Paulinas träningsdagbok

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Paulinas träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 435 total)
  • Author

jo, det blev journal för mig med.:o Ett jättestort steg för mig eftersom jag egentligen helst håller mig lite i skymundan. och det är det ju inte här direkt! Tanken med detta är att jag tror/hoppas jag kan göra vägen till mitt mål lite lättare, pga av ”redovisning”, och givetvis gärna om någon intresserad själ vill komma med något inslag =)
    Jag är amatör kan jag säga direkt, men gör detta för att jag just nu tycker det är himla skoj, och se om det verkligen är möjligt för MIG att förändra min kropp…till det bättre =) har som enda mål att må bra och givetvis få den där platta magen jag alltid drömt om =)
    Lite om mig – 32 hela unga år, spelat fotboll hela mitt liv, högsta nivå, så det blev fotboll 4-6 dagar i veckan, förutom sista året då mitt andra barn kom. Sen fanns inte tid längre. Efter det rörde jag mig inte en meter på fyra hela år, tyckte gym var såå tråkigt, där skulle jag inte sätta min fot! Tills en av mina vänner som jobbar som pt fick med mig en dag för något år sen. Då var jag så smal, knappt en muskel kvar, och jag är hellre större än för liten, kändes bara inte som jag.
    Är just nu ganska stor, är uppe på maxvikt, både fett (för mycket) och muskler finns….den 1 mars ska jag börja min mini ”deff”..
    ja, man har ju hört den förut, men jag tror att det är första gången som jag verkligen vill!
    ska lägga om min träning till mer cardio, har inget direkt bestämt, kommer bli stora variationer då jag bara inte klarar av att känna mig låst vid något. Det spelar nästan ingen roll om jag har pt eller inte, jag gör ändå som jag vill, till mitt stora förtret..
    Jag väger mig sällan, äger ingen våg, så det får bli på gymet nån gång i veckan, siktar på att tappa ca 5-6 kg till 1 juni, jag tror inte jag passar i att tappa mer!
    väger just nu 70 kg, och är 168 lång!
    träning blir så fort det finns möjlighet…något pressat tidsschema =)!! men iaf 2-3 ggr vecka1. och 3-5 ggr vecka2
    (kan hända jag får rampfeber och tråden försvinner… ;) men gör ett gott försök)
    sååå ……då var det bara att hoppa på tåget då :yikes: :)

Rampfeber? Det är bara internet! ;)

Kör på nu!

Jaaaa vad roligt att du gjorde en tråd ändå!! :emo-thumb
    Jag tycker det var ett bra beslut för här får man sååå mycket motivation och inspiration av alla andra! :D
    Ha de så bra och lycka till nu!!!

Men välkommen hit. Äntligen. Jag måste säga att rampfeber hjälper mot flörtande bakelser. När man börjar höra röster, det är bara att komma hit och bikta sig, så kommer vi att få dig på rätt väg igen. :)

detta ska jag följa, våga inte sluta skriva :rtfm: :emo-thumb

tack ska ni tjejer =) blir såå glad, behöver verkligen uppmuntran!
    kom just hem från gymet efter ett överkroppspass, och på hemvägen inhandlades det semlor till lilla familjen här…och ett paket oboy vågade jag också köpa för första gången på ett år, det brukar ta slut inom en vecka annars, för jag blandar alltid till lite go chokladsås sådär några ggr om dagen. känns lite jobbigt att svara barnen varje gång… (-mamma, var är kladdkakan du gjorde igår? – vadå? den åt ju VI upp ) =)
    Men barnen har tjatat tillräckligt nu =)
    Imorgon. Då får jag börja stå emot rösterna…. Ska njuta lite extra idag! kram!

Härligt, efter 1 mars så håller jag ögonen på dej.
    Ska bli kul att hänga med ända från början.
    Kör så det ryker, ryker det inte så kör ändå.:up:

ONSDAG 1 MARS

[/b]

Ja…första dagen avklarad! UTAN att sponsra Marabou eller Triumfglass :) Provade istället Lisans chokladproteinbomb, som funkar helt okej som substitut (cred till Lisan som kom på den) Det kan bli lite grinigt så här i början när jag inte får äta vad jag vill, men säkert försvinner det när jag känner att det tar.
    Tyvärr ingen möjlighet till träning idag, men maten ska skrivas upp, har ingen aning om hur mycket kalorier jag fått i mig, men det är säkert hälften av vad jag brukar! Äter tills jag är mätt ändå, ska försöka öka grönsakerna bara.[/b]

7.30 havregrynsgröt med linfrö och minimjölk, caffelatte (alltid med röd mjölk)

10.30 Drink på 2 dl. minimjölk, 1½ dl, proteinpulver, ½ banan, några valnötter

13.30 Spaghetti och korvstroganoff (rester;) ), ½ chokladproteinbomb, caffelatte

16.00 Havrefras med minimjölk, ½ Lisans bomb

18.30 Falukorv i ugn, 1½ dl potatismos, 1 broccolihuvud, caffelatte

20.45 proteindrink blandad på minimjölk

Det blev en del kolhydrater idag…pga rester från igår, kan ju inte slänga GI metoden är inte riktigt min grej, jag blir varken mätt eller glad…kaffet ska jag försöka dra ner på, så småningom=)

LEV VÄL!:D

bra gjort att du inte sponsrade Marabou eller Triumfglass !!!!!

Vanessa Frykman wrote:
    bra gjort att du inte sponsrade Marabou eller Triumfglass !!!!!

:) ja….det är inte lätt alla dagar:o det är tack vare er här jag fixat det idag:emo-thumb

vad är målet med dieten?

athleticmia wrote:
    vad är målet med dieten?

Ska jag vara ärlig, vet jag inte om jag dietar eller vad jag gör / jag kallar det mini diet, det är diet för mig eftersom jag är ett mat och godismonster utan dess like- det är något mittemellan, jag vill bygga samtidigt som jag vill förlora mitt fett. Frågan är, om jag gör rätt, man kan ju göra det väldigt avancerat om man vill! Kan ju inte äta för lite om jag samtidigt vill göra mina armar större. Så jag är lite kluven…tycker det är svårt!
    men jo, mitt mål är att jag ska kunna gå på stranden utan att skämmas i sommar, jag vill se bra ut helt enkelt, tävlingsplaner för mig finns inte alls.

förstår hur du känner…svårt det där…men hoppas du når dina mål! :)

paulina73 wrote:
    Ska jag vara ärlig, vet jag inte om jag dietar eller vad jag gör / jag kallar det mini diet, det är diet för mig eftersom jag är ett mat och godismonster utan dess like- det är något mittemellan, jag vill bygga samtidigt som jag vill förlora mitt fett. Frågan är, om jag gör rätt, man kan ju göra det väldigt avancerat om man vill! Kan ju inte äta för lite om jag samtidigt vill göra mina armar större. Så jag är lite kluven…tycker det är svårt!
    men jo, mitt mål är att jag ska kunna gå på stranden utan att skämmas i sommar, jag vill se bra ut helt enkelt, tävlingsplaner för mig finns inte alls.

Kanske någonting i stil med att äta bättre mat och röra mer på dej……typ?:p

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 435 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.