Lindas lilla dagbok

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Lindas lilla dagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Hej alla männiksor!

Jag är som de flesta andra tjejer och killar väldigt träningsintresserad och har just fastnat för det här med styrketräning. Har tränat olika bollsporter tidigare men fastnade tillslut för styrketräning och nu sitter jag här och tänkte starta en liten journal för att få mer tips och motivation under tiden…

Jag har tränat styrketräning ca 6 månader, och har fått bra resultat men måste få bort en del fett. Jag har tidigare inte lagt ner mycket tid på cardio utan bara kört på med vikter 8) Men tycker det är dags nu att även börja bränna lite så man kanske kan se några små bulor på armarna till sommaren 8)

Just nu ligger vikten på 68 kg till 164 cm 😮 Jag siktar på att landa på ca 60 kg när jag är klar. Tänkte börja på ett kcal intag mellan 1800-2000.
    Kom gärna med förslag och tips till mig eftersom jag inte har alla bitar på plats angående kosten ännu.

Dagens pass

20 min löpning medelhastighet
    biceps och triceps
    20 min snabb gång på löpband

denna ska ja följa med nöje :) postar gärna lite bilder så man kan se dina framsteg :up: kör hårt nu så kommer du nå dina mål snart :)

Martin.P wrote:
    denna ska ja följa med nöje :) postar gärna lite bilder så man kan se dina framsteg :up: kör hårt nu så kommer du nå dina mål snart :)

Trevligt trevligt… Ja man kanske skulle posta en bild redan nu för att ha något att jämföra med sen.

Här kommer då en ryggbild, inte värdens bästa jag vet, men svårt att fota ryggen själv8)

Kul journal, be en vän fotografera dig istället, det blir nog bättre då:)

Trevligt med en ny journal att kika i!

Har du ingen självutlösare på kameran? Den brukar jag använda mig av i alla fall :)

Har du nått träningsschema du följer eller kör du lite efter vad dagsformen säger?

/ Jenny

lite svårt se på den bilden men bättre än inget :)

Lindi wrote:
    Trevligt trevligt… Ja man kanske skulle posta en bild redan nu för att ha något att jämföra med sen.

Här kommer då en ryggbild, inte värdens bästa jag vet, men svårt att fota ryggen själv8)

Jenny Andersson wrote:
    Trevligt med en ny journal att kika i!

Har du ingen självutlösare på kameran? Den brukar jag använda mig av i alla fall :)

Har du nått träningsschema du följer eller kör du lite efter vad dagsformen säger?

/ Jenny

Tjena!

Ja, kul att folk orkar kika och skriva i ännu en journal :)

Nej jag har tyvärr ingen självutlösare, men får be en kompis fota mig istället. Fast det får nog bli om några veckor.
    Nja jo jag har ju ett ungefärligt upplägg, kör mellan 4-5 dagar dag 1 framsida ben & mage dag 2 rygg dag 3 bröst & vader dag 4 baksida ben dag 5[/ biceps & triceps.
    Kör inte axlar just nu då jag tror de blivit övertränade får väldigt ont av minsta lilla belastning, tycker även det tar lite på axlarna under bröstpassen så nöjer mig med det så länge.

Angående cardion så börjar jag lite smått med morgonpromenader och även lätt löpning vissa dar. Jag börjar sakta men säkert :up:

lite söt bild ju

Så då var man hemma igen…

Idag blev det 20 min löpning 9 km/h och sedan rygg & bröst, kändes inte alls bra med denna kombination men fick slänga in brösten eftersom jag inte hann träna som vanligt förra veckan pga. påsk firande.

