Taggar ner!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 86 total)
  • Author
    LisaA wrote:
    slänger med en bild på benen …jag är inte smal

Jo, du är smal nu. Lovar dig att du är det. Du menar väl inte på riktigt att du vill ha benen ännu smalare? :

Bakläxa! ;) Titta på kortet igen.

Dessutom ser man att du är smal om magen också. Den ska du också vara nöjd med. Du ska vara nöjd med hela dig.

jag kommer inte säga vad du ska göra, vad jag tycker eller något liknande,,,,,jag tror du vet själv…..du har svaret Lisa…läs din tråd flera gånger om nu, Kolla på det du skriver och svarar, där har du svaret,….

gör något åt det denna gången!….Mvh Tess

Hmm ja hur ska man börja.
    Det är nog svårt om man ska ha stenkoll på allt man stoppar i sej året om.
    Äter man ”normalt bra mat” och rör på sej ett par gånger i veckan så lägger man väl inte på sej så fasligt mycket fett.

Sen kan man ju göra någonting som man tycker är kul så man får förbränningen på köpet, tex. innebandy eller åka till badet med polarna och lajja lite i polen ( bara lite dåliga exempel).
    Så man slipper det där tvånget att man måste gå den där morgonpromenads rundan på 1 mil typ.

Nu är ju inte jag någon expert inom området.
    Bara lite saker som gick runt i huvudet.

Hoppas du kommer på den rätta knycken.:up:

LisaA wrote:
    Nu går jag och lägger mig..:) [/b]

Gonatt :|

LisaA wrote:
    Grattis på födelsedagen! [/b]

Jag sov gott i natt. I dag känns det bättre, hjälper visst att klaga…:o Tack alla för stöd! Jag måste rycka upp mig och bli mer positiv nu, så här orkar jag inte ha det. Ska fan skärpa mig [/b]

Ohh tack! du är den första som säger det till mig idag :D

haha härligt det låter, visst hjälper det o klaga ;) hehe nää nu måste jag hinna käka frukost o åka till flygplatsen, I´m on the way to London. ses om en vecka, o då vill jag höra hur mycket bättre du mår!

Ha det :happy:

Hej Lisa,

I det hela så handlar det inte mycket om vad du gör utan hur du tänker på det du gör och vart du riktar uppmärksamheten. För att du satt upp några mål för ett par månader sedan och du uppnådde dem galant och målmedvetet. Men nu är du framme och jag tror att du är rädd för att släpa kontrolen och gå upp i vikt. Du vet innerst inne att detta inte kommer att hända – att om man äter 3 hälsosamma mål per dag och 2 små mellanmål + att man rör på sig, så behåller man sin vikt. Men jag vet att det låter overkligt för dig som om detta inte skulle stämma bara för dig, utav alla människor.
    Lisa, det är bara mindgames.
    Jag tycker att du måste konsentrera din uppmärksamhet på andra saker för att ta avstånd. Du kan granska själv hur ditt liv ser ut – När var det sist du slappnade av med en bok? Kan du gå på stan med ett gäng vänner och bara strunta i att räkna in detta som ”promenad” i journalen? Kan du sitta och fika och prata om vad som helst förutom träning, med en vän utan att tänka att snart måste du fylla på med nån proteindrink eller att dina muskler måste få sin träning?
    För ett år sedan tränade jag två gånger om dagen och var jätte strikt med diet. Nu tränar jag 3 gng i veckan, bara en av de är styrketräning, jag äter hälsosamt och när jag är hungrig och balanserar med salader när jag har fått för mycket av den goda. Och jag ligger på exakt samma vikt. Visserligen är jag med 2% högre fett % men jag passar in i samma kläder och har samma volym på kroppen. Och jag trivs mer med mitt liv för att jag kan lägga min uppmärksamhet på vad som händer runt omkring mig, mina vänner, mina drömmar och planer…etc.
    Ser dig om. Vad är det du ignorerar i ditt liv istället? Och försök kanske att rikta in ditt uppmärksamhet där istället…
    Det kommer inte att bli lätt.

LisaA wrote:
    :( Jag VILL INTE mista formen!!![/b]

Det kommer du inte att göra.
    Testa med en vecka att börja med. Ge din våg till en kompis för en vecka. Se vad som händer.
    När du upptäcker att du inte kommer att mista formen kommer du att släpa kontrolen så småningom och hitta din balans.

