Vår/Sommarträning-06

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Vår/Sommarträning-06

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 85 total)
  • Author

så dår var jag igång,,,och nu finns det ingen återvändo :|

började morgonen med 30min crosstrainer

och nu kvällspass på 30min…

känns bättre att dela upp passen på crosstrainern, blir så drygt annars ;)

Dagen i övrigt har varit jobbig, faktistk så reagerar min kropp kraftigt när jag ”avgiftar” från dålig mat……känns som jag ska sluta röka eller nått…..för fast jag inte har ätit megadåligt så har det varit mkt kolhydrater osv…men ändå känns det bra, det är bara första veckan som kan vara jobbigt!..stackars min sambo :p

Övrigt o lite frågor….

lite funderingar…..många pratar om sötninsgsmedel just nu, hur farligt det är osv…..men hur många av fitness tävlande osv borde inte bli redigt sjuka då?, det används ju flitigt av just dem?…jag har dragit ner lite på det men känns jobbigt om man skulle undvika det helt…

Fikon…har ätit det lite pga av min mage…….hur bra är fikon egentligen?…är ju himla sött och gott så kan vara gott om man behöver nått litet sött nån gång…

har köpt massa gott te nu när sötsuget sätter in…….har för mig det är månag som använder sig av det!:up:

//Tess

Hej hej! Kul att du är igång nu igen! :) Tänkte bara säga att jag använder mig mycket av te!! Både grönt te och annat… det dämpar faktiskt sötsuget, speciellt om man har med anissmak (tror jag det var jag hade). I allafall om man gillar lakrits då.. :)
    Kämpa på nu! 8)

Härligt att du är igång igen!
    Du kommer säkert känna dig bättre om några dagar när du käkat bra mat ett tag!

Kanske inte svar på någon fråga men jag drar ner på sötningsmedlet när jag nu deffar. Inte för att jag vet om det spelar roll men jag har tagit bort allt raffinerat och ”onaturligt” och då också sötningsmedel. Håller mig till att lyxa till det på helgen genom lite ColaLight.

mariia wrote:
    Hej hej! Kul att du är igång nu igen! :) Tänkte bara säga att jag använder mig mycket av te!! Både grönt te och annat… det dämpar faktiskt sötsuget, speciellt om man har med anissmak (tror jag det var jag hade). I allafall om man gillar lakrits då.. :)
    Kämpa på nu! 8)

ja jag ska testa..testade ett grönt te jag köpte igår…faktiskt gott :emo-thumb

jappsjag ska kämpa på!

CamillaJ wrote:
    Härligt att du är igång igen!
    Du kommer säkert känna dig bättre om några dagar när du käkat bra mat ett tag!

Kanske inte svar på någon fråga men jag drar ner på sötningsmedlet när jag nu deffar. Inte för att jag vet om det spelar roll men jag har tagit bort allt raffinerat och ”onaturligt” och då också sötningsmedel. Håller mig till att lyxa till det på helgen genom lite ColaLight.

Tack Camilla!!

ja det känns faktiskt redan bättre idag men igår kändes det jobbigt…gnällde som en 14åring här hemma :( :D

ska dra ner lite på sötningsmedel jag me…..men då och då använder jag det :up:

Dagens Träning;

Bröst/triceps ca 50min…gick kanon :emo-thumb

Crosstrainer 30min efter passet.

kosten har funkat bra och allt känns lättare idag :up:

känns kanon 8)

Mvh Tess

Jag snålar då INTE med sötningsmedel kan jag säga :) Helt beroende av det! Hade aldrig orkat gå på diet utan alla dessa produkter med sötningsmedel!

Har du provat rött te? Det är supernyttigt och innehåller inget koffein, så det passar perfekt på kvällen. Jag har ett med smultron-vanilj smak och det är helt underbart gott!

Kör hårt tjejen!!
    Snart kommer du vara helt inne i dina nya matvanor igen och då kommer du tycka att det känns helt naturligt!

Kram på dig!

Tjenare

Har också dragit ner på funlight-konsumtion för att jag tror att den söta smaken kanske kan stimulera ytterligare sötsug och för att det inte är ”naturligt” men jag gör ingen stor grej av det och använder det ibland. Använder mer frukt som ger natulrlig sötma istället för fubnligt tex men jag tycker inte man behövert sluta helt med sötningsprodukter. Likaså tycker jag inte du behöver sluta äta fikon heller, allt handlar ju om mängden och om balans. :)

Lina, jag vet att det är kanon när man deffar men jag ska inte utesluta det helt men försöka dra ner lite på det,,,känns som det är för sött för att vara bra typ:p :(

Silvia; tack för tipset, o fikon slutar jag inte med…;)

en underbar måndag har det varit…

30min morgonpass på crosstrainern…

sen shopping al day long…kontot är dock litet just nu

50min promenad på kvällen

kosten har gått kanon….blir lite ryggbiff och grönsaker snart här..:P

Jag ser till att äta med lagom mellanrum och så bra jag kan men förbjuder inga livsmedel och det känns så himla skönt……

är en riktig frihet när man kan kombinera träningslivet med en kosthållning man kan leva med och som inte får en att skita i allt till slut pga av tristess och sug…
    jag tror jag är tillbaka i gängorna igen 8)

Mvh Tess

då var det Tisdag och åter till jobb igen..

känner mig grymt hungrig idag, jobbigt :(

ikväll blir det iallafall Rygg/biceps :emo-thumb

nä får väl jobba lite nu…inte alls kul idag :(

Tess wrote:
    då var det Tisdag och åter till jobb igen..

känner mig grymt hungrig idag, jobbigt

ikväll blir det iallafall Rygg/biceps

nä får väl jobba lite nu…inte alls kul idag :(

ingen jobb inga pengar :nono: så det är bara att bita ihop Tess ;)
    Bra tecken att du är hungrig elller hur. Kör du ingen morgon cardio?

Hej tjejen!

jo alla dagar utom de dagar jag kör styrka kör jag morgonpass :emo-thumb ….orkar inte varje dag 😮

jo bra tecken visst men inge roligt …I WANT FOOD :D

Ny månad och nya tag :emo-thumb Jag tror på dig Tess, det vet du! Låter bra att du beaktar vad du själv orkar med och kör dina pass så som de känns bra för dig. Det är ju den träning man orkar med i längden som funkar, inte det man orkar med ett par månader eller så.

En undring bara, varför är det bra att man är hungrig? är det för att det typ bevisar att man ligger på minus eller…?
    Jag har också varit så himla hungrig de senaste dagarna och vet inte riktigt hur jag ska hantera det.
    Ska man rida ut stormen och vänta på att det blir bättre så småningom för att kroppen vänjer sig, eller ska man fylla på med extra energi för att förhindra att man får ett toksug senare som man inte kan hålla emot?

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 85 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.