Vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 262 total)
  • Author
    mikael.H wrote:
    ja men vafan det blir du när du vilar, då lägger sig ditt 220 stående rodd pass som bomull runt befintliga muskler så kommer du tillbaka som en riktig grottman :)

börjar faktiskt bli småsliten jag med, snart dags för en riktig vilovecka för mig, inte så illa som för dig men baksida ben och korsryggen börjar bli lite småtrött, småslitigt för kroppen att träna tungt men ack så kul..

Jo det är svårt att undvika den tunga träningen oavsett krämpor el. ej :D
    Ibland behövs det dock lite vila. Sitter fortfarande och funderar över hur deffen ska gå till, funderar på att alternera lågrep och högrep varannan vecka och kanske ligga liiite högre på kolisarna under den tunga veckan.

Har ändå rätt så mkt att tappa så det går nog undan till en början direkt jag lägger in promenaderna. Behöver troligen inte justera kosten alltför mkt de första veckorna.

mm ne i början tror jag det räcker bra med ökad cardio verksamhet man tappar möe iaf, angående hög/låg reps så i år kör jag på med tungträning genom hela deffen, slänger in nått högreps set när jag känner för det precis som under resten av året med andra ord.

känns riktigt bra so far och fettet försvinner och styrkan verkar klara sig så jag kör på så här så länge inte kroppen säger ifrån, tror faktiskt inte det är negativt att träna tungt under deff så länge man inte ska ner på samma fett% som tävlande elit byggare, känns iaf bra för mig, fast det är klart jag har en bit kvar till den nivån :)

mikael.H wrote:
    mm ne i början tror jag det räcker bra med ökad cardio verksamhet man tappar möe iaf, angående hög/låg reps så i år kör jag på med tungträning genom hela deffen, slänger in nått högreps set när jag känner för det precis som under resten av året med andra ord.

känns riktigt bra so far och fettet försvinner och styrkan verkar klara sig så jag kör på så här så länge inte kroppen säger ifrån, tror faktiskt inte det är negativt att träna tungt under deff så länge man inte ska ner på samma fett% som tävlande elit byggare, känns iaf bra för mig, fast det är klart jag har en bit kvar till den nivån :)

Nä det bästa är nog att hålla sin tunga träning under deffen, men jag kommer nog öka repsen generellt. Känns som jag kan låta kroppen repa sig lite ett tag. Har haft en period nu då jag försökt öka hela tiden och det känns av i kroppen minst sagt. Deffen är ju inget tillfälle då man i normala fall får några större ökningar så det är ett bra läge att stiga tillbaks med vikt hetsandet ett tag. Försöka öka repsen ett tag istället för vikterna.

helt sant det med och jag försöker faktiskt att hålla ett hyffsat högt repsantal innan jag ger mig på en vikthöjning 10+reps för det mesta iaf.

men än hur man vrider på det så är det bra med variation och lättare perioder med då kroppen får återhämta sig ordentligt.

träna gött nu mannen.

Dagens. Kände mig i riktigt risig form och svag. Tror det är en förkylning som börjar sätta sitt grepp igen. Får se om det blir ngn träning imorgon.

Biccar

Enarms scottcurl :
    6 reps med 28 kgs
    3 reps med 28 kgs
    11 reps med 16 kgs

Enarms scottcurl(Hammer) :
    10 reps med 16 kgs
    7 reps med 16 kgs

Sittande bakåtlutande hantelcurl :
    3 rep med 21 kgs. Fanns inget kvar här.

Triccar

Smalbänkpress. Riktigt smalt grepp och långsamt på nervägen. Går ner tills det är ngn cm kvar till bröstet för att hålla kvar trycket på triccarna.
    10-12 reps på 100 kg.
    Riktigt långsamma reps på 70 kg 2 set.

Enarms hantelextensions bakom huvudet :
    17 reps med 11 kgs
    7 reps med 21 kgs

Liggande scullcrushers med hantlar, långsammare reps tempo :
    Vet ej hur många reps med 11 kgs.
    7 reps med 16 kgs.

Enarms pushdown, dropsets :
    11 reps
    7 reps

Pushdown med kort vinklad stång, dropsets :
    12 reps
    4 reps

Pga förkylning och ont i låret så blev det ett minst sagt lätt pass idag :p
    Kunde inte hålla mig borta från gymet så det blev 1,5 timma undersida underarmar. Kör nästan aldrig denna del av underarmarna så det skadar verkligen inte.

Sittande handledscurl med skivstång :
    Massa reps 2 set på 20 kg.
    16 reps på 40 kg
    12 reps på 40 kg
    5 reps på 60 kg. Jag är lika svag i denna övning som för 3 år sedan när jag körde underarmarna lika mkt som allt annat. Kanske är ett tecken på att jag behöver träna dem mer. har ju inte direkt synts ngn tillväxt heller på mkt lång tid.

Stående handledscurl bakom ryggen :
    21 rep på 40 kg
    18 reps på 40 kg
    2 set på 60 kg
    7 rep på 70 kg

Enarms handledscable curl bakom ryggen, dropsets :
    Pyramid på 3 omgångar.

Sittande enarms handledscable curl, dropsets :
    Pyramid på 3 omgångar.

20 set undersida underarmar på 1,5 timme alltså. Var inget högre tempo.

tungt som bly:P

Kvällens omgång på gymet

Benpress, ungefärliga reps. Var svårt att hålla räkningen :
    80 reps på 130 kg
    65 reps på 180 kg
    42 reps på 230 kg
    30 reps på 280 kg
    17 reps på 330 kg
    9-10 reps på 380 kg

Hacksquat, långsamma reps annars ryker knät direkt här :
    30-40 reps på 50 kg
    20-25 reps på 80 kg
    15 reps på 110 kg
    10 reps med 125 kg
    4 reps med 155 kg

Benspark i superset med böj i smith, fötterna långt framme och smal fotställning :
    Reppade 2 omgångar

Gynekolog stolen i superset med böj i smith, fötterna långt framme och bred fotställning :
    Reppade 2 omgångar

Haft kramper av o till ett par timmar efter passet. Aldrig kört så mkt reps för benen så det lär kännas imorgon :|

Var ngn forced reps på i princip varje set men kommer ej ihåg om det var 1-2 reps och exakt i vilka set så jag skippar att skriva in det.

