Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Paulinas träningsdagbok
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 mars, 2006 at 21:49 #1005337Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:Kanske någonting i stil med att äta bättre mat och röra mer på dej……typ?:p
freddan….det ligger helt klart något i det du säger:D det kommer det kommer
jag jobbar på det vet du2 mars, 2006 at 22:06 #1005338Anonym anvandareMemberBerryW wrote:Skynda du långsamt, för resultaten kommer förr eller senare. Dessutom är du ju väldigt söt och det gör ju inte saken sämretack:)
ja, inte behöver jag göra mig till för att det ska gå långsamt:D tiden är knapp, men det ska gå, händer en del kul saker inom träning faktiskt just nu för mig, håller tummarna för att allt ska gå fint bara, så kanske jag kan spänna mina muskler redigt jag med;) men man behöver positiva människor omkring sig, annars är det lätt att falla tillbaka lite…ensam är inte alltid stark!2 mars, 2006 at 22:14 #1005339Anonym anvandareMemberJag tycker du ska göra det du må bra av. Hitta en bra balans så att du verkligen trivs med träning och mat.
3 mars, 2006 at 20:09 #1005340Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:freddan….det ligger helt klart något i det du säger:D det kommer det kommer
jag jobbar på det vet duJa jag håller ett öga på dej:D
5 mars, 2006 at 08:36 #1005341Anonym anvandareMemberNu slänger jag mitt vakande öga här ett tag och kollar läget.
5 mars, 2006 at 14:05 #1005342Anonym anvandareMemberSofia!! Du anar inte hur du just påverkade med ditt lilla inlägg där…..jag är usel!! Men har jag gett mig in på detta får jag ge det en chans….
Dagarna som gått har varit helt okej, Lisans proteinbomb har lagats till några ggr den blir bara godare och godare…En semla också men wtf…tyvärr väldigt lite träning, det är fel vecka för det. En kul grej som hänt är att jag blivit tillfrågad att coacha ett pojklag i en storklubb i stan så mina tankar finns på många andra håll än just min egna träning just nu.
Maten då…..TORSDAG 2 MARS7.30 havregrynsgröt, minimjölk, 1 ägg, kaffe
10.30 ½ Lisans proteinbomb, 1 banan
13.00 fullkornspasta med tonfisk o tomatsås, broccoli
16.00 ½ Lisans proteinbomb, 1 apelsin
18.30 blodpudding med lingonsylt o sallad, kaffe
20.30 drink på chokladprotein, minimjölk, ½ bananFREDAG 3 MARS7.30 2 grova mackor med leverpastej o gurka, 1 ägg, kaffe
10.30 ½ Lisans bomb, 1 banan, kaffe
13.00 Sallad med räkor, 1 bröd, lite dressing och kaffe
16.15 cashewnötter, 1 apelsin, ½ Lisans bomb
TRÄNING bestående av axlar och biceps (hemma)18.30 THAIMAT! kaffe, semla (för barnens skull )
21.00 proteindrinkLÖRDAG 4 MARS
9.00 havregrynsgröt, minimjölk, 1 grov macka med ost, 1 ägg, kaffe
11.00 1 apelsin
13.30 Thaimat-rester, 1 grov macka med ägg o kaviar, ½ Lisans bomb, kaffe
CROSSTRAINER 20 min kondition, 15 min lätt
17.30 choklad bit 70 %, lite valnötter
18.30 tacos, med minifraiche, juice och kaffe hela kvällen….cashewnötter…och idag är det kalas hos farfar 90 bast! Har just bakat 2 kladdkakor som skall tas med, hade jag inte skrivit här hade jag käkat en halv själv=) men nu kände jag just den sköna pressen man behöver ibland….tack Sofia
Ha en fin dag alla!!
5 mars, 2006 at 20:44 #1005343Anonym anvandareMemberDet är ett strategiskt ”move” från min sida att hålla ett öga på alla andra som deffar, medan jag har små-övergivit min journal…så ingen vet hur mycket jag fuskar…haha.
Jag måste säga din kost har varit väldigt bra (minus semla…men man får nu passa sig att inte förvandlas till saint annars blir det svårt att få förståelse från vanliga dödliga människor med 24+ % fett och aptitt för smaskiga saker).
Stort grattis till erbjudandet att coucha. Stackars killarna…haha. De kommer att försöka muta dig med massa syndigheter (jag pratar om mat här för att vara tydligt ) men du måste stå emot (säger jag, ja).
