Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mickes andra hem.gymmet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 mars, 2006 at 16:26 #1001718Anonym anvandareMember
i helgen har man tagit det lugnt, vilat helt från träningen och hunnit börja känna sig lite förkyld och krasslig som resten av världen men det börjar redan kännas bättre som tur är.
inte haft någon ätardag den här veckan utan mest kört på som vanligt med maten även nu under helgen, blev i och för sig en ostkaka + jordgubbssylt men dom känns inte så farliga
kyckling, pasta, hawaian sweet and sour, mörkt bröd, grönsaker, pasta/kyckling gryta, flertalet proteindrinkar, minimjölk, ägg med gula, leverbiff och potatis, kesella, en ostkaka, och lite köttbullar är vad maten har bestått av nu under helgen.
13 mars, 2006 at 11:23 #1001719Anonym anvandareMemberMåndag
egentligen är måndagar, rygg och triceps dagen men idag så får det bli en extra vilodag då jag är hyffsat däckad i någon form av flunsa, bättre nu idag än igår iaf så jag hoppas jag är helt fit for fight imorron igen (sällan sjuk någon längre period), annars får väl träningsveckan börja på onsdag.
Ska vara i gbg nästa vecka, nån från body forumet som har tips på något trevligt gym där man kan lyfta lite vikter i en 3-4 dagar ?
Vem vet, kanske t.om nån som känner för ett gemensamt pass :up:13 mars, 2006 at 12:13 #1001720Anonym anvandareMemberFina vikter!! Man är ju less på folk som har problem med 100 i bänk men ändå tycker sig va stjärnor för att de har tävlingsplaner…
Kör du stående press med stång när du kör axlarna eller?13 mars, 2006 at 12:28 #1001721Anonym anvandareMemberhaha tackar jack
ne i fredags så blev det i en ”hammer” maskin med fria vikter, varierar lite i den övningen från pass till pass, kan bli i smith eller sittande med stång med, alternativt med hantlar såklart.
Själv då?
13 mars, 2006 at 12:28 #1001722Anonym anvandareMemberNorrläningarna är starka!
13 mars, 2006 at 12:33 #1001723Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Norrläningarna är starka!haha ja det borde ju ni veta :emo-thumb
Måste vara bristen på sol och all snö å kyla under vintern som gör det för visst håller jag med dig14 mars, 2006 at 10:10 #1001724Anonym anvandareMembertisdag
hade förhoppningar igår om att kunna köra igång idag men jag har valt att ta en sista vilodag idag så kroppen får krya på sig ordentligt, får bli att jag tränar onsdag,torsdag,fredag,lördag, istället den här veckan
Mat: massor av vatten, annars så har jag lyckats hålla i stort sett samma matintag som en normal dag under dom senaste dagarna så aptiten har det inte varit något fel på, trots feber.
14 mars, 2006 at 13:06 #1001725Anonym anvandareMemberDet är bara att ta och äta ordenligt så försvinner förkylningen. Hamburgare, pizza osv i obegränsade mängder verkar göra underverk för min kille. (till min förvåning). lol
16 mars, 2006 at 21:18 #1001726Anonym anvandareMemberTorsdag:
Rygg, Triceps
första passet sedan lördags då man gick och blev sjuk, fortfarande snuvig och allmänt trött så förväntingarna var rätt låga men man måste ju köra igångsittande rodd, hammermaskin
3 set uppvärmning, 6 reps/set, bra muskelkontakt, lite bartoll inspirerad uppvärmning
stretchar rygg, biceps, axlar mellan varje sett under hela ryggpasset.
Kör sittande rodd utan dragremmar.första setet
9 reps x 190, kändes tungt, bra kontakt, PB väldigt oväntat att det skulle gå så pass bra men jag kände att jag ville prova att höja vikten från förra veckan och det funkade bra!
andra setet
6 reps x 190, här var det greppet som dog, men det hade max blivit en rep till på den vikten iaf.
tredje
7 reps x 180 lite småstum i både rygg och underarmar/händer.vilade cirka 1.5 till 2 minuter mellan seten.
stående rodd, skivstång
körde med dragremmar eftersom jag blev lite småstum av första övningen.första setet
11 reps x 150
andra setet
10 reps x 150
tredje setet
10 reps x 150cirka 1.5 till 2 minuter vila mellan seten här med, kändes riktigt bra nu, inget spår av trötthet.
traps, skivstång
kör med dragemmarförsta setet
7 reps x 230, pb bestämde mig för att höja vikten från förra veckans pb och istället bara köra ett set, lite brutalt tungt tyckte kroppen men skönt å bra kontakt!Hantelrodd mot bänk
slängde in 3 lätta set hantelrodd för att få lite tempo, en minuts vila mellan seten där jag såklart kör lika många reps på varje sida innan ett set är klart.
