Ska komma igång igen

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Ska komma igång igen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Jag är en tjej på XX år. Har tävlat tidigare på Götalands och SM 2 ggr, senast 1999 så man har legat av sig lite, men aldrig släppt byggningen helt, utan tränat sporadiskt,samt har varit med på en del tävlingar som funktionär, men känner att nu vill jag sätta igång igen:;) : .

Har tränat tidigare på Athletic i Malmö men gått över till SATS eftersom jag kan träna Bodycombat och Pilates där.

Jag jobbar treskift, vilket innebär att jag även jobbar nätter så det får styra min träning lite, men min förutsättning är att träna Combat 2 ggr/veckan + att det blir styrketräning 4 ggr/vecka.

Mitt upplägg ser ut så här:
    Dag 1: Rygg, biceps
    Dag 2: Axlar, lårbiceps
    Dag 3: Bröst, triceps
    Dag 4: Framsida ben

Bodycombat tränar jag på tisdagar och torsdagar, så det innebär att vissa dagar blir det 2 pass beroende på hur jag jobbar .

Pilates ser jag som ett plus, kan behövas ibland för att inte bli så stressad på arbete och fritid.

Imorgon har jag fridag så då kommer det att bli dag 2 + pilates på kvällen (satte igång lite försiktigt igår med dag 1, vill ju kunna röra mig).

Återkommer med mer detaljer imorgon.

Ah, Malmö8)
    Bestämt dig för någon tävling?

Ja man vet ju aldrig, tanken har ju föresvävat mig:| . Tycker det är kul att stå där uppe, plus att jag gillar att gå på diet , låter konstigt, men har aldrig tyckt det varit jobbigt eftersom jag gått 6 månader. Finns mkt tid att förändra saker då under tiden.

Ja då har man gjort sitt första pass denna vecka, får ta det försiktigt så man kan röra sig:( . Räknar med att det tar ett tag att komma tillbaka, har ju mer eller mindre vilat i flera år.

Jag är 167 cm lång och vill väga cirka 58 kg, tycker det är ganska lagom till min längd. Men just nu handlar det om att komma igång med träningen och få rutin på detta.

Min vikt idag: 60,9 kg

Idag blev det axlar och baksida lår på ca 40 min.

Övningar.

Hantelpress
    8, 9 @ 12 kg
    10 @ 10 kg

Sidolyft med hantlar
    11 @ 5 kg
    2 x 8 @ k kg

framåtlutande hantellyft
    12, 9, 9 @ 3 kg

shrugs med hantlar
    14 @ 14 kg
    14 @ 17 kg

Stående leg curl
    10, 9 ,9 @ 20 kg
    8 @ 22,5 kg

Liggande leg curl
    10 @ 15 kg
    2 x 8, 7 @ 17,5 kg

Svårt att hitta rätt bland vilka vikter :, men det kommer med tiden.

Blev aldrig någon Pilates idag, var Yoga istället och det tillhör inte mina favoritpass.

Imorgon jobbar man ju förmiddag så på kvällen blir det Bodycombat, behöver fightas lite ;)

Ska bli kul att följa.
    Jag jobbar också 3 skift, så det blir ju kul att se hur en person tränar som sitter i samma båt……om man säger så.
    Kör hårt:up:

kul att läsa en byggares jounal!!! hur länge har du haft ”uppehåll”? tolkar det så iallafall…
    bilder från tidigare tävlingar??

gillar oxå pilates o yoga för att komma ner i varv! :)

lycka till

Efter en fm i statens tjänst så blev det ett bodycombat pass ikväll, gillar det passet stenhårt. Nu var det extra kul idag eftersom det var lite ny musik och ändringar i programmet.:up:

Man mår så himla bra efteråt, helt slutkörd i hela kroppen.

Det är cirka 2 1/2 år sen jag körde riktigt seriöst, sen har det blivit att man tränat lite då och då, inte ens till husbehov, men träningen ska det bli ordning på nu. Kul att få kommentarer från er andra, sporrar en till att gå iväg och köra ett pass. Gamla bilder har jag sen jag tävlade men vill helst inte leva på gamla meriter utan nu är det nya tag som gäller.

