Mot ett smalare liv 2008!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot ett smalare liv 2008!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 468 total)
  • Author
    Hedvig wrote:
    Du behövde de där poppisarna. :)

Det finns faktiskt en regel när det gäller syndande. Njut när du gör det och kom ihåg att lite smakar lika gott som mycket.

Absolut! Höll faktiskt ut 8 dagar utan någonting som inte var mat. Dumt att jag valde att äta lite popcorn på min vilodag dock. Men en morgonpromenad blev det ju igår!

Qustaph wrote:
    En riktigt helvetes promenad imorse. Hade sinnesjuk träningsvärk i benen men stakade mig ut trots allt. Halt, blött och jävligt. Efter ca halva sträckan så känner jag av att jag börjar få skavsår. Så man haltade sig hem i ytterligare 30 minuter. 200 m från hemmet sprack blåsan på hälen och jag fick nästan krypa hem… Men men. 65 minuter lååångsam promenad blev det i varje fall >_
    Johan Ederer wrote:
    (många hade nog lagt sig ner o väntat på skjuts hem he he;) )

Känner mig träffad här. Jag skulle nog ha rullat ihop mig själv till en liten boll och krypit ner i närmsta dike.:D

Good work, som sagt.

Johan Ederer wrote:
    Starkt jobbat!!! verkar ha rätta viljan, målmedvetenhet imponerar stooort på mig!! (många hade nog lagt sig ner o väntat på skjuts hem he he;) )

Fortsätt kämpa och lycka till framåt:up:

mvh
    Ederer

Riktigt roligt att du kollade in och gav lite ryggdunk, du har en grym fysik!
    Tack!

Jon Larsson wrote:
    Känner mig träffad här. Jag skulle nog ha rullat ihop mig själv till en liten boll och krypit ner i närmsta dike.:D

Good work, som sagt.

Hade faktiskt inget annat alternativ än att bara gå, men tack!

Blev en sen frukost och tänkte ta ett lätt snack innan träningen.
    Hittade lite keso, lite sallad och lite fullkornspasta i kylskåpet.
    Mixade ihop det lite snabbt med händerna och avnjöt detta tillsammans med en shake som smakade halvokej..

[http://img222.imageshack.us/my.php?image=lunchbr3.jpg [img=http://img222.imageshack.us/img222/3631/lunchbr3.th.jpg]]

Shaken består av:
    1 skopa proteinpulver
    100 g frysta jordgubbar
    1dl havrgryn
    2 dl lättfil

Jag som bara skulle ta något mindre nu och äta mer sen, men det blev inte allt för mycket kcal trots denna mättnadkänsla!

Nej nu måste jag packa och bege mig ut i slasket! Ryggpass väntar som sagt!

Rygg

Latsdrag
    12x36kg
    12x40kg

10x58kg
    8x63kg
    8x63kg
    8x58kg

Sittande rodd
    12x40kg
    12x45kg

10x60kg
    10x65kg
    8x65kg
    8x65kg

Ryggresningar
    12xkv
    3x10xkv+5kg

Sen blev det någon övning som jag tyvärr inte har namnet på.
    Var trött och totalt orklös hela passet, avslutade med 2000 meter på en roddmaskin som cardio. Mer blev det inte pga. skavsåret.

Qustaph wrote:
    Riktigt roligt att du kollade in och gav lite ryggdunk, du har en grym fysik!
    Tack!

”ryggdunk” går fetbort för mig…Säger bara sånt jag verkligen menar och kan stå för!! (annars är jag hellre tyst!) du verkar vara seriös med det du gör och viljan att ge sig ut trots benvärk vintertid (om än inte så kallt) Imponerar, så ta åt dig på Riktigt!!! Grymt jobbat!!!

btw, härligt ryggpass Keep It Up:up:

Och tack för orden:)

mvh

Johan Ederer wrote:
    ”ryggdunk” går fetbort för mig…Säger bara sånt jag verkligen menar och kan stå för!! (annars är jag hellre tyst!) du verkar vara seriös med det du gör och viljan att ge sig ut trots benvärk vintertid (om än inte så kallt) Imponerar, så ta åt dig på Riktigt!!! Grymt jobbat!!!

btw, härligt ryggpass Keep It Up:up:

Och tack för orden:)

mvh

Ryggdunk för mig är ju dock bara när någon pushar än för det goda man gör.

