Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Min Journal 2006
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2006 at 13:55 #1029951Anonym anvandareMember
Det är en fryd att läsa din journal, bra kämpat! :emo-thumb
31 januari, 2006 at 14:20 #1029952Anonym anvandareMemberMåste få instämma med Linn. Du är en riktig inspirationskälla :worship:
Själv sitter jag med morgonkaffet *gäsp* och ska snaart upp på cykeln.:up:
2 februari, 2006 at 07:08 #1029953Anonym anvandareMemberLisan wrote:Examen i morgon[img=http://www.cheesebuerger.de/images/midi/konfus/a054.gif]..läsa läsa läsa, norsk/latin är ingen höjdare för en svensk:|Ha de8)
Lycka till, det fixar du! :emo-thumb
______________________________________________Välkommen in på min hemsida:
[http://www.johan-gustafsson.com
[img=http://www.johan-gustafsson.com/bilder/banner2.jpg]]2 februari, 2006 at 07:31 #1029954Anonym anvandareMemberLycka till!!!:up:
3 februari, 2006 at 12:39 #1029955Anonym anvandareMemberHejsan..
Bara lite nyfiken: hur l
3 februari, 2006 at 14:57 #1029956Anonym anvandareMemberMmm, lite svårt att bestämma mig för vad jag ska fokusera på i dagsläget:|
Vill inte heller bli av med den massa jag har..
Träningsmängden har jag från början.Vägde 70 kg och var nöjd med formen t.o.m april-05 (lite mer massa kanske)
Körde styrka 4 dagar/v + cardio. Satte in en p-stav och gick upp 16 kg på lika antal veckor:(Så här står jag i dagsläget 80.5 och på väg ner:D Sakta men säkert..
Fram för tjejer som fokuserar på hur kroppen ser ut och inte på vågen:up:
Trevlig helg på dig med.
Hägrar det någon liten ätardag så hoppas det smakarp.s mör i benen:yikes:
6 februari, 2006 at 17:44 #1029957Anonym anvandareMemberverkar som din inställning nu är mycekt sundare lisa!!
kul att du känner dig hårdare vid 73 kg än du brukar!!!! då har du lyckats bygga ju…
6 februari, 2006 at 18:11 #1029958Anonym anvandareMemberLisan wrote:Måndag 6 feb-06[/b]:bb: Träning::bb:
Promenad: 40min
Cykel: 60min:yahoo:
Axlar: 45min
Skottat snö: 40minKul med snö eller hur Lisa? Bra cardiojobbat!!
:emo-thumb :emo-thumb
8 februari, 2006 at 19:27 #1029959Anonym anvandareMemberLisan wrote:forts. Tisdag 7 feb-06[/b]
2 frågor till någon som vet och som vill svara:1 – Hur mycket gram protein kan kroppen ta upp på en måltid?
2 – Jag får ibland skakningar när jag tränar styrketräning, musklerna darrar liksom, mest i den exentriska fasen, någon som vet vad det kan bero på?
Tack på förhand :friends:
1. Kroppen kan ta upp väldigt mycket protein från tarmen, inte mycket passerar förbi, i allmänhet tas ca 90-98% upp. Men väl inne i kroppen är det inte så mycket som kan användas att bygga muskler etc (alltså byggas in i vävnader mm). Det som inte byggs in i vävnaderna använder kroppen som energi eftersom det inte kan lagras (iofs en liten mängd kan omvandlas till fett och på så sätt lagras, men det är vanligtvis väldigt lite i praktiken).
Det verkar som att äta mer än 40g per måltid (om man äter med ca 3tim mellanrum) är helt bortkastat om man ser ur ett muskelbyggnigsperspektiv, energi ger det ju men då är kolhydrater eller fett oftast en bättre energikälla.
Mängden protein ska nog också ses i relation till kroppsvikten, så under 40g kan nog vara väl mycket för små personer.2. Jag upplever ibland skakningar/ryckningar i bla axlar och rygg. Jag har tolkat det som att det beror på nervkontakten pga av att man är ovan vid en övning eller att nerver kommer lite i kläm eller att ledstabiliteten är dålig så att nervimpulserna ”stängs av”.
8 februari, 2006 at 21:43 #1029960Anonym anvandareMemberHej!
Jag förlorade ett vad… Det innebär att jag måste vara med på ett spinningpass.
Hur ska jag klara detta? Det blir en hård fight mellan mig och cykeln. :aggresiv:
Jag ahr varit med två gånger för flera år sedan o hade lika ont (mellan benen) [/b]båda gångerna.
Min fråga till dig: Vill du komma hit o köra mitt pass åt mig? Please?
Kram
Mirre9 februari, 2006 at 17:40 #1029961Anonym anvandareMemberLisan wrote:Mirre: Lite cykling har du bara gott av:D Ge järnet :devil: Jag har nog med timmarna här, det både räcker och blir över:D
Vad var det för vad? Jag hade gjort alltför att förlora:p
Använd cykelbyxor utan trosor under så hjälper det lite på… ;o)Cykla på nu! ett å två..
Vadet bestod av att den som fegade under lördagskvällen skulle få lida under ett pass som vinnaren bestämde. Jag förlorade med någon drink i lördags. 😮 Gav upp kl 04. :nerd:
10 februari, 2006 at 21:37 #1029962Anonym anvandareMemberHej Lisa,
Jätte roligt att se att du har lika mycket energy som alltid. Rätt insprireande faktiskt för såna som mig som ibland tröttnar på allt. Fortsätt bara så.
11 februari, 2006 at 10:43 #1029963Anonym anvandareMemberLisan wrote:Hej söta dej;)
Ja, ta med dig de 8% på fredags kvällen så kommer energin vara på topp:D Tack!!!
Hur går det för dig och din träning?
Jag fortsätter:emo-thumb
KramDet går inte lika bra för mig 👿 . Jag har bytt stad och här finns inte SATS. Gymmet här är litet och trångt och överfullt + att det inte finns spinning och andra klasser.
Men jag tar mig dit minst 3 dagar i veckan ändå. Det som är roligt är att jag står stilla i vikt och att jag inte har förändrats så mycket ändå, trots att träningen har minskat. Men idag är det soligt igen så det blir en lång promenad och sen en löpprunda ute också.
Men din journal har fått mig att ta mig i kragen och gå till gymmet flera svåra dagar.:bb: :drinks:
11 februari, 2006 at 11:08 #1029964Anonym anvandareMemberHenkzz wrote:Stå på dig tillslut kommmer ökningarna! :friends:Tack så mycket!
Menar du muskelökningar eller motivation?!
Muskler har jag tillräkligt av, för min smak…det jag saknar är motivationen att skala av lite av fettet runt omkring, så de blir lite mer synliga.12 februari, 2006 at 23:07 #1029965Anonym anvandareMemberdet var inget stort intag trots godis i lördags….usch, vågar inte säga hur mycket jag åt uppskattningsvis…
kör du med hälsovakten fortfarande eller uppskattar du bara? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.