Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Lisas Logg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 april, 2006 at 23:03 #1019783Anonym anvandareMember
mm visst e jag go
å lite ”sjoklade” gör faktiskt inget, käkar sällan godis och dylikt själv men det händer och jag anser nog att man mår bara bra av att unna sig lite om man känner för det och mår man bra så tränar man bättre och sköter därför maten bättre på det stora hela och då får man ännu bättre resultat på sikt, tror jag iaf, fast det finns ju miljoner som inte håller med
wow!!
alltså jag har svårt att tänka mig dig väga 83kg så sent som i vintras, grymt jobbat lisan och att du ligger på samma styrkenivå är kalas, thumbs up!26 april, 2006 at 09:56 #1019784Anonym anvandareMembershiiiiiiiiiiiiiiit har du gått ner så mycket!!!:what:
är du nöjd snart eller???
26 april, 2006 at 10:12 #1019785Anonym anvandareMemberHolt crap 15 kg , bra jobbat! Hur mkt mer ska du ner?
26 april, 2006 at 13:25 #1019786Anonym anvandareMemberLisan wrote:Jag är mycket nöjd själv att jag klarat bevara styrkan så pass bra trots en stor viktreduktion. Det som är lite kul att jag lyfter lika mycket nu som jag gjorde i vintras när jag vägde som mest 83kg…och till 83kg ska jag ALDRIG igen, fy för bövelen:D
Jag ska också tillägga att jag är mycket noga med teknik och kontakt:emo-thumb Jag menar att många lyfter för tungt och mister effekt och kontakt med muskeln, jag har själv gjort sån förr, allt för att bara lyfta vikten, men jag tror inte på det om man vill ha bra utbyte av träningen! Ligger lite i: Varför lyfta tyngre när man kan lyfta smartare :emo-thumb
1000 tack igen!!!Även vid 83kg tror jag du såg riktigt bra ut med tanke på hur mycket du tränar. Dig skulle man ha som instruktör :up:!!
26 april, 2006 at 15:08 #1019787Anonym anvandareMemberhaha mm som sagt cardio kan man köra när man vill, minimal skillnad på förbränningen även om den finns, pallar inte med supertidig träning heller (inte 06.45 iaf)
svettiga benpressar, vad står den lätta varianten för?
26 april, 2006 at 15:19 #1019788Anonym anvandareMemberMicke nu blir jag också nyfiken? jobvar du på tv4, i rutan eller??
26 april, 2006 at 16:57 #1019789Anonym anvandareMemberLisan: ah tackar för bilden och en utförlig förklaring mm en dylik benpress maskin blir ju lite lättare men det är iofs inte direkt relativt heller för ens egen träning vad man kör på för vikt, huvudsaken det tar bra bra jobbat iaf med pressarna.
Milia wrote:Micke nu blir jag också nyfiken?nope jag jobbar som media director och inte för tv4
27 april, 2006 at 23:07 #1019790Anonym anvandareMemberja då har du ju ett lämpligt mål att sikta mot vart ska ni åka är ju alltid helt rätt att få pysa utomlands.
men du hehe inte sköter du kosten dåligt, idag åt du grymt bra 4 små * för dagens kost (du hade fått 5 om du haft lite kvarg bredvid din vatten protte drink) :emo-thumb
Men visst kan motivationen tryta lite ibland, hur som helst tycker jag du sköter kosten väldigt bra och en period med lite bra men slappare kosthållning skadar inte formen, tvärtom om man sköter träningen, vilket du gör.
skickar lite motivation till norge
28 april, 2006 at 21:06 #1019791Anonym anvandareMembermöe bra pass tjejen och nopes, bamsemums har vi inte här hemma :emo-thumb men låt bli dom nu nästa vecka
ha d bra i helgen nu med kursen och så å grattis till nya fina pb:n!
29 april, 2006 at 08:46 #1019792Anonym anvandareMemberbra att du lyssnar på motivationene lisa!!!! ibland går det bättre när man ine strävar så hårt….man går ner i vikt med förvånging
hur ligger det till med måtten jämfört med sist du var i form? du kanske har liknande mått fast på en högre vikt? jag menar, du har ju lagt på dig muskler….stirra inte för mycket på vågen bara!