Lastdrag brett grepp
    35 kg x 12
    40 kg x 12
    40 kg x 12

Sittande rodd

35 kg x 10
    35 kg x 10
    30 kg x 10

Lastdrag smalt grepp

40 kg x 10
    40 kg x 10
    40 kg x 10

Vet ej vad denna övning heter men man står på en liten ställing och putar ut med rumpan samtidigt som man drar upp i ett,, hm styre kanske man skulle kunna säga ?:|

15 kg x 10
    20 kg x 10
    20 kg x 10

Ryggresningar
    0 kg x 10
    0 kg x 10

Bröst

Bänkpress i smith med lutande bänk

20 kg x 10
    35 kg x 10
    35 kg x 10
    30 kg x 10

Bröstpress (maskin)
    45 kg x 5
    37.5 kg x 10
    37.5 kg x 10

Avslutade passet med snabb gång på löpbandet i 30 min:emo-thumb

Ryggen kändes ok idag, har haft svårt att få bra kontakt men försökte verkligen köra så strikt som möjligt. Däremot fick jag jätte ont i axlarna när det var dags för brösten, fick redan ont vid löpningen :( Men men…

Idag har maten bestått av följande:

1 grov fralla, lite lite smör, ca 4 skivor rökt skinka, sallad& gurka, 1 ägg (ej gulan ) kaffe och skvätt mjölk.

äpple, kaffe skvätt mjölk

2 citronmarinerade kycklingfiler, 2 små potatis, lite brunsås, gurka och tomat, några oliver, 1 ägg (ej gulan)

äpple

äpple och paprika keso 250 g 3 % fett

Blir även lite potatis oh kyckling snart.

Tänkte börja dieten försiktigt och inte strypa frukt & mjölk ännu. Har som många andra tjejer haft ätstörningar och är rädd för att falla tillbaks. Men jag ska klara detta och samtidigt må bra och fixa de extra kilona på ett bra sätt.

Kom gärna med synpunkter till maten!!!

/ Lindi

tycker du kan äta lite mer på frukosten alldeles för lite protein och kolhydrator frukost är en av dagens viktigaste mål du kunde lägga till ca 50 g fullkornsbröd till exempel lingon grova :up:

Lindi wrote:
    Så då var man hemma igen…

Idag blev det 20 min löpning 9 km/h och sedan rygg & bröst, kändes inte alls bra med denna kombination men fick slänga in brösten eftersom jag inte hann träna som vanligt förra veckan pga. påsk firande.

Lastdrag brett grepp
    35 kg x 12
    40 kg x 12
    40 kg x 12

Sittande rodd

35 kg x 10
    35 kg x 10
    30 kg x 10

Lastdrag smalt grepp

40 kg x 10
    40 kg x 10
    40 kg x 10

Vet ej vad denna övning heter men man står på en liten ställing och putar ut med rumpan samtidigt som man drar upp i ett,, hm styre kanske man skulle kunna säga ?:|

15 kg x 10
    20 kg x 10
    20 kg x 10

Ryggresningar
    0 kg x 10
    0 kg x 10

Bröst

Bänkpress i smith med lutande bänk

20 kg x 10
    35 kg x 10
    35 kg x 10
    30 kg x 10

Bröstpress (maskin)
    45 kg x 5
    37.5 kg x 10
    37.5 kg x 10

Avslutade passet med snabb gång på löpbandet i 30 min:emo-thumb

Ryggen kändes ok idag, har haft svårt att få bra kontakt men försökte verkligen köra så strikt som möjligt. Däremot fick jag jätte ont i axlarna när det var dags för brösten, fick redan ont vid löpningen :( Men men…

Idag har maten bestått av följande:

1 grov fralla, lite lite smör, ca 4 skivor rökt skinka, sallad& gurka, 1 ägg (ej gulan ) kaffe och skvätt mjölk.

äpple, kaffe skvätt mjölk

2 citronmarinerade kycklingfiler, 2 små potatis, lite brunsås, gurka och tomat, några oliver, 1 ägg (ej gulan)

äpple

äpple och paprika keso 250 g 3 % fett

Blir även lite potatis oh kyckling snart.

Tänkte börja dieten försiktigt och inte strypa frukt & mjölk ännu. Har som många andra tjejer haft ätstörningar och är rädd för att falla tillbaks. Men jag ska klara detta och samtidigt må bra och fixa de extra kilona på ett bra sätt.

Kom gärna med synpunkter till maten!!!

