Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Tess journal-06
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 mars, 2006 at 09:21 #1023371Anonym anvandareMember
uppdateringen har varit dålig här, sorry, träningen har gått hyfsat framåt och kosten har skötts hyfsat men inte bra :nono: …varför är det så svårt att upprätthålla något man verkligen trivs med? , motivationen men framförallt lusten har inte riktigt funnits där men nu känner jag att jag är redo och vilan har verkligen känts bra och varit bra för mig mentalt, dvs en period med mindre fokus på träning/kost. Jag har lagt på mig lite fett men inte fasligt mycket.
I måndags 20/3-06 startade jag min period där jag nu kommer skärpa till kosten rejält men köra på som vanligt med träningen.
Jag har lagt upp ett upplägg som innebär 3-4 dagars styrka, 5-6 konditionspass, några lite kortare med intervallträning och de andra 30-60min resp ett på 120min. en vilodag kommer jag ha i veckan med total vila.
kosten innebär, 5-7mål om dagen beroende på hur lång dagen blir, inga ätardagar, lägger hellre till något gott de dagar jag känner jag vill än att ha en dag jag vräker i mig mat/godis.
Jag kommer lägga upp mått från i söndags den 22/3 på söndag då jag också lägger upp de nya måtten efter första veckan:emo-thumb
första veckan har sett ut såhär;
Måndag; bröst/triceps/mage, 60min crosstrainer
Tisdag; morgonpass 60min
Onsdag; rygg/biceps/30min crosstrainer
torsdag; vilaVeckan har känts bra och kroppen har verkligen reagerat på att jag striktat till kosten, enda jobbiga är att jag varit kissig konstant ..antar det är vätska som släpper lite med. jag har känt mig lite hungrig men annars inga problem.
helgen kommer bestå av en hel del cardio.
24 mars, 2006 at 09:58 #1023372Anonym anvandareMemberman kan behöva ett brejk ibland för att få ny motivation och glädje!!
är det pga detta avbrott varit?? nyfiken…:emo-thumbär sthlm maraton fortfarande målet??
24 mars, 2006 at 10:19 #1023373Anonym anvandareMemberHann börja undra vart du tagit vägen Skönt att höra att du har samlat på dig en massa motivation och j*vlar anamma igen. Man kan ju inte låta bli att älska cardio nu då solen börjar visa sig och man kan ta låååånga promenader och lite kortare joggingrundor. Fast du håller dig kanske till din crossis? Kämpa på – och försök uppdater liiite oftare nu så vi kan hålla koll på dig :ph34r:
24 mars, 2006 at 10:45 #1023374Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:man kan behöva ett brejk ibland för att få ny motivation och glädje!!
är det pga detta avbrott varit?? nyfiken…:emo-thumbär sthlm maraton fortfarande målet??
Ja litegrann måste jag väl erkänna men lite pga att det har varit himla skönt att slappna av ett tag…året 06 var ganska tufft första halvåret men sen lätta det upp men dock har det alltid varit tuff träning. det var skönt att ta ett brejk, bara ta det lugnt och inte ha massa ska n hela tiden. Lusten fanns inte där ritkigt heller. men den är tillbaka…skönt som tusan :emo-thumb
Stockholm Marathon hade jag gärna velat genomföra men det beror på hur snabbt jag kan gå ner i fett så jag blir lättare och om jag lyckas få igång konditionen tillräckligt, det är skrämmande så snabbt den försämras. men känner jag att jag kan genomföra gör jag det annars får det bli nästa år. Jag tar det inte som nån förlust utan mer som ett smart val att inte genomföra ifall jag inte skulle ha formen för det. har jag inte formen och konditionen blir det inte heller ett roligt lopp.
24 mars, 2006 at 10:49 #1023375Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Hann börja undra vart du tagit vägen Skönt att höra att du har samlat på dig en massa motivation och j*vlar anamma igen. Man kan ju inte låta bli att älska cardio nu då solen börjar visa sig och man kan ta låååånga promenader och lite kortare joggingrundor. Fast du håller dig kanske till din crossis? Kämpa på – och försök uppdater liiite oftare nu så vi kan hålla koll på dig :ph34r:jo crosstrainern blir det rätt ofta men snart är våren här väl. ”förhoppningsvis” så då blir det mer löpning ute. ja nu lovar jag att uppdatera..var så säker :emo-thumb …….
du Linda…mer recept nu va….den där ugnspannkakan var smaskens…
24 mars, 2006 at 17:32 #1023376Anonym anvandareMemberTess wrote:du Linda…mer recept nu va….den där ugnspannkakan var smaskens…Måste ta mig en experimentrunda i köket snart igen… genast det lugnat ner sig på jobbet :emo-thumb
24 mars, 2006 at 21:01 #1023377Anonym anvandareMemberDagens träning 24/3-06
Styrka; axlar/mage
körde 5 set med 10 reps på varje. gick bra men hade tappat lite i styrka kände jag.
sedan ett par magövningar. lägger till det vid varje styrkepass :emo-thumb
körde på vikter mellan 7-10kg, men rätt okej med tanke på att jag kör många set och reps.
