Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Träningen: En livsgivande drog…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 februari, 2006 at 20:02 #1029267Anonym anvandareMember
Lalla: Joooo fett! Jag börjar likna en säl Riggade upp kameran i morse för att se vad som stod på. Inte va det växande muskler inte Jag lånar jätte gärna din kaliper. Bilder och mått (med måttband) kommer snart.
Latsdragaren: Riktig kvinna eller ej, nu ska formen fram :emo-thumb
Milia: Slutet av förra året låg mitt träningsprogram på 10 pass i veckan (3-4 styrka, 2-3 löpning och 3-4 spinning- eller step-pass som instruktör). Efter jul har det inte tränats lika mycket men jag håller på att öka dosen. Men visst kan man känna sig lite sliten ibland. Det gäller att lassa in mycket mat
26 februari, 2006 at 20:20 #1029268Anonym anvandareMemberBilder och mått på dagsformen[/b]
Jag riggade alltså upp kameran i morse efter att vågen visade lite mer än den gjorde innan jul. Eftersom träningsdosen har minskat något så misstänker jag att det inte är växande muskler jag har att göra med. Dax att ta i med hårdhandskarna nu när vårsolen snart börjar titta fram.
Växande axlar och rygg samt lite rutor på magen är målet.
Dax att ta fram piskan. En plan kommer presenteras i veckan :rtfm:[img=http://img160.imageshack.us/img160/5759/060226formen17em.jpg]Fakta:
Ålder: 35 i augusti 2006
Längd: 168 cm
Dagens vikt: 63,1kgMått:
Bröst: 96 cm
Midja: 78 cm
Stuss: 96 cm
Lår: 57 cm
Knä: 35 cm
Vad: 37 cm
Biceps: 32 cm[img=http://img160.imageshack.us/img160/3168/060226formen24ry.jpg]
26 februari, 2006 at 20:49 #1029269Anonym anvandareMemberSöndag 26 feb-06 [/b] forts.[/b]
Oj, jag höll nästan på att glömma rapport av dagen träning.
Dagens träning:
Spinning 50 minuter + nedvarvn. o. stretch 10 minuterNästa vecka blir stentuff. Ska jobba (som instruktör) alla dagar utan lördag. Ska försöka kämma in mina egna pass i gýmmet oxå + min löpning. Oj, oj…
26 februari, 2006 at 22:04 #1029270Anonym anvandareMemberSäla mig hit o säla mig dit….
Om du é en säl, vad är jag då? en valross kanske:yikes:
Jaja, med din inställning lär du vara i BF form innan jag hinner säga krankelibrankelfnatt!You know where to find me…
27 februari, 2006 at 10:59 #1029271Anonym anvandareMemberpuh! Jag blir trött bara av att läsa ditt schema! Säkert att du inte kör för hårt? Jag tycker då inte det ser ut att vara något överflödigt fett som måste bort, att döma av de där bilderna!
1 mars, 2006 at 17:56 #1029272Anonym anvandareMemberMilia wrote:Jag tycker då inte det ser ut att vara något överflödigt fett som måste bort, att döma av de där bilderna!Hello Milia,
Man kan ju bra jämföra med sig själv och hur man är van att se ut. Jag ska bara trimma bort några gram här och där inför badsäsongen. Att jag jämförde mig själv med en säl berodde på att kände mig som en och att vågen visade 3kg mer än innan jul
1 mars, 2006 at 18:15 #1029273Anonym anvandareMemberHär går livet i 110 Phu… Lite rapport dax…
Måndag 27 feb-06[/b]
17:30 Spinning 50 min + nedvarvning och stretchTisdag 28 feb-06[/b]
18:30 Step/Styrka 50 min + stretchHinner inte med så mycket mer än skola och jobb. Smiter kanske ifrån böckerna ikväll för ett pass i gymmet :emo-thumb
1 mars, 2006 at 18:55 #1029274Anonym anvandareMemberSå till den lilla planen…[/b]
Eftersom jag i ett svagt ögonblick lade ut både bilder och mått så är det väl på sin plats med en liten plan. Målet är att komma i god form till våren. Snart är det ju dax att byta ut termobyxorna och dunjackan mot toppar och tighta jeans
Start: 1 mars-06
Måltider per dag: minst 6 måltider, gärna fler.
Kalorier per dag: 2200-2800 kcal varav 500 kcal kommer från nötter.
Note: En enskild måltid innehåller max 500 kcal.
