Jennys träningsjournal

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jennys träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 77 total)
  • Author

Efter sjukdom är man aldrig så pigg men hoppas det går bättre nästa gång.

hare bra//Stolleman

Hejsan,

Igår var jag på gymmet men hann aldrig skriva, rapporterar nu:

Styrketräning Torsdag

Leg extension
    50 kg * 10
    50 kg * 7
    50 kg * 7

Prone leg curl
    39 kg * 9
    39 kg * 7
    39 kg * 5

Leg press
    127 kg * 9

Compuond row (rygg/biceps)
    43 kg * 11
    43 kg * 7
    43 kg * 6

Vertical chest (bröst)
    35 kg * 10
    35 kg * 6
    35 kg * 6

Lateral raise ( axlar)
    32 kg * 8
    32 kg * 6

Preacher curl ( biceps)
    27 kg * 8
    27 kg * 5

Tricep extension (tricep)
    16 kg * 11
    16 kg * 5

Abdominal (mage)
    39 kg * 8
    39 kg * 6

Passet tog allt som allt 35 minuter. Jag vilar 1 minut mellan varje set och ungefär 1 minut mellan varje maskin.

Min maxpuls var 157 och min genomsnittspuls 116
    (ganska likt förra passet som var 160 och 111)

Maten för torsdag såg ut som följer:

Frukost: 2 skivor fullornsbröd med lätt mjukost och rökt kalkon, vatten.
    Mellanmål: Fruktsallad :1 banan, 1/2 äpple och en clementin
    Lunch: Pastarätt med tomatsås och skinka. Vatten.
    Mellanmål/kvällsmål: Eget påhittat recept: 2 dinkelpannkakor med extra fibrer med ”fyllning” av keso och rökt kalkon. Massa vatten.
    TRÄNING
    Efter träningmat: 1 burk makrillfile, 2 bananer, 2 clementiner. Vatten.

Idag, Fredag har det inte blivit någon träning men dock en storstädning som krävde sitt ;)

Mat idag:

Frukost: 1 skiva fullkornsbröd med mjukost och kalkon. ( gjorde 2 men orkade bara en). Vatten.
    Lunch: Spagetti och köttfärssås, en vit fralla med smör.
    Mellis: 2 skivor fullkornsbröd med mjukost och rökt kalkon
    Kvällsmat: Tacos med blandfärs, grönsaker och hårda skal, Coca cola light.
    Kvällsmys: Godis… *bad girl*

Blev ingen bra dag varken träningsmässigt eller matmässigt, inte framåt kvällen i alla fall.

Jag är lite glad att jag kan sitta här över huvudtaget och skriva ikväll, var ruskigt nära att krocka tidigare ikväll. Jag körde bakom sambon med bilen och vi svängde vänster i en korsning, då tror föraren i det korsande körfältet att han har grönt ( vilket han inte har, utan det är vänstersvängade i körfältet jämte honom som får grönt) och han bara kör rakt ut fort samtidigt som vi svänger, sambon hinner precis köra förbi och jag hinner precis tvärbromsa samtidigt som han som körde mot rött tvärbromsar. Inte kul. Vi undvek en olycka på håret, och han som körde mot rött såg lagom skamsen ut….

Sambon var glad att hans nya bil precis undvek att bli krockad efter bara några dagar hos oss. Hade ju sett snyggt ut att smälla bilen direkt ;) Och bilen jag körde ska vi sälja… INTE så kul om jag smällt den :O

Men men, ingen olycka skedd och hoppas alla får en trevlig helg!

fin genomkörare där, Sttorstädning borde nästan räknas som ett hårt pass på gymmet tycker jag, känns iaf så när man är klar.
    Du är mycket för vatten, ingen mjölk(kalcium)?

//Stolleman

Jag är egentligen inte mycket för vatten, men försöker lära mig dricka vatten istället för Coca cola light. Mjöllk är jag tyvärr dålig på att dricka… blir kanske 2 ggr / vecka som mest. Anledningen är att jag ibland blir känslig för laktos och därför blir det inte mer mjölk. Jag ska dock försöka öka mitt intag, för kalcium är ju viktigt. Jag har kalciumtabletter, får väl bli bättre på att peta i mig dom om inte annat.