Det är rätt svårt och ibland jobbigt att gå iväg och träna när man jobbar treskift men det är bara att bita ihop. Speciellt när man jobbat 3 nätter på raken, då vet man knappt vad man heter utan går mer omkring som en zombie.

Nu ska jag jobba två eftermiddagar så det blir inget combatpass på torsdag utan det kommer att bli styrketräning istället på förmiddagarna.

Jag har ju som mål att gå ner till 58 kg men det kommer inte att ske nu den närmaste tiden utan då satsar jag istället på att öka i muskelmassa och styrka, blir ju automatiskt en viktuppgång, så vågen får jag väl glömma och titta i spegeln istället.

Kram på er alla

Jättekul med fler Combatfreaks :) Det är något speciellt med de passen. Vi borde också ha fått den nya koreografin igår, men jag missade det iom att passet var överfullt 👿 Men på torsdag så…

Håller med athleticmia och Freddan, det här blir kul att följa :emo-thumb

Det här ska jag följa med stor spänning:nod
    Lycka till med träningen, både BC och BB
    jag hoppas du når dit du siktar;)

Ja då var man på gymet imorse, kände mig rätt så sliten efter Bodycombat passet igår, hade inte återhämtat mig så bra.:evil: Där har man nackdelen med att jobba skift, ena dagen tränar man sent på kvällen för att sen nästa dygn upp och hoppa i ottan. Stödet från er gör att man tar sig i kragen. Man har fler blickar på sig, det är kul. Det blev iallafall ett bröst och tricepspass.

Bröst:
    Hantelpress plan bänk
    12 @ 11 kg
    11 @ 12 kg
    9 @ 13kg

Hantelpress sned bänk
    3 x 8 @ 12 kg

Cable cross
    12 @ 15 kg
    2 x 8 @ 17,5 kg

Triceps:
    Liggande tricepspress med z-stång (vet inte vad stången väger)
    2 x 12 @ 5 kg
    10 @ 5 kg
    tricepspress sittande i maskin
    10 @ 35 kg
    8 @ 40 kg
    Kick backs
    2 x 10 @ 3 kg

Oj oj vad armarna skakade sen, men nu ikväll känns det jättebra.

Träningsvärken börjar nu komma sakta men säkert i kroppen, det är ju som dom säger, ”No pain, no gain”.

Ska bara få ordning på min mathållning oxå , för tillfället är den under all kritik, för mycket av det dåliga, men man får ju skynda sakta. Kan ju inte sätta igång med 1000 grejor på samma gång.

Vi ses

Jaha då kom det idag, absolut ingen motivation och ork, skulle ju tränat framsida ben. När sambon kom hem imorse och väckte mig (kl 0650), trodde jag att jag skulle svimma, det kändes som mitt i natten. Steg upp åt frukost, men det gick bara inte. Fick sova någon timme till, sen var det dax för en eftermiddag på jobb. Får ju tänka på att jag är nybörjare;)

Måste varit ett bra pass igår, har sån träningsvärk, skönt ;) .

Man är väl lite galen som gillar smärta, men jag tycker om att pressa mig själv, ibland både på gott och ont.

Freddan. Det är jobbigt med skift, speciellt eftersom den ena dagen på jobb inte är lik den andra.

Imorgon börjar jag inte förrän kl 2045 så då kan det ju bli ett riktigt benpass någon gång under förmiddagen, ska även försöka gå på Core på kvällen.

Ha de gott därute

kramisar

det är skönt att va off-season så man kan justera träningen efter hur man mår…klart man ska lyssna på kroppen om man är helt trött!!
    vet hur det är att pressa sig själv…;)

Skönt att få somna om då man är verkligt trött… Hur är core-passen egentligen? Har länge tänkt gå på ett, men det har liksom aldrig blivit av Är det bara cardio, eller kör man ”toning” på slutet också?

Trevlig helg!

I torsdags kväll slog förkylningsbaggarna till, varit helt däckad har i princip legat i sängen sen dess. Hög feber:| och nästan hostat sönder lungerna :( . Känns bättre idag, men träning blir det inte, utan ska se hur det känns imorgon fm. Ska ju bli ett benpass, tyvärr är väl detta inte det bästa efter nästan 4 dagar i sängen.:nono:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.