Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot ett smalare liv 2008!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 maj, 2008 at 11:45 #721296Anonym anvandareMember
Precis! Ge inte upp. Det ordnar sig, deffo.
Om du har samma som jag har eller haft med axeln går det att ordna utan sjukgymnast.
[http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/CBStandingExternalRotation.html]OM du har ont i någon av rotatorcuffarna dvs. De som hjälper att vrida axeln åt alla olika håll, kör den övningen någon gång i veckan. SUPERlätt vikt, bara för att få igång blodomloppet ordentligt i axeln. Kör även utåt/inåt/nerifrån och upp och uppifrån och ner – om du inte vet vilken av de små cuffarna som spökar!
Nu vet ju inte jag vad du har för trassel med axeln, men en längre vila (skittrist, jag vet) och denna övning plus stretch – borde fungera om det är cuffen/cuffarna.
20 maj, 2008 at 16:24 #721297Anonym anvandareMemberHär händer det inte mycket. Har inte tränat någonting och axeln vill inte vara med. Ska dock på muaythai ikväll för första gången. Ska bli intressant att se om det är något för mig och om axeln pallar det för jag börjar bli mycket less på att bara sitta still hela tiden!
20 maj, 2008 at 17:45 #721298Anonym anvandareMember*håller tummarna*
20 maj, 2008 at 21:56 #721299Anonym anvandareMemberSådär ja, då sitter man här efter första muay thai passet.
Hur var det då? Jävligt skoj. Förutom att man kände sig fruktansvärt dum i början innan man fick en säck att slå och sparka på.
Var det jobbigt då? Jag blev livrädd när vi började med 15 min hopprep som uppvärmning. Men jag tog mig igenom uppvärmningen hyffsat och tack vare min brist på teknik och kunskap blev inte dessa 120 minuter så jättejobbiga. Var förberedd på något värre.
Var det här något för mig?
Det är något jag själv funderar på just nu. Det var bra träning, kul att lära sig något nytt. Men med tanke på hur jag ska jobba i sommar så funderar jag på hur det kommer gå att träna. Det känns fel att börja med något och sen bara kunna träna 1 gång i veckan. Det är det som är den stora nackdelen, att det är så mycket bestämd träningstid. Vi får se helt enkelt, jag ska sova på sakenNågonting måste göras iaf, dietens resultat raserar mer och mer för varje dag. Jag har tidigare sagt att jag är en allt eller inget person. Och det stämmer verkligen. Dietar jag så gör jag det till 100%. Dieatar/tränar jag inte så missköter jag mig till 100%.
20 maj, 2008 at 22:26 #721300Anonym anvandareMemberKul att du gillade det
Känns ju mer äkta, mycket roligare, när man har något ”fysiskt” att slå/sparka på.
Iallafall från början, håller fullständigt med dig dock.Dom/vi kommer ju ha träningar 5 ggr/vecka, så något pass i veckan kanske du kan tajma in? Jag menar, om du jobbar, kanske du kan komma på nån träning iaf. Jag kommer också jobba som ett djur. Man får försöka tajma så gott det går.
Men kom på några fler nu från början så känner du ju hurvida det passar dig. En träning kanske inte ger dig alla svaren, har svårt att tro det
Din axel, har du fått en ”diagnos” på vad det är för fel? Är det samma som många får, med tung börst/axelträning? Rotatorbögarna?
Dom har jag haft problem med – det går ju att åtgärda med lätt träning+stretch, jag spöade min cuffar när dom började jävlas, sa åt dom att sluta jiddra, visade vem som var herre i huset; sen dess är dom väldigt fogliga :aggresiv:Aja, vart en del OT här, men….har tråkigt här på jobbet, skyller på det. Ska brygga lite kaffe nu.
Ha det bra mannen, hoppas vi ses igen till veckan!
(19.00 imorrn, torsdag, fredag(?), 16.00 söndag)PEACE
30 maj, 2008 at 00:47 #721301Anonym anvandareMemberLever du eller!?!?!?!?
Få se lite scores dammit!
Tjorvar axeln?
Schyssta gunz på avateren :up:16 juni, 2008 at 14:18 #721302Anonym anvandareMemberHär behövde man gå långt bak för att hitta sin journal.
Så vad har hänt?I träningsväg:
Ingenting, 2008-02-28 körde jag det fruktade bröstpasset som pajade min axel. Nu 3½ månad och 3 läkare/sjukgymnaster senare är det inte ens i närheten av bra. Vet inte vad jag ska göra eller ta mig till. Hela överkroppen lider nu istället för bara bröstpassen.
Jag har heller inget gymkort vilket förvärrar saken lite mer. Har inte tränat ett pass på 1½ månad tror jag. Känner inte ens någon ångest för det eftersom jag vägrar att träna när axeln inte funkar.Livet i övrigt:
För jag har tagit studenten bla bla bla bla (sings). Då var man tydligen vuxen. Jag och Anette flyttar in i vår alldeless egna 2a i centrala sundsvall den 1 Juli och då ska jag också köpa ett kort på ett sunkgym här i stan.Dagsvikten ligger på strax under 89kg efter ca 2 månaders svinande. Men men, börjar sakta men säkert min resa ner mot 85kg igen. Ska skärpa mig med maten och midsommar blir sista fyllan på väldigt länge (hoppas jag).
Förhoppningsvis börjar träningen rulla igång hyffsat när flytten är avklarat och gymkortet inhandlat, om nu axeln håller någolunda.
