Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Gustav kör hårt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 april, 2006 at 11:21 #91908Anonym anvandareMember19 april, 2006 at 18:37 #1002113Anonym anvandareMember
Välkommen! Lägg gärna ut några bilder oxå, lättare att bedömma…
21 april, 2006 at 20:31 #1002114Anonym anvandareMemberTjena!
Det ser ut som du har bra grundförutsättningar,men du behöver mer massa som sagt,det är bara att köra på.
Personligen skulle ja rekomendera dig att satsa på basövningar och strunta i flyes och koncentrationscurls och sånt tlls det börjar bli dags att finslipa detaljer.Lycka till.
22 april, 2006 at 07:56 #1002115Anonym anvandareMemberTja. Ta och fokusera på latsen för det är de som släpar mest just nu. Tycker annars du har lyckats riktigt bra, inte minst med tanke på att du bara tränat i 2,5 år… Får du bara en rejäl vidd i ryggen så gör det jätte skillnad, och du får massor ”gratis”, om du fattar vad jag menar… Schysst med rutor oxå, man blir lite avis…
4 maj, 2006 at 11:51 #1002116Anonym anvandareMemberGustav Johansson wrote:Vilade från jobbet idag med, men mest på grund av lathet! Kom precis hem från gymmet där jag körde ett riktigt skönt rygg och tricepspass. Idag kände jag mig fräsch i ryggen igen så det såg lite annorlunda ut mot vad de har gjort de senaste veckorna. Började med fyra set lastdrag bakom nacken.Det tog bra, men ibland känner jag av lite i vänster axeln… dock inga större problem. Sedan blev det fyra set lastdrag till bröstet. Där körde jag riktigt tungt så det blev väl typ 4x 5-7 reps i varje set. Efter detta körde jag sittande rodd i tre set. Här körde jag också ganska tungt med pallade ändå 3×10 reps.
Sedan var det dags… övningen jag väntat i tre veckor på nu… Deadlifts!!!! ( marklyft alltså, men det lät coolare på engelska). Nu skulle jag få se om ryggen var hel och pallade för detta. Det gjorde den! Sänkte vikten med tio kilo mot vad jag brukar köra så det blev 3x 8 reps på 75 kilo…
Nu var det dags för triceps. Började med tre set pushdowns med rep. det blev typ 18-20 reps i varje set. Sedan körde jag drag över huvudet stående med stång i cablecrossen. Riktigt bra övning!! Det blev 3x 20 där med.
Sedan körde jag enarms hantelextensions sittande där seten såg ut som följer: 3×10, 3×8, 3×8.Efteråt blev det liggande tricepsextensions med ez-stång! Där blev det nätt och jämt 3×8 reps!!! Nu sitter jag och mosar i mig riskakor och proteindrink!!
Ingen deff för mig den här sommaren. jag är för klen fortfarande:) .
Får se om jag blivit big enough till nästa sommar!!!!!Ser bra ut, bra form har du med, blir fint till beachen!!
Du får skriva upp vilka vikter du använder, det tycker jag är intressant, tror fler med mig tycker det ..
Lycka till med uppbyggningen, ät massor och träna tungt så går det nog vägen.
Lycka till!
Mvh. Lisa!!9 maj, 2006 at 12:08 #1002117Anonym anvandareMemberGustav Johansson wrote:För några veckor sedan tyckte jag att armarna var lite för små ( alltså innan jag börjademed min journal ). Därför har jag höjt belstningen avsevärt och ökat setmängden i mina armpass. jag tycker själv att det har gett bra resultat hittils. Det går åt rätt håll om man säger så….Vilka mått? Vad tränar du med för vikter?
Önskar jag hare inärheten till samma armar mina mäter 27cm11 maj, 2006 at 11:32 #1002118Anonym anvandareMemberGustav Johansson wrote:Nu mäter armarna 38 cm utan pump,spända. Jag varierar lite med vilken vikt jag använder men om jag kör stångcurl med rakstång, brukar vikten ligga på typ 35 kilo. Kör jag däremot med en EZ-stång kan jag lassa på med 45 kilo.När jag kör hantelcurl brukar hantlarna väga mellan 15 och 20 kilo.
På övningar som stångcurl brukar det bli typ 8-10 reps per set.
När jag kör hantelcurls kör jag lite högre repsantal, så det brukar bli minst 12 reps per set. Tänk på att inte köra tungt hela tiden, då handlederna får ganska mycket stryk. Glöm inte bort triceps träningen heller, den är minst lika viktig! Kör på nu bara så ska du se att armarna börjar växa!
P.S. Käka som ett monster….
Ser det som en order, ska jag göra.
14 maj, 2006 at 14:31 #1002119Anonym anvandareMemberGustav Johansson wrote:har vilat hela helgen…. Det har ändå kännts ganska skönt. Kroppen har varit lite sliten, har haft problem med en sträckning i trapezius och så där. Ikväll skall jag ut och springa. har inte blivit så mycket konditionsträning det senaste så det är nog dags att ta ut sig och låta hjärtat jobba lite. På måndag blir det bröst och biceps som skall piskas och det rejält. På tisdag är det dags för den årligen återkommande plågan vickis! Fyra varvs obligatorisk idiotlöpning runt viktoriasjöarna i Skara. Skönt att det är sista gången..Snart är det dags för studenten, men jag har lovat mig själv att hålla uppe träningen ända in i det sista. Under sista veckan kan det nog bli en smärre omöjlighet att hålla igång schemat är ganska fullt:
Måndag: Pajmiddag och studentfest på Ohlins
Tisdag: Ölbrännboll i museieparken
Onsdag:badkarsrace, Togaparty i botaniska trädgården och tältning
Torsdag: Champagnefrukost och borgårdsfest.
Fredag: Studentdagen, studentfest på ohlins
Lördag: Studentbalen på stadt
Söndag: AvskedsfikaBlir nog inget tränat under den veckan desvärre.. he he.
Som om hjärtat inte får träning under ett hårt träningspass .
Man tar bara studenten en gång, så klart du kan unna dig lite vila, host, fest och sådär . Kan ju köra snabba lätta pass om du tvunget ska träna .
Lycka till. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.