första setet
15 reps x 42kg´s hantel, finns som sagt inga större hantlar tråkigt nog på gymmet.
andra setet
15 reps x 42
tredje setet
15 reps x 42triceps
pushdown, stång
3 set uppvärmning x 6 reps
stretchar triceps mellan varje sett under passetförsta setet
12 reps x 100,
andra setet
11 reps x 100, grym kontakt med triccan idag!
tredje setet
10 reps x 100pushdowns, rep
breda och strikta först sen några smala reps på slutetförsta setet
11 reps x 70 sänkte lite från förra veckan, kroppen började kännas lite seg nu
andra setet
10 reps x 70
tredje setet
10 reps x 70vilan låg på cirka 1 till 1.5 minut under triceps passet.
Skönt att vara igång igen och nu blir det ben imorgon, känns riktigt bra i kroppen och pb i två ryggövningar var över förväntan!
17 mars, 2006 at 10:11 #1001727Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Det är bara att ta och äta ordenligt så försvinner förkylningen. Hamburgare, pizza osv i obegränsade mängder verkar göra underverk för min kille. (till min förvåning). lolperfekt för formen och imunförsvaret, något som fler borde ta efter med andra ord :p
17 mars, 2006 at 18:43 #1001728Anonym anvandareMemberhaha ja du bara och träna rodd nu då, jk
du är garanterat starkare i en hög med andra övningar + att du har en sjukt bra comeback form efter bara 3 månader! tummen upp för den men vi får väl dra nått svettigt pass nån gång på valfritt gym i sverige haha kalla det the back challenge :p
17 mars, 2006 at 18:51 #1001729Anonym anvandareMemberFredag
Hade tänkt köra ben idag men med tanke på att man nyss legat sjuk och ryggpasset igår var riktigt tungt så bestämde jag mig för att ta det lugnt och bara köra ett powerstrike pass idag + mage.Så en timme powerstrike blev det idag, bra tempo och punch i slag och sparkar så det kändes som ett lagomt pass dagen efter rygg,triceps igår, körde mot nån ny kille som var i hyffsad shape så vi triggade varandra lagomt bra
tummen upp för att kroppen känns helt pigg och kry nu.
Så i morron lördag blir det ben på dagen och sen på kvällen så ska vi ut och röja på golvet ett tag (nyktert för mig) och spana in stans tjejer… :emo-thumb och på söndag så får det bli ett bröst, biceps pass, slänger in ett pass axlar på måndag och sen blir det gbg i en vecka, inga tips på bra gym?17 mars, 2006 at 20:48 #1001730Anonym anvandareMemberShit! Jag håller med Warrior, inga fjädervikter här inte…
skönt att höra att du är på benen igen och kunnat börja träna, det är alltid skönt, när man slipper träningsabstinensen:)18 mars, 2006 at 13:35 #1001731Anonym anvandareMemberwarrior: your on men inget vikthandikapp :p tack själv å kör hårt nu
Milia: tackar, mm alltid skönt när en rejäl förkylning börjar släppa, varit seg i en massa veckor nu så det var nice att det bröt ut på allvar.
Träningsabstinens lider jag sällan av faktiskt, insett att vila är bra för kropp och träning, men visst har man alltid suget att träna, skönt och kul men ska jag vila så vilar jag och äter, nemas problemasApropå vila så brukar jag faktiskt slänga in en aktiv ”vilovecka” 2-3 gånger per halvår, funkar kanonbra för kroppen med lite extra vila då och då.
18 mars, 2006 at 16:53 #1001732Anonym anvandareMemberhaha tack renegade, det kommer du att klara galant, bara att träna på och sköta mat och vila och sömn och framförallt ha kul!
Lördag
Lätt/mini benpass, kom till gymmet i vanlig ordning och det kryllade av gymråttor för att vara en lördag… wow helt shockad var man haha
bestämde mig för att göra en mini ”bartoll” variant och bara köra böj idag och fler set och lättare vikter, senaste veckan kändes i kroppen så därför fick det bli ett mindre benpass/aktiv vila kan man ju även kalla detbenböj
3 set uppvärmning, stegrande vikter, 6 reps/set, stretchar fram och baksida mellan varje set under hela benpasset, även rygg som jag kände mig småsliten i efter ryggpasset och powerstriken .set 1.
230 x 7, ett lite tyngre set kan man ju iaf köra tänkte jag
set 2 till 7
180 x 10 till 11 reps,körde inte till failure i nått set men lite tog det på och det var faktiskt grymt skönt att köra ett sånt här minipass, har säkert lite pyttelite värk i benen iaf imorron.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.