Nä, jag ska snart återöppna min journal för att fortsätta deffen så kommer jag att skämmas för en del onyttigheter. Men jag har en backup plan som ursäkter förstås. Synd att ingen av de ursäkter kommer att minska på höftmått, annars hade det varit lysande.
Forsätt i samma stil.6 mars, 2006 at 23:04 #1005344Anonym anvandareMemberSÖNDAG 5 MARS[/b]
8.30 1 polar med ost, 2 ägg, kaffe
11.00 kaffe o 2 små kanelbullar (grannen på fika…..åååååå…varför..) sista gången på länge
12.30 sallad med ris, kassler, kokt broccoli, ägg
15.00 – 20.00 blandat smått o gott……kalasmat, smörgåstårta, lite kladdkaka, med pyttelite grädde och mycket jordgubbar istället….frukt, aprikoser…kaffe! FARFAR FYLLER BARA 90 EN GÅNG……
MÅNDAG 6 MARS[/b]7.30 2 kokta ägg, lite havregrynsgröt, kaffe
10.30 1 banan
11.30 sallad med ris o kassler…kokt broccoli och 1 ägg, kaffe
15.00 ris o kassler sallad, ½ Lisans proteinbomb, kaffe’…blev proppmätt, fick inte i mig något mer innan träning
CROSSTRAINER 50 MINUTER i tempo som gav lite lagom flås
20.30 250 gr. lätt-keso, 1 apelsin, 1 banan, cashewnötter, teÄntligen fått tränat liiite!! Maten kan fortfarande göras bättre…MEEER matiga sallader blir det!! gott gott! Sen får det bli nolltolerans på söta saker i minst en vecka, även om någon fyller år:nono:
Imorgon blir det morgonpromenad i vår underbara oas här i stan…och på kvällen väntar powerbox……:aggresiv:
men först ska vi sova gott och drömma sött!!8 mars, 2006 at 21:14 #1005345Anonym anvandareMemberTISDAG 7 MARS[/b]
9.00 Kaffe och ½ banan
morgonpromenad 50 minuter
11.30 2 grova mackor med ägg och kaviar, ½ banan14.00 Sallad med lite ris, kassler, oliver, keso och 1 broccolihuvud
15.00 ½ Lisans proteinbomb
17.00 Drink på 2 dl minimjölk, chokladprotein, ½ banan, linfrö
18.30 1 grov macka med ost
19.45- 20.45 POWERBOX
21.30 Liten bit choklad 70%,
stor tallrik kokt broccoli, 1 burk majs, 1 burk tonfisk, tacosås o lite minifraiche
kaffeONSDAG 8 MARS[/b]
9.00 1 ägg, 1 tallrik havregrynsgröt, kaffe
12.00 1 banan, ½ Lisans proteinbomb
14.00 1 ägg, kaffe
16.00 4 st. munkar (på göteborska) på annat språk Mums-Mums:frust:
17.00 Omelett på 3 ägg, lite Keso
Gästade EXHALE idag, där jag fick en riktigt bra träning tillsammans med ”Cally”, är fortfarande lite kass på vad alla övningar kallas….
men vi körde axlar och triceps i ca 60-70 min21.00 Lite havrefras, och en proteindrink
En dag med konstig kost, slarvade, för lite riktig mat och FORTFARANDE ett grymt choklad sug……skitjobbigt! Men riktigt kul att testa ett nytt gym och fler pass lär det bli !!
Ha det gott!
Och Jonas, tack för en bra träning!!:bb2:8 mars, 2006 at 21:28 #1005346Anonym anvandareMemberHej Paulina. Hoppas att allt går bra.
Kosten ser bra ut. (Förrutom dagens :p) Har sett många tjejer som sänker som fan, och ligger väldigt lågt. Men det ser varierande ut och bra mänds osv. Hoppas att allt går vägen!
/ Jocke
8 mars, 2006 at 22:35 #1005347Anonym anvandareMemberHallå Paula!
Du imponerade starkt på mig på gymmet idag! Grymma vikter på axlarna. Jag är övertygad att du kommer nå de resultat du satsar på.
Det är jag som skall tacka för passet och all motivering jag fått av dig!
Ser fram emot nästa gång vi kör ett pass ihop.
