skadad sl:are försöker igen

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only skadad sl:are försöker igen

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

hej

Jag är ganska ny här på forumet så en presentation kanske skulle sitta bra.

Jag har tränat ca ett halv år vanlig styrketräning och ett halv år styrkelyft.
    Jag har ökat ganska bra i sl lyften och allt såg bra ut till en månad innan ungdoms sm som gick i stapeln förra veckan. Det var nämligen så att jag började med dräkt och korsryggen tog helt slut då.
    Den hann inte återhämta sig till usm men jag tänkte att jag kanske kunde komma på en hyfsad placering på grund av att jag toppat rankingen i år. Men inte gjorde jag det, skadan i ländryggen satt kvar och detta gjorde att jag näppet hamnade utanför pallplacering.
    Lite synd .
    Skadan sitter fortfarande kvar men är på bättringsväg.
    Detta är nog anledning till att jag startar träningsjournalen. Jag har nästan noll motivation att försätta träna men jag vill så gärna komma upp i vikterna igen för jag älskar sl.

Med era kunskaper om kost och träning så kanske jag kan bli en bättre sl:are, vem vet.

Tacksam för all hjälp

ps kommer börja lägga upp passen imorgon.

Välkommen hit!
    Jag vet inte mycket om sl men jag önskar lycka till och krya på dig.

//Stolleman

Stolleman wrote:
    Välkommen hit!
    Jag vet inte mycket om sl men jag önskar lycka till och krya på dig.

//Stolleman

Du vet säkert en hel del annat som kan gynna många!

Så nu har jag första passet efter tävlingen avklarat. Visste inte hur det skulle gå eftersom jag inte orkat sköta kosten ordentligt denna vecka. Men som tur var så ringde gymmets nr 1 bänkpressare och sa att det var dags att börja köra igen. SÅ jag åkte as glad till gymmet. Där slipade vi på min bänk teknik. Passet var som följande:

Bänkpress

Lätta explosiva uppvärmnings set:
    några på 20, 50 och 80 kg.

sedan var det dags att finslipa tekninken.

Av med vikterna skulle jag och köra explosiva som f*n.

50 kg*3 i 10 set med 30 sec vila mellan varje.

Sedan några explosiv som helst.(var tvungen att få världens uppskjut annars spö av tränaren)

80*1

90*1

100*1

110* 1

alla dessa med tävlingstop.

trodde det va över nu men inte va det det.

80*8 i 3 set.

här har jag ingen ork i bröstet kvar, kände inte äns av bröstet när jag spände det och världens pump.

Sen körde jag lite flyes och sneda hantelpressar. Tänker inte skriva vikter osv på grund av att ingen ork fanns kvar så var bara lite avslutnings övningar.

Innan alla säger att detta är överträning så vet jag det men detta pass kommer jag inte köra igen utan kommer dela upp det´på 2 pass.

Tänkte sätta upp några lätta mål så det blir lättare att få tillbaka motivationen.

senaste tävlingen

185 105 195

hade bara lindor på serien och fick samma resultat, hade dock ett försök på 200 på usm som jag fick underkänt på grund av djupet. Hade 5 pers som kom fram och sa att det var ett solklart bra djup ¨på böjen, men domarana dömer.

Målet blir väl att kanske göra en

230 120 220 serie om ett antal månader.

Har på träningen gjort 210 115 205

jag var lite rädd om ryggen skulle palla ett marklyftspass men det var att bära eller brista. Har svårt att hålla igen vikter så den här rehab träningen känns oerhörd tung!

uppvärmning 6 min cykling

marklyft vanliga

50*10

80*5

100*5

110*5

120*6 i 2 set

fick lite känningar under själva lyften men de släppte så fort jag slutade.
    Att köra så här låga vikter tär verkligen på självförtrondet, är för viktkåt!

raka marklyft

50*10

80*15 i 2 set

Kändes ganska härligt i hamstring och mindre påfrestning på ryggen skönt!!

Mage:

sittups med benen i luften
    30 reps i 3 set

benlyft
    30 reps i 3 set

Sedan var det dags att köra de 10 olika stretchövningarna jag har fått av kiropraktorn. Tog 30 min! inte kul.

Som tur va det lite fina brudar på gymmet som man kunde snacka med. Roligt att alla kommer så här lagom till sommaren, det kan ju inte vara beachformen som lockar. Vi hade även fått en otroligt sött ny receptionist!

Dagens:
    Kände lite i korsryggen i vanliga mark och lite i situpsen. Såg detta pass som ett bål stärkande pass. Stretchövningarna va inte så tråkiga när man som sagt pratar med söta flickor.

fan tänkte jag kanske skulle börja med att köra dagens låt. Idag har det lätt varit inflames med another day in quicksand! fan va skön ett måste på gymmet!

weee här sitter jag och skriver i mörkret och ingen bryr sig:( nerå kommer väl om ett tag

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.