Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Jennys träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 mars, 2006 at 16:20 #1023728Anonym anvandareMember
Härligt med viktnedgången Jenny :emo-thumb
23 mars, 2006 at 22:27 #1023729Anonym anvandareMemberIdag blev det gymmet igen och jag körde hela mitt program.
Jag vilar 1 minut mellan varje set och kanske 2-3 mellan varje maskin( den stund det tar att förflytta sig och ställa in maskinen). Vet inte om det är för lite vila mellan maskinerna men jag har ingen ro alls att vänta.Leg extension
50 kg * 10
50 kg * 8
50 kg * 8
(ökade från 47,5 kilo (+2,5 kg))Prone leg curl
39 kg * 9
39 kg * 6
39 kg * 5Leg press
127 kg * 11
127 kg * 8
127 kg * 7
(ökade från 118 kilo (+9 kilo))Compuond row (rygg/biceps)
43 kg * 11
43 kg * 7
43 kg * 7Vertical chest (bröst)
35 kg * 11
35 kg * 9
35 kg * 6Lateral raise ( axlar)
32 kg * 9
32 kg * 7
32 kg * 7Preacher curl ( biceps)
27 kg * 8
27 kg * 4Tricep extension (tricep)
16 kg * 11
16 kg * 8Abdominal (mage)
39 kg * 10Under styrketräningen låg min genomsnittspuls på 111 slag / minut och min maxpuls låg på 160 slag / minut. Första gången jag kollar detta.
Någon cardio blev det inte idag… Jag har lite mycket i tankarna just nu och tappade fokus lite i slutet av passet.
Maten idag har sett ut som följer:
Frukost: Proteindrink. Vatten.
Mellis: 2 knäckebröd m. mjukost och skinka. Vatten.
Lunch: Thaibuffé, Ris m. kyckling, biff och grönsaker. 1 (stor) portion. Pepsi Max.
Mellis: Äpple
Tidig kvällsmat: 2 grova mackor med kyckling, Cola Light
TRÄNING
Efter träning: Makaroner + 2 burkar makrill i tomatsås. vatten.Hej hopp så länge!
/ Jenny
23 mars, 2006 at 22:43 #1023730Anonym anvandareMemberHärligt pass på gymmet och stort plus att du ökade lite, när jag drar loss på rodd/cykel/cardio är det för att rensa tankarna.
Borde inte frukosten vara lite större? låter lite med bara en protte och vatten.ha en bra träningvärk//Stolleman
23 mars, 2006 at 22:50 #1023731Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Jag vilar 1 minut mellan varje set och kanske 2-3 mellan varje maskin( den stund det tar att förflytta sig och ställa in maskinen). Vet inte om det är för lite vila mellan maskinerna men jag har ingen ro alls att vänta.Jag kan vara likadan själv ibland. Bara hoppa på nästa och det e visst många som gillar att köra på. Vissa säger att max 3 minuter mellan några set men man kan ju ta det med en nya salt. Gör man det som känns bra så blir det nog bra me. Men bara man hinner dricka ordentligt för det e ju väldigt viktigt för att få ut saker ut kroppen som bildas vid träning bl.a.
Kan hålla med Stolleman lite där om frukosten. Själv har jag inte provat proteindrinkar direkt. Men du blir inte fort hungrig igen då?
23 mars, 2006 at 23:02 #1023732Anonym anvandareMemberAng. frukosten så håller jag för närvarande på att LÄRA mig äta frukost över huvudtaget… jag har levt många år helt utan frukost och det är en ganska svår vana att få in om man inte är van ( första målet mat brukade innan vara vid lunch).
När jag absolut inte känner för en vanlig frukost tar jag proteindrink, på det sättet får jag i alla fall i mig det jag behöver och får igång ” hungerkänslorna” lite och blir sugen på ett mellanmål på förmiddagen i form av en frukt eller liknande. ( äter jag ingenting alls blir jag inte hungrig förrens framåt lunch)
Att sätta i mig en grötfrukost känns för närvarnade som något helt omöjligt, tyvärr, det ÄR ju så himla viktigt att äta frukost.. men jag kämpar på!
/ Jenny *dax att sussa nu kanske…*
23 mars, 2006 at 23:08 #1023733Anonym anvandareMemberOk ok men det låter ju toppen att du kämpar dig fram i alla fall. Själv tycker jag det e bland det bästa målen på dagen… Men som tur e så e vi alla olika.
