min träningsjournal ;)

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only min träningsjournal ;)

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Yoo! =) Hade tänkt o blanda lite olika typer av träningsscheman för att det ska passa så bra som möjligt ihop me skola och annat. Vet inte om det e så bra att blanda såhär som jag gör men jag ska byta till sommarlovet när jag har mer tid:) kommentera gärna journalen och tips e mkt välkommet!

jag e 16 år, 186 lång och väger 70 kg.

Värmer upp med löpning i 5-10min varje gång,

Måndag: bröst, armhävningar, hantelpress 6×12.
    Tisdag: rygg, hantelrodd 6×12.
    Onsdag: axlar, hantelpress 6×10.
    Torsdag: armar, tricepsövningar, hantelcurl sittande och stående 6×10.
    Fredag: helkroppspass med 3×10 på allt.
    Lördag: vila.
    Söndag: Helkroppspass 3×10 på allt.

som sagt vet jag inte om det är så bra att blanda som jag gör med helkropps pass en dag osv

Tjenis!

Tycker det är lite lurigt att förstå ditt upplägg…
    Tex. på tis och ons kör du då bara hantelrodd och hantelpress ??? Jag menar det är ju bara en övning per dag…

En negativ effekt av att du blandar helkroppspass med ditt splitschema är att risken för överträning ökar dramatiskt. Tors och fre samt sön och mån så kör du alltså minst en muskelgrupp två dagar i sträck vilket absolut inte rekommenderas av någon tränande jag känner. Glömm inte att du växer av att vila!

Lycka till

mm tycker också att det låter väldigt lite..:S behöver få ordning på mitt tränande. förut körde jag överkropp onsdag, fredag och söndag då körde jag 4 övningar på varje större muskelgrupp med så många reps jag klarar. Resten av dagarna körde jag ben.. men just nu är de så mkt annat i skolan o annat=P fick nog lite panik också över att jag inte kunnat träna pga att jag har varit sjuk en vecka haha;P tycker du att jag ska fortsätta som förut eller hitta ngt annat schema?

Thanx;)

Tycker defenitivt att du skall hitta ett annat schema! Antingen helkropp eller split, bara att välja, men jag tror inte på både och….

Varför inte köra som alla andra:p Det finns ju en anledning varför vi kör som vi gör.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.