Nu är det MIN tur!!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Nu är det MIN tur!!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

Kul att du satsar på tävling. :)
    Det behövs fler tjejer i AF.

Lycka till med allt ! :emo-thumb

Här var det faaaarrrttt!!!:)
    Så ska det vara!
    Sömn och mat är också viktigt! Kanhända du äter lite för din fysiska aktivitet nu, men vad jag förstår har du precis börjat så du kommer antagligen få mer hungerskänslor i takt med att din förbrukning ökar.
    Hur hinna med mat? Planering, planering… och ha möjlighet att ta prottedrink när inget annat finns eller hinns.
    Så det är AF du siktar på? Jag ska köra BF. Förutom styrka kör jag just nu aerobic-pass + annan gruppträning och dansar salsa och spelar lite beachvolley ibland. Tänkte jag skulle börja löpträna lite också, har ev. en mara i tankarna. För ett tag sedan hade jag en period av mycket inomhusrodd, men armbågarna blev trötta så har ett uppehåll nu. Så jag är öppen för allt! Man kan läsa lite mer om vad jag sysslat med på min hemsida, även om den ska uppdateras.
    Kör hårt!

IDAG SÖNDAG![/b]

Träning kl 10.00

Rygg & Biceps

Rygg
    Chins i maskin 10 rep och 4 set
    latsdrag 10 x4 set
    enarms rodd i maskin 10 x 4 set på varje sida

Fick sjuk pump.. måste bero på allt som jag har moffat i mig hela helgen + att jag tog 2 vilodagar (fr o lö) så det kändes gött!
    Men fan vad chinsen var tunga!!!! :( Men jag väger ju en del också.. 😮

Biceps
    biceps pressar skivstång x 4
    hantel pressar x 3
    z-stång x 3

Senare på dagen promenerade jag av mig lite av allt godis som jag har smackat i mig under helgen också. Tog ca 1 timmes prom i lugnt tempo med skruttan i vagnen. SÅ HIMLA SKÖNT VÄDER!! :D ÄNTLIGEN!

KOST
    frukost
    gröt 1 dl, 3 ägg, mjölk, kanel och krossade linfrön
    lunch
    marinerad pasta, isbergssallad, tomat, gurka, 1 burk tonfisk
    mellis
    2 mackor (grovt osötat bröd) 3 ägg
    middag
    potatis, morot, lax, grönsaker
    kvällsmål
    proteindrink
    vitamin o mineral

så småning om ska jag börja med kreatin har jag tänkt. Ska bli kul och se vad som händer med styrkan då jag inte ätit kreatin på ca 2 år.

Måste köpa en motionscykel att ha hemma. Eftersom jag har hälsporre så får jag träna kondis på annat sätt än löpning. Skulle passa fint med en cykel här hemma så kan man passa på medan lillkotten sover eller så. Ska kolla runt om det finns någon till passande pris.

i mörra är det dipps bröst o triceps.. längtar..!!!!

Silvia wrote:
    Här var det faaaarrrttt!!!:)
    Så ska det vara!
    Sömn och mat är också viktigt! Kanhända du äter lite för din fysiska aktivitet nu, men vad jag förstår har du precis börjat så du kommer antagligen få mer hungerskänslor i takt med att din förbrukning ökar.
    Hur hinna med mat? Planering, planering… och ha möjlighet att ta prottedrink när inget annat finns eller hinns.
    Så det är AF du siktar på? Jag ska köra BF. Förutom styrka kör jag just nu aerobic-pass + annan gruppträning och dansar salsa och spelar lite beachvolley ibland. Tänkte jag skulle börja löpträna lite också, har ev. en mara i tankarna. För ett tag sedan hade jag en period av mycket inomhusrodd, men armbågarna blev trötta så har ett uppehåll nu. Så jag är öppen för allt! Man kan läsa lite mer om vad jag sysslat med på min hemsida, även om den ska uppdateras.
    Kör hårt!

Jaa vad kul!! ska kolla in din hemsida sen!!

nu måste jag ta o umgås med min stackars sambo som ligger o väntar på mig i soffan!! ;)
    Ha det bra!! :D

Anna B wrote:
    Kul att du satsar på tävling. :)
    Det behövs fler tjejer i AF.

Lycka till med allt ! :emo-thumb

TACK ANNA!! Det behövs!! :D

Trevligt med en ny journal!

Är det du på din användarbild? Härligt i så fall!

Känner igen mig lite själv när du beskriver alla sporter du hållt på med och sedan tog hästarna över allt! Precis så var det för mig med, höll på med konståkning, orientering, skytte m.m. och sen när jag var 13 skänkte jag mitt liv till travhästarna! Fick en egen travhäst, som nu är ridhäst och för tillfället är ute på foder, jag kan inte släppa det helt ;)

Härligt med ett mål att tävla, ska bli kul att följa din journal, lite bilder hade inte suttit fel heller ;)!

/ Jenny

Fan vad jag känner mig usel![/b]

Jag har inte skrivit här på väldigt länge och det finns en massa olika anledningar till det. Utan att gå in för mycket på anledningarna (för då somnar ni) MEN.. jag har varit sjuk 3 ggr. Förkyld sedan magsjuk och nu håller jag på att friskna till från halsfluss.. äter pencilin. Dator har krachat en gång och det tog en jäklarns tid att få ordning på den. Mellan mina sjukdomar så har jag jobbat heltid och tagit hand om min (självklart underbara) dotter och renoverat det sista på lägeheten..

FAN!![/b]

Jag blir sååå frustrerad av att ha så ortoligt mycket motivation till att komma igång med träningen men sen att kroppen och allt annat säger ifrån!!!

Just nu vet jag inte om jag ska fortsätta med min träningsdagbok. För att målet jag satte upp känns just nu väldigt långt bort..
    Känner mig fan deppig, fet o dryg!!

Jag hoppas att om några dagar när jag blivit piggare igen och träningen flyter på kanske ser ljusare på min tränings/tävlings framtid men just nu är allt anus!!

Min avtar eller vad det nu heter.. stämmer inte alls på mig idag.. jag har svårt att tycka att min tid är speciell.. vilken tid?! … NÄ… nu ska jag ut i solen med min dotter, köpa en god latte och bli ordentligt frisk.. sen frå vi se hur det här slutar..

Hoppas att ni som läser iaf mår bra och är starka och motiverade!
    Kram!

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.