Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Jennys träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2006 at 20:47 #1023699Anonym anvandareMember
Hejsan!
Jag antar att jag är den som är mest otränad och antagligen mest okunnig på träningsområdet här på detta forum. Men NÅN måste ju ha den platsen, right?
Nå väl, nu när detta är sagt är det ju bara att ta sig i kragen, nu måste jag ju visa att jag är värd att komma i klass med alla er andra :emo-thumb
Veckan som har varit har inte varit den bästa… kanske t.o.m den sämsta på länge, knappt nån träning och på tok för mycket av det goda. Yngsta dottern fyllde 1 år i veckan och detta har ju firats både med släktkalas och barnkalas!
Men idag vart det gymmet igen.
Tänkte köra styrka hela kroppen och sedan minst 30 minuter cardio… men det gick INTE ALLS.
Började med ben och första maskinen gick ok, sedan gick det trögare och trögare tills jag gav upp efter ytterligare 3 maskiner. Tänkte ta en 45 minuter cardio istället men efter en kvart tog det stopp även där. Kroppen var helt slut och jag blev lite yr. Gav upp.
Jag hoppas att det beror på lite dåligt näringsintag idag och inte på att jag håller på att bli sjuk eller nått annat tråkigt.
Min vikt:
tisdag 07/3: 76,7 kg
tisdag 14/3: 75,6 kg
tisdag 21/3: ?Min mat:
Frukost: 2 skivor fullkornsbröd m. 4 skinkbitar
Lunch: 1 skiva fullkornbsbröd med makrill i tomatsås
Kvällsmat: TacosMin träning:
Kan knappast räknas idag, några styrkemaskiner med uselt resultat och 15 minuter på crosstranern.Hoppas allt känns bättre imorgon!
/ Jenny
19 mars, 2006 at 20:47 #93437Anonym anvandareMember19 mars, 2006 at 21:01 #1023700Anonym anvandareMemberKul med en ny journal! Jag läste ett inlägg av dig i en annan tråd då du visade bilder på din viktnedgång, starkt jobbat! Hur lång är du?
19 mars, 2006 at 21:07 #1023701Anonym anvandareMemberJag är 175 cm lång, vlket är några cm mer än vad jag hade velat… men till skillnad från vikten så kan man ju inte göra så mycket åt sin längd
/ Jenny
19 mars, 2006 at 21:58 #1023702Anonym anvandareMemberGår ju framåt/ner, jättebra jobbat men synd att veckan har varit dålig. Du kan lita på att jag kommer att följa den;)
19 mars, 2006 at 23:52 #1023703Anonym anvandareMemberTack Stolleman!
Jag kikade i din journal med, där kommer jag kika fler ggr! Kämpa på!
/ Jenny
20 mars, 2006 at 01:37 #1023704Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Jag får väl bli bland de första som skriver i din journal! Det kommer bli spännande att följa dig! Vi hjälper gärna till…Krya på dig nu. Jag var också sjuk som du… ungefär samma symptom, går över på ett par dagar!
Mål osv vill jag se iförsig tills nästa gång!
kRaM hihii
Jag vet som sagt inte om jag ÄR sjuk eller om det bara var nån tillfällig jättetrötthet som kom just idag… Hoppas jag är pigg som en mört imorgon igen… Eller… här sitter jag nu pigg som en mört kl. 01.27 på natten… Nått snett är det med mig
Mål.. ja, man måste ju tydligen ha mål för att komma nånstans…
Jag vågar knappt ha några mål, för jag är så rädd att jag sätter för höga så att jag aldrigh kommer klara av dem….Det stora (det som känns ouppnåligt) målet är att bli vältränad, gärna riktigt vältränad. På scen kommer jag nog aldrig våga stå, men jag vill gärna komma rejält nära
Mitt första lilla mål är att tappa ca 10 kilo till i vikt ( för om man sett mina bilder i fitnesstråden så är jag inte en liten spinnkig klen typ utan mer en mullig..klen… typ) och bygga lite synliga muskler… Bra kombination, tappa i vikt och bygga muskler… men ni fattar nog vad jag menar…
Fast nu är det dax för sängen… vilan är viktig för träningen har jag hört…
Natti, ses imon!
Och fresten, tack Warrior, ju fler som läser min journal desto mer peppad blir jag!
/ Jenny
20 mars, 2006 at 08:20 #1023705Anonym anvandareMemberGoder morgon!
Quote:Mål.. ja, man måste ju tydligen ha mål för att komma nånstans…
Jag vågar knappt ha några mål, för jag är så rädd att jag sätter för höga så att jag aldrigh kommer klara av dem….Ta inte för stora mål, börja lätt med kanske 2kg och när du klarat det så tar du ytterligare 2kg, blir lättare och man lyckas bättre.
Quote:Det stora (det som känns ouppnåligt) målet är att bli vältränad, gärna riktigt vältränad. På scen kommer jag nog aldrig våga stå, men jag vill gärna komma rejält nära.Precis samma långsiktiga mål som jag har men ouppnåligt är det knappast, med ren vilja går det att uppnå allt:nod.
Och du…
[img=http://img89.imageshack.us/img89/5492/rnkoll0wc.jpg]jag har örnkoll på din tråd.20 mars, 2006 at 08:33 #1023706Anonym anvandareMemberKul att du är igång igen bruden :emo-thumb
10 kilo till klarar du lätt tjejen , se bara till att få i dig ordentligt med mat.
Har du möjlighet att köra Morgon cardio? Jag vet att du också har barn så det kan inte alltid vara lätt.
Vi hörs säker på msn .
kör på nu !
