Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vinterbulk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 december, 2005 at 19:09 #92733Anonym anvandareMember15 december, 2005 at 19:09 #1014319Anonym anvandareMember
Ja det
17 december, 2005 at 02:59 #1014320Anonym anvandareMemberFörsta passet.
Hantellyft åt sidan :
3 reps med 28 kg:s hantlar.
5 reps med 21 kg:s.
17 rep med 11 kgs
12 reps med 11 kgsHantelpress :
9 reps med 32 kgs
6 rep med 32 kgsFramåtlutande enarms hantellyft åt sidan :
5 reps med 34 kgs. Fick en sällan skådad kontakt i baksida axlar här, som om det var en explosion på gång.
Polaren körde ngn sving variant, då vi ibland tävlar lite mot varandra i vissa övningar fick jag för mig att visa att hans fusk variant tillåter en hel del mer vikt vilket resulterade i 3 reps med 38 kgs :p Varken strikt el. ngn kontakt.
Reppade 2 set till med 21 kgs och 11 kgs.Militärpress :
Reppade med 50 kg.
70 kg. Tänkte köra några reps men var för slut för att få mer än 1 rep. Har dessutom inte kört denna övning på minst ett år så det var VINGLIGT.Omvända schrugs i smith :
Reppade 3 set.Enarms lyft åt sidan i cable, dropsets :
Reppade 2 omgångar.Gick fint detta pass, ngt segt bara i början då klockan var 23.00 vid start.
17 december, 2005 at 03:28 #1014321Anonym anvandareMembermycket intressant . Vill du dela med dig av bilder :emo-thumb
M
17 december, 2005 at 03:52 #1014322Anonym anvandareMembergurgel wrote:mycket intressant . Vill du dela med dig av bilder :emo-thumbMåste bara fråga, dina hantellyft åt sidan ser väldigt bra ut i jämförelse med dina vikter på hantelpressarna som inte är så värst mycket vikt. Är de strikta reps du kör på lyften åt sidan eller gungande slänglyft
ska hur som haver bli roligt att läsa hur de går för dig samtidigt som man får något att kämpa emot.
Fullständiga reps men lite gung blir det när jag går ner på 3-4 reps.
Jo jag vet, har alltid varit svag i pressar. Helst hantelpressarna. Svaga triceps och en balans som inte alltid stämmer.Vad gäller hantellyften åt sidan för baksidan så ökade jag på ganska bra på sistone. Ryggen lär hjälpa till en del men det är skitsamma då jag får bra kontakt med baksidan.
Imorgon blir det rygg, möjligen armar också om jag hinner trycka in två pass innan kvällen närmar sig.:bb3:
17 december, 2005 at 04:01 #1014323Anonym anvandareMembervarför jag frågar är just pga att de inte är en övning man är speciellt stark i oav storlek. Många som kör under 20 kg och ändå har riktigt stora axlar. Jag vet en som kör strikt på sina 20 och han är en av de få jag sett göra de föröver ett par monster genom åren. Men sen så tränar man på ett lantis gym . Så länge du får kontakt som du säger så görde mindre men frågan är om du verkligen får de .
baksida axeln beroende på utf och övning går de att köra på mycket vikt med bra resultat. De är vad jag märkt själv
Som jag sa från början skulle va jädrans roligt med bilder .
17 december, 2005 at 04:06 #1014324Anonym anvandareMembergurgel wrote:varf17 december, 2005 at 04:19 #1014325Anonym anvandareMemberkanske pga av skador. Men inte torksar man styrka för att man inte kör övningen . Om möjligen mark/böj för att de är så pass påfrestande övningar för mer än bara muskeln.
Just därför postar man bilder så man har någe att se tebax på. Vi vet att du är på bulk. Sen är de alltid roligt att se vad man har framför sig när man läser om dina resultat :emo-thumb. Blir roligare att läsa helt enkelt då man vet hur personen ser ut. Posta en innan (bulk) bild och en bulkbild om de känns bättre då.
