Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 november, 2005 at 16:32 #1053972Anonym anvandareMemberfrida wrote:Hej där Linda,
Jag uppfattar det inte alls som om de störde sig på ditt sätt att äta!
Snarare att de ventilerade sin oro eller ville vara hjälpsamma.Jag har levt liknande dig i flera år innan. Nådde finfina resultat (tror förresten att maten tom är VIKTIGARE än träningen..!). Ändå är denna tid (dessa år.. många år…) något jag ångrar.
Kör ditt race Linda.
Jag är helt säker på att du kommer nå dina mål och det vet jag att du med är.
..men du; gör det jag inte gjorde (för min skull); glöm inte att det är en verklighet som pågår bortom matberäkningar, proteindrinkarna och forumen! Ett liv som inte går i repris!Om du hade haft en vecka.. säg en månad kvar att leva; hur hade du förvaltat den tiden?
Jag skulle inte förvånas om du helst hade fördrivit tiden med träning och kostplanering. Det kan jag tom förstå!
Men du och jag – och så många andra – måste förstå att vi är värda mängder som de vi är;
oavsett vad vi presterar, kontrollerar eller lyckas/misslyckas med.Varma kramar
// fridaJäklar vad bra skrivet! Det där borde alla läsa, det får en verkligen att tänka till! :worship:
Jag håller med Linda att maten är enormt viktig om man vill få bra resultat. Jag åt strikt innan jag började tävla och tillät mig i stort sett ingenting. Faktum är att jag fått mer distans (tror jag) och börjat ”leva” sedan jag började tävla. När man är ”offseason” måste man ta tillvara på tillfällena och njuta lite oxå! :emo-thumb
14 november, 2005 at 17:38 #1053973Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Va roligt att Ni l14 november, 2005 at 18:21 #1053974Anonym anvandareMemberVa underbara Ni
14 november, 2005 at 18:34 #1053975Anonym anvandareMemberTroligtvis va jag något förvirrad i söndags. Efter inlägget från Linn om min triceps-träning fick jag för mig att jag skulle offra söndagen för lite tuffa dips med vikter. Helt otroligt Jag ska INTE träna på söndag för det är min VILODAG punkt slut. Dumma mig! Fy skäms! Det va nära…
Så här ser nu veckan ut efter lite omplanering:
Idag måndag: Ben (rapport kommer strax)
Tisdag: Step
Onsdag: Rygg + Baksida axel
Torsdag: Spinning
Fredag: Bröst + Triceps + Axel + Spinning
Lördag: Biceps + Vad + Mage
Söndag: VILAStrax dagens rapport…
14 november, 2005 at 18:52 #1053976Anonym anvandareMemberM
14 november, 2005 at 21:03 #1053977Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Troligtvis va jag något förvirrad i söndags. Efter inlägget från Linn om min triceps-träning fick jag för mig att jag skulle offra söndagen för lite tuffa dips med vikter. Helt otroligt Jag ska INTE träna på söndag för det är min VILODAG punkt slut. Dumma mig! Fy skäms! Det va nära…Så här ser nu veckan ut efter lite omplanering:
Idag måndag: Ben (rapport kommer strax)
Tisdag: Step
Onsdag: Rygg + Baksida axel
Torsdag: Spinning
Fredag: Bröst + Triceps + Axel + Spinning
Lördag: Biceps + Vad + Mage
Söndag: VILAStrax dagens rapport…
Nu ser schemat riktigt bra ut! :emo-thumb Håller med att det är roligt att läsa din journal, för du är motiverad och har en härlig inställning!
ps. ledsen om jag lurade dig, men jag vill bara inte att du ska köra Bröst dagen efter triceps.. jue
15 november, 2005 at 09:23 #1053978Anonym anvandareMemberLinn wrote:Nu ser schemat riktigt bra ut! :emo-thumb Håller med att det är roligt att läsa din journal, för du är motiverad och har en härlig inställning!ps. ledsen om jag lurade dig, men jag vill bara inte att du ska köra Bröst dagen efter triceps.. jue
Det va ju toppen att du upptäckte mitt lilla misstag och nej, nej inte känner jag mig lurad. Jag blev bara lite ivrig när jag skulle rätta till det hela men nu känns programmet bra och vilodagen är räddad :emo-thumb
15 november, 2005 at 09:38 #1053979Anonym anvandareMemberTisdag 15 nov-05[/b]
Inatt har det blåst storm och ösregnat men i morse tittade solen fram. Va lycklig man kan bli av små solstrålar. Det fick bli en skogspromenad innan frukost med min lille goding Atlas. Benen är lite möra efter gårdagens ben-pass. Härligt…:emo-thumb
Nu sitter jag här vid datorn och äter havregrynsgröt med banan Mmm… Idag blir det inget pass i gymmet. Ikväll kör jag min step-klass :kicking:
Jag längtar redan till morgondagens RYGG-pass. Min absoluta favoritdag för tillfället. Jag tittar mig i spegeln varje morgon för att se om ryggen har vuxit något över natten. Nja lite kanske… Det är bara att jobba vidare…:bb2:15 november, 2005 at 10:25 #1053980Anonym anvandareMemberLustigt vad lika du och jag är ( eller iaf har levt) !
