Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 300 total)
  • Author
    LiMi wrote:
    Jag

Vad

Fredag 2 dec-05[/b]

Ja så va det då 22 dagar kvar eller va säger du Linda G :D Det är bra att du håller koll så att det blir rätt… att Julafton hamnar på rätt dag :emo-thumb

Nacken är något bättre men halsen vill inte riktigt bestämma sig om den ska vara frisk eller förkyld. Så jag bestämde att den va frisk… för jag känner mig pigg och fylld av energi.

Passet i gymmet gick bra idag. Axlarna fick vila och jag har bytt ut en bröstövning. Allt för att min onda axel ska få läka någon gång.

Dagens gym-pass :bb2: BRÖST + TRICEPS

Uppvärmning Cross Trainer Intervall 15min

Bänkpress i Smith, lutande bänk 20kg-30kg-30kg 8-8-6 reps

Pec-deck 45kg-40kg-35kg 7-5-7 reps

Flyes, lutande bänk 9kg-8kg-7kg 3 x 8 reps

Exentriska Dips 5kg 3 x 6 reps

Push Down 45kg-40kg-35kg 3 x 8 reps

Det va de och nu har jag bara ett spinning-pass kvar av träningsdagen. Känner för att köra lite extra hårt med kunderna idag så jag ska sätta ihop ett riktigt tufft pass nu…:devil: …det är ju fredag :fun:

Lördag 3 dec-05[/b]

Vilodag :lazy: :sleepy: och så gymmets årliga julfest :devil: :fun:

Ha det så kul på festen :drunk: ;)

S

Den gångna veckan har känts bra förutom lite nackbesvär efter judon. Har inte tränat axlar denna vecka så det börjar kännas bättre med axeln :emo-thumb Löpningen känns ju bara sååå roligt underbar ;)

Nästa veckas träningsplan…

v.49[/b]

Måndag: kl.10:00 BEN + Rehab AXEL

Tisdag: kl.10:00 RYGG kl.18:30 Step

Onsdag: kl.10:00 Löpning 5km. Åker sedan till gymmet för BICEPS + VAD + MAGE

Torsdag: kl.06:30 Spinning

Fredag: kl.10:00 BRÖST + TRICEPS kl.17:00 Spinning

Lördag: Vila (Fitness Festivalen och Luciapokalen :yahoo: )

Söndag: Löpning 10km

Nu är det bara två veckor kvar på min tredje 6-veckors period i gymmet. De har hänt en hel del på dessa 16 veckor. Kroppen kommer ihåg hur den en gång har sett ut och är i full gång att återbilda sig :D

Halloooo!!

Låter supernice med en lugn och trevlig julfest :up:

Blev lite nyfiken på hur du lägger upp dina 6-veckorsperioder med styrketräningen??

Ha en bra måndag, hoppas axeln sköter sig på rehabträningen ;)

Vad bra att du fått koll på julaftonsnedräkningen :D Skönt att axeln börjar bli bättre. Höll på att göra några bananskalshopp jag med i helgen, fasen att det är halt ute nu då en del av snön har smält och det har frusti på lite. Får akta sig! Säkrast att hålla sig inomhus :D

KUl du kommit igång bra med Löpningen Linda :worship:

blir det ingen söndag i gbg :( :(

Måndag 5 dec-05[/b]

Igår när jag kom hem från löp-passet kände jag mig lite yr :| Träningspasset va ju super lätt så jag fattade inte varför jag mådde så konstigt. Jag tog en näve russin, en banan och drack vatten, hoppade in i duschen och åt sedan stor portion spagetti men köttfärssås. Men va fortfarande yr. När jag gick och la mig för att sova snurrade hela rummet. Mycket läskig och otäck känsla :(

När jag vaknade i morse kändes allt bättre. Ingen yrsel men för första gången sedan jag började träna i augusti kände jag inte för att åka till gymmet. Trött och hängig har jag varit hela dagen :( Usch!

För en gång skull lyssnade jag på kroppen och kom aldrig iväg till gymmet. Det har dock blivit två långpromenader med Atlas fast i snigeltempo.

Jag får väl försöka klämma in dagens pass under resten av veckan. Axlar tar jag nog i morgon och ben på onsdag. Har varit rätt skönt med en dag utan några måsten…

Utlåvar bättre ös imorgondagens rapport 😮

Men gud vad läskigt med yrseln… :|

Tycker du gjorde rätt i att skippa gympasset. Det kan ju ändå aldrig bli riktigt bra om man inte känner för det?! Hoppas du mår bättre idag, och att träningslusten gör comeback :up:

Kramen

som du sa till mig…lyssna på kroppen…du kanske behöver vila lite!!

Kram Tess

Det kan ju oxå vara så att kroppen har registrerat virus och satt igång en motattack.. det kan kännas av som att man ’håller på att bli sjuk’ .. och sedan -om man har anti-virus och kroppen fixar det- så blir det inte mer än så man känner av det viruset.
    Mycket klokt att välja vila en sån dag!

*klapp på axeln*
    :up:

Bra gjort av dig att stanna hemma när du inte mådde riktigt bra! Kroppen behöver ju sin vila också, annars får man inga resultat!!

Krya på dig!

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 300 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.