MvH Jonas
10 mars, 2006 at 17:49 #1005348Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:Ett jättestort steg för mig eftersom jag egentligen helst håller mig lite i skymundan. och det är det ju inte här direkt! :yikes:Hej Paulina…
Är precis likadan själv, korten som finns i min journal är dom ENDA som finns med mig, på många år tillbaka. Så det är lite ”träning” på att försöka bli kompis med sig själv på bild och lite social träning också när man håller sig lite i skymundan…:emo-thumb10 mars, 2006 at 21:22 #1005349Anonym anvandareMemberEtt par dagar har gått, ätit och tränat har jag gjort, skall uppdatera i helgen, är för tillfället lite lätt trött…! Har kommit på en sak, jag vill först och främst satsa på att bli hård, just själva viktnedgången känns inte så viktig i sig, utan det är mest att jag vill bli lite kralligare…. givetvis är beach 06 fortfarande ett mål, men att vara just ”slank” för mig är inte viktigt, jag vill ha mer muskler.
Netcurse-jocke…ja, jag har gjort misstagen förut med maten, slarvat, för mig ger det inget…blir bara på grymt dåligt humör ..dessutom är jag lite lätt förtjust i mat (who is not?) tyvärr är det så ofta tidsbrist så det blir ihop-plock! balans är a och o….det jobbiga är sötsakerna, vet inte om det är typiskt kvinnligt kanske:| hm…..
tack för stöd – du är själv en grym inspirationskälla!Cally – jonas, det är gött att få din hjälp med övningarna på gymet! vi får ge varandra en kick i häcken när det tar emot!! ( – och det gör det då och då) Ska bli kul imorrn
Kenneth – håller med dig, men det känns redan bättre, eller hur
Warrior!! Tack för den Choklad slinker allt ner då och då, och har man ingen pojkvän måste man ersätta det med något annat, det är ju klart!! dessutom en liten bit efter styrketräning är nog bara bra måste tillägga att din journal är grym, gillar det med frågorna där.
nu lär det bli sängen snart så man orkar med jobb o träning o vänner i helgen!!
TREVLIG HELG TILL ER ALLA!!:kicking:
14 mars, 2006 at 15:27 #1005350Anonym anvandareMemberRedan tisdag!!
Tiden springer iväg…på kvällarna är jag oftast för trött för att vara duktig och skriva upp allt jag ätit och fått tränat under dagen.
Jag har käkat bra överlag, med några svaga stunder…jag kommer nog aldrig att bli av med dem tyvärr…fast dom har blivit färre.. och jag har blivit starkare, växer ganska fort muskelmässigt sett, men värre är det att bli av med det lilla hullet…. jag har väldigt svårt för att äta små mängder, det blir mycket mat, och jag äter ungefär var tredje timme, inkl mellanmål….. Jag får väl börja äta bara kokta grönsaker så kanske det händer nåt??!! Träningen varken hinner jag eller orkar jag öka….när jag läser er andras journaler så händer det verkligen nåt, här står det still känns det som:( tålamodet tryter…..Träningen i veckan: ska börja skriva upp reps och vikter men inte den här gången…
TORSDAG 9 MARS : [/b]Powerbox, vi slog som bara den, det var ett riktigt bra pass, med jobbig kondition (idioten)
FREDAG 10 MARS : [/b]Vila
LÖRDAG 11 MARS : [/b]Gästtränade på EXHALE med Cally/Jonas (hoppas på att han skriver upp passet ) det blev bröst och vader, 30 minuter gång på löpband
SÖNDAG 12 MARS : [/b]Ett lättare styrke pass på 60 minuter, visade en vän lite basövningar och sen körde vi ca 20 min. crosstrainer.
MÅNDAG 13 MARS : [/b]45min. crosstrainer på morgonen, i lättare flås tempo, kände mig riktigt trött efter detta passet….var trött hela dagen och totalt utan energi
Tisdag (idag) är en välbehövlig vilodag, efter en vecka som gått i 110……
Det känns som om jag är tvungen att förändra maten för att kunna bli av med det lilla överflödet….jag tror jag äter för mycket helt enkelt. Det är bra mat, men alldeles för mycket. Eller så får jag helt enkelt byta ut mycket mot kokt mat…grönsaker och fisk….uuuuh….(mycket salt blir det)
känns som om jag bara suckar just nu…..tips och stöd är jättevälkommet…..:o
14 mars, 2006 at 15:33 #1005351Anonym anvandareMemberIsbergssallad mättar grymt bra, bara ett tips.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.