Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Tillbaks till snickerboa…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 januari, 2006 at 19:22 #1036337Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ta en sak i taget nu linn!!!! det är lång tid kvar till sm o även om du hoppar över det kommer det många chanser till!!!
Absolut. Om jag ska tävla måste jag känna att jag kan ge allt! Jag gör inget halvdant..
Vi får se vad som händer närmsta tiden.. först ska jag bli frisk :emo-thumb28 januari, 2006 at 20:16 #1036338Anonym anvandareMemberVåga vila dig nu och ta en sak i taget.
Jag tror att allt kommer fixa sig för dig men man kan bli galen när det känns som allt skiter sig samtidigt!!!!Kämpar man tillräckligt hårt kan man komma hur långt man vill,men ibland är vägen krokig och då gäller det nog att inte ställa för höga krav på sig själv!
JAG TROR PÅ DIG OCH ÄR ÖVERTYGAD OM ATT DU KOMMMER REGERA PÅ SCEN NÄR DET BLIR DAX!!!!:emo-thumb
MASSOR AV LYCKA TILL!!!
Sandra
28 januari, 2006 at 23:23 #1036339Anonym anvandareMemberKRYA PÅ DIG!!!!![/b] Precis som Fever skrev, hjälp är på väg…….
Ta hand om dig nu!
/ Åsa29 januari, 2006 at 11:49 #1036340Anonym anvandareMemberSandra och Åsa, tack för ert stöd!! [/b] :friends:
Idag har jag varit ute på min första riktiga morgonpromenad, 75 minuter blev det, i normalt tempo. Alltid en början! :emo-thumb Inte gick jag framåtböjd och krokig som en gammal gumma heller, som jag gjort fram tills nu.. :p
Ska ringa sjukhuset och ställa lite frågor imorrn tänkte jag, massor av saker jag glömde fråga vill ju veta när man vågar köra på igen!! :bb2:
Jag kanske får gå till gymmet och köra kondition snart? Blir så isolerad här hemma..29 januari, 2006 at 12:40 #1036341Anonym anvandareMemberKrya på dig Linn! Lyssna på kroppen annars kommer kroppen att jäklas med dig.
Mvh,
Mirre29 januari, 2006 at 14:14 #1036342Anonym anvandareMemberTråkigt att läsa Linn, men som många andra skrivit,
Lyssna på din kropp pch låt den ta igen sig!!Sköt om dig nu och krya på dig!!
/ Sashli29 januari, 2006 at 21:18 #1036343Anonym anvandareMemberJag lyssnar på kroppen, jag gör det… Och den säger att jag kan börja träna snart! Hål har man överallt i kroppen, så vad gör tre extra i magen?!
Idag har det varit cardio på schemat, en morgon och kvällspromenad. Det är så man längtar till imorrn! :kicking: Nu vill jag bara att tiden ska gå så jag läker snabbt och är tillbaks på gymmet.. annars går jag under!!!!
Ska ringa doktorn och bråka, ta bort mina stygn och släpp iväg mig nu va :wazzup:
30 januari, 2006 at 09:58 #1036344Anonym anvandareMemberHej Linn..
Vad roligt att du ska k30 januari, 2006 at 12:51 #1036345Anonym anvandareMemberOm det är till nån tröst så kan jag jag berätta att 2000 så blev jag opererad för ett dubbel pungbråck, resultatet efter för tung träning i för tidig ålder sa läkaren. Var sjukskriven i 3 mån fick absolut inte under några omständigheter lyfta nåt, det var allså inget vanligt ljumskbråck som drabbar dom flesta idag, där man kan börja jobba igen försiktigt efter 10 dagar, nä det var nåt helt annat.
