite övningar, gömma några hantlar under skrivbordet eller nåt!
Idag ska det tränas ben! Förstår inte varför jag tycker det är så tråkigt….är nog för att det är jobbigast…..man är nog lite lat av naturen tror jag…Är det någon som har ett bra upplägg på benträning??
6 april, 2006 at 18:27 #1021330Anonym anvandareMemberOm du verkligen vill köra benen seriöst så kommer här ett bra schema (för framsidan till att börja med)
Knäböj 4*12, benpress 4*20, benspark 4*12 sedan avslutar du med sizzy squats 4*max.
Ger du max i detta pass har benen inget annat val än att växa.19 april, 2006 at 11:14 #1021331Anonym anvandareMemberOnsdag 2006-04-19[/b]
Ok, tänker inte ens nämna det jag har ätit under påskhelgen… har blivit en del ägg av alla dess slag, former o färger…o lite flytande kolhydrater… ..men nu tar vi nya friska tag…..
Dagens mat:
Mål 1: Kvarg med Fun Light
Mål 2: Grov tekaka med leverpastej, ett äpple
Mål 3: Pyttipanna med 2 stekta ägg
Mål 4: Proteindrink+ 1 banan
Mål 5: Kvarg med Fun Light
Träning: Rygg o bröst (redogör för hur träningen gick senare)
Mål 6: Proteindrink, 1 tallrik gulaschsoppa, (yummy)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.