Jag kombinerade också stenhård elitsatsning med heltidsjobb..
men sa upp mig och skaffade hund ! Visst är det härligt att strosa i skogen med sin bästa vän !?Nu är vi tillbaks på banan igen. Märker liksom du hur mycket jag saknat träningen.. :bb3: Så låt oss köra hårt och ha kul!!! :bb3: :up:
kram //frida
15 november, 2005 at 10:39 #1053981Anonym anvandareMemberfrida wrote:Nu är vi tillbaks på banan igen. Märker liksom du hur mycket jag saknat träningen.. :bb3: Så låt oss köra hårt och ha kul!!! :bb3: :up:kram //frida
Yes, livet måste vara KUL :yahoo: Att träna stenhårt är en sak men är det inte roligt så kan det kvitta… Huvudet sitter ju trots att ihop med kroppen :fun:
Lev väl! Kram, Linda
15 november, 2005 at 11:11 #1053982Anonym anvandareMemberHej Linda,
Vad glad jag blev att läsa dina inlägg. Jag förstår såååå väl att du bara älskar att träna nu igen efter ett års uppehåll. Fasen, jag kände mig ju så sprillans löjligt glad jag i går då jag fick träna igen – efter ett uppehåll på hela fyra dagar Haha, så jag förstår mer än väl att du vill ge järnet nu. Och det gör du – så som du satsar kan det inte bli annat än kanon :emo-thumb
LiMi wrote:Inatt har det blåst storm och ösregnat men i morse tittade solen fram. Va lycklig man kan bli av små solstrålar.Samma här – förutom att solstrålarna uteblev. Men nu verkar solen vilja titta fram lite i höststormen. Härligt!
Quote:Ikväll kör jag min step-klass :kicking:Väljer du låtar och fixar koreografin själv? Eller kör du utefter nåt klart koncept, typ SATS powerstep? Jag är så sugen på att bli gyminstruktör/PT/whatever bara för att få ”rätt” att jobba på gym… Får se om jag hakar på min brorsa då han fortsätter utbilda sig i vår :whistle:
Kramis!
15 november, 2005 at 14:59 #1053983Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Väljer du låtar och fixar koreografin själv? Eller kör du utefter nåt klart koncept, typ SATS powerstep? Jag är så sugen på att bli gyminstruktör/PT/whatever bara för att få ”rätt” att jobba på gym… Får se om jag hakar på min brorsa då han fortsätter utbilda sig i vår :whistle:Kramis!
Min utbildning i korthet:
1992 va första gången jag kom i kontakt med aerobic och step.
1993 gick jag min först utbildning och fick STEP REEBOK CERTIFICATE. Samma år gick jag även Svenska Gymnastikförbundets baskurs.
1994 åkte jag till Stockholm och utbildade mig hos S.A.F.E. under två veckor. Det är ett av de absolut roligaste träningsminnena jag har. Då fick jag min Instruktörslicens efter teoretiska och praktiska prov. En lycklig dag
Det va oxå 1994 som jag började träna styrketräning på gym för första gången.2001 Licensierade jag mig till Schwinn instruktör på spinning.
Idag kör jag en step-klass och två spinning-pass i veckan. All musik och koreografi sätter jag ihop själv. På stepen har jag ju ihop-mixad musik som jag köper.
Du ska absolut utbilda dig. Det är bara att köra på[/b] :yahoo: URKUL!!![/b]
15 november, 2005 at 20:13 #1053984Anonym anvandareMemberDagens kost i siffror
Protein 259g =E% 41
Fett 67g =E% 24
Kolhydrater 216g =E% 35TOTALT 2512 kcal
Trevlig kväll :yahoo:
16 november, 2005 at 08:10 #1053985Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Du ska absolut utbilda dig. Det16 november, 2005 at 21:26 #1053986Anonym anvandareMemberOnsdag 16 nov-05[/b]
Idag har jag varit riktigt duktig och ätit över 2600 kcal Det har varit rygg i gymmet och jag har precis kommit hem från en välgörande massage. Idag gjorde inte massagen lika ont som det brukade…:up:
Träning
Uppvärmning
20 min spinning i tufft tempo :yahoo:RYGG + BAKSIDA AXEL
Bred Latsdrag
3 x 8 à 40kgSittande rodd på pall
3 x 8 à 30kgHantelrodd
3 x 8 à 16kgFrivändningar
3 x 8 à 30kg (det är precis så jag orkar den sista :emo-thumb )Baksida axel i mansin (Nästa pass blir det fria vikter)
1 x 8 à 25kg
2 x 8 à 20kgRyggresningar
2 x 20Kost under dagen i siffror
Protein 241g =E% 37
Fett 86g =E% 29 (idag lite högre än vanligt = NÖTTER )
Kolhydrater 227g =E% 34TOTALT 2661 kcal :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.