Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Taggar ner!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juni, 2006 at 20:43 #1006259Anonym anvandareMember
Jag är grymt imponerad på vad du åstadkommit i viktnedgång, men man måste våga vila både kropp och själ.
Ta hjälp av någon psykolog så att skallen kommer på rätt spår.
Lycka till:)7 juni, 2006 at 23:32 #1006260Anonym anvandareMembermm haha trevligt att det gick bra, tänkte nog att du skulle uppskatta den klienten dom brukar bli positiva å glada för väldigt lite
hur gick det med det kostrådgivningen då
8 juni, 2006 at 13:12 #1006261Anonym anvandareMemberLisaA wrote:Lite bla bla bla fortsätter…Jag känner mig inte pigg eller glad men jag provar hålla mig uppåt, tror inte andra märker något.
Mötte gamla chefen på väg hem; ”var har det blitt av dig då!?” otippat, alla säger det…ibland tror jag de har pratat sammen att de ska säga det om de ser mig:| Jag fattar det inte för jag ser INTE det..helt ofattligt:ph34r: Jag kör på, lite mindre träning blir det:o Mer mat? får se, har svårt att äta och tycker inte det smakar och jag har en ”låsning” till mycket/mer mat, när jag åt rätt så kraftig middag idag mådde jag inte bra..
Nu är jag hungrig:| [/b]Lisa måste fråga men är du singel?
8 juni, 2006 at 13:21 #1006262Anonym anvandareMemberangående mat så dela upp det på fler måltider så får du upp intaget lite och slipper känslan att du propper dig full + sen skadar det ju inte energi nivån din heller och formen din kommer att bli bättre den med och lite mer mat behöver du eftersom jag ser att du fortsatt ner i vikt å det ska du inte, tror 69-70 är en bättre nivå för dig när du är i form än 66kg, både för body and mind
6 måltider per dag klarar du att få till, om inte så lägg in ett litet extra mellanmål/kvälls mål, lite mjölk, lite protein, en frukt + en morot, inte mycket extra men lite iaf, alternativt lite tonfisk/räkor med lite kesella/keso, lite kryddor och sallad/grönsaker på det så har du ett kanon mål som går fort att fixa och är gott.
haha så länge klienten kör en ätardag i veckan och inte 7 så är det ju ett steg åt rätt håll, bra att ni börjar lugnt!
smile on å upp med hakan nu idag är d sol :emo-thumb
8 juni, 2006 at 13:41 #1006263Anonym anvandareMembermikael.H wrote:angående mat så dela upp det på fler måltider så får du upp intaget lite och slipper känslan att du propper dig full + sen skadar det ju inte energi nivån din heller och formen din kommer att bli bättre den med och lite mer mat behöver du eftersom jag ser att du fortsatt ner i vikt å det ska du inte, tror 69-70 är en bättre nivå för dig när du är i form än 66kg, både för body and mind6 måltider per dag klarar du att få till, om inte så lägg in ett litet extra mellanmål/kvälls mål, lite mjölk, lite protein, en frukt + en morot, inte mycket extra men lite iaf, alternativt lite tonfisk/räkor med lite kesella/keso, lite kryddor och sallad/grönsaker på det så har du ett kanon mål som går fort att fixa och är gott.
haha så länge klienten kör en ätardag i veckan och inte 7 så är det ju ett steg åt rätt håll, bra att ni börjar lugnt!
smile on å upp med hakan nu idag är d sol :emo-thumb
STOP!!!!!!!!!!!!! Lisa VET mkt väll hur hon ska äta !!!! Det har hon visat oss.
Lisa Vad är det du vill ha hjälp med?? Jag fattar inte det. Du mår dålig varför söker inte du hjälp då. Ut och lev livet!!!!!!!!!!!!8 juni, 2006 at 14:11 #1006264Anonym anvandareMemberLisa Lisa
Nu har du en ärlig journal ja maybe. Vet inte vad jag ska tro längre och det är jag ärlig och öppen med till dig. Du är en otroligt vacker tjej men stop o tänk lite. Du tror inte på proffesionel hjälp men öpnnar dig till människor på forumet? det är ditt liv . Men av alla dina journaler ser jag rakt igenom fasaden.
Jag är en ärlig människa och säger det jag tycker. Och det är inte Kul att se dig må så här dåligt. Ja idag är det sol här med med har du löst dina Problem?