Nu ska jag inte förstöra mer här inne. Eller rättare sagt ska försöka att inte göra
17 december, 2005 at 04:23 #1014326Anonym anvandareMembergurgel wrote:kanske pga av skador. Men inte torksar man styrka för att man inte kör övningen . Om möjligen mark/böj för att de är så pass påfrestande övningar för mer än bara muskeln.Just därför postar man bilder så man har någe att se tebax på. Vi vet att du är på bulk. Sen är de alltid roligt att se vad man har framför sig när man läser om dina resultat :emo-thumb. Blir roligare att läsa helt enkelt då man vet hur personen ser ut. Posta en innan (bulk) bild och en bulkbild om de känns bättre då.
Nu ska jag inte förstöra mer här inne. Eller rättare sagt ska försöka att inte göra
Nä styrkan ”rasar” inte, men man blir ovan vid övningen så nog tappar man träningsvikt. Har hänt fler än en gång för min del. Mkt balans dessutom i hantelpressen, men så är det även skillnad på att ha den först i passet utan ngn övning som tröttar ut axlarna innan pressen.
Ska fixa ngn bild hursomhelst framöver, nu är det sömndags. Blir tungt att ta mig upp ur sängen tidigt imorgon
17 december, 2005 at 04:40 #1014327Anonym anvandareMemberLindmark wrote:N17 december, 2005 at 17:36 #1014328Anonym anvandareMemberLatsdrag fram brett grepp :
19 reps på 40 kg
? reps på 60 kg.
6 reps på 90 kg.Skivstångsrodd :
17 reps på 70 kg.
9 reps på 100 kg.
5 reps på 140 kg.Enarms cablerodd från övre trissan :
12 reps på 30 kg/arm.
7 reps på 40 kg/arm.Sittande enarmsrodd :
14 reps på 40 kg/arm.
7 reps på 70 kg/arm.Latsdrag till nacken :
? reps på 50 kg.
Några reps på 80 kg.Omvända cableflyes :
Reppade 2 set.Reprodd, dropsets :
Reppade 2 omgångar.Hantelschrugs pyramid, reppade på :
32 kgs
42 kgs
53 kgsSchrugs bakpå i smith, reppade på :
80 kg
110 kg
140 kgFör slut i ryggen för att orka gå tyngre på shrugsen.
Ett hyffsat bra pass med skön pump.
17 december, 2005 at 18:35 #1014329Anonym anvandareMemberDu verkat stark som fan, ocks
18 december, 2005 at 01:33 #1014330Anonym anvandareMemberBilder kommer så småningom. Ngn gång här vid jul/nyår troligen.
Har tänkt ta en del bilder med mobil kameran men måste rengöra linsen först så det har inte blivit av.Kan dock ta lite mått om ngn dag ifall det är av intresse.
Nu ska jag äta så jag piggnar till efter ett par öl under kvällen.
90s skrov med ett gäng lökringar och en panna kaffe ska nog fixa så jag orkar köra på rejält på passet imorgon19 december, 2005 at 11:06 #1014331Anonym anvandareMemberJahapp, morgon passet avklarat. Riktigt skitpass.
Tom i kroppen och mentalt var jag nog i ngn annan värld.Skivstångscurl :
Tänkte mig på några mindre strikta på 80 här, men lade tillbaks stången lika snabbt som jag tog upp den.
7 reps på 60 kg Behövs nog inte sägas ngt.
14 reps på 40 kg. Ngt långsammare reps än normalt. Ngn kontakt var det dock inte att snacka om.
7 reps på 40 kg. Förra tog tydligen ordentligt iaf.Hantelcurl :
Några reps med 28orna, armbågen satt dock stopp så fick avbryta.
Några reps med 21orna.Det fick vara, så dålig form idag så det var ingen idé att fortsätta. Helst inte med fästena vid underarmen och armbågarna strejkandes.
Dags att byta första övning igen och släppa på vikt kåtheten ett tag framöver.Haft ett antal bra bicce pass på senaste tiden så ska väl inte klaga, gäller dock få ordning på maten och sömnen som jag slarvat med ngt på sistone.
Triccar ikväll och förhoppningsvis bättre pass än detta.
19 december, 2005 at 11:36 #1014332Anonym anvandareMemberAktuella mått
Överarmar : 46,5-47 cm.
Bröst/Rygg, ej avslappnat : 134-135 cm.
Midja : 98 cm.
Lår, mätt högt upp : 68 cm.
Underarmar : 38 cm.
Nacke/Hals, mätt i mitten : 55-56 cm.
Vader : 42 cm.Armar och lår behöver förbättras innan det börjar se ut som ngt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.