Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vår/Sommarträning-06
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 april, 2006 at 09:37 #1016422Anonym anvandareMember
IQA och Vanni…thanx, kul att ni kollar in….jag behöver någon som håller koll på mig:emo-thumb
allt gick kanon igår och gjorde en kaka med banan och choklad/bananprotein, tog dock lite riktigt mjöl i med..blev kanongod!!!…o smeten….gud såna flashbacks man fick när man satt och slicka skålen….som liten var jag en riktig liten räka, slickade alltid bakskålar med smet och åt smuldeg rakt upp och ner ,,,bästa var nog frukosten….stekta fransbröd i ägg med grädde o sylt, tänk vad mor mor kunde mycket om hälsosam frukost
off topic, sorry
idag blir det iallafall gymmet, Bröst/triceps och mage står på schemat, sen löpning eller crosstrainer intervall :emo-thumb
TAck för allas stöd, är verkligen kul att vara tillbaka på banan igen
20 april, 2006 at 21:15 #1016423Anonym anvandareMemberidag blev det vila…..mensvärken tog över lusten att träna, så får ta gympasset imorgon istället eller lördag!
21 april, 2006 at 10:01 #1016424Anonym anvandareMemberär verkligen besviken på mig själv idag…..åt alldeles för mycket igår, plus att jag var grinig o tjurig hela kvällen för att jag hade skippat träningen…:evil:
när ska det bli reda med mig igen
motiverad som tusan ja just d……varför kan jag inte hålla uppe den som tidigare
21 april, 2006 at 10:05 #1016425Anonym anvandareMemberTess wrote:är verkligen besviken på mig själv idag…..åt alldeles för mycket igår, plus att jag var grinig o tjurig hela kvällen för att jag hade skippat träningen…:evil:när ska det bli reda med mig igen
hmmm…din ”förändring” i höstas gick väldigt snabbt o som i en handvändning.
kanske är det inte så lätt o går så snabbt att bara ”ändras” så där som man vill….
många tankar o vanor o inte minst de dåliga har en tendens att dyka upp åter igen….o oftast om man mår lite dåligt eller är inne i förändringar i livet.kämpa på!
21 april, 2006 at 10:05 #1016426Anonym anvandareMemberTess wrote:är verkligen besviken på mig själv idag…..åt alldeles för mycket igår, plus att jag var grinig o tjurig hela kvällen för att jag hade skippat träningen…:evil:när ska det bli reda med mig igen
Tess
Varför sätter du inte upp små delmål? C’mon du klarar det!
21 april, 2006 at 10:07 #1016427Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:hmmm…din ”förändring” i höstas gick väldigt snabbt o som i en handvändning.
kanske är det inte så lätt o går så snabbt att bara ”ändras” så där som man vill….
många tankar o vanor o inte minst de dåliga har en tendens att dyka upp åter igen….o oftast om man mår lite dåligt eller är inne i förändringar i livet.kämpa på!
ja jag fattar inte riktigt vad som händer måste nog ta mig en funderare :what:
21 april, 2006 at 10:09 #1016428Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:TessVarför sätter du inte upp små delmål? C’mon du klarar det!
jo sant………..brukar hjälpa en del……
men jag fattar inte varför jag har så kass disiplin för tillfället
21 april, 2006 at 10:18 #1016429Anonym anvandareMemberTess wrote:jo sant………..brukar hjälpa en del……men jag fattar inte varför jag har så kass disiplin för tillfället
Det blir så ibland bara..ta det inte så hårt..kämpa på så klarar du allt du vill! Kom ihåg att det finns INGA hinder, det är bara ett påhitt för den late:) Tänk på detta: Se inte problem i varje hinder som dyker upp, utan lär dig se möjligheterna!Tro på dig själv:up:
21 april, 2006 at 11:12 #1016430Anonym anvandareMemberJag tror du har för höga mål uppsatta och så känner du dig dålig när du ”inte klarar dem”, hur många pass har du som mål att köra egentligen? 3-4 st tror nog jag är mycket nog om man har ett heltidsjobb, svårt tt få orken och tiden att räcka till ändå.
Om du som du skriver dessutom går omkring småhungrig betyder ju det att du äter för lite och det gör ju också att man kanske tappar ork och även motivatione eftersom träningen blir tyn gre och då inte lika rolig, så är det för mig i alla fall. Kram!21 april, 2006 at 12:30 #1016431Anonym anvandareMemberfrida G…jag förstår…tack ska tänka på det!
Milia; jo sant att jag har mycket med jobb osv men jag är mycket allt eller inget..tycker inte det e kul att ”bara” köra 3-4 pass….känns inte som det ger resultat…..även svårt att äta mittemellan dietaktigt och normalt…men jag jobbar på det..det är som athleticmia säger…vissa saker försvinner inte bara man får jobba på dem…:emo-thumb
21 april, 2006 at 13:13 #1016432Anonym anvandareMemberKänner igen mig i det där allt eller inget tänkandet, men kanske är det något du borde jobba på? Eftersom det kanske inte funkar som du kör nu, med allt eller inget, balans är ju ändå det bästa, eller hur?
Du har ju inte så mycket att förlora på att testa!21 april, 2006 at 14:09 #1016433Anonym anvandareMemberJu högre krav man ställer på sig själv desto svårare är det att leva upp till de. Man får ta ett steg i taget och försöka återgå till sina vanor utan att för den skull gå till överdrift. För dig gäller allt eller inget men eftersom du nu har en till person att ta i beräkning kan det vara svårt tror jag. Vad var det som gjorde att du fick till det så bra i höstas med disciplinen? Kanske kan du finna något annat eller liknande som inspirerar dig på samma sätt? Bara en tanke
21 april, 2006 at 15:08 #1016434Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Ju högre krav man ställer på sig själv desto svårare är det att leva upp till de. Man får ta ett steg i taget och försöka återgå till sina vanor utan att för den skull gå till överdrift. För dig gäller allt eller inget men eftersom du nu har en till person att ta i beräkning kan det vara svårt tror jag. Vad var det som gjorde att du fick till det så bra i höstas med disciplinen? Kanske kan du finna något annat eller liknande som inspirerar dig på samma sätt? Bara en tankei höstas hade jag mycket tid för träningen/kosten plus att jag tyckte det var himla kul….
jag har ju fått hjälp mycket med det mentala med balansen mellan kost/träning så jag vet vad jag pysslar med men det är nog några pusselbitar som måste på plats…hur vet jag dock inte
får ta mig en funderare …upplägget tror jag kan funka bra..e mest kosten som jag nojjar över mycket…
22 april, 2006 at 11:48 #1016435Anonym anvandareMembership ship….
så var det helg..
den kommer bestå av lite vårstädning och promenader :emo-thumb
tack för allas uppmuntran igår..det behövdes…men jag ska försöka hålla min motivation uppe :ike:
22 april, 2006 at 18:28 #1016436Anonym anvandareMemberTess wrote:ship ship….så var det helg..
den kommer bestå av lite vårstädning och promenader :emo-thumb
tack för allas uppmuntran igår..det behövdes…men jag ska försöka hålla min motivation uppe :ike:
Låter bra! Ha en fortsatt bra helg :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.