Jag har sett hur bra hjälp verkligen hjälper folk. Hjälper dom att ändra sitt liv så att dom hamnar inte i samma situationen igen.
it’s ur life .
Ey varför får bara Mikael H jag vill också ha
8 juni, 2006 at 14:17 #1006265Anonym anvandareMemberkanon citat, kunde inte sagt d bättre själv :emo-thumb
nästa fredag om en vecka är d säkert en väldigt solig å fin helg i lisa land so no worries tycker jag, må gött nu vännen.
sen har vanni en poäng med som den kloka å ärliga tjej hon är så vassego vanni här får du en *s*, fast för å vara lika ärlig så vet jag att lisa styr upp detta för framtiden helt på egen hand när den kommande veckan är klar.
å en psykolog är bra på en sak, att lyssna, det kan andra göra med, i slutändan är det man själv som löser problemen iaf, ibland med hjälp av rätt folk runtomkring och har man inte det så kan en psykolog vara bra men det är man själv som håller alla nycklar, sen för att prata om psykologer så har jag sett helt flippade personer som jobbar som psykolog, tragi komiskt nog..
8 juni, 2006 at 14:19 #1006266Anonym anvandareMemberman behöver inte gå till en psykolog för det du har problem med men kanske lite samtalsterapi skulle hjälpt dig, jag håller med dig om att psykologer ofta inte har de erfarenheterna och kunskapen om just detta området.
det är som två personer som pratar i din journal Lisa..en som vill dieta och träna.
vara snyggast på beachen, prestera och kontrollera, senden andre som innerst inne vill leva livet mer, kunna träna och äta utan all stress över hur mkt och vad…den som faktiskt inte vill bry sig så fasansfullt om vad vågen visar för innest inne är denna person så trygg i sig själv att det inte behövs, hon vet att hon räcker till om hon så väger 67 eller 77.8 juni, 2006 at 14:30 #1006267Anonym anvandareMemberNej fyfan med 2 företag o 3 barn o på deff så jag har nog med problem att lösa, men jag MÅR bra . Behöver jag ta det lungt så gör jag det. Men jag är en person som klarar ganska mkt tack o lov
Jag tror du klarar mkt också:emo-thumb
vill du ta över en del av mina problem så går det bra vettu
8 juni, 2006 at 14:34 #1006268Anonym anvandareMemberTess wrote:man behöver inte gå till en psykolog för det du har problem med men kanske lite samtalsterapi skulle hjälpt dig, jag håller med dig om att psykologer ofta inte har de erfarenheterna och kunskapen om just detta området.det är som två personer som pratar i din journal Lisa..en som vill dieta och träna.
vara snyggast på beachen, prestera och kontrollera, senden andre som innerst inne vill leva livet mer, kunna träna och äta utan all stress över hur mkt och vad…den som faktiskt inte vill bry sig så fasansfullt om vad vågen visar för innest inne är denna person så trygg i sig själv att det inte behövs, hon vet att hon räcker till om hon så väger 67 eller 77.:emo-thumb
8 juni, 2006 at 14:40 #1006269Anonym anvandareMembersynd att ni verkar ha så jäkla dålig tilltro på psykologer/terapeuter i allmänhet, dom har trots allt en jäkla utbildning, och kan säkert otroligt hitta mycket mer än vi vanliga dödliga inom det området. Som sagt, man kan inte dra alla över en kam även om man själv lyckats vara hos nån kass?
De är ju till för att bl.a hitta låsningar?! Om man har försökt länge och väl, men står still, vad väntar man på? visst är det oumbärligt med vänner och även ett forum, men det är inte där man VERKLIGEN går på djupet.
Ursäkta, men såna hårddragningar gör mig upprörd.8 juni, 2006 at 15:05 #1006270Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:synd att ni verkar ha så jäkla dålig tilltro på psykologer/terapeuter i allmänhet, dom har trots allt en jäkla utbildning, och kan säkert otroligt hitta mycket mer än vi vanliga dödliga inom det området. Som sagt, man kan inte dra alla över en kam även om man själv lyckats vara hos nån kass?
De är ju till för att bl.a hitta låsningar?! Om man har försökt länge och väl, men står still, vad väntar man på? visst är det oumbärligt med vänner och även ett forum, men det är inte där man VERKLIGEN går på djupet.