Vet inte om du såg Stolleman att jag råkade skicka iväg mitt förra mess mitt i ordet storstädning, men nu finns hela inlägget där om du missade det :D

/ Jenny

Då är det ju jättebra att du dricker vatten istället för CCl.
    Om du är lite känslig mot laktos ska du hellre ta kalciumtabletterna, tar inte många sekunder det men komma ihåg det är en annan femma.
    Ett knep om du vill sluta med något är att räkna ihop hur mycket du har lagt ut på det t.ex en cola 10kr om dagen i 10 år blir 36500kr, det knepet har fått mig att inte börja röka:).

//Stolleman

Jenny Andersson wrote:
    Idag, Fredag har det inte blivit någon träning men dock en storstädning som krävde sitt ;)

Städning=840 kJ/h eller 200 kcal/h….. Så det får ju helt klart säknas som träning :p ([http://www.halsosidorna.se/Energibehov.htm Källa])[/b]

Söndag.

Mat idag:

Frukost 9.00: 2 fullkornsmackor med mjukost och rökt kalkon. Cola light
    Lunch på IKEA 12.00: köttbullar, potatis och gräddsås, lingon. Äppelpaj m. vaniljsås.
    TRÄNING 15.30
    Kvällsmat 17.00: snabbris med chilicon carne, lättmjölk
    (blir antagligen något lite senare med)

På gymmet blev det styrketräning. Jag var lite orolig över att det skulle gå trögt eftersom jag inte hade ätit något sedan lunch kl. 12.00 (började gymma kl. 15.30) men konstigt nog kändes det kanon och jag ökade på flera maskiner helt utan problem och tog fler reps på många av maskinerna med, både dem med samma vikt och dem jag ökat på. Mitt i passet blev jag lite trött men det gick bra resten av passet ändå. Jättenöjd!

Någon cardio blev det ej eftersom jag var tvungen att åka hem, sambon hade fått problem med en kund och var tvungen att åka iväg ( då måste jag hem till barnen).

Dagens styrkepass:

Leg extension
    50 kg * 11
    50 kg * 9
    50 kg * 8

Prone leg curl
    41 kg * 9
    41 kg * 7
    41 kg * 5
    (ökade från 39 till 41 kg)

Leg press
    127 kg * 11
    127 kg * 9
    127 kg * 7

Compuond row (rygg/biceps)
    45,3 kg * 11
    45,3 kg * 7
    45,3 kg * 5
    (ökade från 43 till 45,3 kg)

Vertical chest (bröst)
    36 kg * 10
    36 kg * 8
    36 kg * 6
    (ökade från 35 till 36 kg)

Lateral raise ( axlar)
    32 kg * 8
    32 kg * 6
    32 kg * 6

Preacher curl ( biceps)
    27 kg * 9
    27 kg * 6
    27 kg * 5

Tricep extension (tricep)
    16 kg * 11

Abdominal (mage)
    41 kg * 10
    41 kg * 8
    41 kg * 7
    (ökade från 39 till 41 kg)

Passet tog allt som allt 40 minuter. Jag vilar ca 1 minut mellan varje set och ungefär 1 minut mellan varje maskin.

Min maxpuls var 163 och min genomsnittspuls 122
    (förra passet som var 157 och 116)

Nöjd med dagen trots den kassa lunchen ( som tydligen gav energi vädigt länge ändå :P

/ Jenny

Fan vad härligt med ökningar, bra gjort:up:.
    Lunch på ikea?! Köpt något fint?:)
    huh, vilken maxpuls, jag kommer inte upp i 160 hur hårt jag än kör men det är som tur är olika från person till person.

glöm inte lunchen//Stolleman

Hej igen.

