Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mickes andra hem.gymmet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2006 at 22:56 #91903Anonym anvandareMember8 mars, 2006 at 22:56 #1001704Anonym anvandareMember
Längd: 181
vikt: 97
fett: helt okej låg, blir sakta men säkert lite bättre med
träningsmusik: hårt, som tur är för alla andra babes å killar så har man sin w800i när man är på gymmet så dom slipper lyssna på min musik
träningsmängd: 4 dar styrka 2 pass förbränning/vecka, 5 dar total träning/vecka.Mål: tränar för att det är kul och skönt, kör hårt för att det är kul att träna så helt enkelt och ”tävlar” mot mig själv, försöker att ständigt öka vikten, ta ett rep mer, förbättra formen och lägger man på sig lite muskler så är det ju kul
tränat: 3 år kontinuerligt nu, kört ”seriöst” igen enligt mig personligen sedan september 2005.
gymmat innan dom här 3 åren med men haft några uppehåll tidigare från gymmet pga andra idrotter och lumpen.
lägger upp en journal för min egen skull, kul att ha det som skriftlig källa för att sätta lite press på sig själv men kladda gärna på, bara kul med kommentarer och åsikter från andra glada gymnissar!
8 mars, 2006 at 23:24 #1001705Anonym anvandareMemberkör en recap från veckans första pass i måndags, rygg är väl helt klart bästa muskelgruppen för mig.
Måndag:
Rygg, Tricepssittande rodd, hammermaskin
2 set uppvärmning, x antal reps, bra muskelkontakt
stretchar rygg, biceps, axlar mellan varje sett under hela ryggpasset.
Kör sittande rodd utan dragremmar.första setet
9 reps x 180, kändes tungt men riktigt bra, bra kontakt, pb
andra setet
9 reps x 180, pb
tredje
7 reps x 180vilade cirka 1.5 till 2 minuter mellan seten.
stående rodd, skivstång
kör utan dragremmar.första setet
11 reps x 150
andra setet
11 reps x 150
tredje setet
10 reps x 150 har jag för migcirka 1.5 till 2 minuter vila mellan seten här med
traps, skivstång
kör med dragemmarförsta setet
10 reps x 220, pb
andra setet
11 reps x 220, pb igenvi skippade en rygg övning idag då vi kände oss nöjda med detta pass
dags för triceps då
small bänkpress
2 set uppvärmning
stretchar triceps mellan varje sett under passetförsta setet
6 reps x 120, pb kändes bra men tungt, grym kontakt med triccan
andra setet
11 reps x 110, bra kontakt
tredje setet
10 reps x 110pushdowns, rep
här kör vi breda och strikta först samt idag så la vi in några smala reps på slutetförsta setet
11 reps x 80
andra setet
10 reps x 85, pb med rep
tredje setet
9 reps x 85vilan låg på cirka 1 till 1.5 minut under triceps passet.
8 mars, 2006 at 23:38 #1001706Anonym anvandareMembertisdag, vila den här veckan, lite trött å seg, i vanliga fall så spelar vi innebandy i 2.5 timme på tisdagkvällarna (bränner gött med fett)
Onsdag.
Ben
fick köra själv idag, träningskompisen var upptagen så det fick bli lite lugnare idag + att ben är en av mina sämre muskelgrupper men det går bra det med, dom blir bättre å bättre iafbenböj, stång
3 set uppvärmning, stegrande vikter, stretchar bak och framsida mellan varje set under hela benpasset.första setet
11 reps x 200, bra kontakt idag, huvudsaken det
andra setet
11 reps x 200
tredje setet
7 snabba reps x 200, avbröt efter 7 reps då det kändes lite skummt i det här setetbencurl, sittande
första setet
11 reps x 85, svag i den här övningen men bra kontakt!