20 mars, 2006 at 08:55 #1023707Anonym anvandareMemberOkej, jag är 176 jag och väger nu 78 ungefär…:evil: så vi är kanske rätt lika? Jag har en ryggbild i min journal, mer har jag inte vågat lägga ut… det mesta av min vikt verkar lägga sig från midjan och neråt på mig:evil:
Jag skulle också vilja gå ner i alla fall 5-8 kg kanske, men jag har testat dieta för ett tag sedan och märkte att min kropp inte var redo för diet ännu efter en sjukdomsperiod med anorexia för något år sedan…så jag får finna mig med de kilon jag har ett tag till. Men jag ska hålla ett öga på dig och se hur det går:D
20 mars, 2006 at 10:12 #1023708Anonym anvandareMemberMilia wrote:Okej, jag är 176 jag och väger nu 78 ungefär…:evil: så vi är kanske rätt lika? Jag har en ryggbild i min journal, mer har jag inte vågat lägga ut… det mesta av min vikt verkar lägga sig från midjan och neråt på mig:evil:Jag skulle också vilja gå ner i alla fall 5-8 kg kanske, men jag har testat dieta för ett tag sedan och märkte att min kropp inte var redo för diet ännu efter en sjukdomsperiod med anorexia för något år sedan…så jag får finna mig med de kilon jag har ett tag till. Men jag ska hålla ett öga på dig och se hur det går:D
Hejsan, jag läste lite i din journal och vi har nog ganska lik bakgrund. Nu var det rätt många år sedan men när jag var mellan 13 och 17 led jag precis som du av anorexi, sedan blev jag någorlunda frisk och gick upp lite för mycket. Det felaktiga ”tänket” var dock kvar och jag utvecklade en ”lätt” form av bulemi i desperata försök att gå ner igen. Jag blev dock gravid och slutade tvärt med att försöka tappa kilon och gick istället upp 30. När graviditeten var över bestämde jag mig för att ta hand om min kropp på ett bra sätt istället och började på gym, tappade snabbt mina 30 kilon med hjälp av hård träning och bra mat. Blev gravid igen och gick upp 23 kilo, som jag snabbt tränade bort och nu ligger jag ungefär där jag låg innan jag blev gravid med mitt första barn. Jag får dock hela tiden passa mig för både bulemidjävulen och anorexidjävulen ligger runt hörnet och känns tyvärr som bra alernativ när det kommer perioder där det går trögare.
Det är väl nu den hårda biten börjar, när det är svårare att bli av med fettkilon eftersom kroppen vill behålla det fett den har, innan satt det på något sätt ”lösare”.
Jag samlar med mer fett kring höfter, rumpa och lår, tyvärr, för det är ju svårare att få bort än sånt som sitter över magen.
Äevn om vi ligger ganska lika i längd och vikt känns det som om du är mer vältränad? Muskler väger ju mer än fett. Jag ska kika på din ryggbild, bilder är alltid kul
Kämpa på, jag ska kika i din journal ofta!
/ Jenny
20 mars, 2006 at 10:16 #1023709Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Kul att du är igång igen bruden :emo-thumb10 kilo till klarar du lätt tjejen , se bara till att få i dig ordentligt med mat.
Har du möjlighet att köra Morgon cardio? Jag vet att du också har barn så det kan inte alltid vara lätt.
Vi hörs säker på msn .
kör på nu !
Hejsan Vanessa!
Du vet att du är en stor insperationskälla för mig, det är ju du som visade att detta forumet fanns!
Morgon cardio innan frukost är lite svårt, ska lämna på dagis o.s.v.
Men idag efter jag lämnat stora tjejen tog jag barnvagnen och gick i 30 miuter, en runda som bara består av upp och nerförsbackar, känns i benen nu!Kämpa på du med, jag läser i din journal!
/ Jenny
20 mars, 2006 at 10:18 #1023710Anonym anvandareMemberStolleman wrote:Goder morgon!Ta inte för stora mål, börja lätt med kanske 2kg och när du klarat det så tar du ytterligare 2kg, blir lättare och man lyckas bättre.
Precis samma långsiktiga mål som jag har men ouppnåligt är det knappast, med ren vilja går det att uppnå allt:nod.
Och du…
[img=http://img89.imageshack.us/img89/5492/rnkoll0wc.jpg]jag har örnkoll på din tråd.Jo du har väl säkert helt rätt, ”vårt” långsiktiga mål ÄR säkert inte ouppnåligt, men ack så långt borta för min del… men jag ska kämpa, jag ska klara det! ( och det ska du med!)
Ha en fin dag!
/ Jenny
20 mars, 2006 at 10:32 #1023711Anonym anvandareMemberMåndag 20/3
Frukost: 1 fullkornsmacka med mjukost ( 3%) och 2 skinkbitar. Vatten och cola light
Drygt 30 minuters promenad med barnvagn. Rundan består i princip bara av upp och nerförsbackar och det är lagom jobbigt med en barnvagn att skjuta på/hålla emot.
Dax att städa lite här i huset… får väl sätta på lite musik och dansa runt, så bränner jag nog nån extra liten kalori
På återseende!
20 mars, 2006 at 10:38 #1023712Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Hejsan Vanessa!Du vet att du är en stor insperationskälla för mig, det är ju du som visade att detta forumet fanns!
Morgon cardio innan frukost är lite svårt, ska lämna på dagis o.s.v.
Men idag efter jag lämnat stora tjejen tog jag barnvagnen och gick i 30 miuter, en runda som bara består av upp och nerförsbackar, känns i benen nu!Kämpa på du med, jag läser i din journal!
/ Jenny
Härligt tjejen !!!!
Det viktiga är att man rör på sig och det gör du också. skönt för din dotter som får frisk luft samtidigt som mamma får svettas lite:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.