Ursäkta, men såna hårddragningar gör mig upprörd.jag menade inte att psykologer är dåliga på något sätt alls men oftast när man har träning/diet problem, ätstörningar osv så behövs det människor som förstår just det problemen och vet hur de ska kunna hjälpa personen, bara så jag menade:)
8 juni, 2006 at 15:20 #1006271Anonym anvandareMembersjälv har jag ingen dålig tilltro till psykologer och behovet av att prata/bolla tanker, har själv pluggat psykologi så tvärtom, det är ett intresant ämne som fan och många gånger väldigt bra för många, men till syvende och sist så är tilltron på psykologer många gånger allt för stor ute i den moderna vida världen, bra vänner som kan lyssna och sätta sig in i en annan persons situation fungerar väldigt bra, bättre än vad folk tror och jag håller inte med om djupet, en psykolog plockar inte fram några hemligheter, tvärtom, dom är en bra resurs och förtjänar respekt för det dom gör men dom är inte en ersättning för sunda real life vänner och ett bra socialt nätverk (vilket inte ett forum/msn kompisar är heller), där kan man bota bra mycket mer på ett många gånger bättre sätt än en psykolog.
sedan att det finns personer som inte har det kontaktnätet eller för djupa problem är en annan sak och dessa personer kan helt klart bli hjälpta av en psykolog eller dylikt, men något som stör mig idag är att folk så fort det är minsta lilla sak börjar prata om psykolog hjälp, ungefär som att käka lyckopiller för minsta lilla sak, it´s no real help och helt onödigt i väldigt många många fall.
angående knepiga psykologer, som med alla yrken och grupper är det individuellt och man kan aldrig och ska aldrig dra hela gruppen över en kam, vilket man inte ens borde behöva påpeka då det är en självklarhet enligt mig.
off topic post btw, har inget med den här tråden att göra, var bara rent allmänt ett svar på paulas post om psykologer
ps. för övrigt är det tyvärr så att dom som verkligen behöver psykolog hjälp dom riktigt ofriska människorna inte får den eller på sin höjd får några få menlösa samtal och medicinering och sedan slussas ut i samhället igen.
vilket såklart inte är psykologernas fel utan samhällets.
8 juni, 2006 at 15:21 #1006272Anonym anvandareMemberTess wrote:jag menade inte att psykologer är dåliga på något sätt alls men oftast när man har träning/diet problem, ätstörningar osv så behövs det människor som förstår just det problemen och vet hur de ska kunna hjälpa personen, bara så jag menade:)Tess, jag syftade inte på dig jag vet att du är införstådd i detta! jag håller med dig i de orden du skrev innan!
mikael – jag tycker att du vänder kappan efter vinden lite nu, du kanske vill väl men björntjänster vill ingen ha.
Jag står fortfarande fast vid att prata med någon är jättebra, någon UTBILDAD.
Hade jag haft råd hade jag med lätthet sprungit och pratat av mig med någon titt som tätt! vare sig jag mådde bra eller dåligt!
Jag menar, kan det bli SÄMRE av att prata med någon??Frida-marie: ja! jag har aldrig gått i terapi, men jag tror fan var och varannan skulle behöva i dagens stress! När jag separerade räckte det med en läkare, så vad kan inte en psykolog/terapeut göra??
rätta mig om jag har fel.
8 juni, 2006 at 15:34 #1006273Anonym anvandareMemberhar aldrig sagt nått annat vad jag vet paula?
vänder inte någon kappa då jag inte bryr mig om vad andra tycker om ett ämne för att vara ärlig, jag står för vad jag tycker oavsett vad andra tycker, sedan måste folk kunna vara flexibla och ändra uppfattning i en diskussion om det är så, annars är man ju dumdryg envis om man inte kan ändra sig,vilket jag iofs inte tycker jag har i det här fallet.Att prata mår alla bra av det är vi båda 100% överens om men vänner och ett bra socialt nätverk botar bra mycket mer än en psykolog för dom flesta problem/människor.
sedan som jag sa/tycker så finns det helt klart dom som verkligen behöver psykologer och eller saknar den sociala biten och för dom är en psykolog jätte bra att ha få prata ut med.
fast som sagt jag kan faktiskt inte se att vi har direkt olika uppfattning om psykologer om du inte menar att du tror att dom kan ersätta ett sunt socialt nätverk med riktigt bra vänner, för det kan dom inte.
hur som helst så ska jag inte spamma den här tråden om psykologer, men det är ett intresant ämne som jag gärna fortsätta snacka om, no problemas, kör igång en tråd
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.