andra setet
10 reps x 90, pb
tredje setet
10 reps x 85stiff deadlift
kör utan dragremmarförsta setet
12 reps x 100, var lat idag så jag sänkte vikten och körde bara 12 reps, blev inga fler set heller, skönt med ett lugnare benpass då vi kört tungt hela vintern.9 mars, 2006 at 11:45 #1001707Anonym anvandareMembergött mos som nån skulle ha sagt, dags för lunch nu snart, får bli kyckling file och hawaian sweet and sour mix till + en massa minimjölk.
ikväll så är det dags att besöka gymmet igen, bröst och biceps står på schemat, känner mig lite seg och öm i benen sen igår, trevligt , blir ett pass runt 19.00 i alla fall.
ne tillbaka till jobbet nu
rock on ppl
9 mars, 2006 at 22:39 #1001708Anonym anvandareMembertorsdag, bröst och biceps står på schemat.
Tidigare idag bestämde vi oss för att skjuta på passet 40 minuter så vi körde igång 19.40 istället.bröst
Inte min starkaste muskelgrupp men kontakt har man alltid haft så vikterna är lika sekundärt som alltid även om man försöker träna på hyffsat tungt iaf (skönast och tar bäst )bänk
2 set uppvärmning, stegrande vikter, räknar inga reps, stretchar bröst, triceps och axlar mellan varje set.första setet
6 reps x 150, pb, tog grymt bra och kändes verkligen av, tungt tyckte kroppen!
andra setet
9 reps x 140
tredje setet
9 reps x 120, var riktigt slut här så det fick bli en sänkning inför tredje setet, lite för lite vila med mellan seten idag.sneda hantelpressar
här ökade vi på vilan mellan seten till 2 minuter.första setet
13 reps x 42, tyvärr gymets största hantlar så det var inte så mycket att välja på, men ett pb med en reps iaf
andra setet
11 reps x 42
tredje setet
10 reps x 42pullovers
vi brukar variera mellan pullovers och lite andra övningar som 3:e övningförsta setet
15 reps x 42, ne nu är det dags att fråga snällt efter ett inköp av större hantlar
andra setet
14 reps x 42
tredje setet
14 reps x 42Biceps
Dags för biceps, 2 set uppvärmning och stretchingstående alternerande hantelcurl
första setet
7 reps x 32, bra kontakt, strikt och bra negativ fas
andra setet
7 reps x 30, riktigt bra tryck men lite ovanligt oinspirerad idag
tredje setet
9 reps x 27.5, bättre go nu och riktigt strikthammer, rep
första setet
9 reps x 50
andra setet
9 reps x 50
tredje setet
7 reps x 50, 4 reps x 40, 2 reps x 35stretcha och sen så var passet klart, tog cirkus 50 minuter allt som allt, sen blev det hem och dra i sig lite minimjölk, några skopor protein, lite omega3 och kreatin.
irmorgon fredag är det lite powerstrike på schemat och sen i helgen är det dags att krama ur axlarna, ha en trevlig helg och simma lugnt gott folk!
10 mars, 2006 at 00:45 #1001709Anonym anvandareMemberfår bli en generell post om mat med innan jag gör kväll.
hinner med 7 till 8 mål en vanlig svensson dag, händer säkert att det slinker ner ett mål mat nr.9 ibland med
några riktiga mål lagad mat per dag, några mellanmål och proteindrinkar blir det, + lite omega3 och kreatin.
hmm, vad hinner man med för ingredienser en normal dag då….
kesella/kvarg såklart + funlight då och då, funkar även med hemmakokad svartvinbärs saft…. (nej haha inte jag som gör den, man får åka hem till pärona nån gång per år och fylla på saft förådet)
tonfisk
ägg med gula
massor av kyckling fileér
minimjölk går det åt massor av
lite pasta
grönsaker
kokt skinka
fullkorns bröd
morot
gurka
paprika
lots of kryddor
köttfärs
ibland en fiskgratäng med citron/dill
eller någon annan kötträttblir lite kyckling gryta ibland med och kina mat eller en stor portion kyckling sallad från sallads/pizza stället runt hörnet då och då.