23 mars, 2006 at 23:18 #1023734Anonym anvandareMemberFrukosten är dagens viktigaste mål men när du har testat Nina Lätts gröt så kommer du ändra uppfattning direkt(hoppas jag)”Att sätta i mig en grötfrukost känns för närvarnade som något helt omöjligt,”
Länk:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=35 HIT ME!!]Men tummen upp för att du kämpar på:up:.
God natt då dom som ska sova//Stolleman
29 mars, 2006 at 17:48 #1023735Anonym anvandareMemberHej hopp.
Här går det segt med träningen. Mina päron har åkt på semester så jag har haft svårt att få barnvakt, sambon jobbar väldigt mycket just nu .
På måndag börjar dock min lilla tjej på inskolning på dagis, det brukar ta ca 2 veckor. Sedan har jag verkligen tid till träningen och det ska bli SÅÅÅ kul. Målet är att gå till gymmet på lunchrasten, gymmet ligger på gångavstånd från kontoret!
Nu var det nästan en vecka sedan jag var på gymmet, tur att jag körde igenom hela kroppen då. Hoppas på att kunna gymma imorgon igen, vill ju hålla liv i de muskler jag ev.byggt upp.
Länktar tills jag kan köra på hårt och framför allt regelbundet, så svårt nu när man inte vet när nästa tillfälle på gymmet kommer, ena veckan kan jag gå dit varje dag och nästa ingen gång alls… men det är väl så när man har små barn och en arbetsnarkoman (egen företagare) till sambo.
Kämpa på alla så återkommer jag så fort jag har lite vikter att rapportera! ( förhoppningsvis imorgon)!
/ Jenny
29 mars, 2006 at 18:07 #1023736Anonym anvandareMemberFörstår din frustration när du inte kan planera din träning så mycket i förväg, men se det som naturlig variation då, det blir ju svårt för kroppen att vnja sig vid träningen iaf, eftersom det inte är något direkt regelbunet mönster!
3 april, 2006 at 21:54 #1023737Anonym anvandareMemberHär händer inte mycket tyvärr.
Jag åkte på maginfluensa förra veckan och nån träning har ju inte precis blivit av. Idag är första dagen jag känner mig helt bra igen så imorgon blir det promenad och förhoppningsvis GYMMET igen!
Nu ska jag läsa lite i era andras journaler!
/ Jenny
3 april, 2006 at 21:56 #1023738Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Här händer inte mycket tyvärr.Jag åkte på maginfluensa förra veckan och nån träning har ju inte precis blivit av. Idag är första dagen jag känner mig helt bra igen så imorgon blir det promenad och förhoppningsvis GYMMET igen!
Nu ska jag läsa lite i era andras journaler!
/ Jenny
Nämen fyfan magsjukan är ju inte kul att få allt. var det bara du eller hela familjen?
4 april, 2006 at 00:31 #1023739Anonym anvandareMemberSjukdom är det man sist vill råka ut för, jättehärligt att du känner dig bra igen och hoppas du kommer iväg till gymmet imorgon, har saknat dig här.
//Stolleman
4 april, 2006 at 15:59 #1023740Anonym anvandareMemberTack för era svar vänner!
Nu mår jag bra igen men just för stunden känner jag mig lite seg, får väl ta och käka nått. Ikväll blir det äntligen gymmet igen och det ska bli kul, fast jag ska köra rätt lugnt, får se hur det känns där, men man behöver ju inte ta ut sig helt första passet efter en magsjuka…
Hela familjen blev sjuk och det är mindre kul med två små barn som är sjuka.
Vaknade 02.30 natten mellan fredag och lördag av att min 2,5 åring kräkte i sängen. Satt uppe med henne till 06.30 då hon somnade. Jag somnade med och 07.30 vaknade jag och mådde apa… INTE kul. Nu har alla i familjen haft det och jag hoppas det dröjer till nästa gång!
Återkommer ikväll med träningsrapport!
/ Jenny
4 april, 2006 at 22:13 #1023741Anonym anvandareMemberGick inget bra alls idag på gymmet
Inte lönt att skriva ner vikter o.s.v. Jag gick igenom programmet men helt utan energi och det gick inget bra alls, tog det extremlugnt när jag kände hur seg jag var, men kände att det var lika bra att gå igenom det när jag ändå var där.
Imorgon är en ny dag…
Återkommer då.
Kram på er alla.
/ Jenny
4 april, 2006 at 23:39 #1023742Anonym anvandareMemberInte så kontigt att du inte orkade nåt på gymmet när du mått som du mått. Hoppas du får/har en god natts sömn nu och slipper alla vårvinterkräksjukor….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.