Får ta och slänga upp lite mer bilder här någon dag. Nu ska jag iväg till tjejen och kolla på film. Gokväll!

Axlar

Militärpress i smith
    12x25kg
    10x35kg
    8x45kg
    8x50kg
    7x55kg

Axelpress i maskin(Vikterna beräknas på en arm)
    12x10kg
    8x20kg
    8x25kg
    8x25kg

Shrugs
    16x18kg
    12x20kg
    12x22kg
    12x24kg
    12x26kg

Sidolyft
    12x6kg
    10x12kg
    10x12kg
    10x12kg
    9x12kg

50 min morgonpromenad
    15 min intensiv cykling efter passet.
    Kändes riktigt bra idag, fin kontakt och hade mycket energi.

Har en förmåga att vakna alldeless för tidigt, kalas!
    Ska ut på en morgonpromenad nu, lånar farsans gångstavar hur fel det än låter men varför inte bränna lite extra nu när man är ute på landet där ingen ser.

Annars är det vila idag.
    Tack för kommentarerna, dom värmer otroligt mycket!

Hittade en gammal träningsredovisning, ganska prick 1 år gammalt.
    Tänkte bara skriva ner det här för att jämnföra lite.

15 Januari 2007
    Bänkpress
    8x50kg
    6x55kg
    5x60kg

Sidolyft
    8×7.5kg
    6×7.5kg
    5×7.5kg

Benpress
    12x80kg
    10x100kg
    8x130kg
    8x150kg
    6x170kg
    7x180kg
    Minns att jag räknade med släden här så det ska igentligen vara 20-25kg mindre på varje set.

Det var några av de övningar som jag gjorde för alltså 1 år sedan. Med ett uppehåll på över 4 månader maj-september så känns det ganska okej att jag tränade på de vikter som jag idag värmer upp med.

Aja, 70 min morgonpromenad med stavar är precis avklarat. Svettigt värre tack vare stavarna!

Du är inspererande och smittar med din energi och målmedvetenhet.

Som min lillebror skulle säga- ”Du äger” :)

Hedvig wrote:
    Du är inspererande och smittar med din energi och målmedvetenhet.

Som min lillebror skulle säga- ”Du äger” :)

😮
    Tack!

Har tränat biceps och mage idag innan skolan men hinner inte redovisa nu.
    Blir en promenad på kvällen om allt går som det är tänk :)

Skulle köra armar som vanligt idag men då det inte har gått så bra på senaste tiden valde jag att endast köra biceps+mage idag och väntar med att köra triceps då jag kör bröst..

Stångcurl
    12x15kg
    10x25kg
    8x30kg
    8x30kg
    8x30kg

Stångcurl mot ställning
    12x20kg
    10x20kg
    10x20kg
    8x20kg

Hantelcurl
    12x8kg
    4x8x12kg

Concentrationcurl
    3x8x10kg
    Sen körde jag ett massivt dropset

5 set mage blev det innan jag var tvungen att springa på lektion.
    Ska förhoppningsvis ut på en promenad senare ikväll också. Slaskigt, halt och blött som fan men va gör man inte..

Bjussar på en liten arm också, utlovade ju lite bilder och mer spännande än så här blir det inte just nu…
    [http://img216.imageshack.us/my.php?image=15jan2008ho4.jpg [img=http://img216.imageshack.us/img216/6817/15jan2008ho4.th.jpg]]
    Bilden visar inget alls men aja, bättre än inget i guess.

Qustaph;459246 wrote:
    Bjussar på en liten arm också, utlovade ju lite bilder och mer spännande än så här blir det inte just nu…
    [http://img216.imageshack.us/my.php?image=15jan2008ho4.jpg [img=http://img216.imageshack.us/img216/6817/15jan2008ho4.th.jpg]]
    QUOTE]

Det är en start och den visar ju endel av axeln också. Be tjejen ta liknande bild på båda armarna samtidigt. Hon kan ju ta från hakan och ner om du inte vill skylta med ansiktet. :pop:

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.