Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 november, 2005 at 11:30 #1054062Anonym anvandareMember
Mycket snyggt sprunget på milen :worship: Du har då lyckats bevara din fina löparform trots att du inte tränat aktivt på ett tag. Kul med konkreta mål att se fram emot och träna inför… :emo-thumb
24 november, 2005 at 11:48 #1054063Anonym anvandareMemberSara wrote:Heja heja!!!H
24 november, 2005 at 11:53 #1054064Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Mycket snyggt sprunget på milen :worship: Du har då lyckats bevara din fina löparform trots att du inte tränat aktivt på ett tag. Kul med konkreta mål att se fram emot och träna inför… :emo-thumbTack, tack 😮 Ja, jag blev lite överraskad att det gick så lätt att springa igen.
Jag vill ju bygga muskler :bb2: så det gäller att spinga smart nu inför Stockholm Marathon…
24 november, 2005 at 13:03 #1054065Anonym anvandareMemberTorsdag 24 nov-05[/b]
Idag va det morgonspinning igen så klocka ringde 05:00 UNDERBART :yahoo: Morgonstund har guld i mun…
Efter spinningen åt vi frukost tillsammans på gymmet
Jag tog det lugnt på passet idag. Så lugnt man nu kan ta det när man är instruktör. Man får försöka mygla så att det inte syns Men jag dröp av svett ändå när passet va slut men det kändes inte så jobbigt. Bra, för jag har haft tre tuffa träningsdagar denna veckan: Ben (måndag), Rygg (tisdag), Löpträning (onsdag). Jag hade rejäl träningsvärk i benen igår men den är bättre idag men ryggen är sjukt ond idag istället. Löppasset igår (milen) va ganska lätt men jag har ju inte sprungit på så länge att det får kalls tuff träning det oxå. Så idag är det softa som gäller och göra minsta möjliga :lazy: :sleepy:
Jag äter som jag brukar men har en liten paus i vägandet
24 november, 2005 at 13:13 #1054066Anonym anvandareMemberDax att börja studera igen :yahoo: [/b]
Nu va det bestämt. Efter jul sätter jag mig på skolbänken igen efter 13år på arbetsmarkanden som designer och inköpare av diverse modeprodukter.
Först blir det en termin på komvux för att läsa upp lite betyg och sedan ska jag rätt in på Göteborgs Universitet och läsa Kost- och Friskvårdsprogrammet.
Det ska bli så under dunder kul och fattigt
24 november, 2005 at 15:04 #1054067Anonym anvandareMemberHey!!! Vad kul att du ska b
24 november, 2005 at 20:51 #1054068Anonym anvandareMemberDagens intag
Jag trodde i min enfald att om jag inte skriver kostprogram till mig själv varje dag så blir det ingen ordning med maten och jag kommer äta för sällan och därmed för lite.
Jag gjorde ett test. Idag har jag bara ätit va som passat mig (ingen skit) och det stämde ju inte riktigt. Det går längre tid mellan de stora måltiderna men det blir många små mål emellan istället. Jag älskar att småäta. Så blir det ju inte om man följer en besämd meny.
Fördelningen mellan protein, fett och kolhydrater blev rätt hyfsad E% 31/19/50.
Protein 238g
Fett 64g
Kolgydrater 387gTOTALT 3117 kcal :up: (va säger du om det Fever)
Den stora skillnaden är att jag äter mer kolhydrater när jag får äta fritt för det tycker jag är sååååå gött.
Jag trodde dagen skulle bli katastrof men jag är rätt nöjd. Kan behöva lite mer kolisar nu när jag ska börja springa.
25 november, 2005 at 08:22 #1054069Anonym anvandareMemberså du ska bli student…Kul tjejen…:emo-thumb
hoppas jag att jag också blir inom snar framtid…fast jag trivs i för sig väldigt bra på arbetsmarknaden just nu
Kämpa på och du,…snart tror jag inte du kommer räkna en massa kcal och energi mer…:whistle:
25 november, 2005 at 15:46 #1054070Anonym anvandareMemberLinn wrote:Härligt att du blir inspirerad, då kan det ju inte gå annat än bra!! :emo-thumbTycker du verkar ha mycket tid till träning… vad jobbar du med?
Nu ska jag bli student :yahoo: Gud va roligt…
25 november, 2005 at 16:27 #1054071Anonym anvandareMemberFredag 25 nov-05[/b]
Idag va en tung dag i gymmet. Allt jag tog i v
25 november, 2005 at 16:44 #1054072Anonym anvandareMemberUsch.Det är inte roligt sånna dagar när man VET att man kan så mycket bättre..
Men det kommer säkert att gå mycket bättre nästa gång.Så är det ju bara – eller hur?*kastar massor med god energi ditt håll*
25 november, 2005 at 18:05 #1054073Anonym anvandareMemberNej… Sådana dagar är verkligen inte roliga… Men, vädret kan ju definitivt gjort sitt för att bidra, plus att du kände dig lite krasslig i början av veckan kanske??!!
Men, tror som SheeBa, att det kommer att gå sååå mycket bättre på nästa pass :up:
Ha en skön kväll med godispåsen, min får vänta tills imorrn den
25 november, 2005 at 20:18 #1054074Anonym anvandareMemberHej Borås-bruden!
Nu är jag tillbaks och på betydligt bättre humör !
Jag kommer ner till Lucia, men får nog bo hemma hos mor & far -annars kommer de bli vansinniga
..men jag kommer såklart över till Borås och testar ditt gym! :bb2:
Å vi kanske kan slå lite följe under festivalen med?
Kram & tack för ditt stöd!25 november, 2005 at 21:40 #1054075Anonym anvandareMemberfrida wrote:Hej Bor25 november, 2005 at 22:07 #1054076Anonym anvandareMemberTänk va skönt om man va en robot… :kicking:
Men det är jag tyvärr inte, ingen träningsrobot 😥 Jag har kännt mig trött och hängig hela veckan men passen har gått bra så jag har bara kört på. Men idag tog det stop. Morgonens gym-pass va en katastrof. Allt vägde bly och allt gjorde ont. Jag känner mig såååå sliten. Kvällens spinningpass gick otroligt nog kanon men när jag kom hem svek matlusten Då är det absolut nått som inte står rätt till 😥
Morgondagens pass är inställt och det är dax för två vilodagar för mig med mycket mat och sömn. Det är svårt att lyssna på kroppen när huvudet vill så mycket mer. Jag älskar att träna och hade gärna kört tre-dubbla pass om dagen om kroppen bara hade orkat.
Hemligheten ligger i vilka förutsättningar vi ger kroppen till att återhämta sig bl.a. genom maten. Jag måste tänka på att äta mer och rätt vid rätt tillfälle. Jag tycker att jag äter bra men så kanske inte är fallet med tanke på träningsmängden??? Jag måste bli mer nogrann och inte tro att min kropp är en träningsrobot som klarar allt.
Idag är det min tur att va lite ledsen 😥
Men vilan kommer göra susen och jag ska inte deppa utan ta lärdom av detta så att jag blir bättre och starkare framöver :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.