Att börja jobba igen var som att hamna i himlen och när jag väl fick börja lyfta igen så var det en lång väg tillbaka, och det skulle ta ytterliggare 3 mån innan några tunga böj,mark och bänk skulle intas. I och med att jag var styrkelyftare då så var det ju kört. Så jag börja bygga fram till 2003 då jag kännde mej fit for firgh och gjorde några tävlingar inom styrkelyft igen, tills jag vred ryggen i ett lyft knäböj och fick en kraftig muskelvridning i dom nedre koterna, och var väck igen 3 veckor helt från träningen och det skulle ta 6 mån innnan jag var helt bra i min rygg, allt kom på en gång, infammation i axlen , i armbågen, jag höll på smälla av helt å hållet och tänkte : vad kommer ske näst ?! Men 2005 var jag helt bra från alla skador och kunnde då ge allt. Nu idag kör jag tunga böj, mark ,bänk igen, tungt och strikt och det känns mycket bra idag. Det är bara att hålla ut vännen och hoppas du snart är fit for fight. :bb3:
30 januari, 2006 at 13:17 #1036346Anonym anvandareMemberJimmy Jönsson wrote:Om det är till nån tröst så kan jag jag berätta att 2000 så blev jag opererad för ett dubbel pungbråck, resultatet efter för tung träning i för tidig ålder sa läkaren. Var sjukskriven i 3 mån fick absolut inte under några omständigheter lyfta nåt, det var allså inget vanligt ljumskbråck som drabbar dom flesta idag, där man kan börja jobba igen försiktigt efter 10 dagar, nä det var nåt helt annat.Att börja jobba igen var som att hamna i himlen och när jag väl fick börja lyfta igen så var det en lång väg tillbaka, och det skulle ta ytterliggare 3 mån innan några tunga böj,mark och bänk skulle intas. I och med att jag var styrkelyftare då så var det ju kört. Så jag börja bygga fram till 2003 då jag kännde mej fit for firgh och gjorde några tävlingar inom styrkelyft igen, tills jag vred ryggen i ett lyft knäböj och fick en kraftig muskelvridning i dom nedre koterna, och var väck igen 3 veckor helt från träningen och det skulle ta 6 mån innnan jag var helt bra i min rygg, allt kom på en gång, infammation i axlen , i armbågen, jag höll på smälla av helt å hållet och tänkte : vad kommer ske näst ?! Men 2005 var jag helt bra från alla skador och kunnde då ge allt. Nu idag kör jag tunga böj, mark ,bänk igen, tungt och strikt och det känns mycket bra idag. Det är bara att hålla ut vännen och hoppas du snart är fit for fight. :bb3:
Hej Jimmy,
det där lät jobbigt
Tillbaka kommer jag, absolut. Är bara sjukskriven denna vecka ut.
Får hoppas att det inte tar så lång tid tills jag kan köra igång på allvar igen… det spritter i kroppen!! :bb2:30 januari, 2006 at 15:00 #1036347Anonym anvandareMembersnuttan347 wrote:Hej Linn..
Vad roligt att du ska köra lite oftare på flex i Tyresö (stod det iaf)..Då kan man kanske få lite inspiration av dig :emo-thumb jag har kommit i en svacka o är grymt trött hela tiden..
Du verkar ha kommit i gång ordentligt :emo-thumb
Kämpa på
mvh/PillanInspiration 😮 Det skulle vara tvärtom i så fall
Jobbigt med svackan, jag har själv precis kommit igång och så händer detta med blindtarmen 👿 dessförinnan var jag sjuk en vecka och veckan efter det blev träningen lidande pga mycket jobb… så jag har inte tränat ordentligt på 3 veckor vilket är grymt påfrestande!! Hoppas snart vara tillbaka dock, och hälsar nog på ditt gym snart igen30 januari, 2006 at 15:04 #1036348Anonym anvandareMemberJA DÅ HAR MAN ANMÄLT SIG TILL HÖGSKOLEPROVET…[/b] :read: :dance: :emo-thumb
30 januari, 2006 at 15:44 #1036349Anonym anvandareMember:nerd-tb: Duktigt! Ge järnet nu!
30 januari, 2006 at 19:49 #1036350Anonym anvandareMemberOk tänkte skriva lite om hur dagarna ser ut just nu när jag inte får träna…
Måste för övrigt ringa sjukhuset imorrn, glömt bort det!Uppstigning och några koppar kaffe!
Ev en proteindrink, beroende på hur länge jag sover (har märkt att jag är ganska mycket tröttare om dagarna och sover gärna medans jag kan)Morgonpromenad ca 60-70 minuter [/b]
Frukost: 60g havregrynsgröt + ca 40g chokladprotte.
Lunch: ca 200g Kyckling/kött/tonfisk/räkor + 40g råris, olja, grönsaker.
Mellis 1: 250g kvarg, frun light, 10g kr linfrön el solrosfrön, 1 msk Tran.
Mellis 2: som lunch, ibland ersätter jag riset med extra grönsaker och fett.Ofta en till promenad här, för att komma ut lite..
Kvällsmål: 250g Kvarg + fun light eller chokladprotte(brukar variera) samt minst en fettkälla, ofta Tran och/eller solrosolja.
Mål 6: som lunch, ofta kyckling, grönsaker, olja.
Mål 7-8: Ofta kvarg eller en chokladdrink + fettkälla.TOTALT ungefär: 150g kolhydrater, 250g protein och 60g fett. Omfördelar kolhydrater och fett från dag till dag men ligger på ca 2100-2200kcal.[/b]
Kommer öka intaget så fort jag kommer igång med träningen igen, men nu är det primära att tappa några kilon…Sysselsättningen då..
Försöker just nu kolla jobb och utbildningar. Funderar på att söka till Dietistprogrammet[/b] i höst! Blir nog Uppsala i så fall. Är jäkligt sugen på att börja plugga kost! :yahoo: Alla som har gått eller har tips på bra utbildningar är välkomna att höra av er… :nerd-tb:31 januari, 2006 at 17:25 #1036351Anonym anvandareMemberYes, d
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.