LisaA wrote:
    :( Jag VILL INTE mista formen!!![/b]

Du märker ju på kläderna om du går upp eller ner i vikt. Kan du inte använda det som riktmärke istället för vågen?
    Vågen sätter snabbt griller i huvudet på de flesta..

Lycka till med måendet!

Du är snygg ändå Lisa A , skit i vågen så gott detgår gumman.

Hoppas du mår bättre

Vanessa Frykman wrote:
    Du är snygg ändå Lisa A , skit i vågen så gott detgår gumman.

Hoppas du mår bättre

Jag tror Lisa är snygg även om hon skulle väga en del kilo över 70kg med….tror bara du behöver få bukt med vikt/deffnojjan…….det är bra du har kommit till insikt tjejen , verkligen!

kram

LisaA wrote:

[img=http://img.photobucket.com/albums/v242/ZORBA/3ben.jpg]

Möööh.. Du e grymt fit ju! Jag oroas när jag läser igenom din tråd.. Nu ska jag vara hård, men det hjälps inte: Jag har nyss (som jag brukar göra såhär dags) suttit på ett forum där människor med ätstörningar snackar och peppar varandra till att bli friska, och när jag skiftade internetfönster till BODY’s och började läsa din tråd märkte jag ingen skillnad

Dock ser du stark ut, men det där kroppsfettet lyser med sin frånvaro.. inget du behöver ägna 60 minuter på en cykel för att åtgärda – långt ifrån.

Jag ska vara försiktig med att uttala mig för mycket om det här.. även om jag besitter erfarenheter så är jag inte det minsta bildad eller nåt.. Kan bara säga vad jag tror.
    Och vill du absolut ha koll på din vikt så väg dig INTE varje dag OCH utgå från den vikten – utan kör hellre varje dag och kör veckosnitt efter 7 dagar.
    Tarminnehåll, vätska osv varierar för mycket för att man ska kunna uppskatta ett rättvist siffra efter bara 1 dags vägning. Personligen tycker jag du ska kasta ut vågen, sluta nojja dig och försöka ha lite kul på gymmet också ;)

ja vad fan, rätten och pt examen klarar du ”lätt” det vet du själv, det är än hur jobbigt och pressande det känns inte värt att deppa ihop totalt över inget blir bättre av det, en vecka till sen så är det klart, tänk så istället och smile on! :)

angående din form så måste jag ärligt säga att du är i kanonfin form som du är, du skulle förmodligen t.om se lite mer tränad och fit ut med nått enstaka kg till på kroppen och innerst inne vet du det med, så slappna av och njut av livet och dagen.

kämpa på nu med allt å se positivt på saker och ting runtomkring så är du snart på cypern och kan pusta ut (i den kanonform som du redan är i).

Hej!
    Tror inte alls att det blir nå problem med mamman o dottern. Man kan ju vara hemskt olika fast man har Downs syndrom men det märker du ju snart.
    Vad du än gör så prata MED tjejen inte ”över huvudet” på henne. Om hon inte förstår eller kan göra sig förstådd så kommer givetvis mamman att hjälpa dej.
    Va inte rädd, de kommer att gå skitbra!

mm kan ju tilläga att 99,99% av alla med downs syndrom är jättegoa så det ska inte alls vara några problem för dig, som nämnts är dom goa och gillar att delta i samtalen, kramiga och varma människor som vill vara delaktiga och ha kontakt, så pejla av läget och ge dottern en kram tidigt så går det nog kanonbra, sedan är det som sagt svårt att förutse vilken grad det är men det ser du ju snabbt, dom är superhärliga och levnadsglada personer iaf (fd sambo´s bror har downs syndrom)

have fun ikväll nu, kul å komma igång :)
    mjo jag vet att next week känns som döden i form av en fet mur som du bankar in i, men det klarar du och sen känns allt så möe bättre när den skiten är avklarad.

haha du jag skojar aldrig, lol okej då det gör jag rätt ofta :P men det såg verkligen supernice ut som jag skrev, taco och godis till trots, syntes inte på den magen å benen att det varit lördag :emo-thumb kan jag ju säga, be happy med kroppen och formen din, kram.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 86 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.