Ätardagar: Jag har inga ätardagar men unnar mig något gott ibland.Fett 30E%: Nötter, fet fisk samt oliv- och rapsolja.
Protein 40E%: Kyckling, fisk, ägg samt magra mejeriprodukter
Kolhydrater 30E%: Här kommer den stora förändringen. Bröd, pasta och ris byts till stor del ut mot bönor, linser, gryn, spenat, haricot verts samt andra grönsaker och frukt.Träning per vecka:
Styrka: minst 3 pass
Löpning: minst 2 pass
Jobbet som instruktör (spinning + step/styrka): minst 3 pass1 mars, 2006 at 21:19 #1029275Anonym anvandareMemberOnsdag 1 mars-06[/b]
Precis hemkommen från ett löp-pass längs Borås gator. Tanken va att springa till gymmet men det va så himla härligt väder ute så jag beslöt mig för att fortsätta spinga.
Veckans löpning 1 av 2 (enligt plan)
Tid: 60 minuter + 4 minuter gång som nedvarvning.
Fart: Jogging
Distans: ca milen.2 mars, 2006 at 13:32 #1029276Anonym anvandareMemberKul att ta del av ditt schema :emo-thumb Har du tänkt dig att variera intaget mellan 2200 och 2800 beroende på vad du tränat under dagen? Typ styrka vs. cardio? Skulle vara kul att veta hur du har tänkt dig.
2 mars, 2006 at 21:07 #1029277Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Kul att ta del av ditt schema :emo-thumb Har du tänkt dig att variera intaget mellan 2200 och 2800 beroende på vad du tränat under dagen? Typ styrka vs. cardio? Skulle vara kul att veta hur du har tänkt dig.Hej Linda,
En normal vanlig träningsdag med ett pass (styrka, jobb som instruktör eller 60 min löpning) ligger jag på ca 2500 kcal. Jag väger inte all mat längre men eftersom jag gjort det under så lång tid innan har jag rätt bra koll på vad jag får i mig. Tuffare träningsdagar äter jag mer och under dagar med vila mindre. Dock inte under 2200 kcal.
Hur går det med din form-toppning? Några framsteg?
2 mars, 2006 at 21:27 #1029278Anonym anvandareMemberTordag 2 mars-06[/b]
06:30 va det dax för spinning med mina trogna deltagare samt några nya. 45 minuter aktiv spinning + nedvarvning och stretch :emo-thumb
Värken i höger axel har tyvärr kommit tillbaka 😥 Ni som läst min förra tråd vet att jag kört rehab-träning för axlarna minst en timmer varje morgon. Efter fem veckors slit har jag börjat slarva och nu är smärtan tillbaka 👿 som ett brev på posten. Så det blir att börja om igen. Rehab varje morgon minst en timme under minst ett års tid så kanske jag kan bli smärtfri :rtfm: Man får inget gratis här i världen…
Styrka minst 3 pass enligt plan kommer inte att hålla denna veckan. Hoppas kunna köra ett pass imorgon och ett på söndag. Det blir 2…
3 mars, 2006 at 19:06 #1029279Anonym anvandareMemberFredag 3 mars-06[/b]
Värken i axeln har övergått till riktigt ilsken värk 👿 och det börjar även sätta sig på humöret. Dagens styrke-pass blev inställt men har varit och jobbat.
Dagens träning:
Spinning 50 minuter + nedvarvning och stretch.Efter passet gick jag direkt till chins-räcket och gjorde 2 fria chins på ren tjurighet. Kändes konstigt nog helt ok i axeln. Jag blir verkligen inte klok på denna smärta. Dax att börja om med rehab igen med start imorgon morgon.
3 mars, 2006 at 19:11 #1029280Anonym anvandareMemberUsch, det lät ju inte kul, men smärta i axeln:( , vad är det för ptoblem du har och vad gör du för rehab-träning? (jag är nyfiken för mina axlar protesterar ibland också av någon oförklarlig anledning: )
Jag är så imponerad av ditt träningsschema! Keep going girl!:emo-thumb
3 mars, 2006 at 21:01 #1029281Anonym anvandareMemberMilia wrote:Usch, det lät ju inte kul, men smärta i axeln, vad är det för problem du har och vad gör du för rehab-träning? (jag är nyfiken för mina axlar protesterar ibland också av någon oförklarlig anledning)Hade jag vetat va problemet är så hade det helt klart varit lättare Men rehab-övningar från denna bok hjälper Men det tar tid och kräver tålamod 😥
[img=http://img445.imageshack.us/img445/8625/painfree27ea.jpg]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.