Vår/Sommarträning-06

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Vår/Sommarträning-06

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 85 total)
  • Author

Namn; Therese

bor; Malmö

född; 1983

Längd; 165cm

vikt, vanligtvis 69kg, just nu ca 71kg, vikten är för mig dock ganska oviktig.

Mål; att uppnå ett upplägg/livsstil som jag trivs med och att trimma till kroppen lite extra.

Jag startar en ny tråd med tanke att få lite extra inspiration 😮 igen… men också för att jag ändrat mycket inställning till min livsstil när det gäller träning.

Jag har lärt mig mycket det senaste året hur min kropp fungerar och svarar på olika tränings och kostmetoder…

jag har haft en lång period av vila/olust för träningen, varför?….ja kanske har jag inte nått den balans och livsstil jag trivs med riktigt än som jag trodde. jag kommer köra på nu efter ett upplägg jag lägger upp själv, denna gången kommer jag lite på min egen kunskap och erfarenhet men också av det jag lärt mig förra året som gav mig väldigt mycket i min träning!, ett upplägg jag kan ändra efter hand som jag själv vill efter uppnådda resultat.

Det jag vill uppnå är en livsstil jag trivs med, som ger resultat men som också kräver en del vilja och målvedvetenhet av mig . Är hyfsad nöjd med min kropp men den behöver trimmas till en hel del fortfarande.

Kommer rikta in mig en hel del på konditionsträningen men ändå köra så tungt jag kan i styrkan.

Träningen på ett ungefär;

3 -4 pass styrka
    2-4 cardiopass, Löpning/crosstrainer/promenader

Kost; äter ca 5-6 mål per dag, kommer äta allt fast på ett förnuftigt sätt så jag går ner i fett % i ett behagligt tempo.

jag räknar inte kcal, går efter Gi osv utan går mer efter sunt förnuft :emo-thumb

Är glad för stöd och inspiration men inte för mycket ryggdunk nu va:nono: …jag behöver lite piskan på ryggen nu med :P ..

foto sen nyår, har rätt okej axlar osv men behöver bättra på ben, rygg och biceps, ska koncentrera mig på dessa muskelgrupper.

Ok, ska följa det här nu och så får vi ta en fika snart;)

Hello du Tess, tror bestämt att jag känner igen dig…

Lycka till med din ”nya” livsstil och nya liv;) :emo-thumb
    Kul att du e tillbaka här iaf. se nu till o inte försvinna sådär igen! Då blire piskan….;)

Silvia wrote:
    Ok, ska följa det här nu och så får vi ta en fika snart;)

Absolut tjejen:emo-thumb ….tiden verkar aldrig räcka till :(

Lalla wrote:
    Hello du Tess, tror bestämt att jag känner igen dig…

Lycka till med din ”nya” livsstil och nya liv;) :emo-thumb
    Kul att du e tillbaka här iaf. se nu till o inte försvinna sådär igen! Då blire piskan….;)

Tack grabben!!…jag är motiverad nu och denna gången har jag ett upplägg och tankesätt jag vet ger resultat men nu krävs det lite vilja med och den finns där 8)

nu ska jag ut på morgonpromenad…..lite sent dock

Härligt med en ny journal från dig Tess! :up:

Hej tess.
    Det va stor skillnad på dig nu än på ett kort jag sett tidigare på dig.Du har verkligen gjort framsteg..**applåderar**:emo-thumb

Hej hopp..
    Så det är här du är nu:D

Får skriva lite här med i dag då..
    Du är bra inspirerande själv, ska du veta..

Jag sitter just nu och räknar ner minuterna tills vi ska dra till gymet och träna..
    Denna veckan borta från gymet har iaf fått mig att inse att träningen är en stor del av mitt liv som är här för att stanna.

Lycka till med nya tråden, kärleken, ja, allt det dära du vet..//:|

lycka till att hitta balansen som passar i ditt liv just nu!

även om du inte tränar och äter som förut betyder det inte att det inte passade dig då….man har ju olika perioder då man äter o tränar olika under året. tror det gäller för de flesta….

Tack tjejer :drinks:

Idag blev det 70 minuters rask morgonpromenad med pojkvännen, superskönt faktiskt, morgonpromenader har legat på hyllan för länge :emo-thumb

Imorgon blir det styrka och intervallträning 8)

Ha en trevlig måndagskväll…imorgon är det back to work :(

Gud vilken morgon, fattar inte hur jag kan vara så trött efter en lång vilohelg

Ser fram emot styrkan idag, får se om pojkvännen följer med, stackaren är fortfarande förkylder och gnällig :|

vi gick morgonpromenaden tillsammans igår, han var ihärdig att följa med men efter vi hade gått 50minuter så fick jag frågan…du Älskling…måste jag också hålla på med sån här förbränningsträning? ……mitt svar,,,:nod …:D

ska börja skriva ner vikter nu med…:emo-thumb
    ses senare gott folk / Tess

Tess wrote:
    vi gick morgonpromenaden tillsammans igår, han var ihärdig att följa med men efter vi hade gått 50minuter så fick jag frågan…du Älskling…måste jag också hålla på med sån här förbränningsträning? ……mitt svar,,,:nod …:D

Ja se karlar :)!

Erasmusina wrote:
    Ja se karlar :)!

Ja vissa orkar inte mer än 50 min :) :D

Kul att ni promenerade ihop Tess:emo-thumb

Tess wrote:
    Gud vilken morgon, fattar inte hur jag kan vara så trött efter en lång vilohelg

Ser fram emot styrkan idag, får se om pojkvännen följer med, stackaren är fortfarande förkylder och gnällig :|

vi gick morgonpromenaden tillsammans igår, han var ihärdig att följa med men efter vi hade gått 50minuter så fick jag frågan…du Älskling…måste jag också hålla på med sån här förbränningsträning? ……mitt svar,,,:nod …

ska börja skriva ner vikter nu med…
    ses senare gott folk / Tess

HAHA :D här ser vi vem som bestämmer :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 85 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.