Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Jennys träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 mars, 2006 at 13:02 #1023713Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Äevn om vi ligger ganska lika i längd och vikt känns det som om du är mer vältränad? Muskler väger ju mer än fett. Jag ska kika på din ryggbild, bilder är alltid kul
/ Jenny
Vad får dig att tro det…? Jag har iofs inte sett någon ny bild på dig, men du väger ju mindre än mig iaf.
Själv känns det som jag sliter på och kämpar, men märker inga resultat på kroppen:( trist, men så dietar jag ju inte heller. Jag äter bra mat och regelbundet, sällan fika. Aldrig skräpmat. Äter när jag är hungrig och slutar när jag är mätt. Ändå verkar vågen så smått peka uppåt, vilket är nedslående…
Men som jag skrev verkar min kropp inte vara redo för experimenterande med kosten ännu så…Hoppas städningen blev så kul det nu kan vara att städa:D
20 mars, 2006 at 13:04 #1023714Anonym anvandareMemberMilia wrote:Vad får dig att tro det…? Jag har iofs inte sett någon ny bild på dig, men du väger ju mindre än mig iaf.
Själv känns det som jag sliter på och kämpar, men märker inga resultat på kroppen:( trist, men så dietar jag ju inte heller. Jag äter bra mat och regelbundet, sällan fika. Aldrig skräpmat. Äter när jag är hungrig och slutar när jag är mätt. Ändå verkar vågen så smått peka uppåt, vilket är nedslående…
Men som jag skrev verkar min kropp inte vara redo för experimenterande med kosten ännu så…Hoppas städningen blev så kul det nu kan vara att städa:D
men tar inte du mått då på olika ställen på kroppen?
20 mars, 2006 at 15:49 #1023715Anonym anvandareMemberMilia wrote:Vad får dig att tro det…? Jag har iofs inte sett någon ny bild på dig, men du väger ju mindre än mig iaf.
Efter en kik på dina ryggbilder så är jag ganska så säker på att du har mer muskelmassa och mindre fett% än mig, även om ryggbilderna inte visar särskilt mycket av resten av din kropp
Men du verkar ju styrketräna ganska rejält, även om inte vågen går neråt så gör säkert fettprocenten det. Muskler väger som sagt och det är bättre som Vanessa säger att mäta sig, även om jag själv är mycket dålig på just detta, jag använder kameran istället
Bara kämpa på med mycket promenader så lossnar det snart på vågen med ska du se!
/ Jenny
20 mars, 2006 at 16:03 #1023716Anonym anvandareMemberMåndag 20/3
Mat:
Frukost: 1 fullkornsmacka med mjukost ( 3%) och 2 skinkbitar. Vatten och cola lightMellanmål: Äpple
Lunch: Sallad från igår med 1 burk makrill i tomatsås till.
Träning/motion:
Drygt 40 minuters promenad ( mycket upp och nerförsbackar) (klockan kan jag ju inte heller förståss, skrev 30 minuter innan men jag gick mellan 09.10 och 09.50, när jag räknade igen var det ju 40 minuter )På återseende!
20 mars, 2006 at 16:21 #1023717Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Måndag 20/3Mat:
Frukost: 1 fullkornsmacka med mjukost ( 3%) och 2 skinkbitar. Vatten och cola lightMellanmål: Äpple
Träning/motion:
Drygt 40 minuters promenad ( mycket upp och nerförsbackar) (klockan kan jag ju inte heller förståss, skrev 30 minuter innan men jag gick mellan 09.10 och 09.50, när jag räknade igen var det ju 40 minuter )På återseende!
Ta en protein drink till mellanmål också 1 äpple räcker inte gumman . Msn ikväll
20 mars, 2006 at 16:38 #1023718Anonym anvandareMemberVanessa och Jenny: jo jag har mätt mig förr, men har skippat det de senaste veckorna, jag får panik när centimetrarna ökar och blir fixerad. Min fettprocent har definitivt inte minskat, för det behövs ju ett energiunderskott och det har jag inte.
Men det är bara att acceptera fakt, jag gör mitt bästa ändå!Jenny, du planerar inte att lägga upp bilder?
20 mars, 2006 at 17:28 #1023719Anonym anvandareMemberMilia wrote:Vanessa och Jenny: jo jag har mätt mig förr, men har skippat det de senaste veckorna, jag får panik när centimetrarna ökar och blir fixerad. Min fettprocent har definitivt inte minskat, för det behövs ju ett energiunderskott och det har jag inte.
Men det är bara att acceptera fakt, jag gör mitt bästa ändå!Jenny, du planerar inte att lägga upp bilder?
Jo, tanken är väl att jag ska det.
Jag har inte tagit några nya sedan jag tog den som ligger i fitnesstråden. Men det är väl lika bra att ställa sig framför kameran ikväll kanske… måste ju ha en ”startbild” nu när jag ska köra på hårt!
Bara fortsätt göra ditt bästa så lossnar det snart, du ser ju jättefin ut på dina ”ryggbilder”, synd att du ”hatar” din spegellbild så mycket
/ Jenny
20 mars, 2006 at 20:06 #1023720Anonym anvandareMemberJo gör det! Bilder bilder bilder!!!:worship: :kicking:
20 mars, 2006 at 20:26 #1023721Anonym anvandareMemberVad blev det för härligt till middag? Proteindryck får du inte glömma, finns billigt på [http://www.gymgrossisten.se http://www.gymgrossisten.se] och sök på whey-80, använder liknande. *sitter och väntar på bilder*:p
20 mars, 2006 at 22:03 #1023722Anonym anvandareMemberMåndag 20/3
Mat:
Mellis: 2 grova mackor med mjukost (3 %) + skinka
Kvällsmat: Grönsakswok m. kyckling
Mellis efter träning: proteindrink ( Twinlab RX FUEL)
Träning/motion:
Drygt 40 minuters promenad ( mycket upp och nerförsbackar)
Styrketräning axlar, biceps, triceps, mage
20 minuter cardioJag hade pulsklockan på mig och under cardion låg jag på runt 160 i puls. Är det ok eller bör jag köra hårdare eller lite lättare? Jag körde på i ett behagligt men ganska raskt tempo på crosstranern.
