Träningen: En livsgivande drog…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Träningen: En livsgivande drog…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 75 total)
  • Author

Hellooo!!!

Roligt att du förhoppningsvis börjar komma tillrätta med axeln, även om det är lång väg kvar.
    Lycka till med löpningen, även om jag tycker du borde damma av hojen:p Idag var det underbart väder för cykling…
    Ha en bra fortsättning på helgen:friends:

Lalla wrote:
    Hellooo!!!

Roligt att du förhoppningsvis börjar komma tillrätta med axeln, även om det är lång väg kvar.
    Lycka till med löpningen, även om jag tycker du borde damma av hojen:p Idag var det underbart väder för cykling…
    Ha en bra fortsättning på helgen:friends:

Hej Lalla,

Kul att höra från dig :) Börjar faktiskt bli lite sugen på att plocka fram cykeln.

[img=http://img353.imageshack.us/img353/4118/frntidningencykla30ox.jpg]

Hej Warrior,

Kul att du har hittat hit :emo-thumb

Warrior wrote:
    Spännande att du är från Borås. Jag bodde där under min barndom, väldigt vackert! Sedan så flytta jag till Göteborg, men man vänjer sig liksom.

Själv är jag uppvuxen i Göteborg ;) Efter gymnasiet flyttade jag till Borås för att plugga vidare.

Warrior wrote:
    Jag skummade snabbt igen din Journal, såg att du jobbade som instruktör redan 1993, hmm har du varit gympa lärare någon-gång?

Nix

Warrior wrote:
    Ha det så bra i Borås, måste besöka stället igen… snart. :

Då får vi ta ett träningspass :nod

Skönt att höra att axeln är bättre! :D aldrig kul att vara skadad:evil:

Milia wrote:
    Skönt att höra att axeln är bättre! :D aldrig kul att vara skadad:evil:

Det kommer ta lååång tid innan min axel är bättre men jag tror att jag äntligen har hittat ett rehab-program som fungerar för mig och mitt problem. Nu gäller det bara att ha tålamod och fortsätta fast det värker 8) Minst 6 veckors träning varje dag till att börja med.

Söndag 19 mars-06[/b]

Promenad i det underbara vädret ;) och så mitt spinning-pass på kvällen :devil:

[img=http://img339.imageshack.us/img339/6228/spinning50er.jpg]

Måndag 20 mars-06[/b]

Jag älskar måndagar. Första dagen på en ny vecka, fylld av möjligheter och förväntningar ;)

Dagens träning :bb:

Rehab-program axel 40 minuter

Spinning 50 minuter + stretch

Tisdag 21 mars-06[/b]

Dagens träning :bb:

Rehab-programmet för axeln 45 minuter

Step/Styrka 55 minuter + stretch

:(

Nu börjar skolan bli helt överjävlig. Alla lärare i samtliga ämnen löper fullständig amok och det bara ösregnar prov och inlämningar. Det är tur att jag jobbar som instruktör annart skulle jag nog förtvina bakom en bok. Min träning består i dagsläget av jobb + rehab + promenader med vovven. Jag längtar sååå efter ett tung styrketräningspass men tyvärr får detta vänta till sommaren pga axelbesvär och tidsbrist. Har svårt att göra något halvhjärtat. Allt eller inget är jag i ett nötskal. Ibland önskar jag att jag vore lite mindre ambitiös. But that´s me…;)

Onsdag 22 mars-06[/b]

:lazy: Vila + :rtfm: Rehab-träning axel

Torsdag 23 mars-06[/b]

06:30 Morgon-spinning ;)

Axel :( 😥

Oj oj, 06.30, det va tidigt det… Käkar du frukost innan det eller??
    Aj aj hoppas axeln blir bättre!

Hej Zitruz,

Kul att du hittat hit :)

Zitruz wrote:
    Oj oj, 06.30, det va tidigt det… Käkar du frukost innan det eller??
    Aj aj hoppas axeln blir bättre!

Nix, ingen frukost men en kopp kaffe om jag hinner. Hunden ska ju ut oxå innan jag sticker iväg till gymmet :yahoo:
    Nu när axeln värker blir det ingen styrka men under perioder med tung styrketräning tar jag alltid en proteindrink nån timme innan spinningpasset :bb:

Det är verkligen urtrist med en journal utan styrketräning :( Hoppas kunna leverera lite roliga pass framöver bara axeln vill sluta värka :( Får nog söka professionell hjälp snart om det inte löser sig på annat sätt.

[img=http://img343.imageshack.us/img343/1011/verkropp12rd.jpg]

Ok jag kan orka med en promenad sen så vill kroppen ha min frukost. Men det blir la vad man vänjer sig vid kanske.

Ja det e ju lätt å skada axlarna då dom arbetar vad man än tränar känns det som. Kännde själv av dom lite för ett tag sen men har fått lite tips på övningar för att bygga upp och stärka axlarna från grunden. Så man får hoppas att man slipper skador.

synd med axeln tjejen..men det ordnar sig nog ska du se!!

nu har jag fått mer tid att glida på body igen ..äntligen :emo-thumb

kör hårt bäst du kan!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 75 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.