Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot sommarformen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 april, 2006 at 07:46 #93268Anonym anvandareMember21 april, 2006 at 07:46 #1021360Anonym anvandareMember
Så då startar jag en träningsjournal för att lyckas hålla uppe motivationen då den har minskat de senaste veckorna!
Kort info om mig:
Ålder: 23
Kön: Kvinna
Längd: 170 cm
Vikt: Okänd, (vill inte väga mig, går hellre efter mått)
Mått:
Midja: 66 cm
Rumpa: 93 cm
Lår: 52 cm
Knä: 34 cmTränat kontinuerligt styrketräning sedan hösten 2005.
Maten måste också styras upp, efter veckor av frosseri (nåja, så illa är det inte, men det känns så ändå )
Träningen:
Styrka
Måndag: Axlar och triceps
Tisdag: Bröst och biceps
Onsdag: Rygg
Torsdag: Axlar och triceps
Fredag: Biceps och ryggMage tränar jag ca 4 ggr i veckan, dock inga fasta dagar, utan det blir när det blir. Jag tränar inte ben då jag är (kanske obefogat) rädd att få kraftigare ben.
Kondition
Måndag: Aerobics 60 min
Tisdag: Aerobics 60 min
Onsdag: Fys 60 min eller 30 min crosstrainer/ el intervall-löpning
Torsdag: Step up 60 min
Fredag: 30 min crosstrainer/ el intervall-löpningMorgonpromenader blir det ungefär 5 ggr i veckan på ca 45 min.
Kosten:
Frukost: Havregrynsgröt på 1,25 dl gryn, 5 äggvitor, ½ dl frysta lingon
Mellanmål: Frukt
Lunch: Varierande, ofta wokgrönsaker med någon proteinkälla till, ev. frukt till om jag är hungrigare än vanligt
Innan träning: Polarkraft extrem m. keso
Efter träning: Polarkraft extrem m. något proteinrikt till
Under kvällen: någon morot eller grönsakerFunderar på att investera i något proteinpulver att käka efter träningen, någon som kan tipsa om någon som smakar gott kanske?
Så vad har jag då för mål med allt detta?
Jag vill bli lite fastare i hullet, kanske förlora någon cm här eller där. Tänker inte väga mig eftersom jag då lätt blir fixerad vid min vikt.
Vill också få nån ordning på kosten, och inte springa runt och småäta hela tiden som jag gör nu. :nono:Så, nu finns det väl ingen återvändo, inget att skylla på?
21 april, 2006 at 07:56 #1021361Anonym anvandareMemberHa, jag hann först!
Det ser ju skit bra och jätte seriöst ut Vega! 66 cm runt midjan, det låter riktigt bra det! Med tanke på all den cardion du kör så kommer du bli stenhård, plus att kosten såg bra ut den med. Jag skulle dock hellre se att du trycker i dig lite frukt eller andra kolhydrater innan träningen istället för keso, som ger för lite energi. Vill du köpa billigt proteinpulver kan jag rekommendera gymgrossistens whey-80 med vanilj smak. Den är neutral och kan med fördel blandas med andra ingredienser.
Lycka till
21 april, 2006 at 09:37 #1021362Anonym anvandareMemberHej,
Whey 80 med mintchokladsmak är den enda som inte är så äcklig att man får kväljningar…:yikes: Så den kan jag rekommendera! :emo-thumb
21 april, 2006 at 12:08 #1021363Anonym anvandareMemberDagens träning![/b]
Morgonpromenad 45 min.Crosstrainer 30 min, medelpuls på 156.
Styrka axlar och triceps
Militärpress
11 kg * 12
11 kg * 11
11 kg * 10
11 kg * 19Sidolyft 4 set
7 kg * 12Rear deltoid-maskinen 4 set
26 kg * 12Drag till hakan med stång 4 set
22.5 kg *12Triceps push downs 4 set
16.75 kg *12Drag över huvudet 4 set
13.25 kg *12Dips 4 set
-10 kg av min kroppsvikt *12Inte 100% nöjd med passet, men det är inte ofta jag är det. Är perfektionist ut i fingertopparna och är inte nöjd förrän någon skulle tvingas skjutsa mig från gymmet i rullstol pga utmattning. 😮
21 april, 2006 at 13:07 #1021364Anonym anvandareMember*Linda-Maria* wrote:Hej,Whey 80 med mintchokladsmak är den enda som inte är så äcklig att man får kväljningar…:yikes: Så den kan jag rekommendera!
:emo-thumbjag med, även om jag skiter i smaken så är den JÄV… god…After eight i pulver form
MVH Rigge:ike:
21 april, 2006 at 13:52 #1021365Anonym anvandareMember*Linda-Maria* wrote:Hej,Whey 80 med mintchokladsmak är den enda som inte är så äcklig att man får kväljningar…:yikes: Så den kan jag rekommendera!
:emo-thumbHåller med, fick hem det förra veckan, är helt okej tycker jag, dock lite svårblandat ibland, Grr…
MVH
23 april, 2006 at 19:42 #1021366Anonym anvandareMemberLördagens träning:[/b]
30 min intervall-löpning[/b]
Styrka biceps:[/b]
Stångcurls 4 set
22,5 kg * 12Hammercurl 4 set
8 kg * 12Sittande lutande curl 4 set
8 kg * 12 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.