21 mars, 2006 at 10:47 #1023723Anonym anvandareMemberPulsen är helt okej, du behöver nog inte köra hårdare på cardion.
Skriver du ner vilka maskiner/övningar/reps du gör?21 mars, 2006 at 16:21 #1023724Anonym anvandareMemberOj! inte mycket mat där inte…å andra sidan så äter jag som en häst:|
Pulsen är nog bra tror jag, ganska hög, men då förbränner du ju mycket! Men orkar du ligga länge på så hög puls? Jag ligger ungefär där när jag kör intervaller! å då springer jag bara i det intervallet 160-170 under 4 min och så sänker jag tempot 2 min innan jag ökar igen.21 mars, 2006 at 17:12 #1023725Anonym anvandareMemberVad kul att du startat journal Jenny. Jag läste ditt inlägg tidigare i Fitness-avdelningen, och måste än en gång säga att du verkligen gjort ett superbt jobb. Vad gäller att falla tillbaks i ätstörningsträsket, är det helt klart smart att vara på sin vakt och lyssna på alla varningssignaler. Men jag tror inte det är bra att gå omkring och intala sig själv att djävlarna ligger på lut här och där heller… det kan få motsatt effekt, iaf så att man ger dem mycket mer uppmärksamhet och tankar än vad man borde. Så tro på dig själv, vet om att du är sååå mycket starkare än alla djävlar som ens kan dyka upp bakom hörnet och att du lätt kan klubba ner dem allihopa med en rak höger. De biter inte på dig längre.
Lycka till med allt!
22 mars, 2006 at 09:52 #1023726Anonym anvandareMemberHejsan alla!
Tack för era inlägg!
Igår hann jag inte skriva nått, men igår var det vägdag och vågen var snäll:
Min vikt:
tisdag 07/3: 76,7 kg
tisdag 14/3: 75,6 kg
tisdag 21/3: 75,0 kgIgår blev det ingen träning alls, jag hade tänkt promenera på morgonen men jag hade ont i ena benhinnan, jag får lätt det och det brukar gå över på några dagar om jag tar det lugnt. Tror att det beror på min promenad med barnvagn och vinterstövlar häromdagen.
Träningsvärk hade jag med igår ( och idag) men det är mest skönt! :emo-thumb . Det var längesedan jag hade träningsvärk i magen men det har jag nu, såå härligt! Jag pressade mig extra hårt vid magövningarna häromdagen och det känns nu, men dt ’r som sagt en skön känsla.. att känna att det faktiskt finns muskler därunder det mjuka….
I eftermiddag skall jag och sambon åka skidor några timmar, det ska bli skitkul, har aldrig åkt skidor innan så det ska bli spännande!
Nu lite svar på era inlägg:
Stolleman och Milia: ang. pulsen, Jag brukar ligga rätt högt, kommer upp i 160 rätt snabbt och ligger sedan runt det så länge jag håller på. Kommer ibland upp mot 180 men då får jag ta i rejält. Med en puls mellan 150-160 brukar jag köra 30 minuter, om jag inte kört styrketräning brukar det bli en timme.Jag vet inte vad jag har för vilopuls och inte heller har jag testat min maxpuls, men jag ska testa båda nu i dagarna tänkte jag.
Stolleman: Jo, jag skriver ner maskiner och antal set och reps, men jag glömde mappen på gymmet och mitt minne är inte det bästa. Jag ska ta med mappen nästa gång och redovisa hur jag tränar. Problemet är att jag inte vet vad maskinerna heter, mer än benpress ( som är min favvo )
Linda G: Nej, du har rätt att man inte ska tänka på anorexi och bulemidjävlarna, det gör jag vanligtvis inte, men ibland märker jag att det felaktiga tänket kommer smygande ” det hade nog gått snabbare med viktnedgången om jag inte käkade kvällsmat idag” . Men nu vet jag även att det inte funkar i längden, jag vill ju bygga muskler och det gör man deffinitivt inte om man hoppar över måltider för att gå ner i vikt.
Just nu känns allt superbra, jag har tappar bra i vikt de senaste veckorna sedan jag satte igång igen och jag mår toppen!
Fresten! I helgen var det en av våra manliga vänner som vi inte träffar så ofta som sa ” Vad smal du har blivit Jenny, är det viktväktarna eller…?” Vadå att man blir glad av en sådan komentar! Sen fick jag ju förklara att jag inte kör VV utan själv. Då sa han ” Ja, det märks ju att det funkar i alla fall!” Sånt här kan man leva på länge!
/ Jenny
22 mars, 2006 at 16:01 #1023727Anonym anvandareMemberTycker också benpress är den härligaste, den enda man tar lite mera i:o.
Du glömde din på gymmet och jag råkade glömma min i byxorna som sedan tvättades:(. Jag kör med Cybex gymmaskiner och där står namnet ovanför förklaringen till hur maskinen ska användas, kan heller inga namn utantill:(.-0,6 är ett stort plus(lät konstigt)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.