Ja, jag vet inte vad som är fel på min puls, den rusar upp så fort jag rör mig, trots detta är jag relativt ”vältränad”, jag är väl den av mina vänner som rör mig mest i alla fall. Om jag och en vän tränar crosstrainer jämte varann är kompisen helt slut efter 10 minuter och har en relativt låg puls medans jag är hur pigg som helst men har en puls på 170… fattar inte hur det går ihop riktigt… ( bara jag inte faller ner och dör av en hjärtattack…)

Sambon kom hem vid 19-tiden och då gav jag mig ut på promenad med dottern. Hon fick åka vagn och jag satte igång att knalla. Jag valde rundan som består av upp och nerförsbackar. Jag TROR den är 3,6 km, men jag ska mäta den imon för säkerhetsskull.

Pulsmätaren var på och genomsnittpulsen var 153 och maxpulsen 168.
    Promenaden tog drygt 30 minuter och det var SÅÅÅ skönt! Det duggregnade och började skymma men utsikterna man får under denna promenad slår det mesta. Skrämde 3 rådjur ( eller hjortar, vet ej vad de heter) som skuttade in i skogen, det var ett trevligt inslag. Rundan består som sagt av mycket backar och jag knallade på rätt fort, härligt. Under de sträckor där det hade varit nerför och sedan planade ut så joggade jag lite granna för att hålla pulsen uppe.

Hade det inte varit för att man inte kan röra armarna när man samtidigt håller en vagn hade jag sprungit mer med vagnen, men man kanske kan vänja sig…

Nu borde jag peta i mig någon föda… vet inte riktigt vad bara… Är egentligen inte sugen på något men fruktsallad hade varit gott… Är det en bra idé eller är det helt fel? Åt middag vid 17 ( ris och chili con carne).

/ Jenny

Jenny Andersson wrote:
    Nu borde jag peta i mig någon föda… vet inte riktigt vad bara… Är egentligen inte sugen på något men fruktsallad hade varit gott… Är det en bra idé eller är det helt fel? Åt middag vid 17 ( ris och chili con carne).

/ Jenny

Man skall kanske försöka få i dig lite protein på kvällen. Vet inte om fruktsallad är bästa alternativet. Själv brukar jag inte käka så mycket på kvällen men e man extra sugen nån gång så är ju kvarg ett bra alternativ.

Har ni så mycket hjortar i Halmstad asså…. Inte illa :p Tror mer på rådjur där jag:D

Jag tror faktist att det är er fel på min puls för alla jag känner kommer lätt över 160.
    Om du vill ha den ultimata barnvagnen för motionen sätter du på en cykeldator med hastighetsmätare, trippmätare och sånt kraffs.
    Kvarg är mitt svar också, gott och nyttigt.

Igår Måndag gick jag samma promenad som söndag. Fast jag hade med mig båda barnen i vagnen och det gav lite mer motstånd och samma runda tog nu 40 minuter. Gick medvetet inte lika fort.
    Pulsen låg denna gång på:
    Max: 165
    Genomsnitt: 138

Smart idé där Stolleman med en cykeldatorn… det ska jag kolla upp, jag som älskar siffror!

Hoppas på att få hälsa på gymmet ikväll med, men sambon vet ej när han kan komma från jobbet…. får fjäska lite för päronen mina annars!

På återskrivande!

/ Jenny

Tänkte bara visa en bild på mina tre träningskompisar.

1: Den lilla tösen heter Tinja och är min 1-åriga sotter.
    2: Den lite större tösen heter Vilda och är min 2,5 åriga dotter.
    3: Den smidiga saken på 3 hjul heter ”Phil and Teds” och är min syskonvagn.

Dessa tre ting följer med mig på mina promenader, jag har ej med dem till gymmet med andra ord.

Älskar dem alla tre! ;)

[img=http://www.bowgirl.com/bilder/lib/img_5968.jpg]/ Jenny

Hehe härlig utsikt Tinja ser ut att ha där bak. Elelr ser hon kanske ut på sidorna…
    Men dom e ju bara för söta… Alla tre… hehe…

Jag är också tokig i siffror så det är du inte ensam om:).
    Gud vad söta odågor (menar absolut inget illa, tvärt om) ,men jag kan förstå att träningskompis nr 3 är den bästa träningskompisen, om han inte skulle följa med skulle det antingen gå väldigt långsamt eller så skulle det bli väldigt tungt.

Hoppas du kommer iväg till gymmet//Stolleman

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.