Crosstrainer 60min efteråt.
Energinivå; 4
motivation 5
mental balans 4
kost 5
vätska 3har känt yrsel senaste veckan och idag har det varit lite läskigt värre…någon som har erfarenhet av detta och vad det kan bero på? ……kan vara när jag bara går rakt fram eller kollar snabbt åt höger osv. dock inte genom hastiga rörelser det som är konstigt. har aldrig upplevt det tidigare, ibland bara lite ibland lutar hela rummet dock bara väldigt korta stunder!
trevlig helg…//Tess
24 mars, 2006 at 21:21 #1023378Anonym anvandareMemberHärligt att du är tillbaka Tess!
Va nu inte för hård mot dig själv i början bara.
Du kommer vara tillbaka innan du vet ordet av :emo-thumbKämpa på gumman :friends:
24 mars, 2006 at 21:26 #1023379Anonym anvandareMemberJag hade liknande yrsel i början av februari….Det beror på att de små mikrokristallerna i örat som påverkar balansnerverna har lossnat. Då ligger dom och ”flyter” runt och hjärnan har svårt att uppfatta hur man rör sig, eftersom dom egentligen ska sitta fast. Det är inget farligt, det ordnar sig själv, men kan ta allt från en dag till flera månader. För mig tog det två veckor, jag hade sån yrsel att jag nästan föll om jag gick i trappor.
Kan bero på stress m.m. men kan även uppkomma om man har vart sjuk, då kan det vara ett virus på balansinnet, men då spyr man oftast och mår riktigt illa…//Xara
25 mars, 2006 at 10:36 #1023380Anonym anvandareMemberLina wrote:Härligt att du är tillbaka Tess!
Va nu inte för hård mot dig själv i början bara.
Du kommer vara tillbaka innan du vet ordet av :emo-thumbKämpa på gumman :friends:
Tack Lina, men jag måste nog vara lite hård annars blir jag lite väl mjuk va :friends:
25 mars, 2006 at 10:38 #1023381Anonym anvandareMemberXara wrote:Jag hade liknande yrsel i början av februari….Det beror på att de små mikrokristallerna i örat som påverkar balansnerverna har lossnat. Då ligger dom och ”flyter” runt och hjärnan har svårt att uppfatta hur man rör sig, eftersom dom egentligen ska sitta fast. Det är inget farligt, det ordnar sig själv, men kan ta allt från en dag till flera månader. För mig tog det två veckor, jag hade sån yrsel att jag nästan föll om jag gick i trappor.
Kan bero på stress m.m. men kan även uppkomma om man har vart sjuk, då kan det vara ett virus på balansinnet, men då spyr man oftast och mår riktigt illa…//Xara
Tack Tjejen!!
jag ska avvakta ett tag och se men det är riktigt obehagligt måste jags säga.
nä dags och sätta fart här, ska tränas, städas och massa annat idag
25 mars, 2006 at 17:32 #1023382Anonym anvandareMemberStyrketräning;
körde ett lätt pass för benen, måste verkligen lägga ner lite mer tid på benen men jag tycker det är så himla jobbigt..klena ben 😮
smithmaskin, 5 set, 10reps
benspark; 5 set 10 reps, körde väldigt lätt här.
vadmaskin, 5 set, 10reps tungt
vader egen rörelse; 5 set, 10reps
ben i maskin, 5 set, 10reps
dvs väldigt lugnt pass.
vikter kommer jag börja skriva upp nästa vecka. denna veckan har bara varit en mjukstart :emo-thumbEnerginivå; 3
motivation 5
mental balans 4
kost 5
vätska 4nu ska jag hoppa upp en timme på crosstrainern , sen blir det bowling ikväll…jag ska ta hem allt
återkommer med vecka 1 s mått imorgon!/Tess
26 mars, 2006 at 15:48 #1023383Anonym anvandareMemberSammanfattning vecka 1 [/b]
Vikt; förra söndagen 74kg , har gått upp ca 3-4 kg på vågen men det hade jag räknat med, en del vätska me antar jag då jag ätit mkt kolhydratrik kost.
Dagens vikt, 72,8kg plus att jag har min mens så jag räknar med att jag tappar en hel del tills nästa helg men jag ska inte säga för mycket. födelsedag på fredag och fest på lördag men det ska nog ordna sig.
Minus; 1,2kg.
Mått;
19/3-06
stuss; 99cm-99cm
bröst, 101cm-100,5
vad; 37cm-34,5cm
lår; 61cm-60cm
midja; 86cm-85cm
rygg, 101cm-101cm
arm 31cm-31cmJag är nöjd med veckan och jag har testat mig fram lite med ett upplägg och det är ett upplägg att jag ska göra ett antal pass styrka/cardio men jag får lägga dem hur jag vill. :up: …känns skönt att kunna välja vilodag efter humör och de övriga passen.
26 mars, 2006 at 19:59 #1023384Anonym anvandareMemberhur gick det på bowlingen
27 mars, 2006 at 09:00 #1023385Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Ser bra ut och hoppas det hela tiden går framåt! Lycka till Tess!Tack så mycket hörre du :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.