Summering:
Deffen misslyckades samtidigt som den lyckades. Jag nådde aldrig mitt slutmål men jag tror inte det var motivationen som sabbade allt. Sen är ju inte livet slut än heller. Som jag ser det just nu har jag ca 64 år och 4 månader på mig att få fram magrutorna.Det var nog allt för tillfället, men man vet aldrig när jag kommer tillbaka! -evil laugh-
3 juli, 2008 at 03:54 #721303Anonym anvandareMemberRobin U wrote:Prova o köra rotatorcuffövningar regelbundet har jag ju sagt, det kommer att hjälpa!+1111111111. Om det nu är det som spökar.
Vilket det gör för mig….och det hjälpte/hjälper mig :up:Hoppas det ordnar sig.
(p.s Vilket är sunkgymmet? d.s)
(p.s.2 Skicka privat meddelande om du inte vill lämna ut det här haha d.s.2)[/b]
9 juli, 2008 at 17:50 #721304Anonym anvandareMemberKöpte kort på SAK här i sundsvall nu i måndags, dagsvikten då var 92kg blankt men nu går det utför på riktigt. Har hunnit dra av 2 pass och axeln ser ljusare tider. Flytten är klar och jobbet rullar på, livet funkar faktiskt.
Tänkte skala av mig dessa fyllekilon nu lite snabbt, gissar på ca 6 veckors diet. Sen ska jag äta och bli stor.Blev ben idag, ska iväg och plocka lite mer grejer till lägenheten nu och sen ska jag göra mitt dagliga axelrehabspass
11 juli, 2008 at 02:41 #721305Anonym anvandareMemberVet precis hur det känns att inte ge 200% alltid, men nu är du ju tillbaka och du verkar ha koll på axeln. Har läst igenom hela dagboken och tycker att du är både inspirerande och duktig. Ska följa din omsatsning med förtjusning. Så se till att rapportera ordentligt nu, särskilt hur du hanterar din skadade axel, säkert många fler som har precis samma problem och kan kanske lära sig någonting av dig!
Lycka till och ge dig inte no matter what, livet blir mycket bättre när man tränar:emo-thumb
11 juli, 2008 at 11:13 #721306Anonym anvandareMemberFenix wrote:Vet precis hur det känns att inte ge 200% alltid, men nu är du ju tillbaka och du verkar ha koll på axeln. Har läst igenom hela dagboken och tycker att du är både inspirerande och duktig. Ska följa din omsatsning med förtjusning. Så se till att rapportera ordentligt nu, särskilt hur du hanterar din skadade axel, säkert många fler som har precis samma problem och kan kanske lära sig någonting av dig!Lycka till och ge dig inte no matter what, livet blir mycket bättre när man tränar:emo-thumb
Tack för inlägget!
Jo det är verkligen tråkigt att träna och sköta kosten seriöst när man inte kan träna bröst (det som pajat axeln) och den enda axel träningen man utöver är när man går igenom olika övningar med ett gummiband varje kväll. Men är huvudet dumt får kroppen lida..
Jag är expert på att överdriva, antingen så tokdeffar jag och lever inte ett sunt liv på grund av att det blir för mycket eller så äter jag så mycket skit jag bara orkar. Därför letar jag just nu en balans över det hela. Träning och bra kost tillsammans med att låta mig gå ut och ta en öl med kompisarna någon helg och kanske unna mig en liten godispåse på lördag kväll. Det är det som är det stora målen nu faktiskt. Att få saker och ting att fungera och bli rutin. Köra hårt på de muskelgrupper som funkar och sen låta brösten och axlarna komma ikapp när dom är läkta Får satsa på att bygga ett par rejäla ben och sen ska magen/ryggen komma ikapp!
Idag har jag sån fruktansvärd träningsvärk så det blir lugnt som fan. Anette jobbar hela dagen så jag blir själv här hemma i lägenheten, ska nog bara sitta vid datorn och spela lite poker och ta det lugnt. Blev en ordentlig brakfrukost imorse, säkert 1000kcal+ men oj va gott det var och jag kommer vara mätt långt in på eftermiddagen känns det som. Förhoppningsvis orkar jag ta en promenad senare i eftermiddag. Skulle vara skönt att få röra lite på benen som är helt döda och ömma efter gårdagens benpass som var det första på 2½ månad!
15 juli, 2008 at 00:11 #721307Anonym anvandareMemberIngen träning nu på några dagar, mycket jobb och annat. Tänkte träna idag men sparade det tills imorgon då jag är helt ledig. Ska sova ut och sen äta gröt och ladda inför ett ordentligt ryggpass. Tror fan jag ska köra biceps också.
Ska precis gå och göra lite axelrehab. Har blivit sämre nu dom 2 senaste dagarna.. Jag vill träna tungt igen
15 juli, 2008 at 15:13 #721308Anonym anvandareMemberGick riktigt bra idag. Rygg och biceps. Styrkan finns ju inte långa vägar men i och med att jag skadat mig så går jag bara på kontakt. Det fick jag.
Testade även att köra lite hantelpress och fick inte ont i axeln så det verkar gå frammåt. Samtidigt som den ömmar nu efteråt istället
Nu väntar grillning hos svärmor. Gott!
27 juli, 2008 at 23:49 #721309Anonym anvandareMember28 juli, 2008 at 09:00 #721310Anonym anvandareMemberJo motivationen går lite upp och ner, benpassen är underbara för där kan jag verkligen kötta på vikter utan någon smärta. Överkroppen går det lite sämre med. Ska iväg och köra lite rygg och biceps nu och ska ta det lugnare än förra passet då jag hade ont i axeln i 2 dagar efteråt.
Sjukgymnasten har semester men ska dit igen den 4e september och då ska han bestämma om det blir operation eller ej!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.