Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Nu är det MIN tur!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 april, 2006 at 22:50 #1018519Anonym anvandareMember
Hej & välkommen!
Nu är det verkligen dax för mitt dökött att få en rejäl omgång att innan jag blir alldeles för gammal.
Jo, man har ju börjat närma sig 30 år och mycket har börjat snurra i skallen.
Barn, sambo och volvo har jag hunnit med men hur blev det med dom där tävlingsplanerna som har legat där o bakhuvudet egentligen?!
När jag tidigare satsat på tävling så har jag fegat ur för att jag antingen trott för lite på mig själv och ställt alldeles för höga krav eller så har jag låtit någon annan person i min omgivning fått gå före mig själv. I vissa fall har det varit nödvändigt men alldeles för ofta så är jag dumsnäll. Jag är trött på att sitta i publiken och heja på alla andra. (även om det självklart också kan vara kul ibland) Man kan peppa och hjälpa andra med samtidigt ta hand om sig själv och uppfylla sina egna drömmar. För mig är det viktigt att hitta den balansen.
Just därför börjar jag nu den här träningsdagboken.. för att nu jäklar är det MIN tur!!! :buttrock:Jag har haft ett lååångt uppehåll från min träning. För 1 år sedan blev jag mamma och så har jag och min sambo har renoverat vårat hus. Jag har varit mycket sjuk till o från under vintern så nu känns det verkligen som att börja om från noll. Men jag känner mig otroligt motiverad att äntligen få sparka igång lilla kroppen. :yahoo:
TRÄNINGS MÅL
Tävla hösten 2006 i nybörjar tävling i AFDEL MÅL
Få ordentligt flyt på träning o kost
Få ordning på mitt immunförsvar
Öka styrkan i chins & dipps
MENTALA MÅL
Sätta mig själv (träning, kost, välmående) först
Tro på mig själv som en vinnareTränings schema
1-Axlar mage dipps
2-Rygg bi chins
3-Vila
4-Bröst tri mage dipps
6-Ben vader chins
7- vilaKOST
1-Frukost
2-Mellis
3-Lunch
4-Mellis
5-Protein drink
6-Middag
7-Kvälls målMan får bara ett liv.. nu ska jag LEVA mitt!!
10 april, 2006 at 22:50 #93021Anonym anvandareMember10 april, 2006 at 23:01 #1018520Anonym anvandareMemberVälkommen!
”Idag börjar resten av ditt liv, ta vara på det.”Ser ut som att du har koll på det där med träningen, motivationen verkar inte vara nere heller men jag lovar att den sätter nya höjder med en tränings-journal här.
I år sitter inte du i publiken och hejar, i år ska publiken heja på dig!
Höll på att säga att en journal är inte riktigt är en journal utan bilder.Kan bara säga lycka till och kör hårt tjejen//Stolleman
12 april, 2006 at 21:29 #1018521Anonym anvandareMemberTack stolleman! Du har helt rätt i det du skriver!
jupp.. det kommer att komma bilder.. men inte på formen än på ett tag. Men det finns ju mycket annat trevligt som man kan ta kort på under tiden. :nod
Skrev några rader hos dig också!
Nu kör vi så det ryker!:bb:12 april, 2006 at 21:33 #1018522Anonym anvandareMemberOk, go girl:)
Har du sysslat med andra sporter tidigare?12 april, 2006 at 21:42 #1018523Anonym anvandareMemberVad kul att du har bestämt dig för att ta träning och kosten på allvar igen!
Lycka till!
12 april, 2006 at 21:58 #1018524Anonym anvandareMemberDagens träning blev kl 9.30 på morgonen då jag jobbade kvällspasset idag (11.15-20.15)
Dag 1 Axlar & Mage
AXLAR
hantel pressar x4
hantellyft frammåt x4
hantellyft åt sidan x2 Har hyffsad utsida men det är skönt att köra igenom den också.
baksida axel maskin x4
baksida axel i cabel cross x3MAGE
crunches med benen på bänk 30×3
crunches med benen uppåt 30×3Jag får bäst kontakt med magmusklerna när jag kör vanliga crunches på golvet. När jag kör i maskin så koplar jag in höftböjaren eller musklerna på sidan om magen. Där behövs inte mera muskler på mig.
Passet kändes skit bra!! Motivationen va på topp! :nod
Fick pump i axlarna efter första övningen och lika så magen.
Passet gick på 45 min och det är alldeles lagom. Gillar inte sega, utdragna pass då är jag alltid så trött i slutet ändå. Kanon!Maten har funkat ganska bra.
Frukost
Havregrysngröt, krossat linfrö, kanel, 1 äpple och 3 äggvitor.
mellis
proteindrink och äpple
lunch
kyckling o ris + grönsaker
mellis
proteindrink 1 dl havregryn
middag
pasta o kyckling 1 dl keso
kvällsmål
blir nått med mycket protein och lite kolisarMEN… fick påskägg på jobbet idag och HELA ÄGGET (det som va i alltså) slank i på 15 min. Fick så klart världens sockershock!! Först blev jag tokspeedad och snackade på och skrattade.. :ike: sen kom sockerfallet..
Jag går ju inte på någon diet än.. så ”lite” påskgodis får man ju unna sig. Sen blir det andra bullar.I morgon jobbar jag 8-17 och efter jobbet ska jag umgås med mitt lilla bustroll så det blir ett sent träning pass.