/ Lindi

Lycka till tjejen, och som sagt har du haft problem med ätstörningar så ta det lugnt med ”dieter” , du kan nå en bra form bara genom att äta mer strikt ett tag och öka cardion, bli inte för fixerad bara o låt det ta sin tid! :emo-thumb

Tess wrote:
    Lycka till tjejen, och som sagt har du haft problem med ätstörningar så ta det lugnt med ”dieter” , du kan nå en bra form bara genom att äta mer strikt ett tag och öka cardion, bli inte för fixerad bara o låt det ta sin tid! :emo-thumb

Tack så mycket! Jo jag vet, ska försöka att också ta det lugnt och inte gå ut för hårt fram utan att ge det tid. Men det är bara det att jag verkligen har blivit så intresserad av denna sport och skulle så gärna vilja se hur det ser ut där under nu när man äntligen lagt på sig lite muskler :) Så man vill ju se snabba resultat, men det är ju det långsiktiga som är det bästa så det får bli det också.

Jaha då var man här igen…

Idag blev det ben och jag tyker det gick rätt bra… Har för övrigt mycket träningsverk i bröst och rygg :)

Började passet med 20 min löpning i 9 km/ h

Sen blev det knäböj i smith. Usch jag är riktigt svag i benen, men det ska bli bättre.

Tror stången väger 21 kg?!

36 kg x 12
    36 kg x 12
    36 kg x 12

utfall smith

36 kg x 10
    36 kg x 10
    36 kg x 10

knäböj
    21 kg x 15

Utafall fria vikter

16 kg x 10
    16 kg x 10
    16 kg x 10

Benspark

3 platter x 12
    3 platter x 12
    4 platter x 12

5 platter x 6
    2 platter x 10

Skakis var jag sen :)

Avslutade med ca 15 min på löpbandet i normal gångtakt.

Dagens matintag har bestått av följnde:

07.00 250 g minikeso, 1 liten banan

09.30 1 grov fralla, 4 skivor rökt skinka, 1 äggvita, gurka & paprika, kaffe, skvätt mjölk

13.00 biffgryta, rotfrukter, sallad & tomat, kaffe skvätt mjölk

TRÄNING

19.30 proteinbar 350 kcal 50 g protein & 10 g kolhydrater

cardio 15 min

20.30 250 g keso taco smak 3.5 % fett och ca 210 kcal.

Blir eventuellt lite smoothie sen på kesella, jorgubbar och fun-ligt. Får se hur jag känner mig om jag behöver något mer – blir det apelsin.

Borde ha ätit något litet innan träningen, blev väldigt trött framåt slutet…

Skulle inte va fel med lite synounkter på detta :)

/ Lindi

Gårdagen blev det ingen styrketräning utan bara 45 min cardio på gymet,var väldigt trött och hade ont om tid…

Men idag fredag så var det dags igen…

Började med att gå snabbt på löpbandet i 30 min..

Sen blev det triceps & biceps, gick verkligen inte alls bra med tricepsen idag vet ej varför, är fortfarade trött och fick svårt att få bra kontakt med muskeln, men jag körde iallafall på. Sen blev det biceps och det gick mycket bättre, tyckte till och med att det blivit lite lite större när jag
    spände inne på toan hehe 😮

Avslutde med 20 min på löpbandet..

Idag har jag fått i mig följande:

07.00 250 g lätt kesella, funlight, 2 dl minimjölk, 10 g bär

09.30 fralla (grov) 3 äggvitor, 2 skivor rökt skinka, sallad och paprika, kaffe skvätt mjölk

13.00 sallad, tomat, gurka, champinjoner, liten portion fisksoppa, lite sill

19.00 proteinbar 50 g protein & 10 g kolhydrater

20.30 apelsin

21.00 100 g ostkaka, 2 dl miniyoghurt

Känner mig mätt och belåten så blir inge mer mat för idag…

Tror även jag tappat lite fett redan på armarna och i ansiket, eller snarare vatten!

Har iallafall bra motivation nu, och det känns bra med maten än så länge. I helgen börjar jag med morgonpromenader, så hoppas det blir fint mys väder 8)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.