29 april, 2006 at 12:55 #1019793Anonym anvandareMember”tung” träning på diet tycker jag är klockrent, vad som är tungt är såklart relativt och till slut så sjunker vikterna lite, men att köra tungt funkar kanonbra för mig iaf, du fortsätter att trigga kroppen att behålla muskelmassan eller t.om försöka lägga på sig lite muskelmassa eftersom vikterna inte sjunker trots att du ökat på cardio/dragit ner på maten.
enda nackdelen är väl att skaderisken ökar lite och självklart så passar det inte alla, många tappar all styrka eller upplever det som så iaf under diet.
Hur som helst den korta period som du tänkt köra tungt innebär ingen nackdel för dig eller din deff, snarare tvärtom tror jag då tung och kortare styrketräning borde trigga en högre hormonproduktion i kroppen och slita lite mindre på nervsystemet än längre och lättare pass.
En annan fördel tycker jag och detta är högst personligt är att man faktiskt kan korta ner styrkepassen under diet om man kör tungt, känns för mig som att det ger lika mycket som ett lättare men dubbelt så långt gympass under diet.
men variation är bra så jag tycker man kan variera tung och striktare/högrepp träning både under diet och offseason och inte bara offseason som många gör.
måste väl tillägga att detta är baserat på min egen åsikt och erfarenhet och inte några vetenskapliga belägg/artiklar, finns massvis med människor som tycker tvärtom, det är jag säker på
Men du har iaf inget att oroa dig för även om jag personligen inte skulle gå så lågt som 4 reps, 6 till 8 skulle passat mig själv bättre, men det är ju helt individuellt och jag kör sällan 4 reppare överhuvudtaget.
29 april, 2006 at 19:59 #1019794Anonym anvandareMemberhåller med att du kan ta det lugnt med dietandet, det ska vara kul att träna och börjar det kännas slitigt när man inte har som mål att tävla då ska man unna sig lite slappare hållning ett tag.
Själv bryr jag mig faktiskt inte alls om att räkna kalorier, protte/kolhydrat %, hur mycket fett jag får i mig och dylikt och att träna hårt går uppenbarligen bra iaf och jag tror jag har det möe bättre än många andra som kanske inte har samma avslappnade syn på att träna/äta bra, jag nöjer mig med att jag vet hur jag ska äta och sköter det på ett bra sätt och unnar mig lite ”onyttigt” när jag känner för det och när andan faller på så kör jag extremt nyttigt utan att det någonsin känns jobbigt.
Så lisan du har redan gjort ett kanonjobb, take it easy med kosten om du känner dig less och träna på, å ja bikiniformen till den 10 juli klarar du perfekt iaf
29 april, 2006 at 20:07 #1019795Anonym anvandareMemberLisan wrote:Uff..nu börjar jag bli så LEI LEI LEI av att planera mat och dieter så FY:evil: Kanske jag bara ska börja äta det jag har lust på, jag är trött på diet, jag vet vad som är sunt och inte nu och jag har faktiskt gått ner 15kg sen i julas och jag tycker jag förtjänar en pause…förr hjälpte detta med att föra upp kosten här..nu blir jag bara stressad av det…Ska se hur det går utan att föra upp maten framöver. Ibland undrar jag vad fen jag håller på med:D Jag ska nog banne mig vara i form till sommaren ändå :up:Hej Lisan,
jag känner igen en del av det du skriver, jag själv blev helt nojjig efter ett
tag av allt kaloriräknande. Du vet ju nu hur mycket du kan stoppa i dig iom
att du har räknat så länge… Jag tror du kommer att klara av att få en riktigt
fin form till utlandssemestern även om du inte skriver ner allt du äter.
Och du framstår definitivt inte som svag i karaktären bara för att du inte fortsätter skriva ner all kost.MVH
29 april, 2006 at 20:17 #1019796Anonym anvandareMemberDu kan ge upp när du vill, så varför nu?
Tänk på den i 1 minut och tänk samtidigt på ditt mål.
29 april, 2006 at 21:06 #1019797Anonym anvandareMemberLisan wrote:awE: För att jag är så jävla snygg redan :p ha ha ha…:worship:
klockrent svar Lisan!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.