Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 300 total)
  • Author

Tisdag 6 dec-05[/b]

Efter att ha sovit 11 timmar inatt (+ att jag sov 1,5 timme p

Tess wrote:
    KUl du kommit igång bra med Löpningen Linda :worship:

blir det ingen söndag i gbg :( :(

Nej det kanske inte blir nån söndag men vi får väl se… inte 100% nej i alla fall…:emo-thumb

Sara wrote:
    Blev lite nyfiken på hur du lägger upp dina 6-veckorsperioder med styrketräningen??

Jag har lagt upp min träning i 6-veckorsperioder både för psyket och för de fysiska resultaten. Men det är inte så kompliserat som det låter. Jag kör efter ett program i 6 veckor sedan utvärderar jag denna period tillsammans med min guru Hasse och skriver ett nytt program för 6 veckor frammåt. Min träning har sett ut så här sedan jag började i augusti:

Vecka 31 + 32:
    Då körde jag igenom hela kroppen (1-2 övningar per muskelgrupp) 2 ggr per vecka för att komma igång med styrketräningen. Hade ju inte tränat i gymmet på några år 😮

Period 1 (vecka 33-38):
    Tredelat program 3 ggr i veckan med höga reps.

Period 2 (vecka 39-44):
    Tredelat program 3 ggr i veckan med låga reps + att jag byter och lägger till några övningar. Ben kör jag fortsatt med höga reps.

Period 3 (vecka 45-50):
    Ökar till att dela kroppen på fyra. Prioriterar Ben samt Rygg och lägger dessa pass först i träningveckan. Tränar nu 4 ggr per vecka i gymmet. En hel del övningar är nya. Reps som Period 2.

När denna period är slut ska jag ta en veckas vila från gymmet och fundera på hur jag ska lägga upp nästa period. Måste lägga in mer löpning tex.

I övrigt har jag 2 spinning-pass och ett step-pass som jag leder per vecka och så lite löpning.

Tillbaka på topp igen ser jag, skönt att det gick om så snabbt. Man skall absolut inte underskatta vad lite vila kan göra… Har sovit rätt mycket på sistone jag med, så skönt att verkligen få känna att man är helt utvilad.

Ditt schema med 3-veckors perioder såg intressant ut. Ska bli kul att se hur du lägger upp fortsättningen! Kämpa på!

Linda G wrote:
    .
    Ditt schema med 3-veckors perioder såg intressant ut. Ska bli kul att se hur du lägger upp fortsättningen! Kämpa på!

Jag kör 6-veckors perioder :emo-thumb Må väl och kämpa på du oxå :D

LiMi wrote:
    Jag kör 6-veckors perioder :emo-thumb Må väl och kämpa på du oxå :D

Öhm, mitt mattehuvud har visst tagit semester 😮

Skönt att höra att du känner dig på G igen :up:

Intressant träningsschema. Alltid kul att läsa hur andra lägger upp sin träning. Oftast finns det något man kan ”sno” ;)

Ha en toppenbra dag!!

:whistle:
    jag surfade just hit för att sno lite… 😮
    både inspiration, motivation och lite tips inför mitt egna nya träningsschema jag ska pyssla ihop senare idag

tack för att du finns!
    vi ses till jul med jyckarna ;)

frida wrote:
    :whistle:
    jag surfade just hit för att sno lite… 😮
    både inspiration, motivation och lite tips inför mitt egna nya träningsschema jag ska pyssla ihop senare idag

tack för att du finns!
    vi ses till jul med jyckarna ;)

Hej din lilla tjuvaktiga flicka :D Sno på bara…:emo-thumb

Jag hoppas att ditt nya program blir roligt och framgångsrikt. Jag känner mig som en stjärna som blir kopierad…ha,ha…:o

Ha det toppen fram till jul. Glöm inte att slå en pling när du kommer ner ;)

Stor KRAM och ta väl hand om dig och Hampus

Sara wrote:
    Skönt att höra att du känner dig på G igen :up:

Intressant träningsschema. Alltid kul att läsa hur andra lägger upp sin träning. Oftast finns det något man kan ”sno” ;)

Ha en toppenbra dag!!

Härligt att jag kan inspirera…:o Träna väl…:emo-thumb

Onsdag 7 dec-05[/b]

:yahoo: Idag har jag haft s

LiMi wrote:
    Hej på Er alla,

Ny på forumet och är en ny-gammal byggare.

Historia i korthet :sleepy:
    Tillbringade rätt mycket tid på gymmet för några år sedan. Tills jag fick för mig att börja tävlingscykla. Efter tre års slit (20 timmar i veckan som mest) på lansväg och i skogen hade jag bränt bort det mesta av överkroppens muskler. Benen är dock rätt bevarade. Hann med ett Stockholm Marathon oxå innan jag tog ett års time out.

Tillbaka i leken igen…:emo-thumb
    …och nu ska det byggas upp det som blivit förlorat. Taggad till tusen. Är inne på min tolvte träningsvecka och andra program. Har just satt ihop ett lite tuffare program till nästa 6-veckors period tillsammans med min guru Hasse. Kommer publiceras inom kort.

Tänkte även skriva lite om min kost

KOMMENTERA GÄRNA PROGRAM OCH KOSTUPPLÄGG! Coming Soon!

hehee cykla vad va det för idé? :P
    ända aerobiska träningen jag tränar e en övning jag kallar för:

Åk i spårvagn utan biljett med span efter kontrollant (mycket efektiv övning)
    hahahaha :P
    så såg min dag ut spårvangspass sen proteindrink hahaaa

gabriel wrote:
    hehee cykla vad va det för idé? :P
    ända aerobiska träningen jag tränar e en övning jag kallar för:

Åk i spårvagn utan biljett med span efter kontrollant (mycket efektiv övning)
    hahahaha :P
    så såg min dag ut spårvangspass sen proteindrink hahaaa

Ja du Gabriel :nerd: Hjärtat är ju oxå en muskel…

Torsdag 8 dec-05[/b]

Idag står jag i receptionen på gymmet och skriver. Hasse grillar sig i solariet så han ska bli snygg till helgens Gbg-tripp :D (snyggare)

Aaaj… :( vilken träningsvärk jag har i benen. Huuu… ben-pass + löpning dagen efter det visste va det tog…

Morgonspinning 06:30 :emo-thumb ett underbart pass trots träningsvärken. Lite vad och mage i gymmet och sedan en välförkänt frukost

sola….åhh gud vad skönt,…..men jag får snällt vänta tills jag slutar :|

kämpa på tösen med träning och allt…försök stanna till söndagen va 8)

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 300 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.