LARSA har börjat träna @ skakis och bakis

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only LARSA har börjat träna @ skakis och bakis

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Körde första passet sedan hmm.. januari om jag inte minns fel i måndags och idag var det dags igen.

Presentation kommer.

Dagens pass
    3 set 10 rep
    Lutande hantelpress (ca 30 graders lutning) @ 10 kg
    Sittande rodd (grepp = ”två standardhantag i X-draget”) @ 40 kg :emo-thumb
    Sittande hantelpressar @ 9 kg
    French press (EZ-stång) @ 17 kg
    Hack Squat @ 35 kg + släden
    Marklyft @ 35 kg

Det här passet kändes bra började med marklyften då den är skoj, för att sedan köra bröst osv. Inte så höga vikter precis som i måndags men det kommer nog nästa vecka då kroppen är genomtränad. Det här passet kommer inte ändras alla övningar kändes bra, speciellt sittande rodd med två singelgrepp i stället för det klassiska V-greppet.

Så här blev det i måndags
    3 set 6 rep
    Hantelpress @ 15 kg
    Pulldown till bröstet @ 40 kg
    Militärpress (stående) @ 30 kg
    Skivstångscurl (EZ-stång) @ 22 kg
    Knäböj (i smith) @ 60 kg
    Liggande lårcurl @ 27,5 kg

Passet kändes helt ok, ska testa att köra 6 set, 5 rep och sedan blir det sittande militärpress eftersom det var väldigt lätt för mig att börja svanka i stående och då se ut som en ostbåge.

Presentationen som utlovat:

Namn: Lars men kallas för LARSA
    Årsmodell: 1985
    Längd: 1,7 m
    Vikt: 66 kg

Träningsbakgrund: Senast Thaiboxning i ett halvår, nu uppehåll pga bristande motivation.

Kortsiktig målsättning: Förflytta mig till gymmet och köra mina pass.

Långsiktig målsättning: Kontinuitet. Kanske återuppta thaiboxningen eller försöka mig på typ Vasaloppet, Lidingöloppet eller någon annan utmaning.

Allmänt: Största problemet i min träning är att jag är allmänt lat men kommer jag bara över den spärren dvs jag tvingar mig själv eller tvingas till gymmet några gånger så då är det självrullande.

Träning denna vecka (vecka 14): Tisdag och Torsdag

Träning nästa vecka (vecka 15): Kondition enbart, pga jobb.

Du har hamnat rätt. Här blir alla granskade och tar du dig inte till gymmet kommer vi att skälla på dig…:evil:

Lycka till och pumpa järnet! :up:

Nu har jag gått och blivit förkyld, i dubbel bemärkelse. Helt täppt i näsan och låter konstigt men istället för att ligga hemma och sega så har jag varit uppe och knatat runt i en timme utomhus. Kommer köra så tills förkylningen släpper.

Kosten:
    Grötfrukost, Pastalunch och en massa vätska.

Idag blir träningen att diska och sedan försöka få i mig mat och vätska. Varför förkylning nu, tur att det är påsk så att jag kan äta upp mig sen.

kom igen nu lärzzz!!!

Ska bli kul att se hur länge du hänger i träningen den här gången. Rekordet är 2veckor eller? ;)

Jacksatan wrote:
    Ska bli kul att se hur länge du hänger i träningen den här gången. Rekordet är 2veckor eller? ;)

Hmm.. thaiboxning få se alla hjärtans dag 2005 till sommaren 2005 sedan i väg och jobba tillbaka och körde aug till dec. Gymmet hmm det stämmer precis som du säger sedan aug 2004 är nog en lat typ som inte har haft gymmet som prio 1.

Ska gå och snyta mig igen, men efter påskfirandet hos päronen lär jag vara på benen igen så då kommer jag att ta mig till gymmet.

Då var jag tillbaka efter förkylning, jobb och påskfirande…

Körde 90 minuter fotboll med grabbarna i dag. Varmt, soligt och ett skönt gäng.

Har du börjat träna fotboll med ett hängigt gäng? Vafan, du är ju på dekis redan i 20års åldern. Du är helt slut, och alla vet om det! Det var som när Brolin gick till Leeds.

mvh Boven

Boven wrote:
    Har du börjat träna fotboll med ett hängigt gäng? Vafan, du är ju på dekis redan i 20års åldern. Du är helt slut, och alla vet om det! Det var som när Brolin gick till Leeds.

mvh Boven

Träna är väl att ta i boven… Tänkte sätta mig framför tvn ta fram ölen, chipsen och dipsåsen men då ringde det en polare och tyckte att jag skulle cykla upp till floggan och kicka lite boll och så blev det.

Ligger oförändrad i vikt och mått samt blodvärden, än så länge funkar kroppen.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.