Körde ett bröstpass som jag ej hunnit skriva in. Sitter nu rejält förkyld så det blir ingen träning på större delen av denna vecka. Passar på att ta vila oavsett om jag tillfrisknar de närmsta dagarna el. ej.

Kändes rätt tungt att köra med förkylning i kroppen, men det gick ändå rätt bra :

Bänkpress :
    7 reps på 140 kg. Fegar fortfarande för mkt, helst på första. Sänkte stången supersakta o väntade ngn sek innan jag tryckte upp den. Skulle finnas ngn mer rep att få ut om jag skulle få ordning på den biten. Tar förbannat mkt kraft.
    Reppade på 120 kg
    21 reps på 80 kg.

Ökade upp tempot rejält här och hämtade bara andan och sedan på igen

Lutande bänkpress :
    17 reps på 70 kg
    ? reps på 90 kg

Hantelpress dropsets :
    Reppade med 32 kg – 21 kg. 12-15 rep
    Likadant som förra

Framåtlutande cablecrossover – Press i maskin, supersets :
    2 omgångar

Cablecrossover från nedre trissan – Press i maskin, supersets :
    2 omgångar

Cablecrossover stående – Armhävningar, supersets :
    2 omgångar

Tanken var väl inte direkt att mata på så mkt i kablarna men fick sådan fruktansvärd pump i tuttarna så jag kunde inte motstå några extra set

Var nog första gången jag haft bra tryck i kroppen samtidigt som jag varit sjuk.

Inre? :p Smalbänk kör jag för triccarna ifall du inte sett det.

Ja nu är det ca 1,5 vecka kvar till deffstart. Då är det slutdatum för detta desperata försök att bygga lite. Usch, har redan ångest :(

Trevligt när det kanske börjar se lite bättre ut i spegeln men att bli mindre och se vågen gå neråt lär ge en trevlig panik :p

ReNeGaDe wrote:
    Äh, det visste jag väl.. Jag är ju den store Akilles, ingen information undkommer mig8)

Men lite deff gör dig nog gott! Gött med lite kardio nu i sommar då? =) Fast ni kanske har snö där uppe ändå? Trökigt i så fall!

MVH Cavemen lover ReNeGaDe

Ja det första som händer är att morgon promenaderna läggs in varje morgon. Sedan kommer jag väl försöka röra på mig mer allmänt också.
    Ett par timmar cardio i veckan räcker nog som åtgärd till en början.
    Kosten kommer jag inte göra några större ändringar förutom att försöka hitta ett upplägg som blir enkelt att följa, åtminstone inledningsvis.
    Kolis intaget kommer iaf sänkas till kanske en 300 g dagligen.

Har faktiskt varit lite sommarväder här också :p
    Haft uppemot 20 grader i skuggan ngn enstaka dag men det lär hinna bli kallt igen innan sommaren på allvar kommer hit upp.

Har tyvärr inte hunnit njuta så mkt av värmen som varit då jag haft fullt upp med skolan från morgon till kväll de senaste dagarna.

hur länge har du tänkt dieta?

Johan81 wrote:
    hur länge har du tänkt dieta?

Har inte planerat det. I stort sett är tanken att dieta till slutet på juli men jag får se hur det fortlöper allteftersom.

Om jag inte vid det laget uppnått en hyffsad form iaf så skiter jag nog i fortsatt dietande och fortsätter försöka bygga. Ska inte ödsla bort alltför mkt värdefull byggnations tid till sådant :D

Dagens. Var lite småtungt då förkylningen kändes av ngt när jag började köra.
    Var enormt kvavt och varmt inne på gymet så det fanns inte mkt ork idag.
    Svettades dessutom så extremt att det inte ens hjälpte med dragremmarna för att hålla greppet vissa set.

Sittande enarmsrodd :
    8 reps på 100 kg/arm, tappade sedan greppet 👿
    4 reps på 120 kg/arm, här var det precis att det höll. Var ute i fingerspetsarna på rep 4.

Framåtlutande skivstångsrodd :
    21 reps på 70 kg.
    ? reps på 100 kg.
    8 reps på 140 kg.
    3 rep på 170 kg och tappade greppet. Körde dessa set med ganska lite vila emellan. Vilket kändes i både flåset och styrkan.

Sittande rodd, v-handtag övre trissan :
    ? reps på 70 kg.
    7 reps på 100 kg.

Omvända cableflyes stående :
    2 set.

Reprodd stående :
    2 set.

Det var allt. Fick rejält ont kring svanskotan efter passet. Verkar som det är dags att reppa lite mer och undvika en del tyngre set.
    Haft mkt krämpor på sistone.

I övrigt var väl några dagars vila välbehövligt även om jag nu vart sjuk på samma gång. Dock så känner jag mig inte bättre i kroppen efter vilan utan tvärtom :p Direkt blodcirkulationen avtar så börjar en massa förslitningsskador känns av. Nästa gång det blir ett par dagar vila ska jag försöka hålla mig lite mer aktiv på ngt sätt så kanske det kan undvikas.

fan lindmark kör ¨på nu, inget jävla klagande! haha…du ser inte ruhl klaga i sina videos..ne just det…ne men ärligt hem o ät det brukar hjälpa!

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.