Har säkert glömt en massa mat med men men that´s life och nu är det dags att krypa till kojs så man kommer upp i tid.
10 mars, 2006 at 14:48 #1001710Anonym anvandareMembergrymma vikter
10 mars, 2006 at 14:54 #1001711Anonym anvandareMemberså var det dags för ett mellanmål nu, 14.50, lite pastagryta idag med kyckling och paprika och sedan så är det time för ett powerstrike pass 16.30 + lite mage efteråt.
mellan mellanmålet och passet så hinner det slinka ner en liten proteindrink med + lite omega3
För tillfället så sitter man och jobbar med ett 3d design jobb och lyssnar på en mix av samtliga metallica skivor, underbart vinterväder ute med.
10 mars, 2006 at 14:56 #1001712Anonym anvandareMembermorolto wrote:grymma vikteroj, tack morolto, vet inte om jag kan hålla med riktigt men lite vikt blir det iaf på dom flesta muskelgrupperna och mycket kontakt
Själv då, går det bra med träningen?
10 mars, 2006 at 16:38 #1001713Anonym anvandareMembersjälv håller jag på att ta mej tillbaka efter en vinter med mycket sjukdom och en höst som blev förstörd av skador
10 mars, 2006 at 18:39 #1001714Anonym anvandareMemberHur gammal äru? :emo-thumb
10 mars, 2006 at 19:18 #1001715Anonym anvandareMemberrenegade: lol i wish..
Morolto, tråkigt att höra, svårt att komma ifrån skador om man gillar att träna hårt,även om jag själv haft turen och aldrig varit ordentligt skadad, hoppas comebacken flyter på bra!
rezk: jag känner mig ung och kry och ser ung och oförstörd ut haha huvudsaken det
10 mars, 2006 at 19:34 #1001716Anonym anvandareMemberså var fredagen gjord på gymmet med, råkade träffa på en annan gymråtta som skulle köra axlar när jag höll på att stretcha ut efter powerstrike passet så jag gjorde något dumt och körde axlar med….. big mistake, var sjukt slut, men nu vet man det till nästkommande veckor
Powerstrike
1 timme slag och sparkar på sandsäck, körde på i ett rätt så gött tempo och instruktören var ovanligt peppad så det var nog ett av årets 2hårdaste powerstrike pass, grymt slut på efteråt.Mage
Blev ett lugnt magpass, 5 set crunches bara x antal reps egen kroppsvikt.
axlar
slut i axlarna efter powerstriken och allmänt körd i botten av det passet, men träningsgnistan var iaf på topp mentalt, blir axlar på lördag all alone nästa vecka (som det brukar vara i vanliga fall) och enbart mage efter powestrike på fredag.axelpress, fria vikter
2 set uppvärmning som vanligt, stegrande vikter, stretchar axlar, bröst, triceps mellan varje set under hela passet.första setet
11 reps x 90…… helt sjukt trött redan av uppvärmningen…
andra setet
11 reps x 90
tredje setet
10 reps x 90baksidan axlar, maskin
Brukar mangla med hantlar istället men han ville köra i en maskin och variation är aldrig fel.första setet
8 reps x 65, kändes helt sjukt tungt och bra, grym pump i axlarna.
andra setet
10 reps x 60
tredje setet
10 reps x 60hantelflyes
favorit övning, tar bra, grym kontakt och känns tung.första setet
11 reps x 22.5
andra setet
11 reps x 22.5
tredje setet
11 reps x 22.510 mars, 2006 at 20:47 #1001717Anonym anvandareMembertack tack warrior, ska nog hålla ett öga på din journal med så keep it up du med
Har just njutit av några hundra gram kycklingfile med 250gram hawaian sweet and sour mix, några dl minimjölk och 2 nybakade skivor fullkornsbröd med lite russin i (granne med ett bageri) kanongott för magen!
Innan dess så blev det som vanligt en stor proteindrink, omega 3 och kreatin direkt efter träningen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.