Nu ska jag gå och förbereda maten för i mörra och äta lite..12 april, 2006 at 22:16 #1018525Anonym anvandareMemberSilvia: JA.. Nu jäklar!! :bb3:
Jag har provat på en del olika idrotter.
När jag var yngre så blev det mycket ridning, gymnastik o konståkning. Men när jag var ca 14 år så tog hästarna över helt.
Sålde min häst när jag va 18 år och bestämde mig för att ”upptäcka världen”. (Au-pair i USA och jobb runt om i England och Europa).
Kom hem 10 kg tyngre! Så det blev anledningen till att jag hittade till gymmet. Och efter en tid där så blev man ju fast där.Jag kompletterar gärna styrketräningen med thai box, (löpning) cykling, inlines, skidor mm. Älskar nästan allt som man flåsar och blir svettig av.
Efter att jag körde svenska klassikern så har jag fått drass med hälsporre!! Skit drygt jag som älskar att springa o köra intervaller. Men jag har fått minska ner på det. Får cykla och göra annat som mina hälar blir gladare av.
Ska ta o kika in till dig också!!12 april, 2006 at 22:22 #1018526Anonym anvandareMemberah, du har gjort en sv klassiker…
kan tyvärr inte kika in- jag har ingen journal! men ska tävla i BF i dec för första gången, och håller på med annat än bara styrka också
12 april, 2006 at 22:40 #1018527Anonym anvandareMemberTack så mycket Ping! Nu fins det inga fler MEN eller SEN. Nu eller aldrig.
Kör så det ryker du också!Silvia: Va kul att du ska tävla!! Vilken tävling är det som går då? Lucia? Om det är Af då så kanske vi ses!
Vad tränar du mer än styrka?
Lycka till med dina mål!!12 april, 2006 at 23:07 #1018528Anonym anvandareMemberBullen wrote:Tack så mycket Ping! Nu fins det inga fler MEN eller SEN. Nu eller aldrig.
Kör så det ryker du också!Bra inställning! Ja det är klart jag kör så det ryker! Beach 2006 here I come!!!!
12 april, 2006 at 23:53 #1018529Anonym anvandareMemberkul att ännu en tjej bestämt sig för att tävla!
spontant tycker jag du ser ut att äta lite o väl nyttigt för att inte gå på diet…men det är kanske bara som det ser ut ”på pappret” ?
13 april, 2006 at 02:44 #1018530Anonym anvandareMember”Jag går ju inte på någon diet än.. så ”lite” påskgodis får man ju unna sig. Sen blir det andra bullar.”
Kanske borde akta dig för bullar också, många kalorier det där…
Härligt det där och när motivationen är på topp kan inge stoppa en:bb2:kör hårt//Stolleman
13 april, 2006 at 23:55 #1018531Anonym anvandareMemberDagens bravader:
Träningen blev riktigt sen idag 21.45 va jag där. Klar 22.45. Men det är bara att gilla läget!
BEN
Börjar alltid med baksida då jag tycker att jag behöver mera massa där + att det är så jäklarns snyggt!
liggande lårcurl x4
Sen behöver jag inte så mycket mera massa på benen så de blir mycket högreppare.
Ska försöka mig på att förklara vad jag gör:
7 st benböjar i smithen med fötterna ihop framför (fan vad jag är kass på att förklara, måste plugga på vad allt heter) sen 7 st med benen brett i sär sen 7 axelbrett. Direkt efter varandra! Så det blir 21 st reps. Detta gör jag x4.
Rumpmaskin 10 rep x 4 set! Stjärten kan aldrig få för mycket träning. Inte min i varje fall! 😮
VADER
Mina vader hör inte till den muskelgruppen som jag prioriterar så det blir bara en igenomkörare.
stående vad press x3
sittande vad press x 3KOSTEN
Försov mig men jag han få i mig en
1 proteindrink med 1 dl fiberhavregryn o krossade linfrön i alla fall till frulle.
lunch
ris grönsaker lax
mellis
proteindrink äpple
middag
pasta köttfärssås
(träning)
proteindrink + kolhydratspulver
ska få i mig nått innan jag somnar.Allt käns bra förrutom att jag sover för lite! Nu är kl snart 24 o jag ska upp 06.30. Måste får ordning på det för jag märker att träningen blir lidande.
Träningen kändes ok ändå.. börjar känna igen min kropp igen. Men det är ett bra tag kvar.
Ska ta och kolla upp HUR mycket jag igentligen äter.. kanske ska öka på lite?! Borde ära OFTARE men hur ska man få tid med det..?
Nu MÅSTE jag i säng!I morgon är det vilo dag!! Återkommer sen med lördagens träning o kost!
14 april, 2006 at 00:00 #1018532Anonym anvandareMemberathleticmia: Du kanske har rätt. Som jag skrev så ska jag räkna ut hur mycket jag äter på en dag. Sen kolla om det stämmer med vad jag gör av med. Har inte tränat ordentligt på ett tag nu och det käns konstigt att börja äta på som en häst det första man gör när man börjar träna ordentligt. Även om det kanske är vad jag behöver? Det har nog att göra med att jag har en del kilon som skulle behöva försvinna. Men man kan ju inte få allt på en gång.. både bygga o deffa.
Tack för ditt inlägg! Det är alltid kul att höra vad andra har att säga! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.