Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 300 total)
  • Author

Ojojoj! Det här var tufft minsann :) …Grymt härligt när träningsmotivationen kickar in eller hur?!!Men, är det så bra att bara ha EN vilodag när du kör så hårt i övrigt? Det är ju när man vilar som man växer :) !

Lycka till i alla fall!

lynxlynx wrote:
    Ojojoj! Det här var tufft minsann :) …Grymt härligt när träningsmotivationen kickar in eller hur?!!Men, är det så bra att bara ha EN vilodag när du kör så hårt i övrigt? Det är ju när man vilar som man växer :) !

Lycka till i alla fall!

Hej där,
    Kul att du tittar förbi och kommenterar…

Jag har ju två aktiva vilodagar från gymmet oxå :yahoo: Tisdag och Torsdag :up: Jag hoppas att jag hinner växa lite då :bb2: men det får framtiden utvisa. Jag tänker ta en hel veckas vila till jul :fun: oxå men mer än så är det inte planerat att vila…:lazy:

Tack för din kommentar och fortsätt att kritiskt garnska det jag skriver…:devil:

Torsdag 17 nov-05[/b]

Idag skiner solen fr

Ser bra ut tjejen…visst är det härligt med morgonträning ;)

Idag kom inbjudan till Stockholm Marathon den 3 juni 2006 med posten. Oj, oj oj va sugen jag blir… :P Jag sprang mitt f

Såklart du ska springa ! :emo-thumb

Tess och jag ska springa – häng på vetja! :P :bb2:

Japp det är bara att anmäla sig.
    När det gäller råd kan jag tyvärr inte ge några, eftersom jag måste alltid träffa personen i fråga.
    Det hjälper inte hur mycket siffror jag får (fett%, E % osv), för oftast är det inte hela sanningen.
    Det finns mycket som man kan pilla på, för att det skall bli bra för just din kropp.
    Men kör på, så kommer jag in då och då och ge dig en spark.

Vi cirka 10 st som skall springa i Stockholm och både före och efter skall vi ha matfest:drunk:

FEVER wrote:
    Japp det
    frida wrote:
    Såklart du ska springa ! :emo-thumb

Tess och jag ska springa – häng på vetja! :P :bb2:

Hej Frida,

Ja, jag blir ju såååå sugen och det vore ju såååå roligt… och det vore ju urkul att träffa dig och Tess :friends:

Hur tänker Ni lägga upp träningen? Det är 6 månader kvar… Jag går och lurar på om det går att stoppa in någon mer träning i mitt redan fulla schema. Det kommer ju bli att omprioritera lite…Hmmm…

Tankar och idéer välkomnas :emo-thumb

Jisses! Ännu en som funderar på maraton ;)
    Själv håller jag mig till styrketränigen :happy:

Du verkar träna på bra Linda :emo-thumb

Fredag 18 nov-05[/b]

Men Linns snygga bröstmuskler på näthinnan åkte jag till gymmet i morse (Hej Linn, tack för att du inspirerar mig :emo-thumb ). Det va med mord i blick som jag entrade gymmet. Idag skulle Bröst och Axel dödas :devil:

Det blev ett kanon pass. Jag va yr :| efter vissa övningar. Försökte mig på lite drop-set på vissa övningar oxå…

Rapport :bb2:

Uppvärmning
    16 min Cross Trainer Intervall

Bröst
    Pec-deck 40kg 8-8-6 reps
    Lutande Flyes 9kg-8kg-7kg 8-8-8 reps
    Maksinpress 45kg-40kg-40kg 8-8-7 reps

Triceps/Bröst/Axel
    Dips (smala) 5kg (3 hela (90 grader) + 3 excentriska) x2
    Här körde jag två set med vikt + 4 reps utan. Då va jag helt slut :up:

Axel
    Maskinpress
    35kg 8 reps
    45kg 2 reps (en kille körde emellan och jag glömde att byta vikt. Fan tog jag helt slut tänkte jag men så va det ju inte riktigt… )
    35kg 4 + 2 med hjälp (…men visst tog jag slut…:D )
    30kg 6 + 2 med hjälp
    Hantellyft åt sidan 5kg 8-8-8 reps

Det som är kvar av träningsdagen är en rask långpromenad med Atlas ca 1,5 timmen och så har jag ju mitt spinning-pass ikväll :yahoo:

Lina wrote:
    Jisses! Ännu en som funderar på maraton ;)
    Själv håller jag mig till styrketränigen :happy:

Du verkar träna på bra Linda :emo-thumb

Tack Lina,
    Ja, jag funderar på marathon men jag vill ju inte att det ska va negativt för byggandet. Måste höra mig för lite innan jag bestämmer mig…

Härligt att du blir inspirerad, då kan det ju inte gå annat än bra!! :emo-thumb

Tycker du verkar ha mycket tid till träning… vad jobbar du med?

Om du vill snacka marathon-taktik så är jag nog fel person. 😮
    Mitt mål är att bara starta.
    Vet att det låter ynkligt – men jag har varit anmäld förut men startade inte då. Tror det var alla krav och förhoppningar som fick mig att känna att jag inte var bra nog. Då hade jag högt uppställda mål och hade gått in för det stenhårt. Nu ska jag göra precis tvärtom. För mig kan det faktiskt vara tuffare.. jag menar det är svårare att göra ngt halvdant och utan kontroll.. men jag hoppas kunna ha roligt (roligare) i alla fall!

Tror de stänger av banan efter 3 timmar. Då måste man ha hunnit halvvägs – ett varv. Det hoppas jag på att fixa!
    Vi är ju spinninginstruktörer du och jag – så grundkonditionen är ju hyffsad. Dessutom är jag ute och varvar gång med lite jogg med min hund då och då. Till våren försöker jag att jogga längre och gå mindre.
    Resten kör jag på ren vilja :whistle:

Du borde snacka taktik med Tess istället.
    Hon har fått hjälp med upplägg av Fever.
    Dessutom är hon mer mån om att bygga muskler och köra hård styrka; än jag är.

…å träffas kan vi ju göra vad du än bestämmer dig för! :p ;)

trevlig helg på dig!
    kram //f

LiMi wrote:
    Hej Frida,

Ja, jag blir ju såååå sugen och det vore ju såååå roligt… och det vore ju urkul att träffa dig och Tess :friends:

Hur tänker Ni lägga upp träningen? Det är 6 månader kvar… Jag går och lurar på om det går att stoppa in någon mer träning i mitt redan fulla schema. Det kommer ju bli att omprioritera lite…Hmmm…

Tankar och idéer välkomnas :emo-thumb

Linn wrote:
    Härligt att du blir inspirerad, då kan det ju inte gå annat än bra!! :emo-thumb

Tycker du verkar ha mycket tid till träning… vad jobbar du med?

Ja visst är det härligt :) Jag satsar verkligen på träningen nu så det blir att ta lite ströjobb. Jobbar bl.a. på gymmet där jag tränar. Funderar på att sätta mig på skolbänken igen. Tänker söka till Kost- och friskvårdsprogrammet (120p) vid Göteborgs Universitet. Men det är svårt att komma in så vi får väl se hur det blir med det…

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 300 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.